A II. világháború (1939 - 1945)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
Kér Mulberry volt , de megint elfeledkezel a 1944 juniusi 8-as erősségű szélvihartól. ami használhatatlanná tette az egyiket.
(Nem magát a kikötőt, hanem a partra vezető pontonrendszert)
MulberryA_-_wrecked_pontoon_causeway_after_storm.jpg

Értem én de még mindig ott tartok,hogy
Én asszem a veled való társalgást befejeztem. Egyszerűen egy seggfej troll vagy..

Szerintem fogok tudni aludni este.
 
  • Tetszik
Reactions: danielblack

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
Kér Mulberry volt , de megint elfeledkezel a 1944 juniusi 8-as erősségű szélvihartól. ami használhatatlanná tette az egyiket.
(Nem magát a kikötőt, hanem a partra vezető pontonrendszert)
MulberryA_-_wrecked_pontoon_causeway_after_storm.jpg

És nem sikerült megjavítani hónapok alatt?
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
És nem sikerült megjavítani hónapok alatt?
a komplexumot összesen kb 1943 elején kezdték el gyártani,
-tehát -1. legyártom a szükséges elemeket újra
-2 valahogy eljuttatom oda
3 beépítem oda.
mire eljutnak odáig az újjáépített elemekkel, ott vannak az őszi téli viharok a Csatornán.


 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
a komplexumot összesen kb 1943 elején kezdték el gyártani,
-tehát -1. legyártom a szükséges elemeket újra
-2 valahogy eljuttatom oda
3 beépítem oda.
mire eljutnak odáig az újjáépített elemekkel, ott vannak az őszi téli viharok a Csatornán.



Szóval nem javították meg.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval nem javították meg.
Az amerikai javíthatatlan volt, a brit ezzel szemben üzemelt kvázi majdnem a háború végéig, mert szükség volt rá annak ellenére, hogy foglaltak el kikötőket. Csak éppen Cherbourg sokálig alig volt használható, Antwerpen bevétele meg még odébb volt. A dél francia kikötők sem értek sokat.

Persze látom én, hogy ezzel az ideböfögött egysorossal mi a célod...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
0 db elfoglalt kikötő esetén nincs mit helyreállítani...
Cherbourg eleste júl vége és totálsan el volt pusztítva. Szerinted két perc helyreállítani egy szándékosan lerombolt kikötőt? Szerinted két perc úgy, hogy a Mulberry-ken akkor vagy munkagépeket tesznek ki vagy utánpótlást? Már, ha egyáltalán munkagépet ki tudtak tenni...

Eszemfaszom megáll rajtad, de tényleg...

Ezt hívják eshetőségi tervnek*.Mi van ha?
Mi van ha nem foglaljuk el a kikötőt?Mi van ha elpusztítják a kikötőt?Lássuk be ezek nem a valóságtól elrugaszkodott eshetőségek.Hisz a németek sem unalmukban pusztították el módszeresen a kikötőt hanem azért mert valami lelkes amatőr ránézett a térképre és meglátta,hogy Cherbourggal együtt van Normandia környékén egy olyan kikötő ami alkalmas az inváiós erők ellátására.Na az ilyen észrevételek miatt írnak itt sikan német vezetési fölényről.

*Itt gyűjtik össze a tervezeés során a REÁLIS eseményeket amik bekövetkezhetnek a hadművelet során.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt hívják eshetőségi tervnek*.Mi van ha?
Mi van ha nem foglaljuk el a kikötőt?Mi van ha elpusztítják a kikötőt?Lássuk be ezek nem a valóságtól elrugaszkodott eshetőségek.Hisz a németek sem unalmukban pusztították el módszeresen a kikötőt hanem azért mert valami lelkes amatőr ránézett a térképre és meglátta,hogy Cherbourggal együtt van Normandia környékén egy olyan kikötő ami alkalmas az inváiós erők ellátására.Na az ilyen észrevételek miatt írnak itt sikan német vezetési fölényről.

