[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Jah...aztán pár agyament katasztrófa túrista honfitársunk hetekig telesírja a lapokat, hogy "milyen má, hogy vihar, földrengés,stb után nem mentik ki őt, kelet-timorból, stb". Mert volt erre is precedens, és hiába béreltünk volna, mondták, hogy nyugi... először a sajátjaink.
Ezestben egy harcászati gép,ha lenne,még fokozhatná is élméneiket.Ponvaülések,kommandfilmes feeling....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 295
113
A szlovákok pl. szerbiai buszbaleset (asszem 37 fő) alkalmával is reptették a gépeiket, de Egyiptomból egy (!) beteg gyereket is hazahoztak vele, és sorolhatnám. Nem kell, hogy kizárólag magyar állampolgárokat mentsen és hozzon haza, lehet bármi amért illik az ilyet felajánlani. És akkor jöhetnek a missziós katonák váltásai, meg a politikusok brüsszeli és tengerentúli útjai. Fognak ezek repülni eleget...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 292
17 364
113
Egy-két év múlva kiderül, hogy végre tényleg vesznek-e teherszállítókat. Tovább már nem tologathatják, ígéret megint volt rá. Legalább azt várjuk már ki a folyamatos fikázás helyett. Utasszállító gépekre is szükség van, ez kipipálva egy "egyszer az életben" lehetőség kihasználásával.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 778
65 117
113
6cc081d99b85d359a4d7abfa0db67a96.jpg
Az a címer az elején, az mi? Olyan mint a macedón címer. Milyen század üzemelteti a gépeket? A Teve? De hol a teve a címerből??
 

kondorvi

Member
2013. július 8.
73
11
8
Jah...aztán pár agyament katasztrófa túrista honfitársunk hetekig telesírja a lapokat, hogy "milyen má, hogy vihar, földrengés,stb után nem mentik ki őt, kelet-timorból, stb". Mert volt erre is precedens, és hiába béreltünk volna, mondták, hogy nyugi... először a sajátjaink.
wizz air
IMHO legalábbis
 

kondorvi

Member
2013. július 8.
73
11
8
Mondana valaki egy becslést.
mennyi igény van magyar katonai plusz mondjuk orvosi személyzet reptetésére
illetve mennyi igény lenne felszerelés reptetésére.?
Civilként azt gondolnám. pl Afganiszténba mondjuk félévente kell váltásszemélyzet, néhányszor egyéb személyek utazására lehet szükség. de mondjuk dzsipet nem kell minden alkalommal hazahozni, vagyis személyszállítási igény van gyakrabban.
Azaz ha kölcsönadok párszor egy évente egy személyszállítót egy másik országnak. pont kapok trógergépet tőle viszonossági alapon. mikor kell. Nem?
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Mondana valaki egy becslést.
mennyi igény van magyar katonai plusz mondjuk orvosi személyzet reptetésére
illetve mennyi igény lenne felszerelés reptetésére.?
Civilként azt gondolnám. pl Afganiszténba mondjuk félévente kell váltásszemélyzet, néhányszor egyéb személyek utazására lehet szükség. de mondjuk dzsipet nem kell minden alkalommal hazahozni, vagyis személyszállítási igény van gyakrabban.
Azaz ha kölcsönadok párszor egy évente egy személyszállítót egy másik országnak. pont kapok trógergépet tőle viszonossági alapon. mikor kell. Nem?

Én meg civilként azon filózom az Airbus téma óta, hogy a sok-sok többi kisebb-nagyobb ország is milyen hülye, hogy tart fenn ilyen képességet...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Én azt gondoltam, hogy legalább a minimális feltételeket megteremtették Kecskeméten a gépek érkezésére...
most látom hogy a lépcsőre az van ráírva hogy "HM. Pápa Bázisrepülőtér".

Nem volt két felesleges lépcső Ferihegyen a Malév GH-nél, amit el lehetett volna hozni és 2 hónap alatt le lehetett volna festeni zöldre?

http://www.mghweb.hu/hu/AS_military_flights
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Én azt gondoltam, hogy legalább a minimális feltételeket megteremtették Kecskeméten a gépek érkezésére...
most látom hogy a lépcsőre az van ráírva hogy "HM. Pápa Bázisrepülőtér".

Nem volt két felesleges lépcső Ferihegyen a Malév GH-nél, amit el lehetett volna hozni és 2 hónap alatt le lehetett volna festeni zöldre?

http://www.mghweb.hu/hu/AS_military_flights
Taktikai lépcsőképesség.

