[HUN] Airbus A319

200+ ember van egy váltásban ezek szerint?

Azért kell még az A319-el is kétszer fordulni(kettő oda vissza)mert az átadás-átvétel idején(egy hét +időtartam)nem marad a gép Afganisztánban hanem hazajön.Tehát úgy néz ki a dolog,hogy elmegy afgánba a gép a váltással meg a cuccukkal aztán hazajön üresen.Majd egy hét+ múlva kimegy afgánba üresen és hazajön a leváltott állománnyal és a cuccukkal.Ebből következik,hogy ha nem fér be a váltás állománya és a cuccuk egy gépbe akkor egy gép vagy négyszer fordul(kétszer embert és kétszer cuccot visz)vagy kettő gép fordul kétszer(az egyik emberrel a másik a cuccukkal).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az AMARG mennyit oszt vissza mondjuk egy Kajmán szigeteki számlára?
A cikk zaro mondata: "Let’s stop being petty." :D
ShowImage.ashx


Azt hiszem mi meg akkor is jok vagyunk, ha a teljes osszeget a Kajman-szigetekre utaltak. :rolleyes:

A missziózás nem más mint a "megélhetési katonáskodás" magyar formája.
Így egy része az állománynak "élhető fizetéshez jut", ++ jól mutat a sajtóban.
Duzzogsz mert senki nem hivott missziozni vagy meg mindig be vagy ragva az ensz bekefenntartokra?
Tudom öt percenként leírja a propaganda hogy ugye "külpolitikai és gazdasági szempntból értékes" de valahogy nem látom hogy ugraásszerűen nőtt emiatt Magyarországon a koszovói oriáscégek beruházási volumene...
Ha nincs haboru a balkanon az mar eleg jo eredmeny. Hulyeseg lenne ennel tobbet varni.
 
Mert beférnek 100-an meg a cuccuk egy Spartanba?
40 ember és cucca miért is nem fér el? Névlegesen 60 fő utazhat rajta. Mit értesz cucc alatt? A fegyverzetet? Mert az A319-be sem fér be semmi, ami egy ATGM-nél vagy géppuskánál nagyobb. Na, ATGM-et nem viszünk, mert az itthon is hiánycikk. Ergo, továbbra sem vágom, hogy mire kell ekkora böhöc gép.
 
És azért jó az A319 mert fel lehet ajánlani nagy számú kontingenseknek szóval nem kell üresen mennue gazavihet egy halom németet pl.Ugye a NATO-nak nem kiskapacitású gépből van kevés hanem nagyból.
És ezt miért nem nyilatkozzák le? Mert ennek értelme még lenne, de sanszosan azért, mert a németnek meg lehet, hogy az lenne belpol gond, hogy megkérdezzék, hogy miért egy HUN AF gép fuvarozza haza Jürgent, mire van a 12 db A400... Bár azt látjuk, hogy arra, hogy egyik se legyen röpképes...
 
Azért kell még az A319-el is kétszer fordulni(kettő oda vissza)mert az átadás-átvétel idején(egy hét +időtartam)nem marad a gép Afganisztánban hanem hazajön.Tehát úgy néz ki a dolog,hogy elmegy afgánba a gép a váltással meg a cuccukkal aztán hazajön üresen.Majd egy hét+ múlva kimegy afgánba üresen és hazajön a leváltott állománnyal és a cuccukkal.Ebből következik,hogy ha nem fér be a váltás állománya és a cuccuk egy gépbe akkor egy gép vagy négyszer fordul(kétszer embert és kétszer cuccot visz)vagy kettő gép fordul kétszer(az egyik emberrel a másik a cuccukkal).
Nem értem, hogy miért ilyem módon csinálják. Hazfelé miért nem hozhatja a váltás felét? Miféle felsőbb törvény szab ennek gátat...? :confused:
 
40 ember és cucca miért is nem fér el? Névlegesen 60 fő utazhat rajta. Mit értesz cucc alatt? A fegyverzetet? Mert az A319-be sem fér be semmi, ami egy ATGM-nél vagy géppuskánál nagyobb. Na, ATGM-et nem viszünk, mert az itthon is hiánycikk. Ergo, továbbra sem vágom, hogy mire kell ekkora böhöc gép.
Mondjuk fejenként 3 katonaládát meg egy málhazsákot ért alatta. Ha saját gép van, akkor mondhatják azt hogy minden katona vihet ki magával mondjuk 200 kg ruházatot és egyéb személyes holmit. Továbbá minden fordulóval tele lehet még rakni a saját gépet hazai kajával és egyéb, a kontingens morálja szempontjából fontos dologgal.
 
És ezt miért nem nyilatkozzák le? Mert ennek értelme még lenne, de sanszosan azért, mert a németnek meg lehet, hogy az lenne belpol gond, hogy megkérdezzék, hogy miért egy HUN AF gép fuvarozza haza Jürgent, mire van a 12 db A400... Bár azt látjuk, hogy arra, hogy egyik se legyen röpképes...

