[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Az átadás után azt mondták, hogy ha minden jól megy, akkor 2018 év vége felé lesznek ténylegesen bevethetőek. Szóval addig marad a charter-bérlés, gyakorlás

Ja, úgy ok.

Én még erre emlékeztem:

"A tervek szerint tavasszal már ezekkel utazik az afganisztáni váltás – mondta Simicskó István."

A sajtótájékoztatón nem emlékszem, hogy lett volna szó határidőkről. De ha belegondolok, hogy mennyi ideig tartott a finn- és a három Mi-8-as rendszerbeállítása, akkor a 2018 végi határidő elképzelhető.

Volt még egy ilyen nyilatkozat (5:12-től), bár azt nem mondták hogy a kecskeméti gépekkel fognak gyakorolni:



De első a biztonság. Majd repülnek, ha teljesen alkalmasak lesznek rá.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Camel1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Elvileg C-check-en van. Aztán, hogy kap e valami katonai cuccot, egyáltalán a ferihegyi cégeknek van e katonai cuccokhoz jogosításuk, az már más kérdés.

Biztos hogy C check? Nem C gurulóút/állóhely vagy mittudoménmi? (Zord már megint olyan furcsán fogalmazott.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Csak beszerelték a szép szürke székeket?


Time Lapse A319 C-Check


De C check-ből is van többféle.


Ha jól emlékszem, úgy kezdődött, hogy a gépek iderepültek Ferihegyre karbantartásra, az Air Berlin meg csődbe ment, álltak egy kicsit a javítóhangár előtt, aztán hirtelen megvette (?) őket a Honvédség féláron. De biztos van itt olyan aki ért a buszokhoz és majd elmondja hogy van ez pontosan...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
Pl átszékezték. Szerintem a fapados nem ezekkel a székekkel repülte.
Valamit biztos csinálnak most is vele, csak parkoltatni nem fogják a szerelő cég előtt.

Csak azért vitték el oda, hogy átszékezzék? :)
Át is festették, az biztos.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_maintenance_checks#C_check

Logikusnak tűnik, amit írsz. Én nem értek hozza. Ha a buszoknál nincs ilyen, akkor nincs ilyen.

Van C-cseck az Airbusznál, de nem "többféle"

Szóval.
Volt a cseheknél egy kis állás után.
Elvileg itthon álltak az ACE előtt. Jó lenne tudni, hogy mit csináltak ezekkel az ACE-ban.
Ha átfestik, akkor logikus, hogy akkor essen át mélyebb átvizsgáláson, mert amúgy is le van állítva. Pár éve még volt festés Ferihegyen is valamelyik cégnél. Felhagytak volna vele?
Namármost. Vagy megvolt a C legkésőbb a cseheknél, és valamit elrontottak rajta itthon, előjött valami, vagy nem volt meg, és ezért megy most. De akkor miért most?
Nekilátnak tanulni, aztán, "jajj, hoppá, nagyjavítás!" felkiáltással kihúzzák a seggük alól?
Szóval fura, na.
Hacsak nem beépítenek valamit.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Csak azért vitték el oda, hogy átszékezzék? :)
Át is festették, az biztos.



Van C-cseck az Airbusznál, de nem "többféle"

Szóval.
Volt a cseheknél egy kis állás után.
Elvileg itthon álltak az ACE előtt. Jó lenne tudni, hogy mit csináltak ezekkel az ACE-ban.
Ha átfestik, akkor logikus, hogy akkor essen át mélyebb átvizsgáláson, mert amúgy is le van állítva. Pár éve még volt festés Ferihegyen is valamelyik cégnél. Felhagytak volna vele?
Namármost. Vagy megvolt a C legkésőbb a cseheknél, és valamit elrontottak rajta itthon, előjött valami, vagy nem volt meg, és ezért megy most. De akkor miért most?
Nekilátnak tanulni, aztán, "jajj, hoppá, nagyjavítás!" felkiáltással kihúzzák a seggük alól?
Szóval fura, na.
Hacsak nem beépítenek valamit.

Nekem is a "valami beépítése" tűnik a legvalószínűbbnek.

https://mno.hu/belfold/katonak-korm...-lesznek-a-honvedsegi-airbusok-utasai-2444607

"A két gépet a csőd októberi napja után egy ideig a ferihegyi repülőtéren tárolták, aztán átfestésre Rómába repültek, majd onnan kerültek át a csehországi Ostravába, ahol a szükséges módosítások egy részét elvégezték rajtuk. Mint a pénteki kecskeméti tájékoztatón kiderült, az átalakításoknak, berendezések beépítésének második ütemére még ezután kerül sor. Ezek azért kellenek, hogy a gépek a katonai normáknak, valamint új feladataiknak maradéktalanul meg tudjanak felelni: új rádiókról, navigációs és azonosítóberendezésekről van szó, valamint egészségügyi kiürítéshez (Medevac) szükséges modulokról."


