[HUN] Airbus A319

Fél A-319-et nem lehet venni. Vettek volna 318-at? Ugye, hogy nem.
Mi vn An-26 és A-319 között?
?
Most a kérdés az, hogy egy géppel akarod letudni a katonai személyszállítást és teherszállítást adott határokon belül vagy VIP gépet is akarsz?
Személyszállításra ott van a C-295. Igen, az sem gyors, de most akkor megint el köll dönteni, hogy 2000 vagy 4000 km+ távolságban akarunk hurcibálni embereket vagy sem.

De ha civil utasgépről van szó, akkor bökjél rá bármelyik regionális gépre. Ennyi.

Ezeket a gépeket csak azért vették meg, mert pillanatnyilag önmagukban óccók voltak. Én legalábbis ezt látom képességeik alapján. Nézd már meg, hogy az USA-nak hány hasonló méretű tisztán csak személyszállítója van és nézd meg a haderő nagyságát. Itthon a valódi harcoló alakulat a suporrtal együtt nincs 7-8 ezer fő kb. és ugyebár nem 100% küldszolgálat van.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=205&Itemid=274

Valóban nem. A doksit, amit megnéztem utoljára még 2015 októberi pdf, akkor még voltak ezek.

C-27J 00002701 10/22/13 02
C-27J 00002702 08/01/13 02
C-27J 00002703 08/06/13 02
C-27J 00002711 07/30/13 02
C-27J 00002712 07/23/13 02
C-27J 00002713 07/24/13 02
C-27J 00002705 08/12/13 MAINTENANCE SHELTER


Ha igaz, olyan "rossz" gép volt, hogy a képviselőházban még 42 darab beszerzését javasolták, de lesöpörték, ment az AMARGhoz, azzal az indokkal, hogy az egy ideig 800 munkahelyet teremt azon a bázison...
 
OMG ennyi tévedést...
  1. A VC-25 az elnöki különgép, annak elsősorban reprezentatív célja van a sok gyakorlati mellett is. Egyszerűbb az elnököt ezzel mozgatni de még emellett is egy USAF szállítógép viszi a cuccait, pl. a limót... Mármint 2 db limót... Ez nem arra van, hogy XY miniszter haknizzon vele vagy ahogy emel felvátozlta ezzel taxizzon valaki Bp. és Brüsszel között....
  2. Az E-4 nem szállítógép, az top level egy vezetési harcállápont. Szovjet terminológiával az hadszíntér szintű vezetési pont, de még afelett van, lényegben egy repülő Pentagon + W DC vagy szovjet szemmel repülü Kreml. Stratégiai atomcsapástól kezdve bármi elrendelhető róla.

    Kb. akkora bugyutaság ezt felhozni példának, mint az EA-6B-t szállítógépnek nevezni vagy az AWACS-et csak mert le tud ülni az elnök benne. A C-xx egyéb gépek meg az USAF, az Army és minden más igényeinek és méretének skálázva a gépei.
  3. Mi meg vettünk egy overkill méretű gépet csak azért, mert önmagábhoz képest éppen óccó volt. Remek... Az nem tűnik fel, hogy a többi poszt VSz ország mennyivel kisebb gépeket használ erre a célra? Navajon miért?
Tessék ezt picit jobban átgondolni.

1. Az elnök nem tartozik a kormány kategóriába?
2. Az E-4-essel utazik a védelmi miniszter delegációja, gondolom az sem kormány. Tudom mi a feladatköre...
3. A többi típusról amibe nem tudsz belekötni valamivel, ne is beszéljünk nyilván. Meg arról se hogy azt állítottad nem légierő feladatkör a jenkiknél a kormányfuvarozás.
3. Feltűnt hogy mindegyik volt vsz ország sokkal kisebb gépeket használ... A lengyel 738, a cseh 319, szlovák 319, bolgár 319, belorusz 767/738, ukrán 319 mind sokkal kissebb..
 
