A belföldi állami futárszolgálatot a KR csinálja, de a külföldi úgy tudom a külügyé. Hogy aztán a gyakorlatban kik ülnek az autókban, azt nem tudom. Ezek szerint a szolgálatok delegálják a személyzetet. Viszont a MALÉV csődje e tekintetben is nagyon betett, mivel nem marad megbízható lehetőség a küldemények légi továbbítására. A szárazföldi út Európában még istenes, de elképzelni nem tudom, hogy egy afrikai vagy amerikai követséget hogy látnak el! Most valószínűleg az lesz, hogy kontinentális HUB-ok lesznek egy-egy fontos követségen és onnan fogják továbbítani gépkocsival a postát, oda pedig a nem sürgős küldemények felgyülemlése esetén delegációkkal együtt, vagy önálló postajárattal, a sürgőseket pedig igen pazarló módon, de egyedileg kiküldve vihetjük. Legalábbis logisztikailag így lenne ésszerű.
erről pár szó:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_...UK×hift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT
illeegy 20112-es origo cikkből:
Kik azok a diplomáciai futárok?
Az elektronikus távközlési eszközök elterjedése előtt a diplomáciai futárszolgálat volt az egyetlen kommunikációs forma a nagykövetségek között. A témával foglalkozó egyetemi
jegyzet szerint a diplomáciai futár a leglassabb, de egyben a legbiztonságosabb módja annak, hogy valamit eljuttassanak a követségre. A futár ugyanis diplomáciai védelem alatt áll, csomagját sehol nem bonthatják fel, csak abban az esetben, ha arra a küldő ország is rábólint. A csomagokat csak biztonsági okokból lehet átvilágítani - bár ennek jogszerűségéről is hosszú idő óta vitatkoznak a nemzetközi jogászok.
Az internet elterjedésével a diplomáciai futárok jelentősége csökkent, de még mindig van néhány terület, ahol szükség van a több százéves szolgáltatásra. A futárok manapság jellemzően olyan különleges védettséget élvező okiratokat vagy eszközöket szállítanak, amelyeket nem lehet rábízni még egy szövetséges ország postájára sem, és elektronikusan sem lehetséges továbbítani őket. Ilyen iratok például a biankó útlevelek vagy a vízumbélyegek, amelyeknek Magyarország Európai Uniós és schengeni tagsága miatt komoly értékük van a feketepiacon. De diplomáciai futárposta keretében szállítják a nagykövetségeken működő rejtjelező készülékeket vagy más nemzetbiztonsági szempontból érzékeny informatikai eszközöket is.
Kaleta Gábor, a Külügyminisztérium szóvivője szerint manapság elég ritka, hogy a hagyományos levelet is a diplomáciai futárok szállítsák. Ilyen elsősorban protokolláris okokból fordul elő, például akkor, amikor a köztársasági elnök vagy egy másik közjogi méltóság nyomtatott formában is szeretne gratulálni valakinek.
A Malév megszűnésével azonban ez a praktikus és mindenkinek kényelmes lehetőség is odaveszett. Mivel más légitársaságok nem felelnek meg a biztonsági követelményeknek, a magyar Külügyminisztérium kénytelen újra visszatérni a szárazföldre. A 24 órás személyi őrizetet igénylő küldeményeket Európában közúton juttatják el, míg a távolabbi helyekre - a korábbiakhoz hasonlóan - egy diplomata viszi magával a menetrend szerinti járatokon, amikor éppen az adott követség és Magyarország között ingázik.
szóval ugye nem akarod azt mondani hogy a futároknak kellett ez a két gép?