Ami a töltőcsonkot illeti, minden légi utántöltésről nincs nyilvános hír, a jártasságot viszont úgy tudom, bár korlátozott hajózószámmal, de fenntartják. Egyébként a nyugati közepes hatalmaknak sem éri meg sem, tanker, sem multirole tanker repülőgépet tartani "nemzeti keretek" között, nem véletlenül dobták be a közösbe. lásd hollandia például kivonta egy KDC-10-ét és csak kettőt tartott meg (ők még iciny-piciny gyarmatbirodalmuk miatt vettek KC-130 helyett KC-10-est.) A britek is a Voayger mellett magán társaságra is bizzák a tankerkérdést (Omega).. Nekünk drága egy tanker. A csehek által is lebegetett KC-390, egy Herky méretű sugárhajtású amely még kvázi fél évtized szerintem amig szolgálatba áll, és a darabszám is kérdéses. A csehek benn vannak a fejlesztésben is, náluk ez értelemsebb dolog, mint nálunk.
12 géphez mi a tökért kéne tanker. Jó hogy mint a Thai királyság, nem rendelünk hozzájuk Erieye radargépet