1. Az elnök nem tartozik a kormány kategóriába?
2. Az E-4-essel utazik a védelmi miniszter delegációja, gondolom az sem kormány. Tudom mi a feladatköre...
3. A többi típusról amibe nem tudsz belekötni valamivel, ne is beszéljünk nyilván. Meg arról se hogy azt állítottad nem légierő feladatkör a jenkiknél a kormányfuvarozás.
3. Feltűnt hogy mindegyik volt vsz ország sokkal kisebb gépeket használ... A lengyel 738, a cseh 319, szlovák 319, bolgár 319, belorusz 767/738, ukrán 319 mind sokkal kissebb..
Te most kevered a politikai vezetők VIP gépét a katonai szállítógéppel... Döntsük már el, hogy akkor most mi a faszra szerzünk be gépeket, mert ez még mindig kurvára nem derült ki...

Sok sok éve volt egy session a Zrínyin, ott is mindenki mantrázta, hogy mi a favorit szállítógépe, de valahogy 0 db forrás volt arról, hogy mi a MH szállítási igénye mennyisgében és méretbe. Most sem látom számokkal indokolva, hogy miért kell két olyan szállítógép, amivel a MH teljes harcoló személyzeti állománya kb. 1 hét alatt átdobható 2 ezer km távolságra.

Nem overkill ez egy picit csókolom...? Nem lesz picit drága ezt használni, amikor jellemezően (úgy látom a betett missziós és egyéb képekből) kb. kongani fog a gép az ürességtől...?
 
1. Az elnök nem tartozik a kormány kategóriába?
2. Az E-4-essel utazik a védelmi miniszter delegációja, gondolom az sem kormány. Tudom mi a feladatköre...
Erre kaphatok linket, hogy ez mennyire rendszeres? Erős kétségeim vannak, hogy mi a túrórért repülne valaki egy katonai vezetési ponttal külföldre, egy olyan géppel, amiről kb. igyekeznek mindent titoktban tartani, aimt csak lehet.

Mert úgy látom, hogy kb. erre a wikis részre támaszkodsz, semmi másra. Csak ez kurvára nem azt jelenti, amit te írsz... Az E-4 flottát 10 éve majdnem kivonták...

When the President travels outside of North America using a VC-25A as Air Force One, an E-4B will deploy to a second airport in the vicinity of the President's destination, to be readily available in the event of a world crisis or an emergency that renders the VC-25A unusable.
 
Most a kérdés az, hogy egy géppel akarod letudni a katonai személyszállítást és teherszállítást adott határokon belül vagy VIP gépet is akarsz?
Személyszállításra ott van a C-295. Igen, az sem gyors, de most akkor megint el köll dönteni, hogy 2000 vagy 4000 km+ távolságban akarunk hurcibálni embereket vagy sem.

De ha civil utasgépről van szó, akkor bökjél rá bármelyik regionális gépre. Ennyi.

Ezeket a gépeket csak azért vették meg, mert pillanatnyilag önmagukban óccók voltak. Én legalábbis ezt látom képességeik alapján. Nézd már meg, hogy az USA-nak hány hasonló méretű tisztán csak személyszállítója van és nézd meg a haderő nagyságát. Itthon a valódi harcoló alakulat a suporrtal együtt nincs 7-8 ezer fő kb. és ugyebár nem 100% küldszolgálat van.

Afganisztán 5000+km szóval ennyit legalább le kell tudnia repülni.Ezen kívül ugye nem csak embert hanem szeményes felszerelésüket és egyéb felszerelést is vinni kell.Egy Spartanba nem férbe egy afgán váltás+a cucc.
 
Minden respectem Balázs tárgyi tudásáé, de ezt most túltolta :)
Mit is? Indoklást azt nem látok. Sem számokkal, sem tényekkel, sem funkciókkal...

Csak azért, mert éppen occó volt, nem kellett volna megvenni a A319-eseket. Ennyi erővel, amikor állítólag lendületben volt az ország és a C-27 nem kellet senkinek, azokat is sanszosan jó áron lehetett volna venni. Az valódi katonai szállítógép...
 
