1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    De hat ez van most
     
  2. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Tudom:p
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Ezt MÁSHOL kellene, nem ebben a topikban!!!!
     
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Szóval valóban élvonalbeli haderőt csak olyan kis méretben tudnánk létrehozni,ami mérete miatt nem elegendő(azért próbálkozunk,a kis méret legalábbis már sikerült:()
    És innentöl kezdve lehet vitatkozni,hogyan lehet ezt a dilemmát feloldani.A következőek saját kútfőböl való egyáltalán nem szakavatot,kávéházi-Konrád elgondolásaim.
    A Haza védelme nem tisztán katonai feladat.A politikai vezetés feladata,felelőség(kellene lenni),hogy megfontolt ppolitikával elkerülje a felesleges konfligtusokat(ez nem behódolást jelent,hanem felelős,ha szükséges,erőt mutató politikát.De ehez hiánzik az erő)
    Olyan nemztközi politikát folytat,hogy a"világ",és benne elsősorban a nyomáskiváltásra képes hatalmak ne maradjank tétlenek egy elenünk iránuló támadás esetén.Ebben szerepe van a haderőnek.A köznapian missiózásnak nevezett tevékenség ezt szolgálja.Ezen tevéékenséget azonban úgy kell végezni,hogy elkerüljük esetleges káros hatásait(ebben szerintem egész jók vagyunk)
    Hivatásos/szerződéses haderönk van.Én ugyan jónak látnám egy svájci milicia-rendszer mintára felállitot Nemzetörségnek,de ebben megoszlanak a vélemények.Szintén jónak látnák egy ami NG mintájú tartalékos erőt a haderő keretin belül.Ennek szervezése megkezdődöt,növelése be van igérve.De hogy a mi viszonaink közöt mi jön ki belőle.....
    Maradt a Honvédség.Hatékonsági viszonyait jol szemlélteti HM összlétszám,és a HM tényleges harcoló létszámának viszonyai.Nameg az MN örkségének sorsa.Ha kicsit jobban gazdálkodnak,nem lennénk ekkora sz.rban.Titánia(is) nálunk ezt jobban csinálta...
    Mivel nem látok reális esélt az ár,a fentartási költségek és az üzemeltetési kultúra hiánya miatt komoly mehétpáncélos alakulat(ok) kiépitése nekünk nekünk nem opció(lásd T72).Nekünk mozgékonságra és túzerőre épitő alakulatokra kell épitenünk.Javallom a Dél-Afrika-i tapasztalatokra épülő járműcsaládok figelembevételét.(mondjuk náluk a missziozás Angolát jelentette).A rendszer elrettentő erejének kulcsa a gyors,pontos és hatékony csapásmérőképesség.Ez a szárazfőldiektől olyan viszonlag olcsón fentartható csöves/rakétás tüzérségi rendszerk beszerzését igényli,amely rakétás része összemérhető a HIMARS rendszerrel,valamint rendelkezik tüzvezetéshez szükséges minden korszerű kiegészitő rendszerekkel.
    És végre eljutottam a Légierőig.Hát nem ment gyorsan.Végén eljutok az Airbusokig is.:)Folyt. köv.
     
  5. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

    JajIstenem...... Mi történt itt?......
     
  6. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    Dél-Afrikaiak, pedig nem voltak rossz katonák, még a könnyűfegyverzetü "felszabadító mozgalmakat" sem tudták legyőzni....
     
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hát azt nem gondoltam,hogy valaki el is olvassa...;)Viszonlag kis haderővel nagy területen harcoltak,és ott voltak a kubaiak is
     
    emel likes this.
  8. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Jézusom, mi folyik itt? Mintha valami kurucinfó-444-888 fórumon járnék... :(


    Ha a stadionokat, vagy a "furcsa", véletlenül igen gyakran kormányközeli személyek által nyert közbeszerzéseket hozta volna fel, még egyet is értenék vele. De belekötni olyan eszközök vételébe, amiknél ugyan akadhat égetőbb a honvédelem szempontjából, viszont ezek is nagyon hasznosak és kellenek, háááát...