Mert amelyik sajtónak ezek kormánygépek, azok is maradnak. Ezen túl kellene lépni hogy milyen a kommunikáció, tudjuk mire képesek a gépek, aki meg nem, azt nem is érdekli.
 
Nem értem, hogy miért ilyem módon csinálják. Hazfelé miért nem hozhatja a váltás felét? Miféle felsőbb törvény szab ennek gátat...? :confused:

Az átadás átvétel,aklimatizálódás meg van egy halom képzés megérkezéskor ami nélkül nem lehet elhagyni a tábort.És még sorolhatnám de legyen elég annyi,hogy nem viccből van így.

40 ember és cucca miért is nem fér el? Névlegesen 60 fő utazhat rajta. Mit értesz cucc alatt? A fegyverzetet? Mert az A319-be sem fér be semmi, ami egy ATGM-nél vagy géppuskánál nagyobb. Na, ATGM-et nem viszünk, mert az itthon is hiánycikk. Ergo, továbbra sem vágom, hogy mire kell ekkora böhöc gép.

A fegyverek ládázva kerülnek szállításra mint ahogy a lőszer is meg a személyes felszerelés(fél évig ott vagy kell ruha meg minden kis szarság)ez azonnal 3 tétel de van még egy halom dolog amit ki kell vinni, hogy csak egy bagatel példát említsek új fénymasoló+nyomtató gép ha a kinti megadta magát.Sok cucca van egy váltasnak hidd el.
 
A fegyverek ládázva kerülnek szállításra mint ahogy a lőszer is meg a személyes felszerelés(fél évig ott vagy kell ruha meg minden kis szarság)ez azonnal 3 tétel de van még egy halom dolog amit ki kell vinni, hogy csak egy bagatel példát említsek új fénymasoló+nyomtató gép ha a kinti megadta magát.Sok cucca van egy váltasnak hidd el.
Elhiszem és tudom. Aki utazott már 1-2 hétre az tudja...

De most komolyan. Az az érv az A319 20+ éves használatára, hogy most kb. 3-6 havonta van egy váltás és beleférjen kb. 1 körbe? A többi idő 80%-ban meg malmozik a gép vagy 10-20 embert fog cipelgetni? Mert, ha 5-6 helyen lenne 200 ember és 1 havonta kell ilyen trip még akkor is alacsony kihasználtsága lenne a gépnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem értem, hogy miért ilyem módon csinálják. Hazfelé miért nem hozhatja a váltás felét? Miféle felsőbb törvény szab ennek gátat...? :confused:
Az hogy a váltásnak meg kell mutatni a helyi sajátosságokat és csak utána mehet haza a régi.Nem tudják hol a kantin, a szolgálatot hol kell felvenni, hol a raktár, merre és mit kell és lehet csinálni stb. Meg van ahol az első hét a fosás hete, mert mehet a hasa a bandának az ottani kajától. Mikor én mentem, akkor pl. 100 kg-ot lehetett kivinni, ahol én voltam. Mikor jöttem haza dobáltam kifelé mindent, hogy 105 kg alá menjek, mert azt még elnézték. Úgy hogy küldtem haza hajópostát is. Sztem el sem tudod képzelni hogy mennyi mindent össze tud vásárolni magának valaki, akinek hajlama van rá. Én pl. még a számítógépemet is kivittem az első hazautazásomkor visszafelé, mert nem volt laptopom. Aztán meg 100 dollárért eladtam a váltásomnak, nem tudom utána mi lett vele. De hajópostával kb 150 kg cuccot küldtem haza mig kint voltam.
 
Elhiszem és tudom. Aki utazott már 1-2 hétre az tudja...

De most komolyan. Az az érv az A319 20+ éves használatára, hogy most kb. 3-6 havonta van egy váltás és beleférjen kb. 1 körbe? A többi idő 80%-ban meg malmozik a gép vagy 10-20 embert fog cipelgetni? Mert, ha 5-6 helyen lenne 200 ember és 1 havonta kell ilyen trip még akkor is alacsony kihasználtsága lenne a gépnek.

Az iraki kontingens létszámát nem rég növelték(alapból nagyobb volt mint az afganisztáni) ezen kívül szolgált Afganisztánban pér éve még 300+fő is és sehová nincs leírva,hogy nem lesz újra ilyen.
De nem kell feltétlen malmozni,bérbe is lehwt adni hisz a NATO-nak továbbra is égető szüksége van nagy kapacitású gépekre.Szóval nem baj az,ha Jürgent mi visszük és akkor nem kell személyszállításra pazarolni a kevés C17,A400M stb. gépet hanem vihetnwk olyat amit csak ők tudnak elvinni(marha sok cuccot vagy maraha nagy cuccot).
 
