A fenti igény kielégítése állami feladat, amit vagy úgy oldanak meg mint eddig - kifizetett repülőjegyekkel - vagy úgy, mint írtam fentebb, alájuk teszik a gépet. Én nem tudom, mennyi megy el éves szinten állampénzből repülőjegyre (gondolom te sem), azt viszont tudom, hogy ennek egy jó része a légitársaságok nyeresége, mert ők azért csinálják. A HunAF-nek nem kell nyereséget termelni, elég ha a repültetés kevesebbe kerül mint a helyette kifizetett repülőjegyek. A légierő pilótájának akkor is ugyanannyi lesz a fizetése (meg a gép üzemóra-költsége is) ha csak gyakorló köröket repülnek az országban, és ugyanannyi mikor fuvaroznak valakit. Az USA politikusai pedig ugyanúgy katonai gépeken járnak külföldre, hallottál már az US Air Force One-ról?! Van annál a repülőszázadnál (wingnél?) több gép is, és szabályozva van, hogy milyen szintű politikusnak, hivatalnoknak melyik gép jár!! Láttam már Ferihegyen francia, holland, német, brit, olasz, lengyel, kormánygépeket, Ostravában a csehet , Szliácson a szlovákot is, mindegyik légierős gép volt, de egyik sem rámpás tehergép, hanem utasszállító! De ha megnézed a neten, ilyenek a spanyol, a török, a román, bolgár, kanadai, ausztrál kormányzati gépek is, pedig a felsoroltak közül nagyon soknak vannak katonai teherszállítói, mégsem azzal fuvarozzák az állami vezetőket. Ha bármelyik magyar politikus vagy állami hivatalnok utazott államérdekből a menetrendhez kellett igazodni, ráadásul ez soha nem egy jegy árába került, hiszen mindig vannak kísérők is, ha más nem akkor csak minimum a biztonságiak! Szóval nem a mostani Airbus-bevásárlás a kirívó eset, eddig lógtunk ki a sorból.