A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Rendvédelmi célra vették a románok. A franciák meg a 14,5 mm-es gigaváltozatot használják :D

Bevett szokás megvenni, kipróbálni más országok termékeit. aztán ha jó, elgondolkozni a rendszeresítésén.

(Esetelg khmm..átvenni az ötleteket egy saját fejlesztéshez)
 
"A sajtótájékoztató után Vargha Tamás, valamint cseh, szlovák és lengyel kollégája Dél-Korea védelmi miniszterhelyettesével is tanácskoztak."
Öhm önjáró alvázak?

-- Hello ájem tamásvarga, defense state szekreter of hángeri, hajdujúdú?

-Á. Mr Varga... Very nice...I must go now...
 
Ok, csak legyen rajta valami felderítő eszköz is. Nem mondom hogy olyan szuper gép legyen mint az izraeliek pár éve itt ténykedő gépe, de azért a lomo fényképezőgéptol komolyabb cucc legyen rajt. :)


két kommnet máshonnan
A felderítés az ugye a megnevettetés. Na mostan mivel ekkora orbitális baromságot el lehet adni idehaza, a HM-ben biztosan felderülnek.

illetve:
Magyar, katonai, futár gép ?

Ok.
Akkor ez meg Kovács honvéd szolgálati felderíő

járműve az 5.dandár .3.zászlóalj, 2.századának, 4. rajából:


MED_0014941542.jpg
 
két kommnet máshonnan
A felderítés az ugye a megnevettetés. Na mostan mivel ekkora orbitális baromságot el lehet adni idehaza, a HM-ben biztosan felderülnek.

illetve:
Magyar, katonai, futár gép ?

Ok.
Akkor ez meg Kovács honvéd szolgálati felderíő

járműve az 5.dandár .3.zászlóalj, 2.századának, 4. rajából:


MED_0014941542.jpg
Az is lehet hogy a DHL és társainak csinálunk konkurenciat a futargepekkel. :) Egyébként vicces kívül tényleg van elég titkos irat vagy dolog amit napi szinten szállítani kell. Hogy ehhez repülő kell vagy sem én nem tudom. Annak idején minden reggel megjelent nálunk az átkelőn ha jól emlékszem az akkori NBH két tagja egy autóval és valamit vittek. Már nem emlékszem mit, rég volt, iratokat-e, vagy a belyegzoket ellenoriztek- e passz.
 
Na, akkor jönnek a kormányzati gépek is. A Falconok lesznek a VIP szállítás igáslovai, nem az Airbusok.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Az is lehet hogy a DHL és társainak csinálunk konkurenciat a futargepekkel. :) Egyébként vicces kívül tényleg van elég titkos irat vagy dolog amit napi szinten szállítani kell. Hogy ehhez repülő kell vagy sem én nem tudom. Annak idején minden reggel megjelent nálunk az átkelőn ha jól emlékszem az akkori NBH két tagja egy autóval és valamit vittek. Már nem emlékszem mit, rég volt, iratokat-e, vagy a belyegzoket ellenoriztek- e passz.

Kecskemét-Pápa-Ferihegy körjáratnak kicsit drága...

de emlékeim szerint futárgépnek is vették a Zlineket...

kurva hideg van itt kinn, lefagy az ujjam...
 
Sima fehér G Astra volt két civil ruhás faxival. Azt hiszem iratokat szállították.

