[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
F16okbol áll a légierejük,merevcsöves rendszer.Nem ez a kategória.Fel-le akasztható tankolókonténerröl beszélek

Ez a mi kategóriánk
Ez az üzemanyagrendszer jelentős átalakítását kívánja meg, mert a töltögetési irányok, megengedett áramlás, stb. elég szépen megváltozik. Tehát ez nem annyiból áll, hogy felszerelsz a gépre egy konténert és kihúzol egy csövet...

Aztán ennek aerodinamikai tesztje, hogy mennyire oldható meg a tankolás, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez az üzemanyagrendszer jelentős átalakítását kívánja meg, mert a töltögetési irányok, megengedett áramlás, stb. elég szépen megváltozik. Tehát ez nem annyiból áll, hogy felszerelsz a gépre egy konténert és kihúzol egy csövet...

Aztán ennek aerodinamikai tesztje, hogy mennyire oldható meg a tankolás, stb.
Nyilván nem olan egyszerű,hogy veszün egy UPAZ konténert Putyintol,kicseréljük a tltőkosarat,és Józsi majd felhegeszti a szárnyra.De annyira drága és bonyoruét sem.Ahoz túl sokan,túl sokszor megcsináltak ilyen fejlesztést.Vagyinkább megcsináltatták hozzáértő.céggel.Hatékonság és képességnövekedés alighanem behozná az árát.
 
M

molnibalage

Guest
Nyilván nem olan egyszerű,hogy veszün egy UPAZ konténert Putyintol,kicseréljük a tltőkosarat,és Józsi majd felhegeszti a szárnyra.De annyira drága és bonyoruét sem.Ahoz túl sokan,túl sokszor megcsináltak ilyen fejlesztést.Vagyinkább megcsináltatták hozzáértő.céggel.Hatékonság és képességnövekedés alighanem behozná az árát.
Sorolom a legalapvetőbb problémákat...
  • Az A319 tüzelőanyag-rendszerére nincs ilyen kulcsrakész megoldás. Sem technológiai kapcsolási, sem gépészeti, semmilyen szinten
  • Az aerodinamikai modellezését és szélcsatorna kísérleteket ki végezné? Mert ilyet Mo. nem tud, lévén nincs szélcsatornánk ehhez.
  • A gép repülésvezérlő szoftverét ki módosítaná? Mert az fix, hogy ehhez végépp nem ért itthon senki.
  • Az A319 elképzelt tankernak ki lenne az oktatója és berepülőpilótája? Nekünk ilyen nincs. Semmilyen típusra.
Ezeket mind a nyugati árak szerint kellene kiköhögni 2 darab gépre. Értelmetlen. A leves többe kerülnek, mint a hús. Főleg úgy, hogy a gépek eleve nem 0 órásak, tehát az élettartamukból már eleve ennyi lejön.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
De vannak önálló céljai és minden más replőeszköz és a szárazföldiek számára generális feladatokat lát el. Légifölény biztosítása és offenzív képesség olyan, amit semmi más nem képes elérni, ellenben mindenki számára előnyös, pl. a helik számára is.

A CAS képessége a Gripen flottának az, ami a szárazföldiek közvetlen céljainak támogatására jó ("gyere ide,ezt lődd szét" alapon), de az ASF szerepkör az lényegében önálló dolog. A Mi-24 full támogató, hiszen CAS képesség az, amire jó illetve szállítani egy kevés csapatot, de arra inkább a helik jók.

Az USAF pontosan ezen vonal mentén akarja kivágni az egyfeladatos A-10-et. Ahhoz, hogy ő kivívja a légifölényt, SEAD-eljen és más emiatt CAS-elhessen - ahogy ők is - az A-10-re rohadtul nincs szüség. Ők másnak adják a képességet, amiért a többiek egy huncut garast sem fizetnek... Az A-10 meg korszerű IADS környezeten gyakorlatilag életképtelen...

Az F-22 azzal,hogy lelövi az ellenség SZU-25-jeit a saját csapatok harcát támogatja mert nem kell csatarepülőktől tartaniuk.

