[HUN] Airbus A319

Már bocsánat, de kit érdekel, hogy ezek nem multirole szállítógépek? Azok nincsenek, kellenek. Ezek - megadom neked - VIP gépek, amikkel amúgy a srácokat is szállítják ám majd, és ők örülnek neki.
Ezer dolog nincs, ami kéne. Attól még ilyen se volt, és ez is kellett. Ilyen gép IS kell, ilyen rohadtul egyszerű ez.
Nehogy örülj ám valaminek, megárt.
 
Rámpás gépek is lesznek beszerezve elvileg legkésőbb év végére 2019 tavaszára. Ami azt jelenti hogy már a leendő gépekre a vételi szándékot tavaly nyár óta előkészíthették??Magyarán már az is megeshet hogy kész szerződéssel rendelkezünk csak nem kötik az orrunkra. Úgyanis egy gép megrendelése meg leszállítása között több hónap is eltelhet. A gyártó meg biztosra szállít. Szerződésre. Humbukra érdeklődésre nem.
Mivel hónapok óta hangoztatják hogy közepes gépeket veszünk? Lehet sejteni hogy mi jöhet az anyagi szempontok figyelembe vételével. Na majd pár hónap múlva okosabbak leszünk :)
 
Azért az érdekelne, hogy körbeszaglásztak-e elérhető AN-26 után. Értek ezalatt egy, esetleg két levedlett cseh vagy lengyel gépet réskitöltőnek.
 
Azért az érdekelne, hogy körbeszaglásztak-e elérhető AN-26 után. Értek ezalatt egy, esetleg két levedlett cseh vagy lengyel gépet réskitöltőnek.

Az AN-26-os gépekből van nagyjavítható, azonban Ukrán nagyjavítás minőségével már voltak eddig is problémák.
Egyébként ez régi trük, olyan országokban, ahol a döntéshozókból ki kell kényszeríteni a modernizációt. Nem ütemezetten hajtanak végre felújítást, karbantartást, hanem hagyják lerohadni a cuccokat, majd azt mondeni, hogy ezeket már nem lehet gazdaságosan javítani, újat-modernebbet kéne venni. Hasonló lehet az AIM-9L-1-esekkel is, mivel a Diethl modernizálta azokat, és ua gyárta az IRIS-T. Nos már kezdetben az volt tervezve a Griffekhez, de nem volt rá pénz. És most se vennének. De ha a modenizáló gyártó nem vállalja az üzemidő hosszabbítást, hanem IRIS-T ajánlana fel, akkor ismét léptünk egyet előre.. Nos ez van valószínűleg a szállító repülőgép fronton is.
 
Rámpás gépek is lesznek beszerezve elvileg legkésőbb év végére 2019 tavaszára. Ami azt jelenti hogy már a leendő gépekre a vételi szándékot tavaly nyár óta előkészíthették??Magyarán már az is megeshet hogy kész szerződéssel rendelkezünk csak nem kötik az orrunkra. Úgyanis egy gép megrendelése meg leszállítása között több hónap is eltelhet. A gyártó meg biztosra szállít. Szerződésre. Humbukra érdeklődésre nem.
Mivel hónapok óta hangoztatják hogy közepes gépeket veszünk? Lehet sejteni hogy mi jöhet az anyagi szempontok figyelembe vételével. Na majd pár hónap múlva okosabbak leszünk :)
Olyan gyorsan nem lesz nekünk új rámpás gépünk, azért kell az Ancsákat elküldeni nagyjavításra hogy az újak beérkezéséig is legyen rámpás gépünk. A megrendelés és a gépek leszállítása között meg nem hónapok hanem évek telnek el, ugyanis a rendeléskor nem nekünk kezdik el azonnal a gyártást, hanem csak azoknak a gépeknek a legyártása után amiket előttünk rendeltek mások mikor mi is beálltunk a sor végére!! Olyan ugyanis, hogy repülőgépet megrendelés nélkül is sorozatgyártásban tartsanak bízva a majd megérkező vevőkben, tudomásom szerint egyszer fordult elő a repiparban. A Boeing gyártott le egy plusz szériát (15-20? gépet) a C-17-ből megrendelés nélkül. Nekik bejött, a végén a vevők majdnem összeverekedtek az utolsó gépeken, de az ilyen gyártáshoz kellett a B. tőkeháttere is!!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo
156 utas mellé több cargo-t visz mint az AN26 és nem ötszöri tankolással... Nem multi-role? VIP, MEDEVAC, CARGO, PAX...
Hm.Nagobb mint az AN26.Az ösztömeg/szállitott tömeg aránya ts jobb.Akárcsak a polgári teherautónak a katonaihoz képest.A busznak is van poggyásztere,akkor az már többfunkcis teherautó?Mitöl MEDEVAC?Letud szállni a baleset helyszinén,és kimenti őket?Na,hogy VIP feladatokat el fog látni,azt nem kétlem...Tud desszantolni,ha kell terepre leszálni?Legalább egy autpályaszakaszra?Léégi utántöltésre használható?Legalább egy fotókonténer ráakasztható?(rádió átjátszó-és REH konténert akartam irni,de az nálunk már ténleg sci-fi)
 
