[HUN] Airbus A319

  • Tetszik
Reactions: marton
Mér kérdeztem, de nem kaptam választ akkor. Mit kéne szállítani, és milyen rendszerességgel, ami az Ancsába befért, ebbe meg nem?[/QUOTE]

De , kaptunk választ, pár oldallal korábban. Napi használati tárgyak matrac, élelem (ilyenekkel példálozott valaki)stb... amit leírtak bőven belefér az A319-be,,, de lehet, hogy itt páran PONT azt a kommentet nem olvasták ;)

Amúgy mit vittek eddig az ancsák? Asszem volt mikor 3 G Mercit, vagy egy BTR-80 ast, Raba H-18ast.. ilyesmiket, amiket váltásonként cserélünk... :D ,, már én is átmegyek hülyébe inkább....

Sokan nézik itt a Flight radart, majd inkább térjünk vissza jövőre erre a témára, mikor már lesz egy összefoglaló arról, hogy merre voltak az A319-esek(szerintem lesz bőven útjuk). Akkor már lesz bizonyíték is, viszont akik most fikázzák ezt(is) akkor (is) majd mélyen kussolnak,,, mint pártjaik,, akik alternatívát kívánnak a mostaniak ellenébe..buhaha
 
Én sem bírtam tovább.
Mér kérdeztem, de nem kaptam választ akkor. Mit kéne szállítani, és milyen rendszerességgel, ami az Ancsába befért, ebbe meg nem?
Pl. mondjuk egy kismunkagépet tábor építéshez...
RM12 hajtóművet...
Bármi ami meghaladja a A319 teherterének fő méreteit... Ha te most azt mondod, hogy kevés ilyen dolog van, akkor ahhoz azért várnék indoklást. Mert a szállítógépek civil és katonai vonalon nem viccből léteznek...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem arról volt szó, hogy a Svédektől kapunk jó öreg de még repképes Herculeseket? Hogy legyen itt rámpás képesség, amíg beszereznek valamit.
......má' elnézést.... :-)
 
Igen, csak itt celebra nem éppen a MEDEVAC típusairól beszélt. Ezt pont neki kellene elmagyarázni miért van pl a németeknek A310-es MEDEVAC gépe.. nem azért mert le tud szállni a mező közepén.
Polgári MEDEVAC képesség alat én a mentőautó képességet értelmezem.Ezek a szegény Airbuszok betegszállitó szintet jelentik.Attol még nem MEDEVAC,hogy szálithat beteget mentőágyon.Ez egy mundérba bujtatott utasszállitó.Politikai szemfénvesztés multi-role harcászati szállitónak nevezni,de nem ez a léneg,hanem,hogy milyen költségkeretet emészt fel.Mert itt fog a hadsereg sokat vesziteni,nagyon sokat.Nem a HM,hanem az MH
 
Ha az ajtó mérete a tehertér magasság mérete is, akkor állítva nem fér be még egy nagyobb frigó sem... Ha van kint nehézfegyverzet, akkor kb. egy csere löveget nem lehet ezzel kivinni. Ez kb. katonák személyes tárgyaira és totálisan könnyűfegyverzetre redukálja a szállítható mennyiséget. Ha a gép kb. 2/3-ig van tele, akkor egy főre vetítve azért ilyen téren egész sok cumó fér be, de ettől azért nem kellene végletesen hasra esni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Nem arról volt szó, hogy a Svédektől kapunk jó öreg de még repképes Herculeseket? Hogy legyen itt rámpás képesség, amíg beszereznek valamit.
......má' elnézést.... :)

Úgy volt róla szó, hogy valami svéd-magyar találkozó volt, és valaki innen a fórumról beleképzelte, hogy akár a Herkykről is lehetett szó.
 
Én sem bírtam tovább.



Mér kérdeztem, de nem kaptam választ akkor. Mit kéne szállítani, és milyen rendszerességgel, ami az Ancsába befért, ebbe meg nem?
Mit tudsz felpakolni az IFÁra?És mit tudsz bepakolni egy Ikarusz poggyászterébe?Az Ikarusz nagobb,erössebb....Igysem érted?
 
Ha az ajtó mérete a tehertér magasság mérete is, akkor állítva nem fér be még egy nagyobb frigó sem... Ha van kint nehézfegyverzet, akkor kb. egy csere löveget nem lehet ezzel kivinni. Ez kb. katonák személyes tárgyaira és totálisan könnyűfegyverzetre redukálja a szállítható mennyiséget. Ha a gép kb. 2/3-ig van tele, akkor egy főre vetítve azért ilyen téren egész sok cumó fér be, de ettől azért nem kellene végletesen hasra esni.

Hasra esésről szó sincs, de a két saját A319 hozzáadva némi SAC repidővel és 3-5 szintén saját közepes taktikai géppel (AN-26 v új típus), egész korrekt kapacitást tud biztosítani 7/24-ben.
 
Szerintem gyújtsuk fel a két gépet. Hihetetlen hogy a magyar államnak, az egész országnak végre van két db saját közepes méretü utasszállitója, amit lehet használni viszonylag sok feladatra, és megy a fikázás lassan tényleg 10+oldalon át. Igazából én azt kifogásolom a gépben, hogy nem lehet gunship feladatra használni, pedig milyen jól mutatna az oldalából kilógó T72es ágyúcső. Mondjuk én csak olyat vettem volna, aminek a tetejére toronnyal együtt lehetne felszerelni, mert jöhet még olyan idö amikor repülö sárkányokkal, ne adj Isten leviathánokkal kell küzdenünk magyar légtérben.....tényleg, faroklövésznek sincs hely hátul. Meg kifogásolom, hogy uszótalp sincs, és tengerre sem lehet vele leszállni, csak egyszer :) De a legeslegjobban azt kifogásolom hogy magyar felségjel van rajta.
 
ebben az országban annak is örülni kell ha hasznos dologra költik a pénzt

Az egy dolog, hogy használni valóban lehet ezeket a gépeket. Más kérdés, hogy anyagilag nem nagyon lehet ebből pozitívan kijönni. Inkább kényelmi, nemzetbiztonsági előnyei vannak.
De a probléma az, hogy ha ennek örülünk, akkor gyakorlatilag megerősítjük a kormányt abban, hogy ne honvédelmi szempontok alapján fejlesszen, hanem a népszerűség/választás mentén, ad-hoc szerezzen be. Nem bízok olyan kormányban amelyik bebizonyította, hogy nem érdekli a honvédelem.

Nem mindenhol lehet normális eszközöket venni, és ha tudsz is, akkor csak dollárért.

Külföldi beszerzéseknél eszembe jutottak a biztonsági kérdések is. Lehet egyes helyeken bomba vagy lehallgató-készüléket is keresni kéne egy helyileg vásárolt eszközben.

van pl a németeknek A310-es MEDEVAC gépe

Valóban van A310-nek többfeladatú változata. MRTT. De az - legalábbis úgy tudom - csak rendes repteren szállhat le-fel, a katonai igényeknek teljesen megfelelő durvább pályákon nem. És ezt tudja:

airbus_a310_mrtt_l1.jpg


Amihez amúgy plusz kiegészítő kell, ami eleve rendes és felkészített repteret feltételez:

hamburg-airbus-a310-mrt-medevac-medical-evacuation-der-luftwaffe-picture-id544211467


Plusz a gép utántöltő is egyben:

Airbus_A310_MRTT.jpg
 
Az egy dolog, hogy használni valóban lehet ezeket a gépeket. Más kérdés, hogy anyagilag nem nagyon lehet ebből pozitívan kijönni. Inkább kényelmi, nemzetbiztonsági előnyei vannak.
De a probléma az, hogy ha ennek örülünk, akkor gyakorlatilag megerősítjük a kormányt abban, hogy ne honvédelmi szempontok alapján fejlesszen, hanem a népszerűség/választás mentén, ad-hoc szerezzen be. Nem bízok olyan kormányban amelyik bebizonyította, hogy nem érdekli a honvédelem.



Külföldi beszerzéseknél eszembe jutottak a biztonsági kérdések is. Lehet egyes helyeken bomba vagy lehallgató-készüléket is keresni kéne egy helyileg vásárolt eszközben.



Valóban van A310-nek többfeladatú változata. MRTT. De az - legalábbis úgy tudom - csak rendes repteren szállhat le-fel, a katonai igényeknek teljesen megfelelő durvább pályákon nem. És ezt tudja:

airbus_a310_mrtt_l1.jpg


Amihez amúgy plusz kiegészítő kell, ami eleve rendes és felkészített repteret feltételez:

hamburg-airbus-a310-mrt-medevac-medical-evacuation-der-luftwaffe-picture-id544211467


Plusz a gép utántöltő is egyben:

Airbus_A310_MRTT.jpg
Hm.Ha ilenek lennének a mi Airbusaink,nem is morognék.Azmondanám,remek,van 2 logisztikai/utántöltőgépünk,hasznos jószágok.Nem harcászati szállitók ugan,azok még kellenének melléjük.De ilyenek is kellenek.De amit mi vettünk,azok sima utasszállitok
 
Polgári MEDEVAC képesség alat én a mentőautó képességet értelmezem.Ezek a szegény Airbuszok betegszállitó szintet jelentik.Attol még nem MEDEVAC,hogy szálithat beteget mentőágyon.Ez egy mundérba bujtatott utasszállitó.Politikai szemfénvesztés multi-role harcászati szállitónak nevezni,de nem ez a léneg,hanem,hogy milyen költségkeretet emészt fel.Mert itt fog a hadsereg sokat vesziteni,nagyon sokat.Nem a HM,hanem az MH
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Megvan benne a mentőautó képesség...
A többször posztolt videóban a 8 perctől kezdenek beszélni a MEDEVAC képességről. Az Összhaderőnemi Parancsnokság Egészségügyi főnöke személyesen beszél a várhatóan tavasszal beszerelésre kerülő MEDEVAC modulról. Nekem elég világosnak tűnik, hogy az egység célja egy a már földi körülmények között (műveleti területen/katasztrófa sújtotta területen) ellátott/stabilizált beteget/sérültet, kényelmes körülmények között, stabil állapotban eljuttassanak egy hazai kórházba.
A modul két részből áll. Van benne egy Intenzív Ellátási Egység, aminek segítségével akár altatni, lélegeztetni, fájdalmait csillapítani is lehetséges. Mindeközben az élettani paramétereit is tudják monitorozni, rögzíteni. Ráadásul még minimális labor képességekkel is rendelkeznek. Tehát nem csak betegágyakról van szó. Amikből ha a tervrajzot megnézed egyébként nem csak 3-at lehet beépíteni. Úgy gondolom ez máris több mint amit egy egyszerű utasszállító gép nyújtani képes. Majd nyárra kiderül hogyan is néz ki ez valójában. A lényeg az, hogy ez már mindenképp beépítésre kerül a közeljövőben.
Még mindig nem értem miért rossz az nekünk ha van két repülő mentőautónk ami ugyanakkor más célokra is használható? A hadsereg költségvetése évről évre bővülni fog gondolom az üzemeltetési költségekkel a vezérkar is számolt különben bele sem vágtak volna. Szerintem egyáltalán nem fogja befolyásolni az egyéb későbbre ütemezett beszerzéseket.
 
Hm.Ha ilenek lennének a mi Airbusaink,nem is morognék.Azmondanám,remek,van 2 logisztikai/utántöltőgépünk,hasznos jószágok.Nem harcászati szállitók ugan,azok még kellenének melléjük.De ilyenek is kellenek.De amit mi vettünk,azok sima utasszállitok

Ha ilyenek lennének, akkor nem a becsődölt A.Berlin állományából vettük volna azokat, tehát komoly pénzbe kerültek volna. Akkor meg az lenne a bajotok, hogy ennyiért miért nem Millenium Falcont vettek, abból is tizet..