  • Tetszik
Reactions: Sharid
Afganisztán 5000+km szóval ennyit legalább le kell tudnia repülni.Ezen kívül ugye nem csak embert hanem szeményes felszerelésüket és egyéb felszerelést is vinni kell.Egy Spartanba nem férbe egy afgán váltás+a cucc.
Budapest-Kabul 4300 km. Kabul az ország legkeletibb nagy reptere. Az 5000 km+, az inkáb 4500 km-...
 
Szóval egy afgán váltás úgy nézne ki Spartannal,hogy egy gép fordul 4× vagy kettő 2×.A váltás nem olyan,hogy kipakol aki jőtt és már ül is be aki megy.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Most a kérdés az, hogy egy géppel akarod letudni a katonai személyszállítást és teherszállítást adott határokon belül vagy VIP gépet is akarsz?
Személyszállításra ott van a C-295. Igen, az sem gyors, de most akkor megint el köll dönteni, hogy 2000 vagy 4000 km+ távolságban akarunk hurcibálni embereket vagy sem.

Szállítás. VIP-nek megvették volna Csányi gépét. Valamiért kifaroltak az üzeletből. Valószínűleg beijedtek, hogy szét lesz szedve, hogy minek kormánygép. Vagy hagyjuk a missziózást?

De ha civil utasgépről van szó, akkor bökjél rá bármelyik regionális gépre. Ennyi.
Úy látom, két A-319-re böktek rá.

Ezeket a gépeket csak azért vették meg, mert pillanatnyilag önmagukban óccók voltak. Én legalábbis ezt látom képességeik alapján.
Szerintem összekötötték a kellemeset a hasznossal.

Nézd már meg, hogy az USA-nak hány hasonló méretű tisztán csak személyszállítója van és nézd meg a haderő nagyságát. Itthon a valódi harcoló alakulat a suporrtal együtt nincs 7-8 ezer fő kb. és ugyebár nem 100% küldszolgálat van.

Nem úgy volt előbb, hogy ne az USA-hoz hasonlítsuk magunkat? :)
Oké, töredéke, de ennél kevesebb gépet nem lehet beszerezni. Vagy szerinted 1 db elég lenne?
Ha előbb felhoztad a C-295-öt, mi az, amit abba bele lehet pakolni, de ezekbe nem, és egyébként hurcoljuk missziózni
 
Erre kaphatok linket, hogy ez mennyire rendszeres? Erős kétségeim vannak, hogy mi a túrórért repülne valaki egy katonai vezetési ponttal külföldre, egy olyan géppel, amiről kb. igyekeznek mindent titoktban tartani, aimt csak lehet.

Mert úgy látom, hogy kb. erre a wikis részre támaszkodsz, semmi másra. Csak ez kurvára nem azt jelenti, amit te írsz... Az E-4 flottát 10 éve majdnem kivonták...

When the President travels outside of North America using a VC-25A as Air Force One, an E-4B will deploy to a second airport in the vicinity of the President's destination, to be readily available in the event of a world crisis or an emergency that renders the VC-25A unusable.

Alapból a WEF-en is meg szoktak fordulni vele, vagy Münchenben a secu konferencián de itt van jó pár eset ahol a komment írta az infót:
http://www.airliners.net/search?key...pted&sortOrder=desc&perPage=36&display=detail
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Az ugye titok,hogy hány fős egy váltás(nem is mondom meg ne kérdezze senki).
Ha 100-an meg a cuccuk beférnék a Spartanba akkor egy gép el tud vinni egy komplett váltást ha nem, akkor kettő gép kell egy váltásnak csak oda,vagy egy gép kétszer fordul.Meg persze vissza is ugyan ez a helyzet.
 
A missziózás nem más mint a "megélhetési katonáskodás" magyar formája.
Így egy része az állománynak "élhető fizetéshez jut", ++ jól mutat a sajtóban.

Tudom öt percenként leírja a propaganda hogy ugye "külpolitikai és gazdasági szempntból értékes" de valahogy nem látom hogy ugraásszerűen nőtt emiatt Magyarországon a koszovói oriáscégek beruházási volumene...