A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

é


.. és ki fogja legócobb" gépre alapozott "NATO pliotaiskolába " járatni a kölykeit, mert mintha ezzel az ötlettel házalt volan a magyar légierő és politikai vezetés a választók felé?

Albatros NG-re eddig emlékeim szerint egyetlen egy vételi szándéknyilatkozat egy afrikai országból.

ja és nem vagyok repmérnök, de ránézve: (egyens szárny etc..)ez a gép tudja azt ami ma elvárás egy modern kiképzőgéptől?
Mivel mi nem duskálunk anyagiakban és nincs erős baráti kezünk így az occó de alternatív lehetőségeket is számba kell venni. Egyébiránt arra amire mi használnánk arra tökéletes lenne.
 
C-D Gripenjeink vannak, a B szintén kétüléses. Szerintem amilyen kevés most a műszaki, kiszolgáló személyzet-eszköz, nem biztos hogy jutna belőlük külön Szolnokra is a kétüléses Gripenekhez. Max. időnként áttelepülhetnének. De egyébként az új buszokkal már nem lesz távolság a 2 bázis közti út! ;) Viszont hosszútávon lehet benne ráció. Főleg ha elkészülnek Kecskeméten a bővítéssel, és az amcsik folyamatosan itt állomásoztatnak egységeket.
Valahol olvastam hogy az elkövetkező évek céljaik közt a műszaki állomány megtartássa és további utánpótlás a cél.
 
Valahol olvastam hogy az elkövetkező évek céljaik közt a műszaki állomány megtartássa és további utánpótlás a cél.
Az egyébként is kell a bővülő flottához. A helikhez, szállítógépekhez, kiképzőgépekhez. Elég necces lesz, hogy ez ügyben tudunk-e lépést tartani a terveinkkel, elég csábító lesz-e repülő műszakinak lenni!
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and krisss
  • Tetszik
Reactions: Loken and tonyo
C-D Gripenjeink vannak, a B szintén kétüléses. Szerintem amilyen kevés most a műszaki, kiszolgáló személyzet-eszköz, nem biztos hogy jutna belőlük külön Szolnokra is a kétüléses Gripenekhez. Max. időnként áttelepülhetnének. De egyébként az új buszokkal már nem lesz távolság a 2 bázis közti út! ;) Viszont hosszútávon lehet benne ráció. Főleg ha elkészülnek Kecskeméten a bővítéssel, és az amcsik folyamatosan itt állomásoztatnak egységeket.
Igen, C- re gondoltam volna ha nem B-t írok...
 
Mivel mi nem duskálunk anyagiakban és nincs erős baráti kezünk így az occó de alternatív lehetőségeket is számba kell venni. Egyébiránt arra amire mi használnánk arra tökéletes lenne.
Nem. Nem és nem.
Miért kell mindig újra elmondani, hogy miért nincs ezekre szükség?
 
Mire használnánk?


Szerintem csak a vadászpilóták képzéséhez van szükség sugárhajtású gyakorlógépekre. A többiekéhez nincs. (Legalábbis máshol sem használják erre.)
Ha az NFTC-n végző évi két ember 2021-ig tudja pótolni a Gripenről távozókat, akkor majd hány új vadászpilótára lesz szükség évente? Kb. ugyanennyire?

Nekem az nem világos, hogy az a tudás, amit jelenleg Kanadában a Harvard II gépeken szereznek meg a pilóták, az a magyar képzésben hogyan és milyen típuson fogják megkapni. Biztos ki van ez már találva, csak mi kívülállók nem tudjuk még. Illetve valószínű, hogy sok olyan dolog lesz, amit itthon nem fognak tanulni, gyakorolni.

http://www.nftc.hu/a-phase2b.htm

http://www.aranysas.hu/cikk_juharfalevelesek.php

Megtanulnak majd Zlinen repülni, aztán mindenkit egyből ráültetnek az L39-re és akinek nem megy, majd abból lesz a helikopteres vagy teherszállítógép pilóta?
Aki meg tudja/bírja, az meg gondolom megtanulja az L39-en azt, amit Kanadában a Hawk-on kellett 40 repült óra alatt.

http://www.nftc.hu/a-phase4.htm
 
Na, ha kicsi is de ezt is, de ezt az előrelépést is meg kell becsülni
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ebben nem vagyok biztos, de szerintem ezt is az amerikaiak adták, ill. ezt választottuk a katonai segélycsomagból.
 
