[HUN] Airbus A319

Jah...aztán pár agyament katasztrófa túrista honfitársunk hetekig telesírja a lapokat, hogy "milyen má, hogy vihar, földrengés,stb után nem mentik ki őt, kelet-timorból, stb". Mert volt erre is precedens, és hiába béreltünk volna, mondták, hogy nyugi... először a sajátjaink.
Ezestben egy harcászati gép,ha lenne,még fokozhatná is élméneiket.Ponvaülések,kommandfilmes feeling....
 
A szlovákok pl. szerbiai buszbaleset (asszem 37 fő) alkalmával is reptették a gépeiket, de Egyiptomból egy (!) beteg gyereket is hazahoztak vele, és sorolhatnám. Nem kell, hogy kizárólag magyar állampolgárokat mentsen és hozzon haza, lehet bármi amért illik az ilyet felajánlani. És akkor jöhetnek a missziós katonák váltásai, meg a politikusok brüsszeli és tengerentúli útjai. Fognak ezek repülni eleget...
 
Egy-két év múlva kiderül, hogy végre tényleg vesznek-e teherszállítókat. Tovább már nem tologathatják, ígéret megint volt rá. Legalább azt várjuk már ki a folyamatos fikázás helyett. Utasszállító gépekre is szükség van, ez kipipálva egy "egyszer az életben" lehetőség kihasználásával.
 
6cc081d99b85d359a4d7abfa0db67a96.jpg
Az a címer az elején, az mi? Olyan mint a macedón címer. Milyen század üzemelteti a gépeket? A Teve? De hol a teve a címerből??
 
Jah...aztán pár agyament katasztrófa túrista honfitársunk hetekig telesírja a lapokat, hogy "milyen má, hogy vihar, földrengés,stb után nem mentik ki őt, kelet-timorból, stb". Mert volt erre is precedens, és hiába béreltünk volna, mondták, hogy nyugi... először a sajátjaink.
wizz air
IMHO legalábbis
 
Mondana valaki egy becslést.
mennyi igény van magyar katonai plusz mondjuk orvosi személyzet reptetésére
illetve mennyi igény lenne felszerelés reptetésére.?
Civilként azt gondolnám. pl Afganiszténba mondjuk félévente kell váltásszemélyzet, néhányszor egyéb személyek utazására lehet szükség. de mondjuk dzsipet nem kell minden alkalommal hazahozni, vagyis személyszállítási igény van gyakrabban.
Azaz ha kölcsönadok párszor egy évente egy személyszállítót egy másik országnak. pont kapok trógergépet tőle viszonossági alapon. mikor kell. Nem?
 
Mondana valaki egy becslést.
mennyi igény van magyar katonai plusz mondjuk orvosi személyzet reptetésére
illetve mennyi igény lenne felszerelés reptetésére.?
Civilként azt gondolnám. pl Afganiszténba mondjuk félévente kell váltásszemélyzet, néhányszor egyéb személyek utazására lehet szükség. de mondjuk dzsipet nem kell minden alkalommal hazahozni, vagyis személyszállítási igény van gyakrabban.
Azaz ha kölcsönadok párszor egy évente egy személyszállítót egy másik országnak. pont kapok trógergépet tőle viszonossági alapon. mikor kell. Nem?

Én meg civilként azon filózom az Airbus téma óta, hogy a sok-sok többi kisebb-nagyobb ország is milyen hülye, hogy tart fenn ilyen képességet...
 
Én azt gondoltam, hogy legalább a minimális feltételeket megteremtették Kecskeméten a gépek érkezésére...
most látom hogy a lépcsőre az van ráírva hogy "HM. Pápa Bázisrepülőtér".

Nem volt két felesleges lépcső Ferihegyen a Malév GH-nél, amit el lehetett volna hozni és 2 hónap alatt le lehetett volna festeni zöldre?

http://www.mghweb.hu/hu/AS_military_flights
 
Én azt gondoltam, hogy legalább a minimális feltételeket megteremtették Kecskeméten a gépek érkezésére...
most látom hogy a lépcsőre az van ráírva hogy "HM. Pápa Bázisrepülőtér".

Nem volt két felesleges lépcső Ferihegyen a Malév GH-nél, amit el lehetett volna hozni és 2 hónap alatt le lehetett volna festeni zöldre?

http://www.mghweb.hu/hu/AS_military_flights
Taktikai lépcsőképesség.