    Csupán annyit akartam mondani, hogy az általad írt 7 (HÉT!) emberrel orbitális hülyeséget beszéltél. De menjünk sorban. Vannak missziók. Nyilván a jövőben is lesznek, akár olyan szituk is, ahová megint kell egy-két-akárhányszáz embert hozni-vinni. (Egyébként, az általad itt prezentált hozzáállás szerint akár a hadsereget is felszámolhatnánk, hiszen JELENLEG nem állunk háborúban senkivel, tehát puszta pénzkidobás. Határőrség, rendőrség, meg légirendészkedés, ennyi. A többit felszámolhatnánk, sóval behinthetnék, hiszen most semmi szükség rájuk és csak a pénzt viszik...) És mivel tudtommal még NATO-tagok vagyunk, ezért külföldi hadgyakorlatokon sem árt képviselni magunkat, ahová a résztvevőket valahogy el kéne juttatni. Ezen kívül vannak-lesznek ilyen esetek is:
    http://www.origo.hu/itthon/20111107-magyar-turistak-buszbalesete-egyiptomban-1.html

    Ahol tök jól jön, ha van MEDEVAC-képes kormányzati-katonai gépünk.

    Fingom nincs, ki az a Platon az Indexről. És pláne nem játszom őt.
     
  9. beta

    beta Well-Known Member

    Én is épp ezt mondom... Komoly pénzt költünk rá, még sincs semmink. Haderő-fejlesztéshez kell terv, forrás, akarat és idő. Egyik sincs. Lényegében ebbe a semmittevésbe illik bele az A319-ek beszerzése is. Ez az egyik fő bajom. Másrészt hogy egy rendes haderő-fejlesztés során vajon milyen prioritása is lenne ilyen gépek beszerzésének.

    Az autoriter rendszerek külön figyelnek a demokrácia látszatára. Van választás, van média. Csak éppen gondoskodnak róla, hogy sose kerüljön fölényben a rendszer ellenzéke.

    Általában véve a hadsereg feladata a népszuverenitás biztosítása. Akár külső, akár belső ellenséggel szemben is. Ez mindig is így volt.

    Most vagy félreértelmeztél valamit, vagy elbeszélünk egymás mellett. Épp én érveltem amellett, hogy a katonai szállítógépek képesek rögtönzött reptereket is használni, míg az utasszállító változatokhoz rendes reptér kell. Ezért amikor azt írtad, hogy csak betonpályát képesek használni, akkor azt úgy értelmeztem, hogy a tehert is beleszámoltad.

    Nem is én/nem csak én hoztam elő a témát. Másrészt a gépek beszerzése belpolitikai-pártpolitikai-választási okból történt. Ezt a tényt nehéz teljesen távol tartani a témától.

    Nem, én azt írtam, hogy a demokrácia fenntartása, ha máshogy nem lehet megoldani, akkor a hadsereg feladata is lehet. Az hogy milyen kormány legyen az a választókon múlna.

    Egyrészt a kormánynak sincs semmi programja, már régóta. Még a hatalomra jutásuk is program nélkül történt. Másrészt de, tehet róla, hogy az ellenzéknek nincs esélye. Legalább annyira, mint az ellenzék gyengesége. De ez valóban egy másik topik témája. De ezt te hoztad elő. A demokrácia felszámolása ugyanis független az ellenzéktől.
     
  10. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    4. rész.Affene.Pedig a zanzásitás röviditését is zanzásitom...
    Most tisztáznunk kéne a légierő szerepét,helét,lehetőségeit és korlátait.De tegyük fel,hogy ezzel itt mondenki tisztában van:DVagy légalábbis elolvasta Molni szösszenetét.(és ismételten köszönjük meg Neki az elvégzett komoly&hiánypotló munkát)
    A Légierő haderőnk gyöngyszeme,ami egy világszinvonalonlévő tipust üzemeltet,a Gripent.De ha megkapargatjuk kicsit,már fakul,és töredezik ez a gyöngyszem.A mérete eleve behatárolja lehetőségeit.Az alkalmazott harci technikában lévő potenciált pedig a beszerzési-üzeméltetési hiányosságok korlátozzák.Az egyetlen harci századnak lényegében semmiféle támogató-kiegészitő támogatása nincs.Fegyverzet hiányos,mennyisége elégtelen.Harcászati és logisztikai szállitókapacitása meglehetősen korlátos(hupsz,lassan elérek az Airbusokig:))Csapatrepülők(érsd helikopácsok) száma es képessége elégtelen.Eggyetlen tartós üzemelési bázisa meglepetésszerú támadástol védtelen.Feszültséghelzetben a rajtütések elleni védelemhez,a kis hadműveleti távolságok miatt,folyamatos légtérvédelmi járőr szükséges,amire huzmosabb ideig nem képes.Ezen kérdéskörök kibontásátol most eltekintünk(és akkora pötyögési gyakorlatot nem igénylek;)).Szoritkozzunk a rovat(bocs,topik) cimét adó két"ölünkbe pottyant" A319 helyére,szerepére.Folyt&befejezés köv.
     
