A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Megpróbálom.
gépkarabély: BREN 2
önj. tarack: ZUZANA 2, KRAB
önj. aknavető: RAK, LM-60
MANPADS: GROM-M (PIORUN)
páncéltörő rakéta: SPYKE-LR (lengyel liszensz)
lövészszállító jármű: ROSOMAK, ANDERS, BORSUK
csapatszállító helikopter: S-70 (lengyel liszensz)
sugárhajtású gyakorlógép: L-39NG, L-159B
Ezek a lehetséges variációk.

Mindegyik vagy csak az egyik? A Rak és az Lm-60 azért nem egy kategória.
 
+500 mili Ft árbevételű cég + 200 fő fogl. közgazdasagi ertelemben . Mo nagy vállalatnak számít. Ezzel, csak azt akartam érzékeltetni, hogy az én személyes tapasztalatom szerint az alap bőven megvan itthon a hadiipar feltámasztása hoz!
 
De jó lenne, ha mindegyik pontban megvalósulna egy-egy feltüntetett opció. A sugárhajtású gyakorlógépről lehet vitatkozni, hogy kell-e meg minek, de ha jön valamelyik, hadd jöjjön. Legalább fejlődik valami, és nem csak a rombolás meg a leépítés, akarom mondani a szokásos, magyar-típusú "haderőreform" lesz.

Pedig a sugárhajtású gyakorlók most tényleg a kibaszás kategóriába esnének.
Vadászpilótából kellhet évente 3 fő. Az mondjuk 150, de legyünk nagyvonalúak 200 repült óra. Ló**sz esti fényben. Maradjon a képzés Kanadában, vagy akár kerüljön a csehekhez. Egyetlen L-159 árából rongyosra lehet repülni egy Gripent.
De ezt is kitárgyaltuk idén vagy háromszor...
 
Mire tippeled, mit jelenthetnek be a közeljövőben, mint már eldöntött, fix fegyverbeszerzést ? Mert már nagyon sok mindent találgatunk itt mi is, főleg mert annyi infó lett meglebegtetve, többek között külföldi honlapok által is. Jó lenne már hivatalosan is értesülni valamiről, ami biztos hogy lesz.

Szerintem ősznél előbb semmi bejelentést nem várhatunk, sajnos. Választás, kormányalakítás, nyári szünet... Ráadásul komolyabb technika csak a Z2026 vége felé várható
 
Pedig a sugárhajtású gyakorlók most tényleg a kibaszás kategóriába esnének.
Vadászpilótából kellhet évente 3 fő. Az mondjuk 150, de legyünk nagyvonalúak 200 repült óra. Ló**sz esti fényben. Maradjon a képzés Kanadában, vagy akár kerüljön a csehekhez. Egyetlen L-159 árából rongyosra lehet repülni egy Gripent.
De ezt is kitárgyaltuk idén vagy háromszor...
És végig is olvastam. Ha meg tudnak fedezetet biztosítani rá, akkor hadd csinálják, (nyilván ne más kárára) ez az én szubjektív véleményem.
 
Mire tippeled, mit jelenthetnek be a közeljövőben, mint már eldöntött, fix fegyverbeszerzést ? Mert már nagyon sok mindent találgatunk itt mi is, főleg mert annyi infó lett meglebegtetve, többek között külföldi honlapok által is. Jó lenne már hivatalosan is értesülni valamiről, ami biztos hogy lesz.
A közeljövőben a gépkarabély gyártását jelentehetik be.
 
Ha figyelmesen olvasnánk arpikav bejegyzését akkor feltűnne a lehetséges szó a beszerzésekre. Egyébként még 10 éve pont arról volt szó hogy a csehektől szerzünk be L-159 alcákat nem csak kiképzési célra. Visszatérve ha jól látom egy erős v-4 hadipart akarnak itt közép európában lefektetni.Lehetőség szerint őszfegyvernemi gyártásban. Hogy ebből mi fog megvalósulni? Az már a jövő zenéje.
 
Nem számolnak sorozatvetőkkel. Közben a csöves tüzérség két lehetséges befutója a Zuzana-2 és KRAB lehet.
Döbbenetes hogy rakéta tüzérséggel nem számolnak. Jó volna tudni mi okbol? Túl oroszos? Rajtunk kívül mindenki szamol vele, szír meg orosz videókat kár hogy nem néznek. De legalább a románoktól példát vehetnének. Hihetetlen... Csak csöves tüzérséggel pukkantgatni...
 
A sugárhajtásó gyakorlógép nem csak a pilótaképzést fogja szolgálni, de részben a vadászpilóták kondíciós repüléseit is, mivel ez olcsóbb lesz a Gripennél.

Pilótáknak erről mi a véleményük ? Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Én, ha átülök a megszokott targoncámról, egy másik hasonló funkciókkal bíró targoncára, akkor nagyon másnak érzem, azt a másik gépet. Más a pedálok reagálása, más a funkciók irányítása, ( joystick, billentyűk, vagy karok, stb. ). Nagyon nem mindegy ám. Na ez csak egy hülye példa volt. Ezért érdekelne a pilóták álláspontja, érdemes-e venni valami mást, vagy nagyon nem és inkább több Gripen. Papíron lehet mutatni hogy mennyit repülnek, de én nem vagyok biztos benne hogy az L-159 ugyanazt a rutint biztosítja, mint ha Gripenen repültek volna.
 
