[HUN] Airbus A319

Előtte leírtam ha nem tűnt volna fel hogy minden kormánygép USAF (vagy egyéb haderőnem, pl az említett diplomata gépek Army)... Még mindig azon rugózol minek van eladva? A végeredmény a lényeg.. Van saját kapacitás N+1 feladtra. Ilyenkor nem fontosak a száraz tények?
Nagon nem mindegy mit minek nevezel.Olan ez,mintha vennél egy VW kisbuszt a korház irodistáinak,befested mentőauto szinére,és beirod a költségkeretbe mentőautónak.Majd heti egyszer betegfuvarozásra használod is,a fenmaradó időben az igazgató és a főkönyvelő rendelkezésére áll.Nagonis kellhet az a kisbusz,de ném a mentőautók költségére.
 
Nagon nem mindegy mit minek nevezel.Olan ez,mintha vennél egy VW kisbuszt a korház irodistáinak,befested mentőauto szinére,és beirod a költségkeretbe mentőautónak.Majd heti egyszer betegfuvarozásra használod is,a fenmaradó időben az igazgató és a főkönyvelő rendelkezésére áll.Nagonis kellhet az a kisbusz,de ném a mentőautók költségére.
Hát öregem, neked nehéz lehet az élet :)
 
Nem látod a fátol az erdőt,Igy katonai költsgkeretre vettek maguknak 2 VIP szállitót,amit politikailag katonainak adnak el a parasztnak.A katonai szállitás többet jelent annál,hogy beül a katona egy géppityuval,mag a poggyásztérbe berakják a málhazsákját.Ez utaztatási szint

Te most direkt trollkodsz vagy csak laikusként okoskodsz?
Ugye tudod hogy afgánba is sokszor bérelt utasszállítóval utaznak/tak a katonák? Szerintem az volt a gáz hogy esetenként ráadásul román géppel...
Szóval inkább maradj csendben!
 
Apropó, tudtok valaki (gondolom személyiségzavaros ) párt és kormányfőt, aki álcázószínre fújatta le a kormánygépet?
 
Apropó, tudtok valaki (gondolom személyiségzavaros ) párt és kormányfőt, aki álcázószínre fújatta le a kormánygépet?

Ha ilyen okos vagy, utána kellene nézni...segítek, van... (Mondjuk nem kevésbé snassz egy szürke kormánygép mint egy hófehér katonai kémgép...) Eddig az AN-26 miért nem volt baj hogy szürke?
 
Biztos, hogy darabja repülne 1800 órát? Nekem úgy rémlik, hogy a kettő együtt.
Egyébként nem is merek rád.
Jobb napjaidon, ha ezt valaki más írta volna, te szedted volna szét a legjobban.
Tömören: 1 gép nem gép.
Ha mondjuk 500 órát repülne egy darab egy évben, az is hány óra lenne egy Antonovnak? Feltelezhetjük, hogy ugyan az lenne a feladat, függetlenül attól, hogy mink van. Úgy 2500-3000. Háromszor annyi embert visz, kétszer olyan gyorsan.
Most ennyire volt időm. Egy airliner átlalános hadrafoghatósága messze egy harcigép felett van.
Az Antonovval való hasonlítás fals, mert van olyan tehet, ami bele sem fér az A319-be. Azt végtelen órának vegyem?

A MH személyi szállítási igényeihez az A319 végletesen overkill méretű. Vagy akkor mutassa meg bárki, hogy havi szinten mikor fog ez a gép kétszer legalább félig üreres repülni.

Kurvára rossz oldalról kezdték meg a képesség kiépítést. Az AMARG-ban megy hegyekben áll a lekonzervált kvázi 0 órás C-27...
 
Apropó, tudtok valaki (gondolom személyiségzavaros ) párt és kormányfőt, aki álcázószínre fújatta le a kormánygépet?

Amúgy áruld már e, miért itt trollkodsz? Otthon kiutáltak már a többiek mindenhonnan, vagy van valami koncepció, hogy szisztematikusan kell zavarni más nemzetek fórumozását állandó személyeskedéssel, mellébeszéléssel, vagy kérdéssel történő hazudással?
Megvolt a lehetőséged, hogy dicsérd mittudomén az Elbit MAWS készletét, hogy azzal milyen jól járnánk, de nem...
 