A harci helikoptereknek van önálló offenzív és deffenzív képességük nem merülnek ki a lehetőségeik a szárazföldi csapatok támogatásában.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Sorolom a legalapvetőbb problémákat...
  • Az A319 tüzelőanyag-rendszerére nincs ilyen kulcsrakész megoldás. Sem technológiai kapcsolási, sem gépészeti, semmilyen szinten
  • Az aerodinamikai modellezését és szélcsatorna kísérleteket ki végezné? Mert ilyet Mo. nem tud, lévén nincs szélcsatornánk ehhez.
  • A gép repülésvezérlő szoftverét ki módosítaná? Mert az fix, hogy ehhez végépp nem ért itthon senki.
  • Az A319 elképzelt tankernak ki lenne az oktatója és berepülőpilótája? Nekünk ilyen nincs. Semmilyen típusra.
Ezeket mind a nyugati árak szerint kellene kiköhögni 2 darab gépre. Értelmetlen. A leves többe kerülnek, mint a hús. Főleg úgy, hogy a gépek eleve nem 0 órásak, tehát az élettartamukból már eleve ennyi lejön.
Mi nem tudnánk megcsinálni.Pont.De a világban szolgálatbol kivont utasgépeket átépitettek,természetessen hozzáértő cégek.Nem lepne meg,ha az Airbusnak lenne rola vázlatterve.Az A310-t sem MRTTnek tervezték.Más fejhasználót is érdekelhet ilyen opció.És igy,"többfunkciós"csapatszálitként milyen lesz a kihasználtséga,költséghatékonsága?
 
M

molnibalage

Guest
Az F-22 azzal,hogy lelövi az ellenség SZU-25-jeit a saját csapatok harcát támogatja mert nem kell csatarepülőktől tartaniuk.
A harci helikoptereknek van önálló offenzív és deffenzív képességük nem merülnek ki a lehetőségeik a szárazföldi csapatok támogatásában.
Az esetek 99%-ban, de kimerül...
  • SEAD képssség? Na, az nincs. Ofenzív képesség mínusz.
  • A harci heli 2,5-3 órás bevetési idővel is legfeljebb 350 km-es hatósugárraé rendelezik. Mélységi csapásmérésre alkalmatlanok, offenzív képesség mínusz.
  • Légiutántölthető harci heliopter nincs, ergo ez nem tolható ki.
  • AAM? Egyes heliken van, önvédelemre és ellenéges helin végszükség esetén, de AA képességes lénegében nincs. Offenzív képesség mínusz. Igzából minden vadászgép halálos veszély egy helinek, ha már kiszúrták.
Szerinted a jenkiknél is miért az Armynál van harci heli és miért nem a USAF-nál...?

Dudi, te állandóan hajlítani akarod a valóságot...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Az esetek 99%-ban, de kimerül...
  • SEAD képssség? Na, az nincs. Ofenzív képesség mínusz.
  • A harci heli 2,5-3 órás bevetési idővel is legfeljebb 350 km-es hatósugárraé rendelezik. Mélységi csapásmérésre alkalmatlanok, offenzív képesség mínusz.
  • Légiutántölthető harci heliopter nincs, ergo ez nem tolható ki.
  • AAM? Egyes heliken van, önvédelemre és ellenéges helin végszükség esetén, de AA képességes lénegében nincs. Offenzív képesség mínusz. Igzából minden vadászgép halálos veszély egy helinek, ha már kiszúrták.
Szerinted a jenkiknél is miért az Armynál van harci heli és miért nem a USAF-nál...?

Dudi, te állandóan hajlítani akarod a valóságot...

Nem csak a mélységi csapásmérés az offenzív képesség vagy a levegő levegő rakéta a defenzív.Ezen kívül kit érdekel,hogy mi van az amerikaiaknál,itthon a légierőhöz tartoznak(és ugye én azt állítottam,hogy vicc a légierőnk,a miénk nem az amerikai).
 
M

molnibalage

Guest
Nem csak a mélységi csapásmérés az offenzív képesség vagy a levegő levegő rakéta a defenzív.Ezen kívül kit érdekel,hogy mi van az amerikaiaknál,itthon a légierőhöz tartoznak(és ugye én azt állítottam,hogy vicc a légierőnk,a miénk nem az amerikai).
Nekem úgylátszik minden vicc, kivéve az, ahol te szolgálsz...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Nekem úgylátszik minden vicc, kivéve az, ahol te szolgálsz...

