A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Rendvédelmi célra vették a románok. A franciák meg a 14,5 mm-es gigaváltozatot használják :D

Bevett szokás megvenni, kipróbálni más országok termékeit. aztán ha jó, elgondolkozni a rendszeresítésén.

(Esetelg khmm..átvenni az ötleteket egy saját fejlesztéshez)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 936
73 184
113

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
"A sajtótájékoztató után Vargha Tamás, valamint cseh, szlovák és lengyel kollégája Dél-Korea védelmi miniszterhelyettesével is tanácskoztak."
Öhm önjáró alvázak?

-- Hello ájem tamásvarga, defense state szekreter of hángeri, hajdujúdú?

-Á. Mr Varga... Very nice...I must go now...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Ok, csak legyen rajta valami felderítő eszköz is. Nem mondom hogy olyan szuper gép legyen mint az izraeliek pár éve itt ténykedő gépe, de azért a lomo fényképezőgéptol komolyabb cucc legyen rajt. :)


két kommnet máshonnan
A felderítés az ugye a megnevettetés. Na mostan mivel ekkora orbitális baromságot el lehet adni idehaza, a HM-ben biztosan felderülnek.

illetve:
Magyar, katonai, futár gép ?

Ok.
Akkor ez meg Kovács honvéd szolgálati felderíő

járműve az 5.dandár .3.zászlóalj, 2.századának, 4. rajából:


MED_0014941542.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 936
73 184
113
két kommnet máshonnan
A felderítés az ugye a megnevettetés. Na mostan mivel ekkora orbitális baromságot el lehet adni idehaza, a HM-ben biztosan felderülnek.

illetve:
Magyar, katonai, futár gép ?

Ok.
Akkor ez meg Kovács honvéd szolgálati felderíő

járműve az 5.dandár .3.zászlóalj, 2.századának, 4. rajából:


MED_0014941542.jpg
Az is lehet hogy a DHL és társainak csinálunk konkurenciat a futargepekkel. :) Egyébként vicces kívül tényleg van elég titkos irat vagy dolog amit napi szinten szállítani kell. Hogy ehhez repülő kell vagy sem én nem tudom. Annak idején minden reggel megjelent nálunk az átkelőn ha jól emlékszem az akkori NBH két tagja egy autóval és valamit vittek. Már nem emlékszem mit, rég volt, iratokat-e, vagy a belyegzoket ellenoriztek- e passz.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 133
113
Na, akkor jönnek a kormányzati gépek is. A Falconok lesznek a VIP szállítás igáslovai, nem az Airbusok.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Az is lehet hogy a DHL és társainak csinálunk konkurenciat a futargepekkel. :) Egyébként vicces kívül tényleg van elég titkos irat vagy dolog amit napi szinten szállítani kell. Hogy ehhez repülő kell vagy sem én nem tudom. Annak idején minden reggel megjelent nálunk az átkelőn ha jól emlékszem az akkori NBH két tagja egy autóval és valamit vittek. Már nem emlékszem mit, rég volt, iratokat-e, vagy a belyegzoket ellenoriztek- e passz.

Kecskemét-Pápa-Ferihegy körjáratnak kicsit drága...

de emlékeim szerint futárgépnek is vették a Zlineket...

kurva hideg van itt kinn, lefagy az ujjam...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 133
113
Sima fehér G Astra volt két civil ruhás faxival. Azt hiszem iratokat szállították.