Az hogy a váltásnak meg kell mutatni a helyi sajátosságokat és csak utána mehet haza a régi.Nem tudják hol a kantin, a szolgálatot hol kell felvenni, hol a raktár, merre és mit kell és lehet csinálni stb. Meg van ahol az első hét a fosás hete, mert mehet a hasa a bandának az ottani kajától. Mikor én mentem, akkor pl. 100 kg-ot lehetett kivinni, ahol én voltam. Mikor jöttem haza dobáltam kifelé mindent, hogy 105 kg alá menjek, mert azt még elnézték. Úgy hogy küldtem haza hajópostát is. Sztem el sem tudod képzelni hogy mennyi mindent össze tud vásárolni magának valaki, akinek hajlama van rá. Én pl. még a számítógépemet is kivittem az első hazautazásomkor visszafelé, mert nem volt laptopom. Aztán meg 100 dollárért eladtam a váltásomnak, nem tudom utána mi lett vele. De hajópostával kb 150 kg cuccot küldtem haza mig kint voltam.
És az az alakulat FELE vagy NEGYEDE nem képes...? Pont ez a lényege annak, hogy sokkal kisebb, olcsóbb és valódi szállítógép pont ennek ütemébe illeszkedve vinné több fordulóval el az alakulatokat.
 
És az az alakulat FELE vagy NEGYEDE nem képes...? Pont ez a lényege annak, hogy sokkal kisebb, olcsóbb és valódi szállítógép pont ennek ütemébe illeszkedve vinné több fordulóval el az alakulatokat.

Addig nem állhat meg a munka.Egyszerre akarod ellátni teszem azt 10 fő munkáját 5 emberrel +megmutatni az újaknak mindent*?Attól,hogy váltás van még a munka nem lesz kevesebb.

*A számok csak példák írhattam volna 20-at meg tízet vagy 100-at meg 50-et.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az iraki kontingens létszámát nem rég növelték(alapból nagyobb volt mint az afganisztáni) ezen kívül szolgált Afganisztánban pér éve még 300+fő is és sehová nincs leírva,hogy nem lesz újra ilyen.
De nem kell feltétlen malmozni,bérbe is lehwt adni hisz a NATO-nak továbbra is égető szüksége van nagy kapacitású gépekre.Szóval nem baj az,ha Jürgent mi visszük és akkor nem kell személyszállításra pazarolni a kevés C17,A400M stb. gépet hanem vihetnwk olyat amit csak ők tudnak elvinni(marha sok cuccot vagy maraha nagy cuccot).
Ez a történet másik fele. A C-17-es flottából is lehet még repórákat venni akkor, ha nagyon kevés gép van. El tudom képzelni, hogy eurotízmilliókból hány repóra jön ki... Az összes nagyváltásra elég repóra évtizedekre és lenne mellette kisebb multifunkciós gép. Most van egy túlméretesnek tűnő személyszállító, 0 valódi szállítógép és egy nagyon kevés C-17.

Nem értem, hogy ez miért jobb, mint a kevés C-17 ritka esetekre, valódi szállítógép magas kihasználtsággal. Persze, ha jön 2-3 db Herki és C-27 közé pozícionálható gép, akkor nem fogok szólni egy szót sem, de erre legfeljebb ígéret van.

Ja, és már MEGINT a légi képesség fejlődött. Ok, hogy szárazföldieket cipelnek, de mikor lesz olyan valódi harcjármű, ami nem képezte nevetség tárgyát már 30 éve is az USA és Bundeswher állomány csúcsát nézve?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Addig nem állhat meg a munka.Egyszerre akarod ellátni teszem azt 10 fő munkáját 5 emberrel +megmutatni az újaknak mindent*?Attól,hogy váltás van még a munka nem lesz kevesebb.

*A számok csak példák írhattam volna 20-at meg tízet vagy 100-at meg 50-et.
Vávává, akkor a tábor képes befogadni az állomány kétszeresét is...?
 
Ez a történet másik fele. A C-17-es flottából is lehet még repórákat venni akkor, ha nagyon kevés gép van. El tudom képzelni, hogy eurotízmilliókból hány repóra jön ki... Az összes nagyváltásra elég repóra évtizedekre és lenne mellette kisebb multifunkciós gép. Most van egy túlméretesnek tűnő személyszállító, 0 valódi szállítógép és egy nagyon kevés C-17.

Nem értem, hogy ez miért jobb, mint a kevés C-17 ritka esetekre, valódi szállítógép magas kihasználtsággal. Persze, ha jön 2-3 db Herki és C-27 közé pozícionálható gép, akkor nem fogok szólni egy szót sem, de erre legfeljebb ígéret van.

Ja, és már MEGINT a légi képesség fejlődött. Ok, hogy szárazföldieket cipelnek, de mikor lesz olyan valódi harcjármű, ami nem képezte nevetség tárgyát már 30 éve is az USA és Bundeswher állomány csúcsát nézve?

Látod nem véletlen mondtam én,hogy a semmirevaló légierőnk(ami nem is igazi légierő)túltolt a honvégdségben.Csak ugye jött azonnal,hogy hülye vagy...