A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Kulccsontorest meg egy 300 as Winmagnum sem csinal.
Anno kezdovadasz koromban volt egyszer hogy kapaslovesnel a tavcso orrbavagott ( 30-06 Spr. 11.7 g lovedek). Namost egy ontolto sokkal de sokkal kisebb visszarugast produkal mint egy tolozaras ismetlo, vagy egy pihekonnyu billeno gavaller.
Amugy en is tizenparevesen kezdtem loterre jarni, aztan jopar evig rendszeresen sportlottem, kiprobalva sokfele fegyvert. Ami elso alkalommal meglepett az amikor pisztollyal lottem, hogy azzal mennyivel nehezebb eshogy mennyire felugrik :) es hogy cseng a fulem utana ☺ (13-14 eves lehettem)
Pisztollyal én se jutottam túl soha a közepes minősitésen.Igaz,soha nem is eröltettem,csak annyit lőttem vele,amennyit muszál volt.
 
10 millió 1db vitara,+25% közbeszerzési felár,200darabot vettek,12.5millióx200db,az hány pénz is?
Bár egy új vitara több lehet mint 10millió,jobban belegondolva.
A képen látható model lista árra 6-8 millió között van attól függően hogy milyen extrákat kértek bele.
 
jó, akkor a jóelőbb keveset gondolkodtál.... ;)
mondjuk guglival is 8 milliós plafont lehet találni.
„Bár egy új vitara több lehet mint 10millió,jobban belegondolva.”


Valójában mivel 4 ajtósak,egyből a grand vitarára gondoltam,ami húzósabb mint a sima,onnan a 8-10 millás tipp.
 
Pápai Joci, no nem a fekete énekes, jó fotót lőtt megint.
10347156_1659016584209959_8999788713101900014_n.jpg
 
Arra lennék kíváncsi hogy milyen típusú kézigránátok vannak rendszeresítve a honvédségnél és ezek mennyire számítanak jónak a legmodernebb fejlesztésekhez képest.
 
Igaz nem magyarországi gyártmány, de az új Duster 3-3,5 millió Ft körül van ÁFÁ-val ha jól tudom, nálunk meg kb 12000 euro ÁFÁ-val (19%). Ha veszel 200 darabot közvetlenűl a gyártól, ebből még lehet faragni. Erre még extrákkal vagy más motorral lehet rátenni, de soknak tűnik 6-8-10 milliós darabár a Vitaránál.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ami a Vitarákat illeti, én 250 darabról olvastam. Ránézésre GL+ változat, amit ha eszük volt 1,6-os szívó benzines motorral rendeltek. Utána lehet nézni a szalonautó.hu-n hogy egy ilyen autót manapság 4,2 milliós bruttó áron kínálnak a polgárnak. Ennek az ÁFA-ja majd 900 ezer, tehát 3,3 milla nettó ár. Ekkora mennyiségre gondolom adott a hazai gyártó jelentős kedvezményt. És Esztergomban az embereknek ennyivel is több munkájuk van, ami szerintem nem elhanyagolható. Amennyiben valóban az általam feltételezett motorizációval rendelték őket, akkor igen gazdaságos és tartós igáslovakat szereztek be. Hozzáteszem, hogy a Suzuki szervíznél tudomásom szerint csak a Dacia és a Lada szervizelése olcsóbb. Ha már muszáj volt bevásárolni személyatókból, akkor szerintem ezennel jó vásárt csinált a kormány.
(csak mi a fenének a flancos alufelni meg a metál fényezés)