[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Csehekkel közösen lenne már értelme tankernak. 14 db vadászgép mellé nem lehet értelmes módon tankert tenni.
Hát,nemtudom.Ki kéne számolni,hogy megérné-e átépiteni a mi 2gépünket A-319MRTT variánsá.Tudom,sokba kerülne.De a hatékonság növekedés lehet,hog fedezné.Kapnánk egy valóban multifunkci támogató gépet.A Gripenek erősokszorozójaként jol jönne az utántöltő képesség,és bérbeadhatnánk gyakorláshoz a képességet.Tehertér ajtóval szvsz még a Grien hajtómű is bemálházható.A missziós szolgálathoz is jobban megfelelne.Más kisországok,kishadseregek akiket érdekelhet ilen gép,igy már az átalakitást végző céget is lehetne érdekelté tenni.Jó könvelők és üzleti tárgyalók,nameg hosszútávú kltséghatékonság elemzés
 
M

molnibalage

Guest
Hát,nemtudom.Ki kéne számolni,hogy megérné-e átépiteni a mi 2gépünket A-319MRTT variánsá.Tudom,sokba kerülne.De a hatékonság növekedés lehet,hog fedezné.Kapnánk egy valóban multifunkci támogató gépet.A Gripenek erősokszorozójaként jol jönne az utántöltő képesség,és bérbeadhatnánk gyakorláshoz a képességet.Tehertér ajtóval szvsz még a Grien hajtómű is bemálházható.A missziós szolgálathoz is jobban megfelelne.Más kisországok,kishadseregek akiket érdekelhet ilen gép,igy már az átalakitást végző céget is lehetne érdekelté tenni.Jó könvelők és üzleti tárgyalók,nameg hosszútávú kltséghatékonság elemzés
Nem tudod olyanná átépíteni, ami nincs. Ilyen típus jelenleg nem létezik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hát,nemtudom.Ki kéne számolni,hogy megérné-e átépiteni a mi 2gépünket A-319MRTT variánsá.Tudom,sokba kerülne.De a hatékonság növekedés lehet,hog fedezné.Kapnánk egy valóban multifunkci támogató gépet.A Gripenek erősokszorozójaként jol jönne az utántöltő képesség,és bérbeadhatnánk gyakorláshoz a képességet.Tehertér ajtóval szvsz még a Grien hajtómű is bemálházható.A missziós szolgálathoz is jobban megfelelne.Más kisországok,kishadseregek akiket érdekelhet ilen gép,igy már az átalakitást végző céget is lehetne érdekelté tenni.Jó könvelők és üzleti tárgyalók,nameg hosszútávú kltséghatékonság elemzés
Nem érné meg semmilyen szempontból az átépítés mivel nincs ilyen gép senkinek, még az áttervezés és a tesztek költségei is erre a két gépre jutnának és a két "egyedi" gép miatt az üzemeltetésük horror pénzbe kerülne. Viszont mivel rámpás cargo-gépre úgyis szükség van (mondta is a HM hogy vesznek ilyeneket az Ancsák helyett), akkor lehetne olyant venni amihez van beépíthető tanker-készlet gyárilag. Ilyen pl.a KC-390, amire a csehek is fenik a fogukat.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nem tudod olyanná átépíteni, ami nincs. Ilyen típus jelenleg nem létezik.
A módszertan megvan.Polgári 707eket átépitettek utántöltőgépé.Polgári üzleti célbol is épitettek át utasgépet tehergéppé.Konkrétan az A319re kidolgozni a technológiát,inkább csak pénzügyi kérdés.Az se lepne meg,ha az Airbus valamelyik szekrényébe lenne hozzá egy vázlatterv.Vagy az IAI sifonérban
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 377
77 063
113
ömlik? csak én nem látom?
Te is tudod nagyon jól, hogy a kirakatgripenprogramon kívül még kecsón is mindent csak az imádság tart össze, mert annyira 0 lóvé megy bele éveken (évtizedeken) keresztül, hogy az még a vegetáláshoz is kevés.
Szolnokon, meg mióta elhatalmasodott a szárazföldi uralom, a „légierő” már küzdeni sem bír nagyon a túlélésért.... egy szép napon az a két békebeli hangár is rászakad a repülősökre....
Azért álljunk már meg egy ásónyomra.... o_O

