[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 875
113
Hiszen ezek után már akár egy nagyobb kontingenst és nagyobb távolságra is gyorsan ki tudunk utaztatni. Azaz növekszik a vállalható kiküldetések száma...sz

ez most piszkosul fájt---level 10/10
 

kondorvi

Member
2013. július 8.
73
11
8
Minek becslés? A hadsereg nem profit orientált cég... N+1 szituációban amikor kellenek a gépek itt lesznek, nem kell koldulni..
Ha vmelyik ország igénybevenné a gépeinket nem kell visszaadjon semmit, elég ha kifizeti...
Akkor most magxarosan. szívességalapon gondolkozunk, vagy pénzalapon mégis?
 

kondorvi

Member
2013. július 8.
73
11
8
Én meg civilként azon filózom az Airbus téma óta, hogy a sok-sok többi kisebb-nagyobb ország is milyen hülye, hogy tart fenn ilyen képességet...
Pont ezek közé az országok közé KÉNE de facto tartoznunk. Ehhez kéne cserebeélni. kinek mi mikor hiányzik. Eddig cserealap csak a Gripenek voltak. most kicsit nő a mozgástér.
Teljes idóben teljes pénzért kevés ország képes anyagilag fenntartani teljes képességet. M. o. Mátyás kora óta nem nagyon.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 722
113
Kíváncsi vagyok, meg merik-e kockáztatni, hogy ne egy katonai feladat legyen a gépek első útja.
 

silversisko

Active Member
2011. december 15.
160
161
43

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 722
113
TV2 Mokka, ma reggel: bemutatták az A319 pilótáit is...;)

Azért látszik hogy a katona nem politikus....

A másik videóban is, amikor Dr. Pogácsás Imre is belebonyolódott és a "kétszer akkora terhet, kétszer olyan gyorsan, őőőő.... 3szor akkora terhelhetőséggel" számháborúval küzdött. Úgy látszik, még mindig az írja a szövegeket, aki Hendének. Ő tudott ilyeneket mondani.

Érdemes meghallgatni a HM-es videó és az LHSN-es videó közti különbséget...


 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 247
113
És micsoda szetencse hogy a honvédségnek jelenleg 99%-ban pont ilyen képességte van szüksége....:)

Ha gúnyosan akarnák válaszolni, akkor azt írnám, hogy mivel fegyvereik nincsenek a katonáknak, így tényleg csak őket kell szállítani :)

Felszerelés, ellátmány, betegek szállítására egy céleszköz jobb, plusz még alkalmas például ejtőernyős képzésre is. Kevésbé kényes az infrastruktúrára is és a védelmi képességekkel, megfelelő elektronikával alapból felszerelhető. Nagyobb esély is van, hogy egy célzónában egy C-27J-hez vagy egy C-295-höz találsz szakembert, alkatrészt, ha más is azt használ ott. A Herkules például ugyanazt a hajtóművet használja, mint a C-27.


Egy dedikált gép például belülről jobban felszerelhető orvosi eszközökkel és rámpán lényegesen könnyebb hordágyas sebesülteket fel-levinni, mint hagyományos utasszállítón. Konfliktuszónában meg a leszállás-felszállás is jobban megoldható.

1. Lesz taktikai gép is.

Senki nem tudja. Üres propaganda, ha ilyet mondtak.

Csak ismételni tudom magam, egyeseknek tökmindegy mit vesz a HM, ha a Halálcsillagot parkoltattuk volna le a bolygó mellé akkor is a vlmire "nem lenne jó" szöveg menne. ...

De ahhoz hogy Magyarország előre haladjon akkor a semmi döntés helyett nem jó a rossz döntés. Jó döntésekre lenne szükség. Ez az ami sajnos Magyarországon nem megy. Nincs nemzeti honvédelmi fejlesztési terv. Ha négy C-27 mellé érkezett volna egy A319, rendes kormánygép kinézettel, az is más lenne.

Az van hogy a katonák örülnek ennek a két gépnek

Lényegében épp erről van szó. A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.

Én meg civilként azon filózom az Airbus téma óta, hogy a sok-sok többi kisebb-nagyobb ország is milyen hülye, hogy tart fenn ilyen képességet...

Körülbelülre tudod, hogy melyik Európai országnak, méretéhez-gazdasági erejéhez képest hány és mekkora gépe van VIP célra? Én sem, de amennyire tudom nem mindenki olyan mint a lengyelek. Ráadásul kormányzati gépnek/VIP szállítónak lehet hogy kisebb gép jobb lett volna.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 608
8 052
113
beta
1. nem igaz.
2. nem igaz.
3. nem tudod a választ rá, de akkor sem jó döntés.
4. miért kellene nekünk 4db c-27?
5. a gépvásárlás mindig politikai döntés.
6. nem tudod a választ rá, de akkor sem jó döntés.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
Jesszusom,,, mintha 3-4 C-17est vagy Jumbot vett volna az MH.... könyörgöm, két(!!) törpe A319esről van szó,, az összes csöves légitársaság százszámra használja a családot, nehogy ez b@ssza szét az MH büdzsét már,,, nehogy már ne legyen rá pilóta,, nehogy már egy kabuli reptéren ne tudják viszaindítani. Gondolkozzatok már kicsit miröl is van szó.. le lett írva itt már, hogy kiknek mekkora VIP flottája van, le lett írva, hogy az AB csődje miatt jó vétel volt,, minden meg lett már indokolva, de ugyanúgy megy a károgás, mint amikor a MI-24 felújításról/NVG-elhagyásról volt szó. A varázs szó: "úgysem lesz". Nálam meg: "most már látom, úgyis lesz". Hurorgtátok, hogy "úgysem lesz NVG a Mihura", hurrogjátok: "úgysem lesz AN-26 utód", amikor meg megtörténik, akkor kuss van, vagy mégsem, mert jön az újabb hurrogás. Ez olyan mint a politikai pártjaitok...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 148
113
A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.

Lehet a hozzászólásod is inkább a politikai meggyőződésedet ábrázolja...

Körülbelülre tudod, hogy melyik Európai országnak, méretéhez-gazdasági erejéhez képest hány és mekkora gépe van VIP célra? Én sem, de amennyire tudom nem mindenki olyan mint a lengyelek. Ráadásul kormányzati gépnek/VIP szállítónak lehet hogy kisebb gép jobb lett volna.

A feleakkora szlovákia légierő 2 ilyen Airbus mellé 2 Fokkert is vett, 3-at teljesen VIP/luxus kivitelben (!), és csak most érkeznek meg a sok sok évvel ezelőtt megrendelt C-27-esek (2). Ezen kivül Hejce után 2 L410 lett sebtében beszerezve ha jól emlékszem. Szóval...a katonai tehergépek mellett a személyszállitási flottával igy le vagyunk maradva...(hozzáteszem, a matek szerint jócskán, mert ugye MO kétszer akkora ugyebár...)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ha gúnyosan akarnák válaszolni, akkor azt írnám, hogy mivel fegyvereik nincsenek a katonáknak, így tényleg csak őket kell szállítani :)

Felszerelés, ellátmány, betegek szállítására egy céleszköz jobb, plusz még alkalmas például ejtőernyős képzésre is. Kevésbé kényes az infrastruktúrára is és a védelmi képességekkel, megfelelő elektronikával alapból felszerelhető. Nagyobb esély is van, hogy egy célzónában egy C-27J-hez vagy egy C-295-höz találsz szakembert, alkatrészt, ha más is azt használ ott. A Herkules például ugyanazt a hajtóművet használja, mint a C-27.



Egy dedikált gép például belülről jobban felszerelhető orvosi eszközökkel és rámpán lényegesen könnyebb hordágyas sebesülteket fel-levinni, mint hagyományos utasszállítón. Konfliktuszónában meg a leszállás-felszállás is jobban megoldható.



Senki nem tudja. Üres propaganda, ha ilyet mondtak.



De ahhoz hogy Magyarország előre haladjon akkor a semmi döntés helyett nem jó a rossz döntés. Jó döntésekre lenne szükség. Ez az ami sajnos Magyarországon nem megy. Nincs nemzeti honvédelmi fejlesztési terv. Ha négy C-27 mellé érkezett volna egy A319, rendes kormánygép kinézettel, az is más lenne.



Lényegében épp erről van szó. A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.



Körülbelülre tudod, hogy melyik Európai országnak, méretéhez-gazdasági erejéhez képest hány és mekkora gépe van VIP célra? Én sem, de amennyire tudom nem mindenki olyan mint a lengyelek. Ráadásul kormányzati gépnek/VIP szállítónak lehet hogy kisebb gép jobb lett volna.
Gúnyolódhatsz, de attól még a katonáknak vannak egyéni fegyvereik, ezeket az A-319 teherterében lehet is együtt szállítani a katonákkal. Védelmi képességekkel ugyanúgy felszerelhető mint bármelyik hasonló repülőgép, amelyek alapból ugyanúgy nincsenek ezzel felszerelve, csak ha külön kéri a megrendelő. A szükséges infrastruktúra egy idegen repülőtéren a kabinlépcsőt jelenti (juj de bonyolult technika, de akár beépített lépcső is megrendelhető az Airbusokra!!). Nagyobb felszerelés, teheráru szállítására tényleg alkalmasabb a rámpás gép, ezért is mondták hogy lesz ilyen beszerzés. Ha szerinted ez csak propaganda, akkor szerintem csak propaganda az is amit te mondtál mivel egyikre sincs bizonyíték. Viszont ha tényleg van ilyen döntés, akkor ez jó döntés - pont amit te hiányoltál. Ráadásul nem tudom miért a C-27-et és a C-295-öt emlegeted annyira pozitívan, mikor azok pl. a Griffekhez légitankolásra messze nem ideálisak alacsony sebességük miatt, akkor már sokkal jobb lenne a brazilok KC-390 gépe, ami ugyanúgy teherrámpás, de gyorsabb, ejtőernyőzésre is alkalmas, légitankolásra is felszerelhető - talán nem véletlen, hogy a csehek is ezt választották.
Minden állami vásárlás olyan, hogy nemcsak szakmai, hanem ugyanolyan mértékben politikai/gazdasági döntés is. Az Airbus-vásárlás most éppen kimondottan szerencsés, az előző üzemeltető csődje miatt olcsó vásár volt, van VÁLASZTHATÓ/VERSENYEZTETHETŐ hazai karbantartási kapacitás is, a hozzá tartozó hajtóművek is a világ legsikeresebb, legnagyobb számban gyártott hajtóművei a kategóriában, tehát nem lehet még alkatrész-probléma sem (max ha nincs rá pénz, dehát anélkül még bicikligumit se tudsz venni). VIP-gépnek tényleg kisebb gép is elég lett volna, de azzal kicsit sok forduló kellene külföldi katonai missziók váltásához, még a Baltic Air Policy létszáma se férne bele. Remélem ha tényleg vesznek kisebb gépet VIP-célra, akkor fenti véleményed után nem fogsz nagyon sikítozni?! :D:p
Szóval lehet nagyon sok mindenért köpködni a kormányt és a MH-et, de azért válogassunk már, szerintem pont ez az a beszerzés ami miatt a legkevésbé érdemes. :);)
 
M

molnibalage

Guest
Gúnyolódhatsz, de attól még a katonáknak vannak egyéni fegyvereik, ezeket az A-319 teherterében lehet is együtt szállítani a katonákkal. Védelmi képességekkel ugyanúgy felszerelhető mint bármelyik hasonló repülőgép, amelyek alapból ugyanúgy nincsenek ezzel felszerelve, csak ha külön kéri a megrendelő. A szükséges infrastruktúra egy idegen repülőtéren a kabinlépcsőt jelenti (juj de bonyolult technika, de akár beépített lépcső is megrendelhető az Airbusokra!!). Nagyobb felszerelés, teheráru szállítására tényleg alkalmasabb a rámpás gép, ezért is mondták hogy lesz ilyen beszerzés. Ha szerinted ez csak propaganda, akkor szerintem csak propaganda az is amit te mondtál mivel egyikre sincs bizonyíték. Viszont ha tényleg van ilyen döntés, akkor ez jó döntés - pont amit te hiányoltál. Ráadásul nem tudom miért a C-27-et és a C-295-öt emlegeted annyira pozitívan, mikor azok pl. a Griffekhez légitankolásra messze nem ideálisak alacsony sebességük miatt, akkor már sokkal jobb lenne a brazilok KC-390 gépe, ami ugyanúgy teherrámpás, de gyorsabb, ejtőernyőzésre is alkalmas, légitankolásra is felszerelhető - talán nem véletlen, hogy a csehek is ezt választották.
Minden állami vásárlás olyan, hogy nemcsak szakmai, hanem ugyanolyan mértékben politikai/gazdasági döntés is. Az Airbus-vásárlás most éppen kimondottan szerencsés, az előző üzemeltető csődje miatt olcsó vásár volt, van VÁLASZTHATÓ/VERSENYEZTETHETŐ hazai karbantartási kapacitás is, a hozzá tartozó hajtóművek is a világ legsikeresebb, legnagyobb számban gyártott hajtóművei a kategóriában, tehát nem lehet még alkatrész-probléma sem (max ha nincs rá pénz, dehát anélkül még bicikligumit se tudsz venni). VIP-gépnek tényleg kisebb gép is elég lett volna, de azzal kicsit sok forduló kellene külföldi katonai missziók váltásához, még a Baltic Air Policy létszáma se férne bele. Remélem ha tényleg vesznek kisebb gépet VIP-célra, akkor fenti véleményed után nem fogsz nagyon sikítozni?! :D:p
Szóval lehet nagyon sok mindenért köpködni a kormányt és a MH-et, de azért válogassunk már, szerintem pont ez az a beszerzés ami miatt a legkevésbé érdemes. :);)
Ez mind szép és jó, de az évi 1800 órás kiterhelést nem tudom, hogy hogyan álmodták meg. Ha csak minden második nap repül a gép, akkor napi 10 óránál többet lesz levegőben. Öööö, ez már lassan légitársaság szintű kihasználás, csak ők meg is rakják a gépeket...
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
784
2 006
93
Senki nem tudja. Üres propaganda, ha ilyet mondtak.

De ahhoz hogy Magyarország előre haladjon akkor a semmi döntés helyett nem jó a rossz döntés.

Lényegében épp erről van szó. A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.

1. Ez meg csak találgatás amit előadsz

2. Majd féláron megvenni alig használt gépeket, az tényleg rossz döntés...

3. Hülyeség, kapirgáljál a stadionoknál, ne a tényleges fejlesztéseknél
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 132
4 186
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ez mind szép és jó, de az évi 1800 órás kiterhelést nem tudom, hogy hogyan álmodták meg. Ha csak minden második nap repül a gép, akkor napi 10 óránál többet lesz levegőben. Öööö, ez már lassan légitársaság szintű kihasználás, csak ők meg is rakják a gépeket...
Hát ha az eddigi Strasbourgba és Brüsszelbe képviselőknek, politikusoknak és kisegítőiknak, családtagoknak kifizetett repülőjegyek helyett közlik az érintettekkel, hogy ha bárki hazautazik nincs többé fizetett repülőjegy, ellenben X napokon felszállhatnak az egyik légierős Airbusra (Y napon vissza ugyanúgy), akkor a többi katonafuvarral és kormányzati úttal együtt még több repóra is összejöhet. Lehet, hogy kevés is lesz egy gép egyszerre ...
A légitársaságok meg elsírnák magukat ha csak napi 10 órát repülnének a gépeik, náluk 15-18 óra a kívánatos napi adag (anno a Lauda B-767-ről elmondták hogy átlag napi 20 óra körül van a levegőben!!), persze ott sincsenek mindig tele a gépek, a 85-90% már elég jó.