[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 702
2 440
113
Gripenhez bombák,helikopterek,A319 csak az elmúlt 1-2 év.Ezzel szemben a szárazföld?Szóval ne fortassuk ezt a dolgot.
Dudi azt ne feled hogy a légierőnél nincsenek új egyenruhák, nem kaptum még új toyotákat sem mercedest sem rábákat.....stb. Csak UAZ van, ural és PA63....stb
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Szerintem felejtsd el ezt az utántöltő A319-est de ha már végképp felakadt itt a lemez akkor a szárny alatti utántöltő konténerek helyett szerintem gondolkozz inkább egy olyan törzs alatti megoldáson mint amit a britek fejlesztettek ki a BAE-146-hoz.
BAe-146-Artist-Refueling-0913a.jpg


9-2013-2-bae-146-tanker-layout.jpg
Sanszosan drágább,mint a szárnyalatti konténer..És semmi szüséégünk dedikált utántöltőre.De mini MRTT nagyon is hasznos lenne.Külföldi katonai és polgári példák mutatják,hogy lehet gazdaságossan átépiteni utasszállitót.Kivéve nálunk.Nálunk minden a régi.Még mindig nem jöhetnek Divénynél új idők,új dalaikkal.Mert nálunk a szürkére mázolt utasgép,az multirole harcászati szállitó.Lehetne azt is csinálni belőlük,de az már szentségtörés.Gripenen nem használat céljára van töltöcsonk,hanem hogy elmondhassuk,van.Meg elkopna a végén.Meghát nekünk küln csapatszálitó gép kell.Fedextöl veszünk majd 2leselejtezett 727terhest logisztikai szállitásra.Ténleges harcészati szállitónak meg felújitun 2 Ancsát.Mert ez óccóó lesz.Tiszta Monty Pythono_O
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 940
85 543
113
Bocsi, de bugyutaságokat beszélsz. Lehet, hogy a légierő üzemelteti majd az A319-eseket, de nem a légierő szállítási igényeit fogja kiszolgálni. Pont ezt bizonygatták itt tucatnyian oldalakon kersztül áradozva, hogy milyen jó lesz a bokougróknak.

Erre meg te tolod tovább a mantrádat. Nem semmi...

Ez pontosan olyan, mint az A-10 esete. Az odalent levő bokorugrók imádják a CAS képessége és néha igen közeli CAS-ra képes GAU-8 miatt, de a USAF üzemelteti őket és az USAF céljainak eléréséhez kurvára nem kell A-10. Mégis ők fizetik a flottát és nem a USMC vagy a US Army... Ezzel szemben a Air Mobility Command szállítógépei és tankereivel mozgatják adott esetben az ő cuccaikat is. Szintén az USAF fizeti ezt, az ő költségvetésükből megy.

Ilyen alapon a helikopterek meg az AG fegyverek sem a légierő hanem a szárazföldi erő fejlesztései...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 940
85 543
113
Dudi azt ne feled hogy a légierőnél nincsenek új egyenruhák, nem kaptum még új toyotákat sem mercedest sem rábákat.....stb. Csak UAZ van, ural és PA63....stb

Új egyenruha sehol nincs csak misszióban ott meg a légierősök is abban vannak.
A Toyoták dettó:a határon van a 90%-uk és ott a légierő is használja őket.