Gripenhez bombák,helikopterek,A319 csak az elmúlt 1-2 év.Ezzel szemben a szárazföld?Szóval ne fortassuk ezt a dolgot.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nem érné meg semmilyen szempontból az átépítés mivel nincs ilyen gép senkinek, még az áttervezés és a tesztek költségei is erre a két gépre jutnának és a két "egyedi" gép miatt az üzemeltetésük horror pénzbe kerülne. Viszont mivel rámpás cargo-gépre úgyis szükség van (mondta is a HM hogy vesznek ilyeneket az Ancsák helyett), akkor lehetne olyant venni amihez van beépíthető tanker-készlet gyárilag. Ilyen pl.a KC-390, amire a csehek is fenik a fogukat.
Az átépités költsége a nehéz kérdés,az üzemeltetés költségét a jobb kihasználtság csökkentené.A tankoló konténer szárnyra függesztése a sötét ló.Mondjuk az angolok L1011eseket épitettek át hasonló módon-mert nem volt pénzük új tankerekre.Ha nekik megérte?Ott sem volt kidolgozott technológia.
 
M

molnibalage

Guest
Gripenhez bombák,helikopterek,A319 csak az elmúlt 1-2 év.Ezzel szemben a szárazföld?Szóval ne fortassuk ezt a dolgot.
Juj... Áradoztok, hogy micsoda fasza gép az A319 a szárazföldiek szállításához, erre most benyögöd, hogy a légierőbe dől a pénz. Végig arról beszéltem, hogy a két A319-nek semmi értéke nincs a Gripen flotta számára szükséges légiszállítási kapacitásból. Egy szottyadt AIM-9-et nem tudsz beletenni, egy csere hajtóművet, egy fegyveres kocsit....

SEMMIT.

Ez a légiszállítási képesség csakis a szárazföldiek, kintlevő kontingensek személyes jellegű cuccai és kézifegyverek szállítására alkalmas. Semmi másra.

Akkor epic fail a kommented, hogy arra szavak nincsenek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az átépités költsége a nehéz kérdés,az üzemeltetés költségét a jobb kihasználtság csökkentené.A tankoló konténer szárnyra függesztése a sötét ló.Mondjuk az angolok L1011eseket épitettek át hasonló módon-mert nem volt pénzük új tankerekre.Ha nekik megérte?Ott sem volt kidolgozott technológia.
Magunkat azért ne akarjuk az akkori angol lehetőségekhez mérni. Nekik "kicsit" könnyebb dolguk volt, nem csak két gépről volt szó, és mintha nekik lenne saját repülőgép-iparuk. Egyébként ők se építettek a szárnyra tankolórendszert csak a törzs-hátsórészre központi elhelyezéssel.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 377
77 063
113
Juj... Áradoztok, hogy micsoda fasza gép az A319 a szárazföldiek szállításához, erre most benyögöd, hogy a légierőbe dől a pénz. Végig arról beszéltem, hogy a két A319-nek semmi értéke nincs a Gripen flotta számára szükséges légiszállítási kapacitásból. Egy szottyadt AIM-9-et nem tudsz beletenni, egy csere hajtóművet, egy fegyveres kocsit....

SEMMIT.

Ez a légiszállítási képesség csakis a szárazföldiek, kintlevő kontingensek személyes jellegű cuccai és kézifegyverek szállítására alkalmas. Semmi másra.

Akkor epic fail a kommented, hogy arra szavak nincsenek.

Egy egyszerű tényt közöltem miszerint egy halom pénzt költenek a légierőre a szárazföldre meg semmit.PONT!Nem jellemeztem az elköltött pénz helyességét,szakmai megalapozottságát csupán közöltem egy tényt.