Áruld el nekem,hogy minek kéne nevezni azt a légierőt ami tizen x év alatt(nem tudom pontosan mióta vannak szolgálatban a Gripenek)eljutott oda,hogy elvesztette az IR rakétáit pótlás nélkül,bár rendelkezik multirole gépekkel gépágyún kívül AG fegyverrel gyakorolni még soha sem gyakorolt,LGB-t ugyan vettek vagy 10 év után de azokat mint ahogy a többi AG fegyverzetet soha nem használta sőt még függeszteni sem látta senki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz
M

molnibalage

Guest
Áruld el nekem,hogy minek kéne nevezni azt a légierőt ami tizen x év alatt(nem tudom pontosan mióta vannak szolgálatban a Gripenek)eljutott oda,hogy elvesztette az IR rakétáit pótlás nélkül,bár rendelkezik multirole gépekkel gépágyún kívül AG fegyverrel gyakorolni még soha sem gyakorolt,LGB-t ugyan vettek vagy 10 év után de azokat mint ahogy a többi AG fegyverzetet soha nem használta sőt még függeszteni sem látta senki.

Akkor első körben szögezzünk le fix dolgokat, hogy ne úgy értékeljünk képességekt, ahogy te. Mert az amit itt előadsz, az már a közröhej kategória...

Nézhetjük az, hogy mi az ami pillanatnyi képesség és azt, hogy lenne elérhető képességeg csúcsa a meglevő hardverekkel. A Gripen képes jelenleg:

  • GPS-szel TFR félnek automatikus terepkövető módon repülni.
  • A világ talán legkorszerűbb BVR légiharc-rakétájával bír.
  • Sanszosan legkorszerűbb 4. gen data linkkel rendelkezik.
  • Papíron a világ egyik legjobb mecha legyezésű radarja van benne.
  • (Az EW rendszer fekete ló egy picit, de a Block 30/32 gépek elleni légiharc során azt a visszajelzés kapták, hogy azért elég jól muzsikál ez a része is a Griffnek.)
  • Képes a világ talán legkorszerűbb kisméretű PGM siklóbomba használatára (SDB-I biztos, SDB-II sanszosan).
  • Képes a világ talán legkorszerűbb WVR légihar-rakétájának a használatára, csak mi nem vettük meg, (IRIS-T) A kiesett AIM-9L-ek még korszerűsítve is legfeljebb a '90-es évek közepi szintet képviselik. '70-es évek közepi FM vezérlés digitálisan megtámogatva.
Áruld már el, hogy a fenti két mérce szerint szárazföldi haderőnek milyen olyan korszerű nehézfegyverzete van a Mistralon kívül, ami nem volt elavult már 20-30 éve is...? Talán a Metisz-M, de már az is határhelyzetben van

Mindkét megközelítést nézvesehol nincs a szárazföldi haderő. T-72M1, csupasz D-20 meg BTR-80A. Ez van ma. Már 20-30 éve is nevetségesen elavultak voltak ezek. Egyedül a korszerűsített Kub-M3 az, ami valami, de csak akkor, ha melléteszel Sentinelt vagy más radart, hogy a végfázisig ne kelljen lehetőleg használni a SZURN-ot, de még a keresőradat sem.

(Szó se róla a Gripen földi data linkjével és az FDC kapcsolódással a Gripen is tudna céladatot adni evileg a Kub-nak...)

Egész egyszerűen irritáló az, amit előadsz. Fröcsögsz, vagadalkozol, érvrendszered kb. semmi. Ahogy mondtam már, fejlődésképtelen vagy.
Tényleg ennyire alacsonyan van a mérce a szürkeállomány terén az elvárás a MH-ben...? :confused:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Akkor első körben szögezzünk le fix dolgokat, hogy ne úgy értékeljünk képességekt, ahogy te. Mert az amit itt előadsz, az már a közröhej kategória...