A belföldi állami futárszolgálatot a KR csinálja, de a külföldi úgy tudom a külügyé. Hogy aztán a gyakorlatban kik ülnek az autókban, azt nem tudom. Ezek szerint a szolgálatok delegálják a személyzetet. Viszont a MALÉV csődje e tekintetben is nagyon betett, mivel nem marad megbízható lehetőség a küldemények légi továbbítására. A szárazföldi út Európában még istenes, de elképzelni nem tudom, hogy egy afrikai vagy amerikai követséget hogy látnak el! Most valószínűleg az lesz, hogy kontinentális HUB-ok lesznek egy-egy fontos követségen és onnan fogják továbbítani gépkocsival a postát, oda pedig a nem sürgős küldemények felgyülemlése esetén delegációkkal együtt, vagy önálló postajárattal, a sürgőseket pedig igen pazarló módon, de egyedileg kiküldve vihetjük. Legalábbis logisztikailag így lenne ésszerű.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A belföldi állami futárszolgálatot a KR csinálja, de a külföldi úgy tudom a külügyé. Hogy aztán a gyakorlatban kik ülnek az autókban, azt nem tudom. Ezek szerint a szolgálatok delegálják a személyzetet. Viszont a MALÉV csődje e tekintetben is nagyon betett, mivel nem marad megbízható lehetőség a küldemények légi továbbítására. A szárazföldi út Európában még istenes, de elképzelni nem tudom, hogy egy afrikai vagy amerikai követséget hogy látnak el! Most valószínűleg az lesz, hogy kontinentális HUB-ok lesznek egy-egy fontos követségen és onnan fogják továbbítani gépkocsival a postát, oda pedig a nem sürgős küldemények felgyülemlése esetén delegációkkal együtt, vagy önálló postajárattal, a sürgőseket pedig igen pazarló módon, de egyedileg kiküldve vihetjük. Legalábbis logisztikailag így lenne ésszerű.


erről pár szó:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_...UK&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT

illeegy 20112-es origo cikkből:
Kik azok a diplomáciai futárok?

Az elektronikus távközlési eszközök elterjedése előtt a diplomáciai futárszolgálat volt az egyetlen kommunikációs forma a nagykövetségek között. A témával foglalkozó egyetemi jegyzet szerint a diplomáciai futár a leglassabb, de egyben a legbiztonságosabb módja annak, hogy valamit eljuttassanak a követségre. A futár ugyanis diplomáciai védelem alatt áll, csomagját sehol nem bonthatják fel, csak abban az esetben, ha arra a küldő ország is rábólint. A csomagokat csak biztonsági okokból lehet átvilágítani - bár ennek jogszerűségéről is hosszú idő óta vitatkoznak a nemzetközi jogászok.

Az internet elterjedésével a diplomáciai futárok jelentősége csökkent, de még mindig van néhány terület, ahol szükség van a több százéves szolgáltatásra. A futárok manapság jellemzően olyan különleges védettséget élvező okiratokat vagy eszközöket szállítanak, amelyeket nem lehet rábízni még egy szövetséges ország postájára sem, és elektronikusan sem lehetséges továbbítani őket. Ilyen iratok például a biankó útlevelek vagy a vízumbélyegek, amelyeknek Magyarország Európai Uniós és schengeni tagsága miatt komoly értékük van a feketepiacon. De diplomáciai futárposta keretében szállítják a nagykövetségeken működő rejtjelező készülékeket vagy más nemzetbiztonsági szempontból érzékeny informatikai eszközöket is.

Kaleta Gábor, a Külügyminisztérium szóvivője szerint manapság elég ritka, hogy a hagyományos levelet is a diplomáciai futárok szállítsák. Ilyen elsősorban protokolláris okokból fordul elő, például akkor, amikor a köztársasági elnök vagy egy másik közjogi méltóság nyomtatott formában is szeretne gratulálni valakinek.

A Malév megszűnésével azonban ez a praktikus és mindenkinek kényelmes lehetőség is odaveszett. Mivel más légitársaságok nem felelnek meg a biztonsági követelményeknek, a magyar Külügyminisztérium kénytelen újra visszatérni a szárazföldre. A 24 órás személyi őrizetet igénylő küldeményeket Európában közúton juttatják el, míg a távolabbi helyekre - a korábbiakhoz hasonlóan - egy diplomata viszi magával a menetrend szerinti járatokon, amikor éppen az adott követség és Magyarország között ingázik.

szóval ugye nem akarod azt mondani hogy a futároknak kellett ez a két gép?