Ami pedig az amerikaiaktól kapott bármit illeti annak bizony a hadrendben tartását is tőlük hozzájuk kapott készletekből oldják meg.Szóval amit az amerikaiaktól kaptunk arra a Honvédség eddig egy fillért sem költött.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 153
9 325
113
Ami a töltőcsonkot illeti, minden légi utántöltésről nincs nyilvános hír, a jártasságot viszont úgy tudom, bár korlátozott hajózószámmal, de fenntartják. Egyébként a nyugati közepes hatalmaknak sem éri meg sem, tanker, sem multirole tanker repülőgépet tartani "nemzeti keretek" között, nem véletlenül dobták be a közösbe. lásd hollandia például kivonta egy KDC-10-ét és csak kettőt tartott meg (ők még iciny-piciny gyarmatbirodalmuk miatt vettek KC-130 helyett KC-10-est.) A britek is a Voayger mellett magán társaságra is bizzák a tankerkérdést (Omega).. Nekünk drága egy tanker. A csehek által is lebegetett KC-390, egy Herky méretű sugárhajtású amely még kvázi fél évtized szerintem amig szolgálatba áll, és a darabszám is kérdéses. A csehek benn vannak a fejlesztésben is, náluk ez értelemsebb dolog, mint nálunk.
12 géphez mi a tökért kéne tanker. Jó hogy mint a Thai királyság, nem rendelünk hozzájuk Erieye radargépet :)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 459
113
Ami a töltőcsonkot illeti, minden légi utántöltésről nincs nyilvános hír, a jártasságot viszont úgy tudom, bár korlátozott hajózószámmal, de fenntartják. Egyébként a nyugati közepes hatalmaknak sem éri meg sem, tanker, sem multirole tanker repülőgépet tartani "nemzeti keretek" között, nem véletlenül dobták be a közösbe. lásd hollandia például kivonta egy KDC-10-ét és csak kettőt tartott meg (ők még iciny-piciny gyarmatbirodalmuk miatt vettek KC-130 helyett KC-10-est.) A britek is a Voayger mellett magán társaságra is bizzák a tankerkérdést (Omega).. Nekünk drága egy tanker. A csehek által is lebegetett KC-390, egy Herky méretű sugárhajtású amely még kvázi fél évtized szerintem amig szolgálatba áll, és a darabszám is kérdéses. A csehek benn vannak a fejlesztésben is, náluk ez értelemsebb dolog, mint nálunk.
12 géphez mi a tökért kéne tanker. Jó hogy mint a Thai királyság, nem rendelünk hozzájuk Erieye radargépet :)
Csak a pontosság kedvéért: 14 gépünk van. Igaz, ebből kettő 2 üléses, de ha jól tudom, ezek is egyenértékűek a többivel. Persze tanker még így sem kell hozzájuk, de ha mellesleg azt is tudja a leendő szállítógépünk, az nem árt.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 153
9 325
113
A kétülésesekben, pld. nincs gépágyú, egyébként harci feladatra is alkalmasak. Más kérdés, hogy pld. az Amcsi F-16B és D is alkalmas rá, de nem igazán alkalmazták Őket tényleges harci bevetéseken..
Persze tankerképesség sem árt, sem semmi értelme nincs ilyen repülőgépet beszerezni X+Y költségért. A radargép is jó, de az sem szükséges. Milyen globális támadóképeeség kell. A portugáloknak, belgáknak, norvégoknak, dánok stb. sincs, mégis részt vettek/vesznek NATO missziókban még a közel-kelet és észak-afrika felett is
ŐK gazdagabb országok, de felesleges képességekre nem költenek.. A tanker és azt is tartalmazó többfunkciós képesség térségünkben az Európai Nagyhatalmak (világon globális középhatalmak) és ++ országok privilégiuma.. Éppen ezért van a NATO-ban közös tanker, vagy Közös szállítóflotta, hogy az olyan országok, mint mi is, alkalmazni tudjuk ezt a képességet.
 
M

molnibalage

Guest
A légierő is támogató csapatnem.
De vannak önálló céljai és minden más replőeszköz és a szárazföldiek számára generális feladatokat lát el. Légifölény biztosítása és offenzív képesség olyan, amit semmi más nem képes elérni, ellenben mindenki számára előnyös, pl. a helik számára is.

A CAS képessége a Gripen flottának az, ami a szárazföldiek közvetlen céljainak támogatására jó ("gyere ide,ezt lődd szét" alapon), de az ASF szerepkör az lényegében önálló dolog. A Mi-24 full támogató, hiszen CAS képesség az, amire jó illetve szállítani egy kevés csapatot, de arra inkább a helik jók.