[QUOTE="molnibalage, post: 415570, member: 31"
Kurvára rossz oldalról kezdték meg a képesség kiépítést. Az AMARG-ban megy hegyekben áll a lekonzervált kvázi 0 órás C-27...[/QUOTE]

Úgy tudom nem.. A Coastal Guard (Parti Őrség) átvette a legtöbbet, átalakította járőrgéppé. Farnborugh-ban 2016-ban volt szerencsém az egyiket megsimogatni.
Nincs eladó AMARG-os C27CJ. Amit én megpróbálnék a kormány helyébe. A buleszok nem tudják üzemelteni saját C27 gépeiket, és egy nagyjavítással átlehetne talán venni őket. Persze meg kéne valakinek keresni őket árajánlattal. Most lehetne rá esélyünk. Mondjuk Radev elnököt és feleségét ismerem :), még onnan mikor a Légierő Pk volt és a felesége Dessy meg satótiszt volt.. de ez kevés hozzá :-)
 
Egyrész van igény, másrészt erre pont nagyobb szükség van mint még egy vadász századra... Egy géppel kb kitörölheted ha pl C/D-check van...
A VC-25, E-4, C-32, C-40, C-37 típusok mind USAF flotta (az tökmind1 hogy only vip vagy sem, a légierő oldja meg), az hogy nekünk meg kell oldalni egyben a VIP és katonák utaztatását talán érthető... Más országok csak úgy kapásból: Cseh 319, Francia 310, Spanyol 310, Kanadai 310, Chilei 767..stb ezek így hirtelen kapásból nem only VIP, mégis légierő gépek amik politikusokat is utaztatnak...

OMG ennyi tévedést...
  1. A VC-25 az elnöki különgép, annak elsősorban reprezentatív célja van a sok gyakorlati mellett is. Egyszerűbb az elnököt ezzel mozgatni de még emellett is egy USAF szállítógép viszi a cuccait, pl. a limót... Mármint 2 db limót... Ez nem arra van, hogy XY miniszter haknizzon vele vagy ahogy emel felvátozlta ezzel taxizzon valaki Bp. és Brüsszel között....
  2. Az E-4 nem szállítógép, az top level egy vezetési harcállápont. Szovjet terminológiával az hadszíntér szintű vezetési pont, de még afelett van, lényegben egy repülő Pentagon + W DC vagy szovjet szemmel repülü Kreml. Stratégiai atomcsapástól kezdve bármi elrendelhető róla.

    Kb. akkora bugyutaság ezt felhozni példának, mint az EA-6B-t szállítógépnek nevezni vagy az AWACS-et csak mert le tud ülni az elnök benne. A C-xx egyéb gépek meg az USAF, az Army és minden más igényeinek és méretének skálázva a gépei.
  3. Mi meg vettünk egy overkill méretű gépet csak azért, mert önmagábhoz képest éppen óccó volt. Remek... Az nem tűnik fel, hogy a többi poszt VSz ország mennyivel kisebb gépeket használ erre a célra? Navajon miért?
Tessék ezt picit jobban átgondolni.
 
Ha ilyen okos vagy, utána kellene nézni...segítek, van... (Mondjuk nem kevésbé snassz egy szürke kormánygép mint egy hófehér katonai kémgép...) Eddig az AN-26 miért nem volt baj hogy szürke?

A katonai légifölényszürke repülőgépet előbb lehetett eladni a médiának és a lakosságnak, multifunkiciós csapatszállítónak - ami egyébként valóban is - mint fehéren magyarország és címer (matyóhimzéses, huszárcsákós, stb. festéssel - amiről lerína, hogy kormányzati VIP repülőgép. Ezért sem mutatták be, pld. a VIP átalakítási lehetőséget (amit vagy lehet, vagy nem a mi repülőgépeinken.).. Ha lehet, akkor van abban kanapé és zuhanyzó is. De még azzal együtt sem egyfunkciós kormánygép.
 
Most ennyire volt időm. Egy airliner átlalános hadrafoghatósága messze egy harcigép felett van.
Az Antonovval való hasonlítás fals, mert van olyan tehet, ami bele sem fér az A319-be. Azt végtelen órának vegyem?
Vagy C-17 órának. Indulat és szándék kérdése.

A MH személyi szállítási igényeihez az A319 végletesen overkill méretű. Vagy akkor mutassa meg bárki, hogy havi szinten mikor fog ez a gép kétszer legalább félig üreres repülni.
Fél A-319-et nem lehet venni. Vettek volna 318-at? Ugye, hogy nem.
Mi vn An-26 és A-319 között?

Kurvára rossz oldalról kezdték meg a képesség kiépítést. Az AMARG-ban megy hegyekben áll a lekonzervált kvázi 0 órás C-27...
Nem úgy volt, hogy seperc alatt elkapkodták?
 
2017 októberében vette át emlékeim szerint az utolsó 13 C-27-t a az amerikai parti őrség. Addigra az AMARG eljutott 40 napon belül feltudta újítani és használatra készen átadni a letárolt gépet. Szóval egészen eddig ott állt ha nem is halomban, de ha bizonyos egyszállítógépes országok nagyon keresni akartak volna éveken át elérhető gépeket...
 
2017 októberében vette át emlékeim szerint az utolsó 13 C-27-t a az amerikai parti őrség. Addigra az AMARG eljutott 40 napon belül feltudta újítani és használatra készen átadni a letárolt gépet. Szóval egészen eddig ott állt ha nem is halomban, de ha bizonyos egyszállítógépes országok nagyon keresni akartak volna éveken át elérhető gépeket...