Nézhetjük az, hogy mi az ami pillanatnyi képesség és azt, hogy lenne elérhető képességeg csúcsa a meglevő hardverekkel. A Gripen képes jelenleg:

  • GPS-szel TFR félnek automatikus terepkövető módon repülni.
  • A világ talán legkorszerűbb BVR légiharc-rakétájával bír.
  • Sanszosan legkorszerűbb 4. gen data linkkel rendelkezik.
  • Papíron a világ egyik legjobb mecha legyezésű radarja van benne.
  • (Az EW rendszer fekete ló egy picit, de a Block 30/32 gépek elleni légiharc során azt a visszajelzés kapták, hogy azért elég jól muzsikál ez a része is a Griffnek.)
  • Képes a világ talán legkorszerűbb kisméretű PGM siklóbomba használatára (SDB-I biztos, SDB-II sanszosan).
  • Képes a világ talán legkorszerűbb WVR légihar-rakétájának a használatára, csak mi nem vettük meg, (IRIS-T) A kiesett AIM-9L-ek még korszerűsítve is legfeljebb a '90-es évek közepi szintet képviselik. '70-es évek közepi FM vezérlés digitálisan megtámogatva.
Áruld már el, hogy a fenti két mérce szerint szárazföldi haderőnek milyen olyan korszerű nehézfegyverzete van a Mistralon kívül, ami nem volt elavult már 20-30 éve is...? Talán a Metisz-M, de már az is határhelyzetben van

Mindkét megközelítést nézvesehol nincs a szárazföldi haderő. T-72M1, csupasz D-20 meg BTR-80A. Ez van ma. Már 20-30 éve is nevetségesen elavultak voltak ezek. Egyedül a korszerűsített Kub-M3 az, ami valami, de csak akkor, ha melléteszel Sentinelt vagy más radart, hogy a végfázisig ne kelljen lehetőleg használni a SZURN-ot, de még a keresőradat sem.

(Szó se róla a Gripen földi data linkjével és az FDC kapcsolódással a Gripen is tudna céladatot adni evileg a Kub-nak...)

Egész egyszerűen irritáló az, amit előadsz. Fröcsögsz, vagadalkozol, érvrendszered kb. semmi. Ahogy mondtam már, fejlődésképtelen vagy.
Tényleg ennyire alacsonyan van a mérce a szürkeállomány terén az elvárás a MH-ben...? :confused:

Csak,hogy tisztázzuk a kutyát nem érdekelnek az elméleti képességek(Meteor,IRIS-T,SDB)!A tények azok amiket leírtam:nincs IR rakéta és az AG képesség a gépágyún kívül LGB-re meg AGM-65-re korlátozódik,vagy is ez is elég eufémizmus tekintve,hogy még a gépekre sem rakták fel őket soha* nem hogy a rendszebeállító éleslövészet nem történt meg.Tehát marad a gépágyú...Mindezt 10+év alatt értük el.Szóval jöhetsz itt nekem azzal,hogy milyen modern is a Grippen csak ez a HuAF relációjában bullshit mert alig van kihasználva bármi is abból amit tud a gép.

*Kivéve az AGM-65-öt amit néha felraknak bemutatóra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Akkor első körben szögezzünk le fix dolgokat, hogy ne úgy értékeljünk képességekt, ahogy te. Mert az amit itt előadsz, az már a közröhej kategória...

Nézhetjük az, hogy mi az ami pillanatnyi képesség és azt, hogy lenne elérhető képességeg csúcsa a meglevő hardverekkel. A Gripen képes jelenleg:

  • GPS-szel TFR félnek automatikus terepkövető módon repülni.
  • A világ talán legkorszerűbb BVR légiharc-rakétájával bír.
  • Sanszosan legkorszerűbb 4. gen data linkkel rendelkezik.
  • Papíron a világ egyik legjobb mecha legyezésű radarja van benne.
  • (Az EW rendszer fekete ló egy picit, de a Block 30/32 gépek elleni légiharc során azt a visszajelzés kapták, hogy azért elég jól muzsikál ez a része is a Griffnek.)
  • Képes a világ talán legkorszerűbb kisméretű PGM siklóbomba használatára (SDB-I biztos, SDB-II sanszosan).
  • Képes a világ talán legkorszerűbb WVR légihar-rakétájának a használatára, csak mi nem vettük meg, (IRIS-T) A kiesett AIM-9L-ek még korszerűsítve is legfeljebb a '90-es évek közepi szintet képviselik. '70-es évek közepi FM vezérlés digitálisan megtámogatva.
Áruld már el, hogy a fenti két mérce szerint szárazföldi haderőnek milyen olyan korszerű nehézfegyverzete van a Mistralon kívül, ami nem volt elavult már 20-30 éve is...? Talán a Metisz-M, de már az is határhelyzetben van

Mindkét megközelítést nézvesehol nincs a szárazföldi haderő. T-72M1, csupasz D-20 meg BTR-80A. Ez van ma. Már 20-30 éve is nevetségesen elavultak voltak ezek. Egyedül a korszerűsített Kub-M3 az, ami valami, de csak akkor, ha melléteszel Sentinelt vagy más radart, hogy a végfázisig ne kelljen lehetőleg használni a SZURN-ot, de még a keresőradat sem.