*Itt gyűjtik össze a tervezeés során a REÁLIS eseményeket amik bekövetkezhetnek a hadművelet során.
Te most tényleg fullba tolod...?
  1. Annak ellenére, hogy az egyik kikötő elpusztult és a másik sérült volt csak arra hagyatkozhattak...
  2. A számított kitörési sebesség és robogás 1944 szeptemberéig minden várakozást felülmúlt. A Caen bevételéig és kicsit utána tartó toporgás után az előrenyomulás sebessége minden felülmúlt főleg a második francia partaszállást követően....
  3. az elfoglalt és használható kikitők hiánya ellenére és a gyorsabb előrenyomulás + eszközhiány ellenére a logisztika bírta az iramot 1944 szept elejéig. Akkor fogyott el a szusz. Persze ez azon az áron volt, hogy eszméletlenül túlterhelték azt - 2,5 tonnás terherautók rendszeresen rohangáltak 3-4-5 tonnákkal is - és a szállítógépeket is bevonták azon az áron, hogy a MG-ig semmiféle ejés hadművelet nem jöhetett szóba.
Alkalmazkodtak, de 1944 szept elejéig ennyi fért bele. A szomorú igazság az, hogy ha nem jön az elmúlt 40 év legerősebb vihara, akkor már lehet, hogy 1944 tavaszára elpicsázzák nyugaton is Hitlert, mert akkor nem egy MG féle szerencsejáték telt volt 1944 őszén a szöviktől...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Te most tényleg fullba tolod...?
  1. Annak ellenére, hogy az egyik kikötő elpusztult és a másik sérült volt csak arra hagyatkozhattak...
  2. A számított kitörési sebesség és robogás 1944 szeptemberéig minden várakozást felülmúlt. A Caen bevételéig és kicsit utána tartó toporgás után az előrenyomulás sebessége minden felülmúlt főleg a második francia partaszállást követően....
  3. az elfoglalt és használható kikitők hiánya ellenére és a gyorsabb előrenyomulás + eszközhiány ellenére a logisztika bírta az iramot 1944 szept elejéig. Akkor fogyott el a szusz. Persze ez azon az áron volt, hogy eszméletlenül túlterhelték azt - 2,5 tonnás terherautók rendszeresen rohangáltak 3-4-5 tonnákkal is - és a szállítógépeket is bevonták azon az áron, hogy a MG-ig semmiféle ejés hadművelet nem jöhetett szóba.
Alkalmazkodtak, de 1944 szept elejéig ennyi fért bele. A szomorú igazság az, hogy ha nem jön az elmúlt 40 év legerősebb vihara, akkor már lehet, hogy 1944 tavaszára elpicsázzák nyugaton is Hitlert, mert akkor nem egy MG féle szerencsejáték telt volt 1944 őszén a szöviktől...

khmm..mellette voltak még kirakodási pontok, azok kb összesen tudtak annyit, mint a megmaradt Mulberry, de utána kell néznem.
Szóval ha nincs az juniusi vihar, amilyen azelőtt negyven évvel volt utoljára, akkor naponta harmincvalahányezer tonna juthatott volna partra... elég más lett volana a háború kimenetele.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9
M

molnibalage

Guest
khmm..mellette voltak még kirakodási pontok, azok kb összesen tudtak annyit, mint a megmaradt Mulberry, de utána kell néznem.
Szóval ha nincs az juniusi vihar, amilyen azelőtt negyven évvel volt utoljára, akkor naponta harmincvalahányezer tonna juthatott volna partra... elég más lett volana a háború kimenetele.
Igen, lett volna rá esély, mert akkor nem álltak le volna 1944 őszén, hanem robognak tovább.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
Te most tényleg fullba tolod...?
  1. Annak ellenére, hogy az egyik kikötő elpusztult és a másik sérült volt csak arra hagyatkozhattak...
  2. A számított kitörési sebesség és robogás 1944 szeptemberéig minden várakozást felülmúlt. A Caen bevételéig és kicsit utána tartó toporgás után az előrenyomulás sebessége minden felülmúlt főleg a második francia partaszállást követően....
  3. az elfoglalt és használható kikitők hiánya ellenére és a gyorsabb előrenyomulás + eszközhiány ellenére a logisztika bírta az iramot 1944 szept elejéig. Akkor fogyott el a szusz. Persze ez azon az áron volt, hogy eszméletlenül túlterhelték azt - 2,5 tonnás terherautók rendszeresen rohangáltak 3-4-5 tonnákkal is - és a szállítógépeket is bevonták azon az áron, hogy a MG-ig semmiféle ejés hadművelet nem jöhetett szóba.
Alkalmazkodtak, de 1944 szept elejéig ennyi fért bele. A szomorú igazság az, hogy ha nem jön az elmúlt 40 év legerősebb vihara, akkor már lehet, hogy 1944 tavaszára elpicsázzák nyugaton is Hitlert, mert akkor nem egy MG féle szerencsejáték telt volt 1944 őszén a szöviktől...

Azért az nem volt ilyan óriási tempó attól,hogy nem erre számítottak.
 
M

molnibalage

Guest
Azért az nem volt ilyan óriási tempó attól,hogy nem erre számítottak.
Ez a mondat úgy el van gépelve, hogy nem értem a jelentését sem...
Arra célzol, hogy az előretörés üteme nem volt annyival gyorsabb, mint számítottak? De, nagyon.

