[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Hát ha az eddigi Strasbourgba és Brüsszelbe képviselőknek, politikusoknak és kisegítőiknak, családtagoknak kifizetett repülőjegyek helyett közlik az érintettekkel, hogy ha bárki hazautazik nincs többé fizetett repülőjegy, ellenben X napokon felszállhatnak az egyik légierős Airbusra (Y napon vissza ugyanúgy), akkor a többi katonafuvarral és kormányzati úttal együtt még több repóra is összejöhet. Lehet, hogy kevés is lesz egy gép egyszerre ...
A légitársaságok meg elsírnák magukat ha csak napi 10 órát repülnének a gépeik, náluk 15-18 óra a kívánatos napi adag (anno a Lauda B-767-ről elmondták hogy átlag napi 20 óra körül van a levegőben!!), persze ott sincsenek mindig tele a gépek, a 85-90% már elég jó.
Igen, kb. 2-3-szoros eltérés van, de azért nagyságrendileg már ezt a kihasználtságot közelítené a HUN AF A319. Ez egész egyszerűen sci-fi, ennyi igény nincs. És ez csak egy gép lenne, de kettőt vettünk...

A fenti szállítási igény kielégítése mióta honvédségi feladat....? :eek::confused:

Semmi értelme ennek, mert ez drágább, mint az airlner árak, mert azoknál a tömöttségre utaznak és aszerint lövik be a jegyet. Ha jóelőre tervezel, akkor egészen nevetséges árakon lehet jegyet szerezni.

Az USA politikusai, de máshol sem katonai gépeken mennek külföldre... A katonai szállítógép az nem kormánygép és punktum.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 938
22 667
113
"od 1. januára 2015 do 24. marca 2017 lietadlá letky ministerstva vnútra vykonali 880 letov na palube s ústavnými činiteľmi."

...azaz 2 év alatt 880 útja volt a szlovák kormánygépeknek (az egyik "új" VIP egyébként Jacques Chirac-é volt, csak ez volt 34,9mil€).

Amúgy meg összesen 89mil€-ért vették a négy gépet (2 Airbus, 2 Fokker 100).

Amikor kitört a botrány, hogy az elnök 319x használta magáncélra a gépeket, a belügy (mivel hiv. oda tartoznak) 789.525 €-t kívánt kiszámlázni az elnöknek. Ebből kalkulálható, mennyibe is kerül a repültetése egy ilyen gépparkanak...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 241
11 115
113
Ez mind szép és jó, de az évi 1800 órás kiterhelést nem tudom, hogy hogyan álmodták meg. Ha csak minden második nap repül a gép, akkor napi 10 óránál többet lesz levegőben. Öööö, ez már lassan légitársaság szintű kihasználás, csak ők meg is rakják a gépeket...

Biztos, hogy darabja repülne 1800 órát? Nekem úgy rémlik, hogy a kettő együtt.
Egyébként nem is merek rád.
Jobb napjaidon, ha ezt valaki más írta volna, te szedted volna szét a legjobban.
Tömören: 1 gép nem gép.
Ha mondjuk 500 órát repülne egy darab egy évben, az is hány óra lenne egy Antonovnak? Feltelezhetjük, hogy ugyan az lenne a feladat, függetlenül attól, hogy mink van. Úgy 2500-3000. Háromszor annyi embert visz, kétszer olyan gyorsan.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
"od 1. januára 2015 do 24. marca 2017 lietadlá letky ministerstva vnútra vykonali 880 letov na palube s ústavnými činiteľmi."

...azaz 2 év alatt 880 útja volt a szlovák kormánygépeknek (az egyik "új" VIP egyébként Jacques Chirac-é volt, csak ez volt 34,9mil€).

Amúgy meg összesen 89mil€-ért vették a négy gépet (2 Airbus, 2 Fokker 100).

Amikor kitört a botrány, hogy az elnök 319x használta magáncélra a gépeket, a belügy (mivel hiv. oda tartoznak) 789.525 €-t kívánt kiszámlázni az elnöknek. Ebből kalkulálható, mennyibe is kerül a repültetése egy ilyen gépparkanak...
Szóval ha a szomszéd vesz egy levedlet S mercit,nekünkis kell egy.....
Kell VIP gép,ami mellesleg alkalmas katonák utaztasára is.De talán nem kéne katonai szállitónak nevezni.Mégha lenne rendes tehertérajtó,aplikálnának rá tankolókonténert,urambocsá REH képességet(álmodik a nyomor),aztmondanám,van egy VIP szállitásokat is ellátni képes katonai többcélu gépünk.De még messze nem katonai szállitonk.Igy viszont ezek csak VIPgépek,amik elviszik a pénzt a valódi katonai szállitoktol.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
780
1 988
93
ennyi igény nincs. És ez csak egy gép lenne, de kettőt vettünk...
Egyrész van igény, másrészt erre pont nagyobb szükség van mint még egy vadász századra... Egy géppel kb kitörölheted ha pl C/D-check van...

Az USA politikusai, de máshol sem katonai gépeken mennek külföldre... A katonai szállítógép az nem kormánygép és punktum.