Szerintem csak a vadászpilóták képzéséhez van szükség sugárhajtású gyakorlógépekre. A többiekéhez nincs. (Legalábbis máshol sem használják erre.)
Ha az NFTC-n végző évi két ember 2021-ig tudja pótolni a Gripenről távozókat, akkor majd hány új vadászpilótára lesz szükség évente? Kb. ugyanennyire?

Nekem az nem világos, hogy az a tudás, amit jelenleg Kanadában a Harvard II gépeken szereznek meg a pilóták, az a magyar képzésben hogyan és milyen típuson fogják megkapni. Biztos ki van ez már találva, csak mi kívülállók nem tudjuk még. Illetve valószínű, hogy sok olyan dolog lesz, amit itthon nem fognak tanulni, gyakorolni.

http://www.nftc.hu/a-phase2b.htm

http://www.aranysas.hu/cikk_juharfalevelesek.php

Megtanulnak majd Zlinen repülni, aztán mindenkit egyből ráültetnek az L39-re és akinek nem megy, majd abból lesz a helikopteres vagy teherszállítógép pilóta?
Aki meg tudja/bírja, az meg gondolom megtanulja az L39-en azt, amit Kanadában a Hawk-on kellett 40 repült óra alatt.

http://www.nftc.hu/a-phase4.htm
Sajnos az MH a transzparencia teljes hiányával küzd. Miért? Nem tudom, de sok országban nem így működik pl.: USA, GBR, Lengyelország, Románia, csehek stb.
Ezek az országok már évekre előre tudják melyik évben, mit, mennyit szereznek be, melyik terület kapja a fő hangsúlyt, mik a céljaik, mindezt titkolózás nélkül.
 
Szerintem csak a vadászpilóták képzéséhez van szükség sugárhajtású gyakorlógépekre. A többiekéhez nincs. (Legalábbis máshol sem használják erre.)
Ha az NFTC-n végző évi két ember 2021-ig tudja pótolni a Gripenről távozókat, akkor majd hány új vadászpilótára lesz szükség évente? Kb. ugyanennyire?

Nekem az nem világos, hogy az a tudás, amit jelenleg Kanadában a Harvard II gépeken szereznek meg a pilóták, az a magyar képzésben hogyan és milyen típuson fogják megkapni. Biztos ki van ez már találva, csak mi kívülállók nem tudjuk még. Illetve valószínű, hogy sok olyan dolog lesz, amit itthon nem fognak tanulni, gyakorolni.

http://www.nftc.hu/a-phase2b.htm

http://www.aranysas.hu/cikk_juharfalevelesek.php

Megtanulnak majd Zlinen repülni, aztán mindenkit egyből ráültetnek az L39-re és akinek nem megy, majd abból lesz a helikopteres vagy teherszállítógép pilóta?
Aki meg tudja/bírja, az meg gondolom megtanulja az L39-en azt, amit Kanadában a Hawk-on kellett 40 repült óra alatt.

http://www.nftc.hu/a-phase4.htm
Pilatus Pc9 vagy Orlik mint köztes típus nélkül csak fölösleges pazarlása lesz ez a jet-repórának.
 
Sajnos az MH a transzparencia teljes hiányával küzd. Miért? Nem tudom, de sok országban nem így működik pl.: USA, GBR, Lengyelország, Románia, csehek stb.
Ezek az országok már évekre előre tudják melyik évben, mit, mennyit szereznek be, melyik terület kapja a fő hangsúlyt, mik a céljaik, mindezt titkolózás nélkül.
Hát ez sajnos ilyen magyar módi. Mindenből egy kicsit....Több fókusz van egyszerre. Légierő fejlesztése, missziózás támogatása, határvédelem, különleges erők, tartalékos képzés vannak most soron.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9