[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Vávává, akkor a tábor képes befogadni az állomány kétszeresét is...?

Nem egyszerre vált az egész tábor ;).De egyébként hely lenne a háromszorosának is csak akkor marha sokan sátorban laknának nem konténerekben.Hogy kicsit konkrétabb legyek odakint ketten laknak három főre méretezett körletekben szóval van hely.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Srácok... Értelmes embereknek tartalak benneteket, de ez már fura. Ha nincs fejlesztés, ábrándozunk, h mi lenne a jó. Ha lemaradunk vmiről...de hülyék vagyunk. Ha meg veszünk egy használható bármit, akkor meg jön a miért ez-minek vita... Én örülök ennek is. Bízom benne, hogy pozitív változás előjele a mihukkal együtt. Remélem szárazföldi fejlesztés is lesz. Simicskó eddigi tevékenysége így is fényévekre van a 90#es évek elmebajnokaitól.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Vávává, akkor a tábor képes befogadni az állomány kétszeresét is...?
Ezeknek a gépeknek akkor lenne értelme,ha konténeressen székezhető teherszállitó változat lenne,konténeres légitankoló képességgel,urambocsá rádióátjátszóként,konténeresen REH képességgel.Álmodik a nyomor...
Más.Mi lett a Szuhoj S-80sal?Ancsák helet jók lennének szerintem nekünk jó lenne.PT változat kifejezetten sokoldalú mindenesnek tünt.Hogy Gripent tudna-e itatni,speciel nemhiszem,de határmenti járőrtől a terepre leszálló MEDEVAC gépig mindenféle feladatot elláthatna.Mondjuk az elektronikát lehet érdemessebb lenne nugatit kérni hozzá
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
904
4 563
93
Vávává, akkor a tábor képes befogadni az állomány kétszeresét is...?

Az a helyzet, hogy tényleg nem vagy képben, ezért is nem érted miért jó ha van egy benga légibusz, ami magyar és magyar katonai reptérről száll fel és csak a külszolgálat katonai repterén száll le. Nem akarom kifejteni, de nagyon örültem volna, ha nem civil géppel megyünk haza, hanem magyar katonai repülővel....és a csekkolás sem a civil repülőtéren lett volna.

A létszámra és a váltásra visszatérve : Ahol voltam, ott évente két váltás volt, mi egy évet nyomtunk le. Volt hely a plusz embereknek. Az egészet nem látod át. Mielőtt kimegy valaki, részt kell vennie egy kiképzésen vagy felkészítésen, amin egyszerre vesz részt a váltó állomány. Nincs olyan hogy részletekben, folyamatosan váltunk. Már csak azért sem, mert váltás idején a munka nem úgy folyik ahogy kellene. Igazából mindenki megkönnyebbül mikor a váltás lezajlik, a régiek végre elmennek, nem isszák szét az agyukat, nem okoskodnak és a nyugodt medrében folyhat a munka, nincs az hogy én megyek, te még szopsz itt fél évet stb. Jobb esetben a váltással együtt érkezik az új pk. is, aki a váltással együtt készült fel, ismeri az embereit, azok is tudják hogy tőle fognak függeni. Mikor együtt van a leköszönő és az új pk a táborban, meg még pár régi-új alpk, az sosem szerencsés. Átéltem már mikor végre megvolt a busz utáni integetés, másnap már minden sokkal faszább volt.

Az a legnagyobb baj, hogy felszerelés szó alatt ti mindig valami böhöm nagy és nehéz cuccot gondoltok, ami nem fér el egy utasszállító rakterében. Csak pár példa: pl. cserélni akarják a matracokat, beraknak 150 db egyszemélyes matracot a raktérbe, vagy modernizálni akarják a magyar kantint és bárpulttól, hűtőtől, egyéb bútorzattól kezdve mindent kivisznek, vagy csak 8 új mosógépet. Vagy nagy kávéautomatát vagy 3 méter magas székelykaput darabokban hogy a magyar körlet azon át legyen elérhető. Esetleg 9 méter átmérőjű felállítható medencét. Vagy bármi mást, ami nem is feltétlen katonai dolog, de egy éveken át regnáló magyar kontingensnek kellhet hogy jobb legyen a közérzet.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Az a helyzet, hogy tényleg nem vagy képben, ezért is nem érted miért jó ha van egy benga légibusz, ami magyar és magyar katonai reptérről száll fel és csak a külszolgálat katonai repterén száll le. Nem akarom kifejteni, de nagyon örültem volna, ha nem civil géppel megyünk haza, hanem magyar katonai repülővel....és a csekkolás sem a civil repülőtéren lett volna.