Jó lenne, ha olvasnál könyveket a témában... Ajánlom pl. az Ágyúdörgés Alkonyatkor címűt, de a Civil Katonákban is volt említve ugyanez emlékeim szerint konkrétan km-erekkel is kifejezve, hogy mennyivel jártak a terv előtt.

Úgy, hogy nem volt elég kikötő, nem volt elég teherautó és a francia vasutat sem sikerült úgy feltámasztani, ahogy tervezték. Akkor jöttek rá, hogy túlzásba vitték az logisztikai infrastuktúra leépítését a D-nap előkészítése jegyében...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 716
113
Mert, ha a szervezést nézzük, akkor már elnézést, de a D-nap és utána követő dolgokat elég nehéz versenyezni azzal, amit a jenki logisztika leművelt mennyiségben és minőségben.

Úgy, hogy nem volt elég kikötő, nem volt elég teherautó és a francia vasutat sem sikerült úgy feltámasztani, ahogy tervezték. Akkor jöttek rá, hogy túlzásba vitték az logisztikai infrastuktúra leépítését a D-nap előkészítése jegyében...

No comment.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
Oh, persze. Érvet és forrást megadni az meg luxus...

Arra akart rávilágítani,hogy a két komment ellentmond egymásnak pont azért amit írtam a tervezés kapcsán.

Ez a mondat úgy el van gépelve, hogy nem értem a jelentését sem...
Arra célzol, hogy az előretörés üteme nem volt annyival gyorsabb, mint számítottak? De, nagyon.

Jó lenne, ha olvasnál könyveket a témában... Ajánlom pl. az Ágyúdörgés Alkonyatkor címűt, de a Civil Katonákban is volt említve ugyanez emlékeim szerint konkrétan km-erekkel is kifejezve, hogy mennyivel jártak a terv előtt.

Úgy, hogy nem volt elég kikötő, nem volt elég teherautó és a francia vasutat sem sikerült úgy feltámasztani, ahogy tervezték. Akkor jöttek rá, hogy túlzásba vitték az logisztikai infrastuktúra leépítését a D-nap előkészítése jegyében...

Ez azt jelenti,hogy bár gyorsabban haladtak mint amivel terveztek de más ugyancsak II.vh-s támadó hadműveletekhez képest nem volt gyors a tempó.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Arra akart rávilágítani,hogy a két komment ellentmond egymásnak pont azért amit írtam a tervezés kapcsán.
Ez azt jelenti,hogy bár gyorsabban haladtak mint amivel terveztek de más ugyancsak II.vh-s támadó hadműveletekhez képest nem volt gyors a tempó.
Nem értem, hogy miért vagy képtelen számok és konkrétumok nélkül kommentelni folyamatosan.

A Cobra július utolsó hete.
Párizs egy héttel később felszabadítva.
Szept. elején a holland határnál voltak.

Ez csak az északi területek, érdemes összevetni a német tempóval 1940-ben, Sedan és Dunk. bekerítése között. A németek csak a benelux államokat és észak Fr. egy igen kis részén ügyködtek. A szövik a második partaszállás után kvázi 1 hónap alatt egést Fr-t elfoglalták néhány katlant leszámíva. Tehát azzal együtt gyorsabbak voltak és két parszallást kellett megoldni és előrenyomulni. Az egyiknél úgy, hogy hiányzott a kikötői kapacitás alsó hangon fele a tervekhez képest.

Az más kérdés, hogy a jenki hadviselés milyen veszteségekkel vagy logisztikával számolt egy emberre nézve a Wermacthoz vagy a Vörös Hadsereghez képest...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
Nem értem, hogy miért vagy képtelen számok és konkrétumok nélkül kommentelni folyamatosan.

A Cobra július utolsó hete.
Párizs egy héttel később felszabadítva.
Szept. elején a holland határnál voltak.

Ez csak az északi területek, érdemes összevetni a német tempóval 1940-ben, Sedan és Dunk. bekerítése között. A németek csak a benelux államokat és észak Fr. egy igen kis részén ügyködtek. A szövik a második partaszállás után kvázi 1 hónap alatt egést Fr-t elfoglalták néhány katlant leszámíva. Tehát azzal együtt gyorsabbak voltak és két parszallást kellett megoldni és előrenyomulni. Az egyiknél úgy, hogy hiányzott a kikötői kapacitás alsó hangon fele a tervekhez képest.

Az más kérdés, hogy a jenki hadviselés milyen veszteségekkel vagy logisztikával számolt egy emberre nézve a Wermacthoz vagy a Vörös Hadsereghez képest...

Tehát a D-naptól mennyi idő alatt is értek a német határra?A németek ennyi idő alatt mekkora területet foglaltak el a Barbarossa alatt?Vagy a Balkánon?Lengyelország?