Tanulva a Ryantől lehetne ezt hatékonyan is üzemeltetni: pl csak priority-jegy váltás ellenében viheti fel a politikus/katona a szütyőjét a fedélzetre, meg csak akkor ülhet a neki tetsző helyre, ha fizet a helybiztosításért is. Reptéren meg akkor kerülheti ki a rektális mandulavizsgálatot ("gentle touch"), ha megveszi a fast track jegyet (akkor pl már használnak vazelint is). A feladott csomagjából mondjuk a ground handling úgyis kiveszi a repülésre veszélyes értékeket (laptop, készpénz, fényképezőgép...). Odafent pedig vehetnek parfümöt, go-prót, Erzsébet-utalvány kaparós sorsjegyet, aranyárú muffint. Az így beszedett zséből simán telne pár éven belül egy terhes gép lízingjére. Ugye milyen zseniális az ötlet??
;)
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Mondana valaki egy becslést.
mennyi igény van magyar katonai plusz mondjuk orvosi személyzet reptetésére
illetve mennyi igény lenne felszerelés reptetésére.?
Civilként azt gondolnám. pl Afganiszténba mondjuk félévente kell váltásszemélyzet, néhányszor egyéb személyek utazására lehet szükség. de mondjuk dzsipet nem kell minden alkalommal hazahozni, vagyis személyszállítási igény van gyakrabban.
Azaz ha kölcsönadok párszor egy évente egy személyszállítót egy másik országnak. pont kapok trógergépet tőle viszonossági alapon. mikor kell. Nem?

Minek becslés? A hadsereg nem profit orientált cég... N+1 szituációban amikor kellenek a gépek itt lesznek, nem kell koldulni..
Ha vmelyik ország igénybevenné a gépeinket nem kell visszaadjon semmit, elég ha kifizeti...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and marton

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
Annyira gyerekesek, de inkább szánalmasak egyesek...
Egyetértek. Jó néhány észrevétel volt, hogy mi értelme, milyen lehetőségek vannak egy ilyen repülőgépben....Sajnos egyeseket nem sikerült meggyőzni úgy látom....sebaj ők ilyen tudattal, gondolatokkal fognak lefeküdni, hogy minek ez a gép stb....
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
"Jól látszottak a felvételeken a beépítésre váró elektronika helyei a műszerfalon." Ezeket hol láttad? A Kerozingőzös portálon lévő képeket nézegetve ez egy tök átlagos Airbus műszerfal.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 295
113
"Jól látszottak a felvételeken a beépítésre váró elektronika helyei a műszerfalon." Ezeket hol láttad? A Kerozingőzös portálon lévő képeket nézegetve ez egy tök átlagos Airbus műszerfal.

airbus-a319-cockpit-panel-poster-p4198-53448_image.jpg


80852_0.jpg

Ytube-s videból rémlett/-ik az üres panelek helye,...de azért megnézem még1x. Ettől függetlenül -a sajtótájékoztató szerint- lesz önvédelmi rendszer és egyebek...ahogyan az korábban is említve volt.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113

Szerintem az eddigi legjobb cikk. Az alábbiakból kitűnik, hogy lesz még piszkálgatva a géppark. Leírja konkrétan, hogy még polgáriak a pilóták is, valamint, hogy Kecskemétnek fel kell még készülnie, egyszóval nem honvédelem.hu-s propagandaanyag, de a cikk írója ugyanúgy pozitívnak látja az egészet, mint itt a legtöbben.

  • Képesek lesznek MEDEVAC szállításokra, köszönhetően a beszerzés alatt álló betegszállító moduloknak (intenzív ápolást igénylő, és stabil állapotú fekvőbeteg ágyak). A modulok a repülőgép hátsó részében foglalnak majd helyet, idővel igény szerint bővíthetők. A MEDEVAC képesség adott már, az egészségügyi személyzet földi és légi átképzése meg fog történni. Az Airbusok a misszióban megsebesült, balesetet szenvedett katonák hazaszállítására, valamint krízishelyzetek esetén segélyszállítmány célba juttatására, állampolgárok menekítésére is használható.
  • Katonai repülőgépekről lévén szó, a fedélzetre különleges kommunikációs és navigációs berendezések is telepítésre kerülnek. Az ezekhez szükséges kábelek szerelése már elkezdődött.
  • Az emelt biztonsági kockázatú műveleti területekre történő szállítások során a repülőgép és a fedélzeten tartózkodók biztonsága felett (rakétavédelem) önvédelmi rendszer fog őrködni.

 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 556
113
Azt se felejtsük el, hogy ez a képesség növekedés az esetleges jövőbeli missziós tevékenységekben való részvételünk esélyeit is növelheti. Hiszen ezek után már akár egy nagyobb kontingenst és nagyobb távolságra is gyorsan ki tudunk utaztatni. Azaz növekszik a vállalható kiküldetések száma...szakmai tapasztalat, elismerés stb.
A kétkedőknek meg csak abba kellene belegondolni, hogy ha egyszer véletlenül az ő hozzátartozójuk - legyen az civil vagy katona - kerül olyan helyzetbe, amikor már csak a magyar kormánytól lehet segítséget kérni...Nos szerintem nem kell részleteznem.