A létszámra és a váltásra visszatérve : Ahol voltam, ott évente két váltás volt, mi egy évet nyomtunk le. Volt hely a plusz embereknek. Az egészet nem látod át. Mielőtt kimegy valaki, részt kell vennie egy kiképzésen vagy felkészítésen, amin egyszerre vesz részt a váltó állomány. Nincs olyan hogy részletekben, folyamatosan váltunk. Már csak azért sem, mert váltás idején a munka nem úgy folyik ahogy kellene. Igazából mindenki megkönnyebbül mikor a váltás lezajlik, a régiek végre elmennek, nem isszák szét az agyukat, nem okoskodnak és a nyugodt medrében folyhat a munka, nincs az hogy én megyek, te még szopsz itt fél évet stb. Jobb esetben a váltással együtt érkezik az új pk. is, aki a váltással együtt készült fel, ismeri az embereit, azok is tudják hogy tőle fognak függeni. Mikor együtt van a leköszönő és az új pk a táborban, meg még pár régi-új alpk, az sosem szerencsés. Átéltem már mikor végre megvolt a busz utáni integetés, másnap már minden sokkal faszább volt.

Az a legnagyobb baj, hogy felszerelés szó alatt ti mindig valami böhöm nagy és nehéz cuccot gondoltok, ami nem fér el egy utasszállító rakterében. Csak pár példa: pl. cserélni akarják a matracokat, beraknak 150 db egyszemélyes matracot a raktérbe, vagy modernizálni akarják a magyar kantint és bárpulttól, hűtőtől, egyéb bútorzattól kezdve mindent kivisznek, vagy csak 8 új mosógépet. Vagy nagy kávéautomatát vagy 3 méter magas székelykaput darabokban hogy a magyar körlet azon át legyen elérhető. Esetleg 9 méter átmérőjű felállítható medencét. Vagy bármi mást, ami nem is feltétlen katonai dolog, de egy éveken át regnáló magyar kontingensnek kellhet hogy jobb legyen a közérzet.

Tudod hogy a fotelből nézve minden sokkal egyértelműbb! Ha nem vigyázol elmagyarázzák hogy hogyan is kellene végezned a munkádat...:(
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az a helyzet, hogy tényleg nem vagy képben, ezért is nem érted miért jó ha van egy benga légibusz, ami magyar és magyar katonai reptérről száll fel és csak a külszolgálat katonai repterén száll le. Nem akarom kifejteni, de nagyon örültem volna, ha nem civil géppel megyünk haza, hanem magyar katonai repülővel....és a csekkolás sem a civil repülőtéren lett volna.

A létszámra és a váltásra visszatérve : Ahol voltam, ott évente két váltás volt, mi egy évet nyomtunk le. Volt hely a plusz embereknek. Az egészet nem látod át. Mielőtt kimegy valaki, részt kell vennie egy kiképzésen vagy felkészítésen, amin egyszerre vesz részt a váltó állomány. Nincs olyan hogy részletekben, folyamatosan váltunk. Már csak azért sem, mert váltás idején a munka nem úgy folyik ahogy kellene. Igazából mindenki megkönnyebbül mikor a váltás lezajlik, a régiek végre elmennek, nem isszák szét az agyukat, nem okoskodnak és a nyugodt medrében folyhat a munka, nincs az hogy én megyek, te még szopsz itt fél évet stb. Jobb esetben a váltással együtt érkezik az új pk. is, aki a váltással együtt készült fel, ismeri az embereit, azok is tudják hogy tőle fognak függeni. Mikor együtt van a leköszönő és az új pk a táborban, meg még pár régi-új alpk, az sosem szerencsés. Átéltem már mikor végre megvolt a busz utáni integetés, másnap már minden sokkal faszább volt.

Az a legnagyobb baj, hogy felszerelés szó alatt ti mindig valami böhöm nagy és nehéz cuccot gondoltok, ami nem fér el egy utasszállító rakterében. Csak pár példa: pl. cserélni akarják a matracokat, beraknak 150 db egyszemélyes matracot a raktérbe, vagy modernizálni akarják a magyar kantint és bárpulttól, hűtőtől, egyéb bútorzattól kezdve mindent kivisznek, vagy csak 8 új mosógépet. Vagy nagy kávéautomatát vagy 3 méter magas székelykaput darabokban hogy a magyar körlet azon át legyen elérhető. Esetleg 9 méter átmérőjű felállítható medencét. Vagy bármi mást, ami nem is feltétlen katonai dolog, de egy éveken át regnáló magyar kontingensnek kellhet hogy jobb legyen a közérzet.
Rendben van,missziós váltás utaztatására ezek a gépek jók lesznek.A málházás már nyűgös lesz,ezeknek a poggászterét utasok csomagjainak szánták.Jó,ami nemférbe,majd elviszi a közös C17.És ezenkivül katonailag mire használható?Nagyjábol-semmire.Ha kiépitenénk úgy,ahogy szajkozom,hasznos multifunkci géek lennének(de még mindig nem harcászati szállitó).Nade az nagon drága,nincs rá pénzünk.....Igy viszont van egy politikai indittatású részfeladatra optimalizált 2db utasszállitó géppünk,amik elveszik majd a forrásokat(a pénzt) a valódi katonai főfeladat teljesülése elöl.A gépek igazi haszonélvezői a politikusok.Többször fognak rajtuk ülni,mint a bakák.De a hadsereg költségkeretéböl lesz fizetve.A hadsereg fentartási,fejlesztési keretéböl.Márha a NagyMagyarValoság tapasztalatai alapján,nem az eggyik kannibalizációjával kinlódják repülőképessé a másikat a műszakiak.
 

donpepe84

Well-Known Member
2013. március 5.
449
1 763
93
Komolyan mondom a béka segge alatt van a színvonal! Előttem már leírták, ha nincs semmi az a baj, ha veszünk valamit akkor meg az! Amikor jöttek a hírek az airbus-ról mindenki odáig volt végre valami! Mikor megjönnek akkor meg minek! Kicsi ország kicsi serege, nem lesz itt egyből minden, van ami csak fokozatosan épül ki! Ha előbb vettek volna rámpás gépet akkor meg jönne itt mindenki hogy az állományt mivel szállítják! És mi van ha kormánygép lesz az egyik! A szomszédban, európában, a világban szinte minden államnak van VIP gépe. Igen ha a kormánynak menni kell valahova ne már egy wizz géppel menjen! Ez ugyanúgy hozzájárul a kormánytagok biztonságához mint vw transporter, a6 audi, meg a rendőri kiséret, de ezek alapján az se kéne nekik, majd vegyenek BKV bérletet! Komolyan mondom teljes átjön ide a magyaros hozzáállás a dolgokhoz, ha nincs miért nincs, ha van akkor x miért nincs rajta, ha lesz x, akkor y miért nincs........
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 687
2 385
113
Szörnyű hogy mennyire nincsenek tisztába egyesek a honvédség missziós feladataival és a hozzájuk kapcsolódó feladatokkal. Miért nem veszik a fáradságot az értetlenek hogy utána néznének és csak utána alkotnának vélemény , és ne ide fröcsögjék a borzalmas hülyeségeket, az eszem meg áll. Bocsánat, hogy így kirohantam, de ez már kikívánkozót.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Celebra
Egyre inkább úgy tünik, hogy vagy információ-hiányban szenvedsz, vagy direkt előítélettel állsz hozzá az Airbushoz.
- A harcászati szállítót hiányold. Nem figyelsz: elmondta a HM, hogy szükség van a rámpás teherszállítókra is, ezért mennek az Ancsák nagyjavításra. Miért nem veszünk újat? VESZÜNK!!! - de az nem úgy működik hogy bemész a boltba és ott vár rád a polcon!! A rendelés után évekbe telik mire megkapod az első gépet, és addig is kell valami. Ezt a valamit Ancsának hívják, ezekkel kell kihúzni addig míg lesz új gép, ezért mennek nagyjavításra.
- Ancsa helyett ajánlgatod a Szu-80-at. Igazad van abban, hogy nagyon pofás kis gép, nekem is tetszik, de nem ilyen feladatkörre. Nem zavar az téged hogy a terhelhetősége 25%-al kisebb, a hatótávja meg alig fele az Ancsáénak?!! Légitankolásra is alkalmatlan. Na ez lenne ám a fejlődés!! És erről feltételezed te a terepreszállást gépet - ezekkel a tipikusan betonpályára tervezett gólyaláb-futóművekkel??!! Uram ne hagyj el, láttad te már élőben olyan gép futóműveit ami kibírja a terepleszállást??!! És talán más baj nincs is vele. Ja, mégis!! Orosz gyártmány a szentem!! Hallottál te valami EU-szankciókról, amik szerint a régi orosz gépeket még modernizáltatni is tilos javítás során, nemhogy újakat venni tőlük?!!
 