Az USAF pontosan ezen vonal mentén akarja kivágni az egyfeladatos A-10-et. Ahhoz, hogy ő kivívja a légifölényt, SEAD-eljen és más emiatt CAS-elhessen - ahogy ők is - az A-10-re rohadtul nincs szüség. Ők másnak adják a képességet, amiért a többiek egy huncut garast sem fizetnek... Az A-10 meg korszerű IADS környezeten gyakorlatilag életképtelen...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ami a töltőcsonkot illeti, minden légi utántöltésről nincs nyilvános hír, a jártasságot viszont úgy tudom, bár korlátozott hajózószámmal, de fenntartják. Egyébként a nyugati közepes hatalmaknak sem éri meg sem, tanker, sem multirole tanker repülőgépet tartani "nemzeti keretek" között, nem véletlenül dobták be a közösbe. lásd hollandia például kivonta egy KDC-10-ét és csak kettőt tartott meg (ők még iciny-piciny gyarmatbirodalmuk miatt vettek KC-130 helyett KC-10-est.) A britek is a Voayger mellett magán társaságra is bizzák a tankerkérdést (Omega).. Nekünk drága egy tanker. A csehek által is lebegetett KC-390, egy Herky méretű sugárhajtású amely még kvázi fél évtized szerintem amig szolgálatba áll, és a darabszám is kérdéses. A csehek benn vannak a fejlesztésben is, náluk ez értelemsebb dolog, mint nálunk.
12 géphez mi a tökért kéne tanker. Jó hogy mint a Thai királyság, nem rendelünk hozzájuk Erieye radargépet :)
Egy szóval sem irtam,hogy dedikált tanker kell nekünk.Erre 2 Airbusra kellene szárnykonzul,hogy leszerelhető utántltő konténert kezelni tudja.Nem lehet az olan drága/lehetetlen feladat.Plusz teherajttót szerlni rájuk.Kapnánk 2 valoban többcélú,hasznos támogatógépet.Jóféle könyvelők simán kiszámolják,hogy megéri-e.Szerintem a hatékonságnövekedés behozná az átalakitás költségét.(Namondluk a magyar korrupsióval agonterhelt eljárás vastagon közbeszolhat)Ha megrendeled,simán átépitik meked radargépnek.:)Nekünk az állmodik a nyomor kategoria.De radar-léggömb már felmerült,nemegszer.Még tanulmánokat is irtak,milent és hova telepitsük.Ht zeitungban is jelent meg ilen
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A légierő is támogató csapatnem.
Támogató csapatnem IS, de nemcsak az!! Vannak önállóan végrehajtandó feladatai is, mint pl. a légtérvédelem (ilyen a BAP is), a légi felderítés és a közvetlen frontvonaltól, a szárazföldi harctevékenységtől távolabbra eső hátországi csapásmérés is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A kétülésesekben, pld. nincs gépágyú, egyébként harci feladatra is alkalmasak. Más kérdés, hogy pld. az Amcsi F-16B és D is alkalmas rá, de nem igazán alkalmazták Őket tényleges harci bevetéseken..
Persze tankerképesség sem árt, sem semmi értelme nincs ilyen repülőgépet beszerezni X+Y költségért. A radargép is jó, de az sem szükséges. Milyen globális támadóképeeség kell. A portugáloknak, belgáknak, norvégoknak, dánok stb. sincs, mégis részt vettek/vesznek NATO missziókban még a közel-kelet és észak-afrika felett is
ŐK gazdagabb országok, de felesleges képességekre nem költenek.. A tanker és azt is tartalmazó többfunkciós képesség térségünkben az Európai Nagyhatalmak (világon globális középhatalmak) és ++ országok privilégiuma.. Éppen ezért van a NATO-ban közös tanker, vagy Közös szállítóflotta, hogy az olyan országok, mint mi is, alkalmazni tudjuk ezt a képességet.
F16okbol áll a légierejük,merevcsöves rendszer.Nem ez a kategória.Fel-le akasztható tankolókonténerröl beszélek
SAAB_gripen2_hi.jpg

Ez a mi kategóriánk