A VC-25, E-4, C-32, C-40, C-37 típusok mind USAF flotta (az tökmind1 hogy only vip vagy sem, a légierő oldja meg), az hogy nekünk meg kell oldalni egyben a VIP és katonák utaztatását talán érthető... Más országok csak úgy kapásból: Cseh 319, Francia 310, Spanyol 310, Kanadai 310, Chilei 767..stb ezek így hirtelen kapásból nem only VIP, mégis légierő gépek amik politikusokat is utaztatnak...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 028
113
Igen, kb. 2-3-szoros eltérés van, de azért nagyságrendileg már ezt a kihasználtságot közelítené a HUN AF A319. Ez egész egyszerűen sci-fi, ennyi igény nincs. És ez csak egy gép lenne, de kettőt vettünk...

A fenti szállítási igény kielégítése mióta honvédségi feladat....? :eek::confused:

Semmi értelme ennek, mert ez drágább, mint az airlner árak, mert azoknál a tömöttségre utaznak és aszerint lövik be a jegyet. Ha jóelőre tervezel, akkor egészen nevetséges árakon lehet jegyet szerezni.

Az USA politikusai, de máshol sem katonai gépeken mennek külföldre... A katonai szállítógép az nem kormánygép és punktum.
A fenti igény kielégítése állami feladat, amit vagy úgy oldanak meg mint eddig - kifizetett repülőjegyekkel - vagy úgy, mint írtam fentebb, alájuk teszik a gépet. Én nem tudom, mennyi megy el éves szinten állampénzből repülőjegyre (gondolom te sem), azt viszont tudom, hogy ennek egy jó része a légitársaságok nyeresége, mert ők azért csinálják. A HunAF-nek nem kell nyereséget termelni, elég ha a repültetés kevesebbe kerül mint a helyette kifizetett repülőjegyek. A légierő pilótájának akkor is ugyanannyi lesz a fizetése (meg a gép üzemóra-költsége is) ha csak gyakorló köröket repülnek az országban, és ugyanannyi mikor fuvaroznak valakit. Az USA politikusai pedig ugyanúgy katonai gépeken járnak külföldre, hallottál már az US Air Force One-ról?! Van annál a repülőszázadnál (wingnél?) több gép is, és szabályozva van, hogy milyen szintű politikusnak, hivatalnoknak melyik gép jár!! Láttam már Ferihegyen francia, holland, német, brit, olasz, lengyel, kormánygépeket, Ostravában a csehet , Szliácson a szlovákot is, mindegyik légierős gép volt, de egyik sem rámpás tehergép, hanem utasszállító! De ha megnézed a neten, ilyenek a spanyol, a török, a román, bolgár, kanadai, ausztrál kormányzati gépek is, pedig a felsoroltak közül nagyon soknak vannak katonai teherszállítói, mégsem azzal fuvarozzák az állami vezetőket. Ha bármelyik magyar politikus vagy állami hivatalnok utazott államérdekből a menetrendhez kellett igazodni, ráadásul ez soha nem egy jegy árába került, hiszen mindig vannak kísérők is, ha más nem akkor csak minimum a biztonságiak! Szóval nem a mostani Airbus-bevásárlás a kirívó eset, eddig lógtunk ki a sorból.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 028
113
Ja, hozzátenném, hogy a legtöbb USA-nagykövetség (nem ország!!) rendelkezik egy-egy kis utasszállítógéppel, így a budapesti is, ezek mindegyike az USAF gépparkjába tartozik.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Most komolyan a Szekeres,Hende kategória után a megnevezésen kell fennakadni? A laikus parasztnak valahogy tudtára kell adni hogy nem vip flottát vettünk.
Nem látod a fátol az erdőt,Igy katonai költsgkeretre vettek maguknak 2 VIP szállitót,amit politikailag katonainak adnak el a parasztnak.A katonai szállitás többet jelent annál,hogy beül a katona egy géppityuval,mag a poggyásztérbe berakják a málhazsákját.Ez utaztatási szint
 
  • Tetszik
Reactions: Sharid

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 938
22 667
113
Szóval ha a szomszéd vesz egy levedlet S mercit,nekünkis kell egy.....

Hol mákban irtam én ilyet? Viszonyitási alapként emlitettem a valóságot egy szomszédos országtól, szövegértelmezés: bukott, fröcsögés: jeles

De talán nem kéne katonai szállitónak nevezni

Ennél az érvelésnél talán már nincs lejjebb. Egy zöld terepjáró lehet a honvédségnél katonai, mert zöld, egy szürke szállitó gép ugyanitt nem lehet katonai - még ha megkap minden hozzá illő felszerelést, akkor sem?! lol

Igy viszont ezek csak VIPgépek

Nem láttál még VIP gépet. Én legalább hoztam példát SVK-ból ... Te meg csak..., fröcsögés: jeles
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
780
1 988
93
Nem látod a fátol az erdőt,Igy katonai költsgkeretre vettek maguknak 2 VIP szállitót,amit politikailag katonainak adnak el a parasztnak.A katonai szállitás többet jelent annál,hogy beül a katona egy géppityuval,mag a poggyásztérbe berakják a málhazsákját.Ez utaztatási szint

Én nem látom? Soroljam hány gépet bérel csak katonák utaztatására az USAF? Vagy naponta hány szék kerül teher helyett a taktikai szállítókba? Azért az AN-26-os utaztatás után számonkérni két aprópénzért vett multi-role pax gépet nettó vicc. Talán előbb ismerni kellene ezeknek a géepknek a szerepkörét mielőtt kibszott okosak akarunk lenni politikailag, mert oda lyukad ki minden fotelszakértő aki ilyen gépet képen is alig látott.. A gripen tender ugye az el van felejtve, az aztán üzlet volt a javából.. és nem is kerül sokba.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 028
113
Azokra az Ancsákra kíváncsi lennék! Konkrétan hogy mit terveznek velük. Ugyanis többes számban beszéltek a további üzemeltetésükről.

Csak azt tervezhetik velük, hogy addig míg nincs új gép, addig erről végzik pl. az ejtőernyős-kiképzést, ezzel szállítják a méretesebb terheket (pl. Griff-hajtómű), és ha váltó-személyzetet nem kell külföldre hozni/vinni a missziókba csak utánpótlás-anyagot, az is az Ancsákra vár (szerintem ebből is max 2 gép fog repülni). Ki kell várni velük az új gépeket, olyan szerencsénk nem lesz hogy becsődöl egy légierő és olcsón vehetünk új teherszállítókat! :D Ha meg valaki eladja használtan, akkor azokkal már túl sok a nyűg és baj, a román műszakiak is prüszkölnek a Herculeseikre, a bolgárok meg 3 C-27-et nem tudtak anyagilag fenntartani. Ha meg esetleg új gépeket veszünk, akkor biza be kell állni a megrendelői sor végére és kivárni az időt (addig kellenek az Ancsák) - vagy kifizetni valami extra pénzt hogy soron kívül jussunk a megrendelt rámpás gépekhez.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
780
1 988
93
Azok dilomáciai szolgálat géppei,amiker az USAF üzemeltet.Nem katonai szállitónak vannak eladva.DIplomáciai gépnek nekünk se ártana pár mondjuk PC12es

Előtte leírtam ha nem tűnt volna fel hogy minden kormánygép USAF (vagy egyéb haderőnem, pl az említett diplomata gépek Army)... Még mindig azon rugózol minek van eladva? A végeredmény a lényeg.. Van saját kapacitás N+1 feladtra. Ilyenkor nem fontosak a száraz tények?
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 109
4 093
113
Csak azt tervezhetik velük, hogy addig míg nincs új gép, addig erről végzik pl. az ejtőernyős-kiképzést, ezzel szállítják a méretesebb terheket (pl. Griff-hajtómű), és ha váltó-személyzetet nem kell külföldre hozni/vinni a missziókba csak utánpótlás-anyagot, az is az Ancsákra vár (szerintem ebből is max 2 gép fog repülni). Ki kell várni velük az új gépeket, olyan szerencsénk nem lesz hogy becsődöl egy légierő és olcsón vehetünk új teherszállítókat! :D Ha meg valaki eladja használtan, akkor azokkal már túl sok a nyűg és baj, a román műszakiak is prüszkölnek a Herculeseikre, a bolgárok meg 3 C-27-et nem tudtak anyagilag fenntartani. Ha meg esetleg új gépeket veszünk, akkor biza be kell állni a megrendelői sor végére és kivárni az időt (addig kellenek az Ancsák) - vagy kifizetni valami extra pénzt hogy soron kívül jussunk a megrendelt rámpás gépekhez.
A 406-osban még lehet kb. szűk 2 év, de a 407-est, és a 603-ast szerintem már nagyjavításra kell küldeni, ha használni akarjuk őket. Másfél-két éve csak a reptéren mozogtak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 028
113
A 406-osban még lehet kb. szűk 2 év, de a 407-est, és a 603-ast szerintem már nagyjavításra kell küldeni, ha használni akarjuk őket. Másfél-két éve csak a reptéren mozogtak.
Valamilyen szinten állítólag mindegyik javításra szorul, van amelyik teljesen, van amelyiken csak a hajtóművek. Ez ellen most a nyugati testvérek se prüszkölhetnek, mert ezzel is azokat az ukránokat segítjük, akiket szerintük segíteni kell. Szerintem nem kellene amíg ilyen "barátságosak" az ottani magyarsággal, de a gépek meg sajnos kellenek ...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 241
11 115
113
Valamilyen szinten állítólag mindegyik javításra szorul, van amelyik teljesen, van amelyiken csak a hajtóművek. Ez ellen most a nyugati testvérek se prüszkölhetnek, mert ezzel is azokat az ukránokat segítjük, akiket szerintük segíteni kell. Szerintem nem kellene amíg ilyen "barátságosak" az ottani magyarsággal, de a gépek meg sajnos kellenek ...
Meg mert teljesen megbízhatatlanok.
Egyébként volt 8 év a váltásra. Ha '14-ben rendelnek 4 darabot, évi egy gépet átvéve... Nem pénz.