Döbbenetes hogy rakéta tüzérséggel nem számolnak. Jó volna tudni mi okbol? Túl oroszos? Rajtunk kívül mindenki szamol vele, szír meg orosz videókat kár hogy nem néznek. De legalább a románoktól példát vehetnének. Hihetetlen... Csak csöves tüzérséggel pukkantgatni...

Hát a tüzérséget illene rendszerbe szervezni ma már, ez igaz..
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Pilótáknak erről mi a véleményük ? Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Én, ha átülök a megszokott targoncámról, egy másik hasonló funkciókkal bíró targoncára, akkor nagyon másnak érzem, azt a másik gépet. Más a pedálok reagálása, más a funkciók irányítása, ( joystick, billentyűk, vagy karok, stb. ). Nagyon nem mindegy ám. Na ez csak egy hülye példa volt. Ezért érdekelne a pilóták álláspontja, érdemes-e venni valami mást, vagy nagyon nem és inkább több Gripen. Papíron lehet mutatni hogy mennyit repülnek, de én nem vagyok biztos benne hogy az L-159 ugyanazt a rutint biztosítja, mint ha Gripenen repültek volna.
A sugárhajtású gyakorlógép használata kondirepülésekre olcsóbb, mint a Gripennel, a pilóták csak örülni fognak, ha így emelkedik a repülési idő.
Egy modern gyakorlógép műszerezettsége nagyjából megegyezik egy modern vadászgép kialakításával.
 
A sugárhajtású gyakorlógép használata kondirepülésekre olcsóbb, mint a Gripennel, a pilóták csak örülni fognak, ha így emelkedik a repülési idő.
Egy modern gyakorlógép műszerezettsége nagyjából megegyezik egy modern vadászgép kialakításával.

Értem, köszönöm.
 
A nincs gepjarmuiparunkra reagálok: vezetőként kapcsolatba kerültem az 500 millió Ft meghaladó cégek vezetőivel. Cáfolom van gépjármű iparuk a Jaguar tol elkezdve sok autó gyártó itt fejleszt. Ezt követően megveszi, inkább kifizeti az arat, mint ő tegye ezt. ( itt olcsóbb) Mindenre meglenne a lehetőségünk. Pl., a Merci Volvo MAN kamionok Rába futóművel mennek stb. Bocs de külföldről és telorol írok.

Összességében önálló járműiparunk tényleg nincs, csak ilyen-olyan beszállítók, meg összeszerelő üzemek ahol részegységeket készítünk. A merci-audi-szuzka vonal felejtős. A Rábában lenne ráció mint fővállalkozó, és sok kisebb-nagyobb cégbn mint alvállalkozó, DE ez több lépcsős dolog lenne.
Először összegyűjteni azokat a cégeket akik szóba jöhetnek, ezekkel karölteve megszervezni a teljes logisztikai rendszert, kezdetben a BTR-ek feltuningolása jöhetne szóba, ez pár év alatt kifut, ezalatt beruházni egy komolyabb típus liszeszgyártásába, fokozatosan felépíteni, és felfuttatni immár az új típus gyártását, addigra a beszállítói kör is rutint szerez
Én is úgy látom hogy felesleges lenne beszerezni L-39/159 különböző verzióit. Inkább szükségesebb lenne még 4 db gripen és korszerű fegyverzetre hozzájuk mint az ezekre.
Inkább kellene 6-10 Grippen +na.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Döbbenetes hogy rakéta tüzérséggel nem számolnak. Jó volna tudni mi okbol? Túl oroszos? Rajtunk kívül mindenki szamol vele, szír meg orosz videókat kár hogy nem néznek. De legalább a románoktól példát vehetnének. Hihetetlen... Csak csöves tüzérséggel pukkantgatni...
A csövesnél viszont jó hír, hogy terveznek hozzá preciziós lövedéket.
 
Döbbenetes hogy rakéta tüzérséggel nem számolnak. Jó volna tudni mi okbol? Túl oroszos? Rajtunk kívül mindenki szamol vele, szír meg orosz videókat kár hogy nem néznek. De legalább a románoktól példát vehetnének. Hihetetlen... Csak csöves tüzérséggel pukkantgatni...

bm21_prev01.jpgad02c7d6-5024-4e4b-ace7-d80f8b7c6686Original.jpg



Egyszerüen nem értem: tízszeres tüzgyorsaság, fele eszközzel, személyzettel, olcsó, 30-50-70 km-es lőtáv!!!

És ez még a BM-21. "Lazán" továbbfejleszthető, van lengyel, ÉS hazai hadi-ipar!!! Kezdeni pont jó, nem egy szétbonyolított technika!

Nagyon elb@szott dolog lenne kihagyni!
Remélen mernek jól dönteni! :rolleyes:


Vagy T-55)72-n mint a TOS:


tos1_prev01.jpg9ddfa567-c023-49dc-814f-7fa78990e5fcOriginal.jpg