M

molnibalage

Guest
Srácok... Értelmes embereknek tartalak benneteket, de ez már fura. Ha nincs fejlesztés, ábrándozunk, h mi lenne a jó. Ha lemaradunk vmiről...de hülyék vagyunk. Ha meg veszünk egy használható bármit, akkor meg jön a miért ez-minek vita... Én örülök ennek is. Bízom benne, hogy pozitív változás előjele a mihukkal együtt. Remélem szárazföldi fejlesztés is lesz. Simicskó eddigi tevékenysége így is fényévekre van a 90#es évek elmebajnokaitól.
Az, hogy agyatlanul támasztanak fel egy hanyag módon és még agyatlanabbul szétrohasztott csapatnemet, annak azért annyira nem kell tapsolni szerintem. Mert azt a bűnt, amit elkövettek még véletlenül sem ismernék be. Egy papíron hadrendben álló technika supportját adták el. Ezért mi járna? 40 éve még kb. azt kérdezték volna, mint a Macskafogóban...

"Golyó? Méreg?"
"Pazarlás Safranek, követ a nyakukba és a folyóba velük".

Az, hogy most éppen vettek két szállítógépet kb. teljesen koncepciótlanul, annak sem értem, hogy miért kéne tapsolni. Megint nem alulról építkezünk... (A UK-i és más repnapos Gripen szereplés pl. az Ancsa hiánya miatt maradt el...)
 
M

molnibalage

Guest
Látod nem véletlen mondtam én,hogy a semmirevaló légierőnk(ami nem is igazi légierő)túltolt a honvégdségben.Csak ugye jött azonnal,hogy hülye vagy...
Jaj dudi, azért nem kéne túltolni... Semmirevaló? Nem is igazi? Az egyetlen olyan csapatnem jelenleg, aminek értelmezhető képessége van, bár az AIM-9 kiesésével ennek megint odavertek odafent a faszok...
 
M

molnibalage

Guest
Nincs olyan hogy részletekben, folyamatosan váltunk.
Ennek a mondatnak keresem az értelmét, de nem találom. Emiatt értelmetlen az előtte és utána levő dolgok nagy része. Akkor hogyan megy a váltás....?
Ha folyamatos a váltás, akkor az részletekben van. Ha egy szuszra váltanak mindenkit, akkor nem folyamatos.

Az a legnagyobb baj, hogy felszerelés szó alatt ti mindig valami böhöm nagy és nehéz cuccot gondoltok, ami nem fér el egy utasszállító rakterében. Csak pár példa: pl. cserélni akarják a matracokat, beraknak 150 db egyszemélyes matracot a raktérbe, vagy modernizálni akarják a magyar kantint és bárpulttól, hűtőtől, egyéb bútorzattól kezdve mindent kivisznek, vagy csak 8 új mosógépet. Vagy nagy kávéautomatát vagy 3 méter magas székelykaput darabokban hogy a magyar körlet azon át legyen elérhető. Esetleg 9 méter átmérőjű felállítható medencét. Vagy bármi mást, ami nem is feltétlen katonai dolog, de egy éveken át regnáló magyar kontingensnek kellhet hogy jobb legyen a közérzet.
Nem igaz, odafent írtam, hogy tökéletesen tisztában vagyok ezekkel is. De, ha folyamatosan vannak apró igények, akkor mondom az lesz, hogy a böhöm nagy A319 mindenhova kb. "lötyögve" szállít majd mindent.

Ti folyamatosan úgy írtok, mintha lenne vagy 4-5 300 fős misszónk 4-5 ezer km-re amikhez rendszeresen kell ilyeneket tolni. Mert ahhoz valóban kéne ennyi gép... Csakhogy erről szó nincs...

Ellenben ma ott tarnuk, ha egy Gripenhez csak egy csere hajtóművet kéne vinni, akkor felteszi a support a kezét tudtommal, ha éppen nincs Ancsa.