Olyan gyorsan nem lesz nekünk új rámpás gépünk, azért kell az Ancsákat elküldeni nagyjavításra hogy az újak beérkezéséig is legyen rámpás gépünk. A megrendelés és a gépek leszállítása között meg nem hónapok hanem évek telnek el, ugyanis a rendeléskor nem nekünk kezdik el azonnal a gyártást, hanem csak azoknak a gépeknek a legyártása után amiket előttünk rendeltek mások mikor mi is beálltunk a sor végére!! Olyan ugyanis, hogy repülőgépet megrendelés nélkül is sorozatgyártásban tartsanak bízva a majd megérkező vevőkben, tudomásom szerint egyszer fordult elő a repiparban. A Boeing gyártott le egy plusz szériát (15-20? gépet) a C-17-ből megrendelés nélkül. Nekik bejött, a végén a vevők majdnem összeverekedtek az utolsó gépeken, de az ilyen gyártáshoz kellett a B. tőkeháttere is!!

Gondolod, hogy zsír új gépeket veszünk egyenesen a gyárból?
 
Mitöl MEDEVAC?Letud szállni a baleset helyszinén,és kimenti őket?Na,hogy VIP feladatokat el fog látni,azt nem kétlem...Tud desszantolni,ha kell terepre leszálni?Legalább egy autpályaszakaszra?Léégi utántöltésre használható?Legalább egy fotókonténer ráakasztható?(rádió átjátszó-és REH konténert akartam irni,de az nálunk már ténleg sci-fi)
Mitől???? Ez troll szint. Attól hogy van MEDEVAC kit hozzá. Szerinted csak az a MEDEVAC gép ami ott száll le ahol a baleset van.. (hegyi sérülteknek akkor kakukk) erre csak azt lehet mondani hogy irány a zindex, ott találsz pajtásokat bólogatni az ökörségekre. Az meg hogy 4-5 funkció nem multi csak a 8-10... feldobtad a napom. Jah és még mindig nem taktikai gépek helyett vettük őket hanem mellé.... de ez se zavarjon, tolljad fullba továbbra is.
 
Mitől???? Ez troll szint. Attól hogy van MEDEVAC kit hozzá. Szerinted csak az a MEDEVAC gép ami ott száll le ahol a baleset van.. (hegyi sérülteknek akkor kakukk) erre csak azt lehet mondani hogy irány a zindex, ott találsz pajtásokat bólogatni az ökörségekre. Az meg hogy 4-5 funkció nem multi csak a 8-10... feldobtad a napom. Jah és még mindig nem taktikai gépek helyett vettük őket hanem mellé.... de ez se zavarjon, tolljad fullba továbbra is.
Bocsás meg,de nem tudok örülni neki,hogy igy feldobtam a napodat.Ha gondolkodásr tudtalak volna kényszeriteni,és logikus érvekkel negcáfolnál,orülnék neki.De igy neked a taxi,amelik beviszi a szülő nőt a korházba,többcélú mentöautó képességekkel felruházott szállitjármű.....
 
Gondolod, hogy zsír új gépeket veszünk egyenesen a gyárból?
Nem tudom de nagyon remélem, már csak azért is mert a rámpás szállítógépekre mindenkinek szüksége van. Ergo az Ancsáinkhoz hasonló vénségekkel is repülnek (és szenvednek, pl. a germánok a Transall-al), mert kevés az új gép a szükségletekhez képest. Ez azt is jelenti hogy "agyonrepülik" a gépeket, és mikor már eladják akkor nagy többségük gyatra állapotban lehet - szerintem ilyen használtakat már nem szabad venni mert horror-árú lesz a fenntartásuk, ráadásul megint csak rövidtávú megoldás lenne. Szerintem tudják ezt a rep-főnökök is meg a HM-ben is, de úgyis minden azon múlik, mennyi pénzt és mennyi szabad kezet kapnak a "bevásárláshoz".
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
AO nagyon szépen leírta,hogy miért nem nevezhető az 1 százados légierő légierőnek.
Meg is indokolta és zanzásítva az állt az indoklásban,hogy semmire nem elég egy század,a valóban használható légierő 1 ezrednél kezdődik,addig csap bohóckodás van.