Gondolom a partiőrség előre lefoglalta őket,nem hétfőről keddre jutott eszükbe,hogy kell neki.
 
Szomorú hogy ez a HT orákulumnak, a jenkik nagy szakértőjének új infó:)
Szomorú, hogy nem esik le neked, hogy nem A319 méretről van szó...

Szomorú, hogy nem esik le neked a USA és Mo. közti difi. Ha majd a Gripen flotta gépenként repül évi 300-350 órát, majd akkor térjünk vissza arra, hogy lesz-e ekkora és ilyen skálázott szállítógp a kapacitásunk.

Személyeskedésből feketöves, a gondolkodásban picit még kezdő szinten tetszik lenni.
 
Úgy tudom nem.. A Coastal Guard (Parti Őrség) átvette a legtöbbet, átalakította járőrgéppé. Farnborugh-ban 2016-ban volt szerencsém az egyiket megsimogatni.
Nincs eladó AMARG-os C27CJ. Amit én megpróbálnék a kormány helyébe. A buleszok nem tudják üzemelteni saját C27 gépeiket, és egy nagyjavítással átlehetne talán venni őket. Persze meg kéne valakinek keresni őket árajánlattal. Most lehetne rá esélyünk. Mondjuk Radev elnököt és feleségét ismerem :), még onnan mikor a Légierő Pk volt és a felesége Dessy meg satótiszt volt.. de ez kevés hozzá :)
http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=205&Itemid=274

Valóban nem. A doksit, amit megnéztem utoljára még 2015 októberi pdf, akkor még voltak ezek.

C-27J 00002701 10/22/13 02
C-27J 00002702 08/01/13 02
C-27J 00002703 08/06/13 02
C-27J 00002711 07/30/13 02
C-27J 00002712 07/23/13 02
C-27J 00002713 07/24/13 02
C-27J 00002705 08/12/13 MAINTENANCE SHELTER
 
A fenti igény kielégítése állami feladat, amit vagy úgy oldanak meg mint eddig - kifizetett repülőjegyekkel - vagy úgy, mint írtam fentebb, alájuk teszik a gépet. Én nem tudom, mennyi megy el éves szinten állampénzből repülőjegyre (gondolom te sem), azt viszont tudom, hogy ennek egy jó része a légitársaságok nyeresége, mert ők azért csinálják. A HunAF-nek nem kell nyereséget termelni, elég ha a repültetés kevesebbe kerül mint a helyette kifizetett repülőjegyek. A légierő pilótájának akkor is ugyanannyi lesz a fizetése (meg a gép üzemóra-költsége is) ha csak gyakorló köröket repülnek az országban, és ugyanannyi mikor fuvaroznak valakit. Az USA politikusai pedig ugyanúgy katonai gépeken járnak külföldre, hallottál már az US Air Force One-ról?! Van annál a repülőszázadnál (wingnél?) több gép is, és szabályozva van, hogy milyen szintű politikusnak, hivatalnoknak melyik gép jár!! Láttam már Ferihegyen francia, holland, német, brit, olasz, lengyel, kormánygépeket, Ostravában a csehet , Szliácson a szlovákot is, mindegyik légierős gép volt, de egyik sem rámpás tehergép, hanem utasszállító! De ha megnézed a neten, ilyenek a spanyol, a török, a román, bolgár, kanadai, ausztrál kormányzati gépek is, pedig a felsoroltak közül nagyon soknak vannak katonai teherszállítói, mégsem azzal fuvarozzák az állami vezetőket. Ha bármelyik magyar politikus vagy állami hivatalnok utazott államérdekből a menetrendhez kellett igazodni, ráadásul ez soha nem egy jegy árába került, hiszen mindig vannak kísérők is, ha más nem akkor csak minimum a biztonságiak! Szóval nem a mostani Airbus-bevásárlás a kirívó eset, eddig lógtunk ki a sorból.
A US Air Force one rohadtul nem hurcibál csak úgy random politikusokat, az elnök és talán külügyminisztert, de kb. ennyi.
 
A US Air Force one rohadtul nem hurcibál csak úgy random politikusokat, az elnök és talán külügyminisztert, de kb. ennyi.

Alelnök.De igazából a házelnök is előbb van a sorban mint a külügyminiszter(bár az meg minek menne külföldre hivatalos útra).
 
Szomorú, hogy nem esik le neked, hogy nem A319 méretről van szó...

Szomorú, hogy nem esik le neked a USA és Mo. közti difi. Ha majd a Gripen flotta gépenként repül évi 300-350 órát, majd akkor térjünk vissza arra, hogy lesz-e ekkora és ilyen skálázott szállítógp a kapacitásunk.

Személyeskedésből feketöves, a gondolkodásban picit még kezdő szinten tetszik lenni.

Sztem térjünk vissza erre, ha USA szintű követségeket üzemeltet Magyarország...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage