Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
TV2 Mokka, ma reggel: bemutatták az A319 pilótáit is...Majd lesz.meglepi ha pilótákat is bemutatják...
Akkor most magxarosan. szívességalapon gondolkozunk, vagy pénzalapon mégis?Minek becslés? A hadsereg nem profit orientált cég... N+1 szituációban amikor kellenek a gépek itt lesznek, nem kell koldulni..
Ha vmelyik ország igénybevenné a gépeinket nem kell visszaadjon semmit, elég ha kifizeti...
Pont ezek közé az országok közé KÉNE de facto tartoznunk. Ehhez kéne cserebeélni. kinek mi mikor hiányzik. Eddig cserealap csak a Gripenek voltak. most kicsit nő a mozgástér.Én meg civilként azon filózom az Airbus téma óta, hogy a sok-sok többi kisebb-nagyobb ország is milyen hülye, hogy tart fenn ilyen képességet...
Nesze neked Sharid, ott a pilotanonk.TV2 Mokka, ma reggel: bemutatták az A319 pilótáit is...
Kíváncsi vagyok, meg merik-e kockáztatni, hogy ne egy katonai feladat legyen a gépek első útja.
Honvédelmi miniszterünk nagyon pörgött!Nesze neked Sharid, ott a pilotanonk.
TV2 Mokka, ma reggel: bemutatták az A319 pilótáit is...
Szarajevóban márciusban fejezi be a tevékenységét az MH EUFOR 21. váltása ( a helyére megy a 22. váltás ) egy századnyi erő, a lányok-fiúk biztos inkább repülnének, mint buszoznának...
https://honvedelem.hu/cikk/66668_felkeszult_a_valtas
És micsoda szetencse hogy a honvédségnek jelenleg 99%-ban pont ilyen képességte van szüksége....
Ugyan miért?
1. Lesz taktikai gép is.
Csak ismételni tudom magam, egyeseknek tökmindegy mit vesz a HM, ha a Halálcsillagot parkoltattuk volna le a bolygó mellé akkor is a vlmire "nem lenne jó" szöveg menne. ...
Az van hogy a katonák örülnek ennek a két gépnek
Én meg civilként azon filózom az Airbus téma óta, hogy a sok-sok többi kisebb-nagyobb ország is milyen hülye, hogy tart fenn ilyen képességet...
A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.
Körülbelülre tudod, hogy melyik Európai országnak, méretéhez-gazdasági erejéhez képest hány és mekkora gépe van VIP célra? Én sem, de amennyire tudom nem mindenki olyan mint a lengyelek. Ráadásul kormányzati gépnek/VIP szállítónak lehet hogy kisebb gép jobb lett volna.
Gúnyolódhatsz, de attól még a katonáknak vannak egyéni fegyvereik, ezeket az A-319 teherterében lehet is együtt szállítani a katonákkal. Védelmi képességekkel ugyanúgy felszerelhető mint bármelyik hasonló repülőgép, amelyek alapból ugyanúgy nincsenek ezzel felszerelve, csak ha külön kéri a megrendelő. A szükséges infrastruktúra egy idegen repülőtéren a kabinlépcsőt jelenti (juj de bonyolult technika, de akár beépített lépcső is megrendelhető az Airbusokra!!). Nagyobb felszerelés, teheráru szállítására tényleg alkalmasabb a rámpás gép, ezért is mondták hogy lesz ilyen beszerzés. Ha szerinted ez csak propaganda, akkor szerintem csak propaganda az is amit te mondtál mivel egyikre sincs bizonyíték. Viszont ha tényleg van ilyen döntés, akkor ez jó döntés - pont amit te hiányoltál. Ráadásul nem tudom miért a C-27-et és a C-295-öt emlegeted annyira pozitívan, mikor azok pl. a Griffekhez légitankolásra messze nem ideálisak alacsony sebességük miatt, akkor már sokkal jobb lenne a brazilok KC-390 gépe, ami ugyanúgy teherrámpás, de gyorsabb, ejtőernyőzésre is alkalmas, légitankolásra is felszerelhető - talán nem véletlen, hogy a csehek is ezt választották.Ha gúnyosan akarnák válaszolni, akkor azt írnám, hogy mivel fegyvereik nincsenek a katonáknak, így tényleg csak őket kell szállítani
Felszerelés, ellátmány, betegek szállítására egy céleszköz jobb, plusz még alkalmas például ejtőernyős képzésre is. Kevésbé kényes az infrastruktúrára is és a védelmi képességekkel, megfelelő elektronikával alapból felszerelhető. Nagyobb esély is van, hogy egy célzónában egy C-27J-hez vagy egy C-295-höz találsz szakembert, alkatrészt, ha más is azt használ ott. A Herkules például ugyanazt a hajtóművet használja, mint a C-27.
Egy dedikált gép például belülről jobban felszerelhető orvosi eszközökkel és rámpán lényegesen könnyebb hordágyas sebesülteket fel-levinni, mint hagyományos utasszállítón. Konfliktuszónában meg a leszállás-felszállás is jobban megoldható.
Senki nem tudja. Üres propaganda, ha ilyet mondtak.
De ahhoz hogy Magyarország előre haladjon akkor a semmi döntés helyett nem jó a rossz döntés. Jó döntésekre lenne szükség. Ez az ami sajnos Magyarországon nem megy. Nincs nemzeti honvédelmi fejlesztési terv. Ha négy C-27 mellé érkezett volna egy A319, rendes kormánygép kinézettel, az is más lenne.