Tanulva a Ryantől lehetne ezt hatékonyan is üzemeltetni: pl csak priority-jegy váltás ellenében viheti fel a politikus/katona a szütyőjét a fedélzetre, meg csak akkor ülhet a neki tetsző helyre, ha fizet a helybiztosításért is. Reptéren meg akkor kerülheti ki a rektális mandulavizsgálatot ("gentle touch"), ha megveszi a fast track jegyet (akkor pl már használnak vazelint is). A feladott csomagjából mondjuk a ground handling úgyis kiveszi a repülésre veszélyes értékeket (laptop, készpénz, fényképezőgép...). Odafent pedig vehetnek parfümöt, go-prót, Erzsébet-utalvány kaparós sorsjegyet, aranyárú muffint. Az így beszedett zséből simán telne pár éven belül egy terhes gép lízingjére. Ugye milyen zseniális az ötlet??
;)
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Mondana valaki egy becslést.
mennyi igény van magyar katonai plusz mondjuk orvosi személyzet reptetésére
illetve mennyi igény lenne felszerelés reptetésére.?
Civilként azt gondolnám. pl Afganiszténba mondjuk félévente kell váltásszemélyzet, néhányszor egyéb személyek utazására lehet szükség. de mondjuk dzsipet nem kell minden alkalommal hazahozni, vagyis személyszállítási igény van gyakrabban.
Azaz ha kölcsönadok párszor egy évente egy személyszállítót egy másik országnak. pont kapok trógergépet tőle viszonossági alapon. mikor kell. Nem?

Minek becslés? A hadsereg nem profit orientált cég... N+1 szituációban amikor kellenek a gépek itt lesznek, nem kell koldulni..
Ha vmelyik ország igénybevenné a gépeinket nem kell visszaadjon semmit, elég ha kifizeti...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and marton
Annyira gyerekesek, de inkább szánalmasak egyesek...
Egyetértek. Jó néhány észrevétel volt, hogy mi értelme, milyen lehetőségek vannak egy ilyen repülőgépben....Sajnos egyeseket nem sikerült meggyőzni úgy látom....sebaj ők ilyen tudattal, gondolatokkal fognak lefeküdni, hogy minek ez a gép stb....
 
"Jól látszottak a felvételeken a beépítésre váró elektronika helyei a műszerfalon." Ezeket hol láttad? A Kerozingőzös portálon lévő képeket nézegetve ez egy tök átlagos Airbus műszerfal.
 
"Jól látszottak a felvételeken a beépítésre váró elektronika helyei a műszerfalon." Ezeket hol láttad? A Kerozingőzös portálon lévő képeket nézegetve ez egy tök átlagos Airbus műszerfal.

airbus-a319-cockpit-panel-poster-p4198-53448_image.jpg


80852_0.jpg

Ytube-s videból rémlett/-ik az üres panelek helye,...de azért megnézem még1x. Ettől függetlenül -a sajtótájékoztató szerint- lesz önvédelmi rendszer és egyebek...ahogyan az korábban is említve volt.
 

Szerintem az eddigi legjobb cikk. Az alábbiakból kitűnik, hogy lesz még piszkálgatva a géppark. Leírja konkrétan, hogy még polgáriak a pilóták is, valamint, hogy Kecskemétnek fel kell még készülnie, egyszóval nem honvédelem.hu-s propagandaanyag, de a cikk írója ugyanúgy pozitívnak látja az egészet, mint itt a legtöbben.

  • Képesek lesznek MEDEVAC szállításokra, köszönhetően a beszerzés alatt álló betegszállító moduloknak (intenzív ápolást igénylő, és stabil állapotú fekvőbeteg ágyak). A modulok a repülőgép hátsó részében foglalnak majd helyet, idővel igény szerint bővíthetők. A MEDEVAC képesség adott már, az egészségügyi személyzet földi és légi átképzése meg fog történni. Az Airbusok a misszióban megsebesült, balesetet szenvedett katonák hazaszállítására, valamint krízishelyzetek esetén segélyszállítmány célba juttatására, állampolgárok menekítésére is használható.
  • Katonai repülőgépekről lévén szó, a fedélzetre különleges kommunikációs és navigációs berendezések is telepítésre kerülnek. Az ezekhez szükséges kábelek szerelése már elkezdődött.
  • Az emelt biztonsági kockázatú műveleti területekre történő szállítások során a repülőgép és a fedélzeten tartózkodók biztonsága felett (rakétavédelem) önvédelmi rendszer fog őrködni.

 
Azt se felejtsük el, hogy ez a képesség növekedés az esetleges jövőbeli missziós tevékenységekben való részvételünk esélyeit is növelheti. Hiszen ezek után már akár egy nagyobb kontingenst és nagyobb távolságra is gyorsan ki tudunk utaztatni. Azaz növekszik a vállalható kiküldetések száma...szakmai tapasztalat, elismerés stb.
A kétkedőknek meg csak abba kellene belegondolni, hogy ha egyszer véletlenül az ő hozzátartozójuk - legyen az civil vagy katona - kerül olyan helyzetbe, amikor már csak a magyar kormánytól lehet segítséget kérni...Nos szerintem nem kell részleteznem.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: marton