A beszerzés teljesen ötletszerű volt. Ez a problémám vele. Továbbra is ötletszerűen megy minden és egy szó sem esik róla, hogy 25+ évig mit műveltek. Arról valahogy senki nem akar beszélni és felelőst találni. Pl. arról, hogy a MOSTANI banda alatt hogy a faszba esehetett ki a csúcskategóriás, komoly pénzeket vivő vadászgépek egyik fegyverkategóriája cakk-pakk...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
M

molnibalage

Guest
Celebra
Egyre inkább úgy tünik, hogy vagy információ-hiányban szenvedsz, vagy direkt előítélettel állsz hozzá az Airbushoz.
- A harcászati szállítót hiányold. Nem figyelsz: elmondta a HM, hogy szükség van a rámpás teherszállítókra is, ezért mennek az Ancsák nagyjavításra. Miért nem veszünk újat? VESZÜNK!!! - de az nem úgy működik hogy bemész a boltba és ott vár rád a polcon!! A rendelés után évekbe telik mire megkapod az első gépet, és addig is kell valami. Ezt a valamit Ancsának hívják, ezekkel kell kihúzni addig míg lesz új gép, ezért mennek nagyjavításra.
Értjük ezt.

De akkor most annak tapsoljunk, hogy ötleszerű beszerzés van, de a 100%-ban tervezhető és látható élettartamú Ancsa flottát hagyták szétesni? Ezért mikor és kit fognak tarkónbaszni végre egyszer, de jó nagyon...? Vagy az AIM-9 kieséséért?
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Mert kibaszott stadionokra volt pénz, de erre nem...
 
  • Tetszik
Reactions: eevil and endre

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 283
113
Ennek a mondatnak keresem az értelmét, de nem találom. Emiatt értelmetlen az előtte és utána levő dolgok nagy része. Akkor hogyan megy a váltás....?
Ha folyamatos a váltás, akkor az részletekben van. Ha egy szuszra váltanak mindenkit, akkor nem folyamatos.


Nem igaz, odafent írtam, hogy tökéletesen tisztában vagyok ezekkel is. De, ha folyamatosan vannak apró igények, akkor mondom az lesz, hogy a böhöm nagy A319 mindenhova kb. "lötyögve" szállít majd mindent.

Ti folyamatosan úgy írtok, mintha lenne vagy 4-5 300 fős misszónk 4-5 ezer km-re amikhez rendszeresen kell ilyeneket tolni. Mert ahhoz valóban kéne ennyi gép... Csakhogy erről szó nincs...

Ellenben ma ott tarnuk, ha egy Gripenhez csak egy csere hajtóművet kéne vinni, akkor felteszi a support a kezét tudtommal, ha éppen nincs Ancsa.

A beszerzés teljesen ötletszerű volt. Ez a problémám vele. Továbbra is ötletszerűen megy minden és egy szó sem esik róla, hogy 25+ évig mit műveltek. Arról valahogy senki nem akar beszélni és felelőst találni. Pl. arról, hogy a MOSTANI banda alatt hogy a faszba esehetett ki a csúcskategóriás, komoly pénzeket vivő vadászgépek egyik fegyverkategóriája cakk-pakk...
Szerintem a "részletekben, folyamatosan váltunk" az azt akarja jelenteni, hogy ütemezetten, több év alatt!
 
M

molnibalage

Guest
Mert a gépek bérlése az nem vesz el forrást ?(Meg az csakúgy pikk-pakk megoldható mi?Mondjuk néhány óra alatt?) Ajjaj nagy gond van a buksiban...
Érdekes módon a Gripen hosszútávon összesen drága bérletét azzal el lehetett adni, hogy ezt az évenkénti kiadást ki tudjuk gazdálkodni, de pár éves átfutással a gépek megvétele nem ment volna.
Néhány alkalomra bérelni gépeket - bár azokon nincs DIRCM - sokkal olcsóbb, mint helyből venni két gépet. Ezért van a C-17 flottában repóra és nem 1 db magyar C-17.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 365
113
Viszatérve a Gripenekhez. Az AIM-9 nem azért hagytàk veszni mert más használható (nem lenne megkötve a kezünk) vásárolnának helyette? Hülyén hangzana? Lehet.
Sajnos az Ancsák állapotához azért az ukrán helyzet is rátett egy lapáttal.
Igen igaz hogy néha meg érdemelnék egy jó seggberugást.
 
M

molnibalage

Guest
Viszatérve a Gripenekhez. Az AIM-9 nem azért hagytàk veszni mert más használható (nem lenne megkötve a kezünk) vásárolnának helyette? Hülyén hangzana? Lehet.t.
Ha még így is lenne, akkor sem úgy csinálod, hogy nincs átmeneti időszak. Akkor vonod ki az elődöt, ha már az utód elérhető.
Jelenleg ott tartunk, hogy egy AG konfigos és 3 db pótosokkal repülő Griffnek nincs légiharc-rakétája...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre