[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
De mi köze van a légierőhöz a szárazföldnek?Ugye a szárazföld úgy nulla húsz,hogy nem költenek rá a légierőbe mwg ömlik a pénz...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Megvan benne a mentőautó képesség...
A többször posztolt videóban a 8 perctől kezdenek beszélni a MEDEVAC képességről. Az Összhaderőnemi Parancsnokság Egészségügyi főnöke személyesen beszél a várhatóan tavasszal beszerelésre kerülő MEDEVAC modulról. Nekem elég világosnak tűnik, hogy az egység célja egy a már földi körülmények között (műveleti területen/katasztrófa sújtotta területen) ellátott/stabilizált beteget/sérültet, kényelmes körülmények között, stabil állapotban eljuttassanak egy hazai kórházba.
A modul két részből áll. Van benne egy Intenzív Ellátási Egység, aminek segítségével akár altatni, lélegeztetni, fájdalmait csillapítani is lehetséges. Mindeközben az élettani paramétereit is tudják monitorozni, rögzíteni. Ráadásul még minimális labor képességekkel is rendelkeznek. Tehát nem csak betegágyakról van szó. Amikből ha a tervrajzot megnézed egyébként nem csak 3-at lehet beépíteni. Úgy gondolom ez máris több mint amit egy egyszerű utasszállító gép nyújtani képes. Majd nyárra kiderül hogyan is néz ki ez valójában. A lényeg az, hogy ez már mindenképp beépítésre kerül a közeljövőben.
Még mindig nem értem miért rossz az nekünk ha van két repülő mentőautónk ami ugyanakkor más célokra is használható? A hadsereg költségvetése évről évre bővülni fog gondolom az üzemeltetési költségekkel a vezérkar is számolt különben bele sem vágtak volna. Szerintem egyáltalán nem fogja befolyásolni az egyéb későbbre ütemezett beszerzéseket.
Legyen igazad.Ezzel eggyüt sem tartom multi-role gépnek.És tartok tőle,hogy elfogja szivni a forrásokat,miközben politikai(és magán) célra többet fog repülni.28 év tapasztalata mondatja velem.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ha ilyenek lennének, akkor nem a becsődölt A.Berlin állományából vettük volna azokat, tehát komoly pénzbe kerültek volna. Akkor meg az lenne a bajotok, hogy ennyiért miért nem Millenium Falcont vettek, abból is tizet..
Pártoskodó politikai alapon közelitesz meg egy szakmai kérdést.Józan paraszti ész.Csak ennyi kéne.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Pártoskodó politikai alapon közelitesz meg egy szakmai kérdést.Józan paraszti ész.Csak ennyi kéne.

Ezek után hogy nem vágnak ki innen? Egyedül te vagy akkora kretén aki repülőgépet a blikkben sem látott még, de folyamatosan politizálsz és minden második mondatoddal ütöd az előzőt... Az ezer éves A310 ami kétszer akkora az már MEDEVAC holott eddig csak az volt MEDEVAC ami ott száll le ahol a baleset van... Nekünk aztán kvára kellene tanker... Milyen forrásokról hadoválsz, van fogalmad mennyibe kerül ezeknek a fenntartása? jah, nincs. Ha már fizetnek a trollkodásért legalább néztél volna utána mikbe kötsz bele, ez nem a zindex fórum az agyhalott pajtásaiddal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
anyagilag nem nagyon lehet ebből pozitívan kijönni.
Valóban van A310-nek többfeladatú változata. MRTT. De az - legalábbis úgy tudom - csak rendes repteren szállhat le-fel, a katonai igényeknek teljesen megfelelő durvább pályákon nem. És ezt tudja:

airbus_a310_mrtt_l1.jpg


Amihez amúgy plusz kiegészítő kell, ami eleve rendes és felkészített repteret feltételez:

hamburg-airbus-a310-mrt-medevac-medical-evacuation-der-luftwaffe-picture-id544211467


Plusz a gép utántöltő is egyben:

Airbus_A310_MRTT.jpg
Oké, meggyőztél. Ilyen alapon mikorra javaslod a MH teljes felszámolását, mert azt ugye tudod, hogy " anyagilag nem nagyon lehet ebből pozitívan kijönni"?!!
A másik - az A-310 mintha egy kategóriával nagyobb gép lenne az A-319-nél, így lehetett belőle tankert csinálni. Szólj ha tudsz olyan légierőről, ahol kis-Airbusz méretű tankereket használnak, én még nem hallottam ilyenről, mindenütt B-707, B-767, DC-10, A-310-ből kialakított tankereket használnak, talán nem véletlenül (kivéve a flottáknál, de az "kissé" speciális eset). És mindegyik csak betonos reptéren tud leszállni, illetve ha terepen szállna le, utána nemigen lenne több felszállása.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
Ezek után hogy nem vágnak ki innen? Egyedül te vagy akkora kretén aki repülőgépet a blikkben sem látott még, de folyamatosan politizálsz és minden második mondatoddal ütöd az előzőt... Az ezer éves A310 ami kétszer akkora az már MEDEVAC holott eddig csak az volt MEDEVAC ami ott száll le ahol a baleset van... Nekünk aztán kvára kellene tanker... Milyen forrásokról hadoválsz, van fogalmad mennyibe kerül ezeknek a fenntartása? jah, nincs. Ha már fizetnek a trollkodásért legalább néztél volna utána mikbe kötsz bele, ez nem a zindex fórum az agyhalott pajtásaiddal.
Csehekkel közösen lenne már értelme tankernak. 14 db vadászgép mellé nem lehet értelmes módon tankert tenni.
 
M

molnibalage

Guest
Oké, meggyőztél. Ilyen alapon mikorra javaslod a MH teljes felszámolását, mert azt ugye tudod, hogy " anyagilag nem nagyon lehet ebből pozitívan kijönni"?!!
A másik - az A-310 mintha egy kategóriával nagyobb gép lenne az A-319-nél, így lehetett belőle tankert csinálni. Szólj ha tudsz olyan légierőről, ahol kis-Airbusz méretű tankereket használnak, én még nem hallottam ilyenről, mindenütt B-707, B-767, DC-10, A-310-ből kialakított tankereket használnak, talán nem véletlenül (kivéve a flottáknál, de az "kissé" speciális eset). És mindegyik csak betonos reptéren tud leszállni, illetve ha terepen szállna le, utána nemigen lenne több felszállása.
Khöm...
A KC-130 pár tonnás szórással az A319 üres tömegét hozza. A svédek pontosan ilyennel oktatják a légitankolást emlékeim szerint.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Khöm...
A KC-130 pár tonnás szórással az A319 üres tömegét hozza. A svédek pontosan ilyennel oktatják a légitankolást emlékeim szerint.
Igen, mert ők a szállító/tanker flottájukat a 60-as években kezdték kiépíteni, akkor meg csak a KC-135 volt a másik lehetőség - de azon nem volt teher-rámpa. A másik ok lehet: Herculessel a kisebb sebessége miatt lehet helikoptert is tankolni, sugárhajtású géppel nem.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ezek után hogy nem vágnak ki innen? Egyedül te vagy akkora kretén aki repülőgépet a blikkben sem látott még, de folyamatosan politizálsz és minden második mondatoddal ütöd az előzőt... Az ezer éves A310 ami kétszer akkora az már MEDEVAC holott eddig csak az volt MEDEVAC ami ott száll le ahol a baleset van... Nekünk aztán kvára kellene tanker... Milyen forrásokról hadoválsz, van fogalmad mennyibe kerül ezeknek a fenntartása? jah, nincs. Ha már fizetnek a trollkodásért legalább néztél volna utána mikbe kötsz bele, ez nem a zindex fórum az agyhalott pajtásaiddal.
Hallottam,hogy leesett az iskolák szinvonala,gond van a szövegértelmezéssel,illemtant már nem oktatnak.....szomorú:(
 
M

molnibalage

Guest
Igen, mert ők a szállító/tanker flottájukat a 60-as években kezdték kiépíteni, akkor meg csak a KC-135 volt a másik lehetőség - de azon nem volt teher-rámpa. A másik ok lehet: Herculessel a kisebb sebessége miatt lehet helikoptert is tankolni, sugárhajtású géppel nem.
A svéd C-130 beszerzések.
http://www.c-130.net/aircraft-database/C-130/serials-and-inventory/airforce/SweAF/
Ez alapján nem világos, hogy mikor és mit szereztek be, de nekem nem úgy tűnik, hogy 1960-as évektől volt KC-130. Mihez lett volna? A Gripen C/D-ig semmi nem volt utántölthető tudtommal...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A svéd C-130 beszerzések.
http://www.c-130.net/aircraft-database/C-130/serials-and-inventory/airforce/SweAF/
Ez alapján nem világos, hogy mikor és mit szereztek be, de nekem nem úgy tűnik, hogy 1960-as évektől volt KC-130. Mihez lett volna? A Gripen C/D-ig semmi nem volt utántölthető tudtommal...
Így van, de mivel Herky már régóta volt nekik, mikor bejött az igény a tankerre nem akartak egy teljesen eltérő típust max 2-3 példányban, a kis darabszám miatti horror üzemeltetési költségekkel.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
'Ezek a nyápicok mennének Koszovóba, persze majd holmi VIP repülővel, még mit nem! Menjenek csak szépen ponyvás teherautóval, az való nekik. Mit képzelnek ezek,, amíg nem lesz légi utántöltő képesség, addig mindenkinek kuss. Meg nem ám itthonról visztek hálózsákot, feküdjetek bele a váltáséba. Ha kell egyszerre ketten!"

 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
'Ezek a nyápicok mennének Koszovóba, persze majd holmi VIP repülővel, még mit nem! Menjenek csak szépen ponyvás teherautóval, az való nekik. Mit képzelnek ezek,, amíg nem lesz légi utántöltő képesség, addig mindenkinek kuss. Meg nem ám itthonról visztek hálózsákot, feküdjetek bele a váltáséba. Ha kell egyszerre ketten!"

Én már beraktam ezt a büdös gyökér celebrákot ignore-ba, javaslom mindenkinek. Direkt köcsögösködik... és nem fogja abbahagyni.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ugye a szárazföld úgy nulla húsz,hogy nem költenek rá a légierőbe mwg ömlik a pénz...
ömlik? csak én nem látom?
Te is tudod nagyon jól, hogy a kirakatgripenprogramon kívül még kecsón is mindent csak az imádság tart össze, mert annyira 0 lóvé megy bele éveken (évtizedeken) keresztül, hogy az még a vegetáláshoz is kevés.
Szolnokon, meg mióta elhatalmasodott a szárazföldi uralom, a „légierő” már küzdeni sem bír nagyon a túlélésért.... egy szép napon az a két békebeli hangár is rászakad a repülősökre....
Azért álljunk már meg egy ásónyomra.... o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero