1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    [​IMG]
    Pedig nem ártana- a fenti cucc úgy rémlik kb sehová sem lett még beépítve, memóriám szerint az első kész eszközt is csak 2017 nyarán Franciaországban mutatták be, ld fenti kép..(Asszem tavaly év elején, talán februárban mondták először azt, hogy kész a cuccuk.)
    Az El-Al az Elbit Systetm rendszerét használja, már 2014-ben felszerelték gépekre a C-MUSIC nevű eszközt, szóval rengeteg tapasztalat összegyűlt vele, azóta tovább is fejlesztették.
    Árról ne kérdezzetek, az izraeli utasszállítókra azt olvastam 3 millóó dollár volt darabja. (160 kg egyébként a cucc, ld a prospektust: https://forum.htka.hu/threads/hun-airbus-a319.1470/page-24#post-437604 )

    Az AeroShieldről kb semmit nem tudok, de állítóllag beépítettek flare dobálót is, biztos ami fix.
     
    gacsat likes this.
  2. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    öö--- rákerestem az decemberi izraeli üzleti hírekre, egy európai rendelésről beszéltek, dec 20 közlemény, és számos A320-ról... ez hogy passzol KÉT 319-re?
     
  3. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  4. emel

    emel Well-Known Member

    Az A319 és A320 egy típus-család két tagja, az eltérést csak a más-más törzshossztól függő eltérő utasszám jelenti (ide tartozik még a kis darabszámban gyártott kisebb A318 és a leghosszabb A321 is).
     
    tindalos likes this.
  5. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Én nem nagyon láttam-hallottam, hogy lett volna airbus repülés, pedig itt lakom a városnak reptérre néző végén.
    A kevésbé sztárolt An-26-os, na az szokott repülni. ma is kenték. :D
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A kecskemeti szpotterek eleg jol ertesultek es mindig van kinn valaki. A mai repulesrol is tele van mar az internet kepekkel, videoval. (A bombas gripen repulesrol is tudtak. ) Persze elofordulhat, hogy sikerult annyira raijeszteni a benti emberekre, hogy nem ment ki info, de eddig meg nem volt ilyen. (A szpotter meg olyan emberfajta, hogy megosztja valahol a fotojat, foleg ha csak neki van rola.)
     
    fishbed and ZRÍNYI 20!026 like this.
  7. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Ha meg nem, akkor azért nem látta-hallotta, mert lopakodó üzemmódban repült. ;)
     
  10. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Jah, most nézem. Félreérthető volt. Szóval a mai alkalom előtt nemigen mozogtak a zerbuszok...
    Vagy ha mégis, akkor tényleg „lopakodóba”
    de elég nagy disznó ahhoz hogy észre lehessen venni. Ma jól látszott. :)
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A cikket elolvastad? Vagy te biztosan tudod, hogy nem így volt?

    "A honvédségi környezetben idegennek számító technika rendszeresítése számos problémát vetett fel mind képzési, mind logisztikai oldalon, valószínűleg ez az oka, hogy a hivatalos átadási ceremónia után két hónapnak kellett eltelnie ahhoz, hogy sor kerüljön az első gép, a 605-ös oldalszámú első hazai repülésére. Információink szerint a hosszú földön eltöltött idő után valószínűleg berepülésről van szó, melyen a gép működőképességét ellenőrzik, ez szükséges lehet a magyarországi állami légi járműként történő szolgálatba állításhoz."
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem tudom eldönteni, hogy pozitívumként (kapcsolatépítés a civilekkel) vagy negatívumként (a légierő "hivatásos" fotósa épp nem ért rá az első repüléskor?) kezeljem, hogy a Magyar Honvéd a kerítésen kívülről dolgozó szpotterek fotóit használja.





    És hogy videó is legyen:

     
    gacsat and fishbed like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Na jó, lehet hogy holnap megírja majd a honvedelem.hu-is és lesznek majd a cikkben kerítésen belüli képek is.
     
  14. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Valószínűleg a kezelő személyzet hiánya miatt nem repültek. Eléggé el vannak dugva a fák, bokrok mögé a gépek, de aki rendszeresen arra jár, és figyeli őket, az észrevenné, ha éppen hiányzik valamelyik. De az elég gáz, hogy a honvédelem.hu- n több napos fáziskéséssel írnak meg mindent akkor, amikor más fórumokról már mindent megtudtunk.
     
    honved likes this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Igen, ezt sejtettem. Csak azt gondoltam, hogy a pilóták fel-leszállni már tudtak, illetve országon belüli gyakorlásra már alkalmasak voltak február elején is (mert az volt a hír hogy már akkor tanulták a típust, amikor kiderült a nyilvánosság számára hogy Airbus lesz). De néhány hónap múlva biztos lesz erről cikk/írás valahol, hogy mi hogy volt, mihez hány óra kell stb. Valószínűleg már a nemzetközi légtér szépségeit tanulják valahol, wizzair-es oktató pilóták mellett ülve.

    Ha nem téved a Flightradar24, néhány órája jött Ferihegyre egy A320-as Baghdadból. LZ-MDO volt a lajstroma, bérelhető charter. Ha a váltást hozza vagy viszi, akkor nem terv szerint mennek a dolgok, mert erre vették a gépeket. Vagy az afgán váltásra gondolt a miniszter, amikor tavaszi váltást mondott?

    Ugyanakkor első a biztonság. Amíg nincs megfelelő képzettsége mindenkinek, addig ne is repüljenek a gépekkel.
     
    tonyo likes this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Ahhoz hogy egy gép repüljön, nem elég a pilóták képzettsége, kell a megfelelő létszámú üzemeltető/karbantartó műszaki is, akiknek meg kell szerezniük a típusvizsgát. Amíg az nincs, addig marad a gép simogatása ábrándos és bársonyos tekintettel. Egy ilyen típustanfolyam nem egy-két hét, a létszámot is a meglévőkből kell kivenni (és valahogy addig is pótolni). A képző cég se indít ilyet minden héten, hanem csak ha megvan a minimum gazdaságos létszám ehhez - vagy létszámtól függetlenül kifizeti a megrendelő a teljes minimum-költséget (az kiképző cég is fizeti a saját oktatóit, előadókat, tanterem-fenntartás vagy bérleti költségeket, kinyomtatja és bekötteti az oktatási dokumentációt; ma már nincsenek kész típuskönyvek, hanem a gép teljes dokumentációja számítógépen van tárolva, és a tanfolyami oktatók ebből kiválogatva kinyomtatják és beköttetik a tanfolyamhoz szükséges anyagot). Mivel ez az Airbus-vásárlási lehetőség hirtelen jött, így erre még csak tervezéssel, felkészüléssel se lehetett készülni, előbb voltak meg a gépek mint az üzemeltető és repülő-személyzet, azóta is mehettek a tanfolyamok, képzések, szimulátoros képzés, na meg a vizsgák (az se mindig megy elsőre, és a pótvizsga nem másnap van hanem ahhoz felkészülési idő is kell).
     
    wolfram, tonyo, fishbed and 1 other person like this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Jó meglátás, köszönöm.

    December legelején az volt a hír hogy az érintettek már tanulják a típust az ACE-nél Ferihegyen, illetve az ACE szakemberei segítik majd az üzemeltetést. Ha novemberben kezdték, akkor az már kb. 5 hónap. De a tavasz fele még hátra van, így lehet hogy minden terv szerint halad és ez ennyi ideig tart.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azóta volt két hosszú hétvége és egy karácsony. Inkább 3,5-4 hónap.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    https://honvedelem.hu/cikk/109620_hazatertek_irakbol
     
  20. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Az átadás után azt mondták, hogy ha minden jól megy, akkor 2018 év vége felé lesznek ténylegesen bevethetőek. Szóval addig marad a charter-bérlés, gyakorlás
     
    tonyo likes this.

Ezen oldal megosztása