Hát nem egészen van így, már az F-4 Pantomnak is lógott az orra, aztán a MiG-29-nek is, stb., ez a manőverező légiharc lehetősége miatt van. Nagy túlterhelésű manőver közben ha megfelelő előretartással akart célozni a gépágyúval a pilóta, akkor a korábbi típusoknál a szükséges húzás/állásszög miatt a gép orra már kitakarta a célt!! Megoldás: "lelógatták" kissé az újabb típusok orrát, vagy a pilóta magasan kiemelve a törzsből egy "kakasülőn" nézhet ki a gépből (F-15, F-16, Euerofighter, Rafale stb.).Sosem értettem a Szu-27 családnál, hogy aerodinamikailag hogy jön ki az, hogy a gép orra, a törzs első harmada lefelé hajlik. A világ talán össze más gépe - leegyszerűsítve - egy hosszú cső. De itt nem.
Jól látom, hogy egy helyben ül a gázsugáron?
Nem egy helyben, csak nagyon lassan repül, így nagyon kicsi a távolodási sebesség ezért a gumioptikán keresztül nem érzékelhető.Jól látom, hogy egy helyben ül a gázsugáron?
Mennyire "hétköznapi" képesség ez a vadászgépek között?
Itt azért rendben van a bádogmunka.Elképesztően jól néz ki egy gyári új Szu-35Sz:
![]()
Itt azért rendben van a bádogmunka.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..