A belföldi állami futárszolgálatot a KR csinálja, de a külföldi úgy tudom a külügyé. Hogy aztán a gyakorlatban kik ülnek az autókban, azt nem tudom. Ezek szerint a szolgálatok delegálják a személyzetet. Viszont a MALÉV csődje e tekintetben is nagyon betett, mivel nem marad megbízható lehetőség a küldemények légi továbbítására. A szárazföldi út Európában még istenes, de elképzelni nem tudom, hogy egy afrikai vagy amerikai követséget hogy látnak el! Most valószínűleg az lesz, hogy kontinentális HUB-ok lesznek egy-egy fontos követségen és onnan fogják továbbítani gépkocsival a postát, oda pedig a nem sürgős küldemények felgyülemlése esetén delegációkkal együtt, vagy önálló postajárattal, a sürgőseket pedig igen pazarló módon, de egyedileg kiküldve vihetjük. Legalábbis logisztikailag így lenne ésszerű.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
A belföldi állami futárszolgálatot a KR csinálja, de a külföldi úgy tudom a külügyé. Hogy aztán a gyakorlatban kik ülnek az autókban, azt nem tudom. Ezek szerint a szolgálatok delegálják a személyzetet. Viszont a MALÉV csődje e tekintetben is nagyon betett, mivel nem marad megbízható lehetőség a küldemények légi továbbítására. A szárazföldi út Európában még istenes, de elképzelni nem tudom, hogy egy afrikai vagy amerikai követséget hogy látnak el! Most valószínűleg az lesz, hogy kontinentális HUB-ok lesznek egy-egy fontos követségen és onnan fogják továbbítani gépkocsival a postát, oda pedig a nem sürgős küldemények felgyülemlése esetén delegációkkal együtt, vagy önálló postajárattal, a sürgőseket pedig igen pazarló módon, de egyedileg kiküldve vihetjük. Legalábbis logisztikailag így lenne ésszerű.


erről pár szó:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_...UK&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT

illeegy 20112-es origo cikkből:
Kik azok a diplomáciai futárok?

Az elektronikus távközlési eszközök elterjedése előtt a diplomáciai futárszolgálat volt az egyetlen kommunikációs forma a nagykövetségek között. A témával foglalkozó egyetemi jegyzet szerint a diplomáciai futár a leglassabb, de egyben a legbiztonságosabb módja annak, hogy valamit eljuttassanak a követségre. A futár ugyanis diplomáciai védelem alatt áll, csomagját sehol nem bonthatják fel, csak abban az esetben, ha arra a küldő ország is rábólint. A csomagokat csak biztonsági okokból lehet átvilágítani - bár ennek jogszerűségéről is hosszú idő óta vitatkoznak a nemzetközi jogászok.

Az internet elterjedésével a diplomáciai futárok jelentősége csökkent, de még mindig van néhány terület, ahol szükség van a több százéves szolgáltatásra. A futárok manapság jellemzően olyan különleges védettséget élvező okiratokat vagy eszközöket szállítanak, amelyeket nem lehet rábízni még egy szövetséges ország postájára sem, és elektronikusan sem lehetséges továbbítani őket. Ilyen iratok például a biankó útlevelek vagy a vízumbélyegek, amelyeknek Magyarország Európai Uniós és schengeni tagsága miatt komoly értékük van a feketepiacon. De diplomáciai futárposta keretében szállítják a nagykövetségeken működő rejtjelező készülékeket vagy más nemzetbiztonsági szempontból érzékeny informatikai eszközöket is.

Kaleta Gábor, a Külügyminisztérium szóvivője szerint manapság elég ritka, hogy a hagyományos levelet is a diplomáciai futárok szállítsák. Ilyen elsősorban protokolláris okokból fordul elő, például akkor, amikor a köztársasági elnök vagy egy másik közjogi méltóság nyomtatott formában is szeretne gratulálni valakinek.

A Malév megszűnésével azonban ez a praktikus és mindenkinek kényelmes lehetőség is odaveszett. Mivel más légitársaságok nem felelnek meg a biztonsági követelményeknek, a magyar Külügyminisztérium kénytelen újra visszatérni a szárazföldre. A 24 órás személyi őrizetet igénylő küldeményeket Európában közúton juttatják el, míg a távolabbi helyekre - a korábbiakhoz hasonlóan - egy diplomata viszi magával a menetrend szerinti járatokon, amikor éppen az adott követség és Magyarország között ingázik.

szóval ugye nem akarod azt mondani hogy a futároknak kellett ez a két gép?