  11. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Naszóval,
    Valaho korábban emlitettem,a missiózás,amellet,hogy a katonai szolgálatot vonzóbbá tévő juttatást,világlátást,és tapasztalatot myujt,védelempolitikai szempontbol is fontos.Ehez a Légierő eleddig nem rendelkezett megfelelő repülőeszközzel.Az An-26 egy kifutó rövidtávú harcászati szállitó.Honi feladatokra megfelelt,de a hosszabb távu missziós munkához neméppen ideális.Nem hibája,nem erre tervezték,hadrendbe állitásakor ezen feladatkör ellátása nem volt szempont.Szükség lenne hosszútávú közepes harcászati szállitóra,amely kiegészitő feladati között a légi utántöltő feladatát is el tudja látni.Ezen képességnek nemzetközi/NATO feladat elvégzése esetén is van haszna.De a honi védelmi feszültség esetén,a kis hadműveleti távolságok miatt szükséges,folyamatos légvédelmi járörtevékenység fentarthatóságának időtartam bővitese véget,igencsak szükségesnek vélem.Szerencsénkre ez lehetséges,az általunk alkalmazott gripen az olcsóbban kialakitható,konténeres-hajlékonytömlős módszerrel légitankolható.(megfelelő konténerrel akár egymás utántöltésére is képessek).Ezen feladatkör nagy klasszikusa a C130.A közeli jövő reménysége a KC390.Itak dalse.Etcetera.
    Ezen repülőgépek azonban drágák.Megvételük,fentartásuk meghaladják pénzügyi lehetőségeinket.
    Nemzetközi példák alapján költséghatékonnyabb megoldás,a polgári,használt utas/teherszállitó repülőgépböl kialakitani célszerű csapatszéllitó/logisztikai repülőgépet,amel kiegészitő feladatai közöt a légi utántöltő feladatkört is ellátja.Ezen gépek nem minősülnek harcászati szállitórepülőeszkznek,hiszen ejtőernős desszant,ejtőernyős teherdobásra képtelenek.Teherrámpa hiánya miat csak földi kiszolgálló eszközzel rakodhatók.Kizárolag kiépitett repülőtér estén alkalmazhatók,tábori vagy szükségreptérröl nem.Tervezésükkor nem volt szempont a katonai értelemben vett sérülésállság.
    Azonban számunkra szükséges feladatkört el tudja látni.Misszios vállalásink döntően segéderő feladatkrökre vonatkoznak,ahol nem feltétlen szükséges dedikált harcászati szállitógép.Honi harcászati igényeinket kielégitheti egy kissebb katonai szállitógép tipus,(személyes preferáltam a Szuhoj S-80PT,lehetőség szerint nyugati elektronikával ellátva).Ezen airliner alpon kialkitható csapat/logisztikai szálitó-légi utántöltő repülőgép kielégitheti a diplomáciai/államigazgatási szállitási igényeket,valamint betegszállitó,és alkalmi "turistamentő" feladatokat is elláthat.Ezen többcélúságával növeli rebdszerbentartásának kltséghatékonságát.
    És most végre térjünk át a rovatna cimet adó 2db A319 repülőgéépre.
    A jelenleg ismert hirek szerint ezen gépek a felvázolt kvetelményeknek csak részben felel meg.A védelmi rendszer ma már alapkövetelmény.Csapatszállitó feladatokra megfelel,Logisztikai szállitó feladatkört csak igenerős korlátokkal,rossz hatékonysággal végezhet.Diplomáciai/államigazgatási légiszállitási igéneket jol kielégiti.Alkalmi polgári feladatokat elláthat,bár a betegszállitó feladatkör ellátására szükségtelenül nagy méretű.
    A képességfelsoroláson végigtekintve látható,hogy katonai feladatkört csak részben,polgári feladatkört teljesen be tudja tölteni.
    Vélemlnyem szerint szükséges lenne a 2db A319 átépitése,hogy katonai feladatkörét minnél teljessebb körben teljesiteni tudja.TERMÉSZETESSEN CSAK ABBAN AZ ESETBEN,HA RÉSZREHAJLÁS NÉLKÜLI GONDOS KLÖTSÉGHATÉKONYSÁGI ELEMZÉS EREDMÉNYE EZT LEHETŐVÉ TESZI.(nahogy ez minálunk miképpen fog lezajlani.....korrupció nélkül....)
    Technikai akadáját,nemzetközi gyakorlati példák alapján,nem látom.Maga a gárto cég is rendelkezik a megfeleő viszonitással,hisz az A310MRTT kivitelezésre került.Első lépcsőben a konténerek függesztésére szolgáló pilonok kiépitését végeztetném el.Hogy ez lehetséges,az az A319re alapozot tengerészeti járörgép terve bizonitja.Ezen pilonok nem csak a légi utántöltő képességet biztositó konténerek,hanem egébb eszközök függesztésére is solgálhatnak.Igy pl a Nyitott Égbolt egezmény keretében végrehajtható felderitő repülésekkor hordozhatnának felderitő konténert,avagy különféle REH konténert és önvédelmi szecskaszorót is hordozhat.A felderitő/REH függesztmények rendszeresitésekor persze ügyelni érdemes a Gripen vadászon való alkalmazhatóságra.Ezen függesztők elkészülte után végrehajthatóak,még az üzemanagrendszer módositása elött,végrehajthatók a szükséges aerodinamikai tesztek.Ezen tesztek jó valószinűsithetőséggel sikeres befejezése után végrehajthatók az üzemanagrendszer szükséges módositásai is.
    Továbbá szükségesnek tartom a Boeing C40A és egy rakat polgári repülőgép példája nyomán a logisztikai szállitó feladatok elvégzéshez nagyobbméretű teherajtó kialakitását.
    Én ugy gondolom,hogy ezen fejlesztések révén két nyavajás csapatszállitásra is alkalmas kormányzati szállitgépböl,valóban katonailag hasznos többcélú reppülöeszközöket kaphatunk.
    Azon mazohistáktol,kik végigolvasták eme többrészes gondolatmegszeladásomat az előforduló nelvtani és logikai foltonossági hibákért elnézést kérek.Piszkozatot irni már lusta vagok;)
     
  12. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Felhegesztem én,ha kell....:D
     
    antigonosz likes this.
  13. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

  14. Star Trek86

    Star Trek86 Member

  15. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    arcas likes this.
  16. ms07

    ms07 Well-Known Member

  17. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    arcas likes this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ugyanezt gondoltam én is, amikor ezt olvastam az áprilisi Aranysasban.... :)

    De most beszereznek mindenfélét a Honvédségnek, hátha ezt is kapnak. A semminél biztos jobb lesz.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Vagy csak a honvédségre jellemző titkolózás miatt nem hallunk róluk. Mondjuk még ha lenne mit...! Azért az utóbbi 1-2 héten volt néhány missziós váltás.
     

Ezen oldal megosztása