Lényegében épp erről van szó. A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.
Körülbelülre tudod, hogy melyik Európai országnak, méretéhez-gazdasági erejéhez képest hány és mekkora gépe van VIP célra? Én sem, de amennyire tudom nem mindenki olyan mint a lengyelek. Ráadásul kormányzati gépnek/VIP szállítónak lehet hogy kisebb gép jobb lett volna.
Ez mind szép és jó, de az évi 1800 órás kiterhelést nem tudom, hogy hogyan álmodták meg. Ha csak minden második nap repül a gép, akkor napi 10 óránál többet lesz levegőben. Öööö, ez már lassan légitársaság szintű kihasználás, csak ők meg is rakják a gépeket...Gúnyolódhatsz, de attól még a katonáknak vannak egyéni fegyvereik, ezeket az A-319 teherterében lehet is együtt szállítani a katonákkal. Védelmi képességekkel ugyanúgy felszerelhető mint bármelyik hasonló repülőgép, amelyek alapból ugyanúgy nincsenek ezzel felszerelve, csak ha külön kéri a megrendelő. A szükséges infrastruktúra egy idegen repülőtéren a kabinlépcsőt jelenti (juj de bonyolult technika, de akár beépített lépcső is megrendelhető az Airbusokra!!). Nagyobb felszerelés, teheráru szállítására tényleg alkalmasabb a rámpás gép, ezért is mondták hogy lesz ilyen beszerzés. Ha szerinted ez csak propaganda, akkor szerintem csak propaganda az is amit te mondtál mivel egyikre sincs bizonyíték. Viszont ha tényleg van ilyen döntés, akkor ez jó döntés - pont amit te hiányoltál. Ráadásul nem tudom miért a C-27-et és a C-295-öt emlegeted annyira pozitívan, mikor azok pl. a Griffekhez légitankolásra messze nem ideálisak alacsony sebességük miatt, akkor már sokkal jobb lenne a brazilok KC-390 gépe, ami ugyanúgy teherrámpás, de gyorsabb, ejtőernyőzésre is alkalmas, légitankolásra is felszerelhető - talán nem véletlen, hogy a csehek is ezt választották.
Minden állami vásárlás olyan, hogy nemcsak szakmai, hanem ugyanolyan mértékben politikai/gazdasági döntés is. Az Airbus-vásárlás most éppen kimondottan szerencsés, az előző üzemeltető csődje miatt olcsó vásár volt, van VÁLASZTHATÓ/VERSENYEZTETHETŐ hazai karbantartási kapacitás is, a hozzá tartozó hajtóművek is a világ legsikeresebb, legnagyobb számban gyártott hajtóművei a kategóriában, tehát nem lehet még alkatrész-probléma sem (max ha nincs rá pénz, dehát anélkül még bicikligumit se tudsz venni). VIP-gépnek tényleg kisebb gép is elég lett volna, de azzal kicsit sok forduló kellene külföldi katonai missziók váltásához, még a Baltic Air Policy létszáma se férne bele. Remélem ha tényleg vesznek kisebb gépet VIP-célra, akkor fenti véleményed után nem fogsz nagyon sikítozni?!
Szóval lehet nagyon sok mindenért köpködni a kormányt és a MH-et, de azért válogassunk már, szerintem pont ez az a beszerzés ami miatt a legkevésbé érdemes.
Senki nem tudja. Üres propaganda, ha ilyet mondtak.
De ahhoz hogy Magyarország előre haladjon akkor a semmi döntés helyett nem jó a rossz döntés.
Lényegében épp erről van szó. A gépek vásárlása politikai döntés volt, nem honvédelmi/szakpolitikai.
Ciprusra is márciusban megy több mint 40fő. https://honvedelem.hu/cikk/108478_gyakorlatoznak_a_ciprusra_keszulo_katonak_szolnokonSzarajevóban márciusban fejezi be a tevékenységét az MH EUFOR 21. váltása ( a helyére megy a 22. váltás ) egy századnyi erő, a lányok-fiúk biztos inkább repülnének, mint buszoznának...
https://honvedelem.hu/cikk/66668_felkeszult_a_valtas
Hát ha az eddigi Strasbourgba és Brüsszelbe képviselőknek, politikusoknak és kisegítőiknak, családtagoknak kifizetett repülőjegyek helyett közlik az érintettekkel, hogy ha bárki hazautazik nincs többé fizetett repülőjegy, ellenben X napokon felszállhatnak az egyik légierős Airbusra (Y napon vissza ugyanúgy), akkor a többi katonafuvarral és kormányzati úttal együtt még több repóra is összejöhet. Lehet, hogy kevés is lesz egy gép egyszerre ...Ez mind szép és jó, de az évi 1800 órás kiterhelést nem tudom, hogy hogyan álmodták meg. Ha csak minden második nap repül a gép, akkor napi 10 óránál többet lesz levegőben. Öööö, ez már lassan légitársaság szintű kihasználás, csak ők meg is rakják a gépeket...
Na, azt pl. az An-26 csak két fordulóval tudná elvinni!!Ciprusra is márciusban megy több mint 40fő. https://honvedelem.hu/cikk/108478_gyakorlatoznak_a_ciprusra_keszulo_katonak_szolnokon
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..