Hogy te ezután belemagyarázol meg kiforgatod az a te dolgod de ettől még nem lesz fail mint ahogy állítod...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Magunkat azért ne akarjuk az akkori angol lehetőségekhez mérni. Nekik "kicsit" könnyebb dolguk volt, nem csak két gépről volt szó, és mintha nekik lenne saját repülőgép-iparuk. Egyébként ők se építettek a szárnyra tankolórendszert csak a törzs-hátsórészre központi elhelyezéssel.
Ha jólemlégszem chilei (eredetileg polgári)707 szárnyalatti konténert kiapott,az IAI kivitelezte.És én a törzshátsórészbe épitettel is kieggeznék.Mi sajáterőböl nem tudnánk megcsinálni.Ahogy Chile se tudta.Más országok is igényelhetnek ilen kategoriáju gépet,ergo a kivitelezőnek is üzlet nem tulárazni.C40 leánykori neve 737.A gépekben lévő repidő tartalék lehetvé tesz 20év szolgálatot,megérheti átalakitani.
 
M

molnibalage

Guest
Gripenhez bombák,helikopterek,A319 csak az elmúlt 1-2 év.Ezzel szemben a szárazföld?Szóval ne fortassuk ezt a dolgot.
A szervezetileg a légierőhöz tartoznak...? Mert nekem az FM 100-2-3 alapján pont olyan csapattámogatónak tűnnek, mint mondjuk a tüzérezred...
 
M

molnibalage

Guest
Egy egyszerű tényt közöltem miszerint egy halom pénzt költenek a légierőre a szárazföldre meg semmit.PONT!Nem jellemeztem az elköltött pénz helyességét,szakmai megalapozottságát csupán közöltem egy tényt.

Hogy te ezután belemagyarázol meg kiforgatod az a te dolgod de ettől még nem lesz fail mint ahogy állítod...
Bocsi, de bugyutaságokat beszélsz. Lehet, hogy a légierő üzemelteti majd az A319-eseket, de nem a légierő szállítási igényeit fogja kiszolgálni. Pont ezt bizonygatták itt tucatnyian oldalakon kersztül áradozva, hogy milyen jó lesz a bokougróknak.

Erre meg te tolod tovább a mantrádat. Nem semmi...

Ez pontosan olyan, mint az A-10 esete. Az odalent levő bokorugrók imádják a CAS képessége és néha igen közeli CAS-ra képes GAU-8 miatt, de a USAF üzemelteti őket és az USAF céljainak eléréséhez kurvára nem kell A-10. Mégis ők fizetik a flottát és nem a USMC vagy a US Army... Ezzel szemben a Air Mobility Command szállítógépei és tankereivel mozgatják adott esetben az ő cuccaikat is. Szintén az USAF fizeti ezt, az ő költségvetésükből megy.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Egy egyszerű tényt közöltem miszerint egy halom pénzt költenek a légierőre a szárazföldre meg semmit.PONT!
Ez így ebben a formában nem igaz.
Ha belevetted a helikoptereket, mint felújított (Mi-17), vagy megkapott / átvett (mókus) eszközöket, akkor nézzük a másik oldalt:
1. PTSz felújítás ezt a szárazföld kapta.
2. nagy kazalnyi toyota terepjáró: katonairendészek, tűzszerészek, mittudomén. mind szárazföldi.
3. az itt is megénekelt trélerek, Iveco vontatók, vw kisbuszok, terepes targoncák, Rábák, a szintén megénekelt buszprojekt. Ez 99%-ban a szárazföldnek ment.
4. a kis fika aknavetők, e is szárazföldi.
5. az usánka segélyből vagy miből lett fegyverek a kirakatdandárnak. Annak a hadrendben tartása se ingyen van.
6. a korábban vett, kapott MRAP-ok, az is szárazföldi.
7. a homokszínű hummertalicskák, amiket csak nagynehezen a reptár miatt lehetett kitessékelni az egyik hangárból mert oda is befészkelte magát a szárazföld.
8. Mistral rakétaregenerálás, ez se légierő.

Nem jellemzem a elköltött pénz helyességét, csupán tényeket közlök. (aminek fényében a Te tényközlésed nem tűnik 100%-ig igaznak)
Az, hogy nem harckocsi meg lövészpáncélos jött, hát
 
M

molnibalage

Guest
Ez így ebben a formában nem igaz.
Ha belevetted a helikoptereket, mint felújított (Mi-17), vagy megkapott / átvett (mókus) eszközöket, akkor nézzük a másik oldalt:
1. PTSz felújítás ezt a szárazföld kapta.
2. nagy kazalnyi toyota terepjáró: katonairendészek, tűzszerészek, mittudomén. mind szárazföldi.
3. az itt is megénekelt trélerek, Iveco vontatók, vw kisbuszok, terepes targoncák, Rábák, a szintén megénekelt buszprojekt. Ez 99%-ban a szárazföldnek ment.
4. a kis fika aknavetők, e is szárazföldi.
5. az usánka segélyből vagy miből lett fegyverek a kirakatdandárnak. Annak a hadrendben tartása se ingyen van.
6. a korábban vett, kapott MRAP-ok, az is szárazföldi.
7. a homokszínű hummertalicskák, amiket csak nagynehezen a reptár miatt lehetett kitessékelni az egyik hangárból mert oda is befészkelte magát a szárazföld.
8. Mistral rakétaregenerálás, ez se légierő.

Nem jellemzem a elköltött pénz helyességét, csupán tényeket közlök. (aminek fényében a Te tényközlésed nem tűnik 100%-ig igaznak)
Az, hogy nem harckocsi meg lövészpáncélos jött, hát
Igen. A probléma az, hogy a helik árából - amivel szintén szárazföldieket és technyikát fuvaroznak - és a Mi-24-re költött pénz - szintét szárazföldi támogató csapatnem - sem jött ki volna még két század félkomoly harckocsi sem, még nagyon diszkontáras Leo2A4 sem...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Igen. A probléma az, hogy a helik árából - amivel szintén szárazföldieket és technyikát fuvaroznak - és a Mi-24-re költött pénz - szintét szárazföldi támogató csapatnem - sem jött ki volna még két század félkomoly harckocsi sem, még nagyon diszkontáras Leo2A4 sem...
Én eddig meg voltam győződve,hogy a légierő es a szárazföldiek ugyanannak az országnak a haderejéhez tartoznak.Meliknek mi kellene?Mindeggyiknek minden.De leginkább az kéne,hogy politikai/államvezetési szinten ne az legen a legfontossabb szempont egy beszerzésben,hogy miböl lehet a legtöbbet lopni.Senkinek nincs semmiféle elképzelése arrol,hogy miféle hadsereget kéne is összerakni.Mert nem is érdekel senkit.Bármiféle tervezett beszerzés volt az utóbbi 25 évben?Ötletszerűen mennek a dolgok,és tüzoltás jelleggel.Hogy mi kellene,mit lehetne,hogyan lehetne hatékon működő haderő,az nem számit.:(
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Chile_Air_Force_Boeing_707-330B%28KC%29_Lofting-1.jpg

53364_1193460641.jpg

Ezek polgári utasszállitók voltak eredetileg
3915-promompa1.jpg

getAsset.aspx

Aki tud angolul,szerintem találhat tankoló koncepciot is
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 381
7 878
113
Igen. A probléma az, hogy a helik árából - amivel szintén szárazföldieket és technyikát fuvaroznak - és a Mi-24-re költött pénz - szintét szárazföldi támogató csapatnem - sem jött ki volna még két század félkomoly harckocsi sem, még nagyon diszkontáras Leo2A4 sem...
A nagyon diszkontáras Leo2A4 es már el lehet felejteni lassan. Pár éve lemaradtunk róla. Most se lesz másképp ha németek felajánlják lízingbe a modernizált változatot.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem felejtsd el ezt az utántöltő A319-est de ha már végképp felakadt itt a lemez akkor a szárny alatti utántöltő konténerek helyett szerintem gondolkozz inkább egy olyan törzs alatti megoldáson mint amit a britek fejlesztettek ki a BAE-146-hoz.
BAe-146-Artist-Refueling-0913a.jpg


9-2013-2-bae-146-tanker-layout.jpg