Mi is a jelene az egy századunknak?Bomba elvileg van de ember fia nem látta még gépen azaz a bombázó képesség csak elméleti(a többi AG fegyvernek sem volt meg a rendszerbeállító éleslövészete de előlegezzük meg,hogy ez csak formalitás) és IR rakéta sincs már használható.
Te ezt valódi légierőnek nevezed?Értem én,hogy a Gripen potens gép csak mi kb annyit használunk ki a potenciálból mintha vitorlázó gép lenne.
Remek. És a 0 dandáros szárazföldi haderő akkor az meg miatököm?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Sokszor feljött itt a SAC C-17 mint megoldás, azzal a 1,5% repidővel kb kitörölhetjük, és persze egyáltalán ha rendelkezésre áll a gép...
A gép gép árából elég komoly mennyiségű repóra lenne fizethető úgy, hogy még maradna is.
Az USAF 23 ezer USD/órából repteti a gépeket. A közös flotta kicsi, de azért nem hinném, hogy túlárazva van a képesség, mint a magyar-svéd Gripennél.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
156 utas mellé több cargo-t visz mint az AN26 és nem ötszöri tankolással... Nem multi-role? VIP, MEDEVAC, CARGO, PAX...
Ez ebben a formában nem igaz általánosan. Adott méret felett a kapacitása 0, ha nem fér be hiába bírná el tömegre...
 
Olyan gyorsan nem lesz nekünk új rámpás gépünk, azért kell az Ancsákat elküldeni nagyjavításra hogy az újak beérkezéséig is legyen rámpás gépünk. A megrendelés és a gépek leszállítása között meg nem hónapok hanem évek telnek el, ugyanis a rendeléskor nem nekünk kezdik el azonnal a gyártást, hanem csak azoknak a gépeknek a legyártása után amiket előttünk rendeltek mások mikor mi is beálltunk a sor végére!! Olyan ugyanis, hogy repülőgépet megrendelés nélkül is sorozatgyártásban tartsanak bízva a majd megérkező vevőkben, tudomásom szerint egyszer fordult elő a repiparban. A Boeing gyártott le egy plusz szériát (15-20? gépet) a C-17-ből megrendelés nélkül. Nekik bejött, a végén a vevők majdnem összeverekedtek az utolsó gépeken, de az ilyen gyártáshoz kellett a B. tőkeháttere is!!
12 darab gépet gyártottak le.
https://htka.hu/2013/08/09/sajat-szakallasra-gyart-c-17-esek-a-boeing/
 
Mitől???? Ez troll szint. Attól hogy van MEDEVAC kit hozzá. Szerinted csak az a MEDEVAC gép ami ott száll le ahol a baleset van.. (hegyi sérülteknek akkor kakukk) erre csak azt lehet mondani hogy irány a zindex, ott találsz pajtásokat bólogatni az ökörségekre. Az meg hogy 4-5 funkció nem multi csak a 8-10... feldobtad a napom. Jah és még mindig nem taktikai gépek helyett vettük őket hanem mellé.... de ez se zavarjon, tolljad fullba továbbra is.
Pedig a MEDEVAC el van magyarázva a nagy műben is. A harctério kimentésről kezdve a tábori kórháztól hazaszállításig ami EÜ hátteret igényel, az mind MEDEVAC. Csak amíg az egyik "field/combat" jellegű a másik meg nem az.
 
Pedig a MEDEVAC el van magyarázva a nagy műben is. A harctério kimentésről kezdve a tábori kórháztól hazaszállításig ami EÜ hátteret igényel, az mind MEDEVAC. Csak amíg az egyik "field/combat" jellegű a másik meg nem az.

Igen, csak itt celebra nem éppen a MEDEVAC típusairól beszélt. Ezt pont neki kellene elmagyarázni miért van pl a németeknek A310-es MEDEVAC gépe.. nem azért mert le tud szállni a mező közepén.