(Szó se róla a Gripen földi data linkjével és az FDC kapcsolódással a Gripen is tudna céladatot adni evileg a Kub-nak...)

Egész egyszerűen irritáló az, amit előadsz. Fröcsögsz, vagadalkozol, érvrendszered kb. semmi. Ahogy mondtam már, fejlődésképtelen vagy.
Tényleg ennyire alacsonyan van a mérce a szürkeállomány terén az elvárás a MH-ben...? :confused:

Túlléphetnél nár azon a szinten,hogy elméleti képességek alapján ítélsz meg dolgokat.Az egy dolog,hogy mit tud a Gripen papíron az meg másik,hogy mit tud a magyar Gripen gyakorlatban.
A mai HuAF valóság az AMRAAM,AGM-65, GBU-12,BK-27.Ennyi egy percel nem több és nem is kevesebb.Ebből rutin csak a gépágyúval meg az AMRAAM-al van...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Akkor első körben szögezzünk le fix dolgokat, hogy ne úgy értékeljünk képességekt, ahogy te. Mert az amit itt előadsz, az már a közröhej kategória...

Nézhetjük az, hogy mi az ami pillanatnyi képesség és azt, hogy lenne elérhető képességeg csúcsa a meglevő hardverekkel. A Gripen képes jelenleg:

  • GPS-szel TFR félnek automatikus terepkövető módon repülni.
  • A világ talán legkorszerűbb BVR légiharc-rakétájával bír.
  • Sanszosan legkorszerűbb 4. gen data linkkel rendelkezik.
  • Papíron a világ egyik legjobb mecha legyezésű radarja van benne.
  • (Az EW rendszer fekete ló egy picit, de a Block 30/32 gépek elleni légiharc során azt a visszajelzés kapták, hogy azért elég jól muzsikál ez a része is a Griffnek.)
  • Képes a világ talán legkorszerűbb kisméretű PGM siklóbomba használatára (SDB-I biztos, SDB-II sanszosan).
  • Képes a világ talán legkorszerűbb WVR légihar-rakétájának a használatára, csak mi nem vettük meg, (IRIS-T) A kiesett AIM-9L-ek még korszerűsítve is legfeljebb a '90-es évek közepi szintet képviselik. '70-es évek közepi FM vezérlés digitálisan megtámogatva.
Áruld már el, hogy a fenti két mérce szerint szárazföldi haderőnek milyen olyan korszerű nehézfegyverzete van a Mistralon kívül, ami nem volt elavult már 20-30 éve is...? Talán a Metisz-M, de már az is határhelyzetben van

Mindkét megközelítést nézvesehol nincs a szárazföldi haderő. T-72M1, csupasz D-20 meg BTR-80A. Ez van ma. Már 20-30 éve is nevetségesen elavultak voltak ezek. Egyedül a korszerűsített Kub-M3 az, ami valami, de csak akkor, ha melléteszel Sentinelt vagy más radart, hogy a végfázisig ne kelljen lehetőleg használni a SZURN-ot, de még a keresőradat sem.

(Szó se róla a Gripen földi data linkjével és az FDC kapcsolódással a Gripen is tudna céladatot adni evileg a Kub-nak...)

Egész egyszerűen irritáló az, amit előadsz. Fröcsögsz, vagadalkozol, érvrendszered kb. semmi. Ahogy mondtam már, fejlődésképtelen vagy.
Tényleg ennyire alacsonyan van a mérce a szürkeállomány terén az elvárás a MH-ben...? :confused:
Megne sértődj,de a potenciális képességböl mennyi hasznosulna M esetén?Kellően gakorlottak a pilóták?A support biztositani tudja a harckészség fentartását?Elegendő a fegverzet van mondjuk 3napi harcra?A csodálatos linkrendszer adatait tudja valaki fogadni,felhasználni?Un so weiter.Itak dalse.
Más.Hogy mi a védelmi fegyver,avagy támadó,azt a felhasználás módja dönti el.Lásd,a mudzsahed Stinger alkalmazás a repterek környékén.Azt hova sorolod?
Dudi meg nem hadmérnök,de kapásbol átlátta miért nem fogadta el az MN az AMP rendszert.Vagyis a dolgához ért.
 
