1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ja, úgy ok.

    Én még erre emlékeztem:

    "A tervek szerint tavasszal már ezekkel utazik az afganisztáni váltás – mondta Simicskó István."

    A sajtótájékoztatón nem emlékszem, hogy lett volna szó határidőkről. De ha belegondolok, hogy mennyi ideig tartott a finn- és a három Mi-8-as rendszerbeállítása, akkor a 2018 végi határidő elképzelhető.

    Volt még egy ilyen nyilatkozat (5:12-től), bár azt nem mondták hogy a kecskeméti gépekkel fognak gyakorolni:




    De első a biztonság. Majd repülnek, ha teljesen alkalmasak lesznek rá.
     
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    CAMEL1 köröz Kecskeméten!
     
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    [​IMG]
     
    endre likes this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A másik meg Ferihegyen készül valamire...

     
    fishbed and arcas like this.
  6. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Elvileg C-check-en van. Aztán, hogy kap e valami katonai cuccot, egyáltalán a ferihegyi cégeknek van e katonai cuccokhoz jogosításuk, az már más kérdés.
     
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    C?
    Akkor mi a répát csináltak vele Csehországban?
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Biztos hogy C check? Nem C gurulóút/állóhely vagy mittudoménmi? (Zord már megint olyan furcsán fogalmazott.)
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csak beszerelték a szép szürke székeket?


    Time Lapse A319 C-Check



    De C check-ből is van többféle.
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Ha jól emlékszem, úgy kezdődött, hogy a gépek iderepültek Ferihegyre karbantartásra, az Air Berlin meg csődbe ment, álltak egy kicsit a javítóhangár előtt, aztán hirtelen megvette (?) őket a Honvédség féláron. De biztos van itt olyan aki ért a buszokhoz és majd elmondja hogy van ez pontosan...
     
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Már hogy lenne C-csekkből többféle?
     
  12. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A cseheknél azért volt a gép, mert beszerelték a sörcsapokat...
     
  13. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Pl átszékezték. Szerintem a fapados nem ezekkel a székekkel repülte.
    Valamit biztos csinálnak most is vele, csak parkoltatni nem fogják a szerelő cég előtt.
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Csak azért vitték el oda, hogy átszékezzék? :)
    Át is festették, az biztos.

    Van C-cseck az Airbusznál, de nem "többféle"

    Szóval.
    Volt a cseheknél egy kis állás után.
    Elvileg itthon álltak az ACE előtt. Jó lenne tudni, hogy mit csináltak ezekkel az ACE-ban.
    Ha átfestik, akkor logikus, hogy akkor essen át mélyebb átvizsgáláson, mert amúgy is le van állítva. Pár éve még volt festés Ferihegyen is valamelyik cégnél. Felhagytak volna vele?
    Namármost. Vagy megvolt a C legkésőbb a cseheknél, és valamit elrontottak rajta itthon, előjött valami, vagy nem volt meg, és ezért megy most. De akkor miért most?
    Nekilátnak tanulni, aztán, "jajj, hoppá, nagyjavítás!" felkiáltással kihúzzák a seggük alól?
    Szóval fura, na.
    Hacsak nem beépítenek valamit.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nekem is a "valami beépítése" tűnik a legvalószínűbbnek.

    https://mno.hu/belfold/katonak-korm...-lesznek-a-honvedsegi-airbusok-utasai-2444607

    "A két gépet a csőd októberi napja után egy ideig a ferihegyi repülőtéren tárolták, aztán átfestésre Rómába repültek, majd onnan kerültek át a csehországi Ostravába, ahol a szükséges módosítások egy részét elvégezték rajtuk. Mint a pénteki kecskeméti tájékoztatón kiderült, az átalakításoknak, berendezések beépítésének második ütemére még ezután kerül sor. Ezek azért kellenek, hogy a gépek a katonai normáknak, valamint új feladataiknak maradéktalanul meg tudjanak felelni: új rádiókról, navigációs és azonosítóberendezésekről van szó, valamint egészségügyi kiürítéshez (Medevac) szükséges modulokról."


    A gépek beszerzésénél voltak rosszmájú megjegyzések is, hogy nem véletlenül voltak ilyen olcsók a gépek. Remélem, nem erről van szó.
     
    vantsy likes this.
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Az Air Berlin csődjével csak ettől az egyetlen cégtől több mint 100!! nagyjából azonos kategóriájú gép került a piacra egyik napról a másikra, ugye ez nem éppen árfelhajtó hatású, ettől az olcsóság.
    A C-check-ből (és a D-ből meg a többiből is) viszont tényleg van többféle is, ez függ a gép típusától és életkorától is. Minden Check-nél van egy típushoz kötődő (a gyártó által kiadott) kötelező ellenőrzésekből, cserékből és munkákból álló alapcsomag. Ezen kívül minden üzemeltető megrendelhet plusz elvégzendő munkákat, berendezés-cseréket és olyan ellenőrzéseket is, amiknek eredményétől függően lehetnek még további javítások, cserék is. A munkacsomag (a kiadott munkalapok száma) függ a gép életkorától/repült óráitól, és attól is, hogy rövid útvonalakat repül (tehát sok az üzemciklus a hajtóműnél, futóműveknél, túlnyomásos törzsnél stb.), vagy hosszú útvonalak miatt kevés az üzemi ciklusa a gépnek. Vannak olyan légitársaságok amelyek nem spórolnak az ilyen munkákon, ha egyszer betolják a gépet a hangárba akkor kilókra mérik a munkalapokat, minden lehetséges ellenőrzést, cserét és javítást elvégeztetnek, hogy minél kisebb legyen az esély a későbbi járatkiesésnek bármilyen meghibásodás miatt. Aztán vannak olyan cégek is, amelyek 7-10 év után (kb. ettől kezdve már többet kell költeni a karbantartásra) eladják/visszaadják a lízingcégnek a gépeket, és jöhet a vadi új friss madár. Mindkét megoldás a spórolás egy formája, szerintem ez már függ a tőkeerőtől is, és olyan pénzügyi dolgoktól amibe kevesen látnak bele ...
     
    fishbed, borisz, sirdavegd and 4 others like this.
  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Egyébként majd minden országnak vannak kif. VIP "kormánygépei", luxus kivitelben, ahogyan azt már irtam, a szlovák ugyanilyen gépek pazar felszereléssel kerültek üzembe, kif. politikus szállitásra (meg persze ugyanúgy orvosi kittek meg miegymás). Mégsem bukott bele a szlovák kormány és ki is van használva. Miért ne lehetne egy kisebb kategória MO-n is erre a célra.
    Érthetetlen számomra, hogy lehet egy ilyen beszerzés "politikailag kényes"...ennyi erővel luxuskocsi sem kell, meg drága nyakkendő, meg diszőrség.
    Nekem pl. egy "kormányheli" ellen sem lenne kifogásom.
     
  19. tomka03

    tomka03 Active Member

    Camel1 most is gyakorol. Épp most húzott el a ház felett. Nem volt túl magasan.
     
    arcas likes this.
  20. tomka03

    tomka03 Active Member

    Egyénként most polgári gép használhatja a kecskeméti repteret? Mi a tényállás? Pl egy mercis fejes.
    Csak mert ahogy figyeltem flightradaron camel1-et, feltünt hogy egy üzleti gép is leszálló irányon van, semmi adat róla, csak hogy Hamburgból jön.
     

Ezen oldal megosztása