A gépek beszerzésénél voltak rosszmájú megjegyzések is, hogy nem véletlenül voltak ilyen olcsók a gépek. Remélem, nem erről van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: vantsy

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nekem is a "valami beépítése" tűnik a legvalószínűbbnek.

https://mno.hu/belfold/katonak-korm...-lesznek-a-honvedsegi-airbusok-utasai-2444607

"A két gépet a csőd októberi napja után egy ideig a ferihegyi repülőtéren tárolták, aztán átfestésre Rómába repültek, majd onnan kerültek át a csehországi Ostravába, ahol a szükséges módosítások egy részét elvégezték rajtuk. Mint a pénteki kecskeméti tájékoztatón kiderült, az átalakításoknak, berendezések beépítésének második ütemére még ezután kerül sor. Ezek azért kellenek, hogy a gépek a katonai normáknak, valamint új feladataiknak maradéktalanul meg tudjanak felelni: új rádiókról, navigációs és azonosítóberendezésekről van szó, valamint egészségügyi kiürítéshez (Medevac) szükséges modulokról."


A gépek beszerzésénél voltak rosszmájú megjegyzések is, hogy nem véletlenül voltak ilyen olcsók a gépek. Remélem, nem erről van szó.
Az Air Berlin csődjével csak ettől az egyetlen cégtől több mint 100!! nagyjából azonos kategóriájú gép került a piacra egyik napról a másikra, ugye ez nem éppen árfelhajtó hatású, ettől az olcsóság.
A C-check-ből (és a D-ből meg a többiből is) viszont tényleg van többféle is, ez függ a gép típusától és életkorától is. Minden Check-nél van egy típushoz kötődő (a gyártó által kiadott) kötelező ellenőrzésekből, cserékből és munkákból álló alapcsomag. Ezen kívül minden üzemeltető megrendelhet plusz elvégzendő munkákat, berendezés-cseréket és olyan ellenőrzéseket is, amiknek eredményétől függően lehetnek még további javítások, cserék is. A munkacsomag (a kiadott munkalapok száma) függ a gép életkorától/repült óráitól, és attól is, hogy rövid útvonalakat repül (tehát sok az üzemciklus a hajtóműnél, futóműveknél, túlnyomásos törzsnél stb.), vagy hosszú útvonalak miatt kevés az üzemi ciklusa a gépnek. Vannak olyan légitársaságok amelyek nem spórolnak az ilyen munkákon, ha egyszer betolják a gépet a hangárba akkor kilókra mérik a munkalapokat, minden lehetséges ellenőrzést, cserét és javítást elvégeztetnek, hogy minél kisebb legyen az esély a későbbi járatkiesésnek bármilyen meghibásodás miatt. Aztán vannak olyan cégek is, amelyek 7-10 év után (kb. ettől kezdve már többet kell költeni a karbantartásra) eladják/visszaadják a lízingcégnek a gépeket, és jöhet a vadi új friss madár. Mindkét megoldás a spórolás egy formája, szerintem ez már függ a tőkeerőtől is, és olyan pénzügyi dolgoktól amibe kevesen látnak bele ...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Egyébként majd minden országnak vannak kif. VIP "kormánygépei", luxus kivitelben, ahogyan azt már irtam, a szlovák ugyanilyen gépek pazar felszereléssel kerültek üzembe, kif. politikus szállitásra (meg persze ugyanúgy orvosi kittek meg miegymás). Mégsem bukott bele a szlovák kormány és ki is van használva. Miért ne lehetne egy kisebb kategória MO-n is erre a célra.
Érthetetlen számomra, hogy lehet egy ilyen beszerzés "politikailag kényes"...ennyi erővel luxuskocsi sem kell, meg drága nyakkendő, meg diszőrség.
Nekem pl. egy "kormányheli" ellen sem lenne kifogásom.
 

tomka03

Well-Known Member
2014. október 20.
122
259
63
Egyénként most polgári gép használhatja a kecskeméti repteret? Mi a tényállás? Pl egy mercis fejes.
Csak mert ahogy figyeltem flightradaron camel1-et, feltünt hogy egy üzleti gép is leszálló irányon van, semmi adat róla, csak hogy Hamburgból jön.