M

molnibalage

Guest
Megne sértődj,de a potenciális képességböl mennyi hasznosulna M esetén?Kellően gakorlottak a pilóták?A support biztositani tudja a harckészség fentartását?Elegendő a fegverzet van mondjuk 3napi harcra?A csodálatos linkrendszer adatait tudja valaki fogadni,felhasználni?Un so weiter.Itak dalse.
Más.Hogy mi a védelmi fegyver,avagy támadó,azt a felhasználás módja dönti el.Lásd,a mudzsahed Stinger alkalmazás a repterek környékén.Azt hova sorolod?
Dudi meg nem hadmérnök,de kapásbol átlátta miért nem fogadta el az MN az AMP rendszert.Vagyis a dolgához ért.
A kérdésed sem gondtad végig:
  • A HT összefoglalóban és a gripenes írásban is ott van a 29-es flotta statja. 42 óra/gép/év. Nem pilóta. Gép. Ennél minden Gripen pilóta messze többet repül és van szimulátor is. Igen, a kellő gyakorlat megvolt ahhoz, hogy az AIM-9 esetén. (Az M-et erre értetted?) Azért el lehet gondolkozni azon, hogy a 29-es repteljesítmény és kb. lószar repóra mellett a sisakcélzó és R-73 képessége mennyire lett volna kihasználható...
  • 3 napi harcra? Ki ellen? Szerbia ellen igen. Ausztria elllen igen. Oroszoroszág ellen 1:1-ben nem, de nem is ez a cél. Ebben a formában értelmetlen a kérdés...
  • A data linkes kérdésed meg nem a megvalósult, hanem a potenciálisan elérhető max lenne, tehát itt meg már ömleszted az egészet, nem választod szét a kérdéseied...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
M

molnibalage

Guest
Túlléphetnél nár azon a szinten,hogy elméleti képességek alapján ítélsz meg dolgokat.Az egy dolog,hogy mit tud a Gripen papíron az meg másik,hogy mit tud a magyar Gripen gyakorlatban.
A mai HuAF valóság az AMRAAM,AGM-65, GBU-12,BK-27.Ennyi egy percel nem több és nem is kevesebb.Ebből rutin csak a gépágyúval meg az AMRAAM-al van...
Ez már vértrollkodás. Azért volt bontva a képesség, de még ehhez is csonthülye vagy, hogy felfogd...?

Az AGM-65 gyakorló változatával gyakorolnak. A rakéta indítása nem történik meg, minden más igen, pontosan úgy, mintha éleset kellene indítani. Az AGM-65 átlagos világszinten ma is, az AMRAAM csúcskat. Az LGB esetén szimulátor volt eddig is, ott is a befogás és az oldadási paraméterek tartása a fontos, utána difi nincs. Azért kell éles bombaoldás is, mert kvalifikációt az adja, ahogy keszihez az AIM-9 indítás.

Sorold a szárazföldi erők csúcskategóriás cuccait. Mistral. Ennyi. Kész. Passz. Hol van hk szimultáor? JTAC-na van... Hol van tüzérségi szimulátor? Hm...? Stb.

Ez már nettó rombolás és trollkodás amit művelsz...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Ez már vértrollkodás. Azért volt bontva a képesség, de még ehhez is csonthülye vagy, hogy felfogd...?

Az AGM-65 gyakorló változatával gyakorolnak. A rakéta indítása nem történik meg, minden más igen, pontosan úgy, mintha éleset kellene indítani. Az AGM-65 átlagos világszinten ma is, az AMRAAM csúcskat. Az LGB esetén szimulátor volt eddig is, ott is a befogás és az oldadási paraméterek tartása a fontos, utána difi nincs. Azért kell éles bombaoldás is, mert kvalifikációt az adja, ahogy keszihez az AIM-9 indítás.

Sorold a szárazföldi erők csúcskategóriás cuccait. Mistral. Ennyi. Kész. Passz. Hol van hk szimultáor? JTAC-na van... Hol van tüzérségi szimulátor? Hm...? Stb.

Ez már nettó rombolás és trollkodás amit művelsz...

Kiemelném a "kvalifikációt az adja"részt.Bizony a mi pilótáinknak gépágyún kívül semmire nincs kvalifikációja azaz semmit nem használhatnak hiába van AGM-65,GBU-12 azok bizony ott rohadnának meg a raktárban mert kvalifikáció nélkül éles használat nem engedélyezett.Szóval van egy modern gépünk amivel harcolni nem harcolhatnánk*.A szárazföldre visszatérve pedig a Honvédség azért képes egy lövész zászlóaljat kiállítani ami képes teljesíteni a CREVAL követelményeket.Oké,hogy ez lófasz de na legalább harcolni engednének...

*Így IR rakéta nélkül hogyan fognak a pilótáink keszire kvalifikációt szerezni?Vagy majd AMRAAM-al lövik meg?Egyáltalán így IR rakéta nélkiül egy Baltic Air Policit képes végrehajtani a légierőnk vagy ez a képesség is elveszett?A soha nem létező gyakorlati AG képesség mellé került mint elméleti képesség?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 347
113
Ez már vértrollkodás. Azért volt bontva a képesség, de még ehhez is csonthülye vagy, hogy felfogd...?

Az AGM-65 gyakorló változatával gyakorolnak. A rakéta indítása nem történik meg, minden más igen, pontosan úgy, mintha éleset kellene indítani. Az AGM-65 átlagos világszinten ma is, az AMRAAM csúcskat. Az LGB esetén szimulátor volt eddig is, ott is a befogás és az oldadási paraméterek tartása a fontos, utána difi nincs. Azért kell éles bombaoldás is, mert kvalifikációt az adja, ahogy keszihez az AIM-9 indítás.

Sorold a szárazföldi erők csúcskategóriás cuccait. Mistral. Ennyi. Kész. Passz. Hol van hk szimultáor? JTAC-na van... Hol van tüzérségi szimulátor? Hm...? Stb.

Ez már nettó rombolás és trollkodás amit művelsz...

De ha mar szóbakerült a KRD is teljesíti a SOFEVAL követelményeket azaz engednék harcolni adott esetben.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A kérdésed sem gondtad végig:
  • A HT összefoglalóban és a gripenes írásban is ott van a 29-es flotta statja. 42 óra/gép/év. Nem pilóta. Gép. Ennél minden Gripen pilóta messze többet repül és van szimulátor is. Igen, a kellő gyakorlat megvolt ahhoz, hogy az AIM-9 esetén. (Az M-et erre értetted?) Azért el lehet gondolkozni azon, hogy a 29-es repteljesítmény és kb. lószar repóra mellett a sisakcélzó és R-73 képessége mennyire lett volna kihasználható...
  • 3 napi harcra? Ki ellen? Szerbia ellen igen. Ausztria elllen igen. Oroszoroszág ellen 1:1-ben nem, de nem is ez a cél. Ebben a formában értelmetlen a kérdés...
  • A data linkes kérdésed meg nem a megvalósult, hanem a potenciálisan elérhető max lenne, tehát itt meg már ömleszted az egészet, nem választod szét a kérdéseied...
M esete háborut jelent.És ez esetben a potenciális képesség haszna 0.Csak a valóban bevethető,harchelysetben hasznositható képesség számit.Tehát a mi Légierőnk képes légtérvédelem folyamatos éllátására?A légi fölény,vag legalább a kezdeményezés fölényének kivivására?Harcászati/hadműveleti csapásra,érdemi minőségben?Hatékony felderitésre legalább harcászati szinten?Az ellenség légi felderitésének megakadájozására?Képes a szárazföldi csapatokkal eggyütműködni,azok harcát közvetlenül támogatni?A légierő mint rendszer,harciránitástol a pilótán át a kifutópálya-karbantartóig,kellő gyakorlattal rendelkezik a várható ellenséggel(sanszosan valamely szomszédos ország) való eredményes harcra?Egébként tiszteletre méltó tudásod birtkában eg frappáns igennel tudsz válaszolni erre a kérdéshalomra?Szerintem nem.Légirendészeti feladatokat él tud látni,de nem egy fényes légierő.Csak olan,magyaros.Akár az egész bergengcia ország