Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Jól látom, hogy nagyon tesztelik a szárnyankénti dupla R-27 kombót, érdekes, hogy erre a régebbi Szu-27SzM/SzM3-asok is képesek, de a közelmúltig, a Szu-30SzM gépekkel végzett teszt sorozatig ezt egyetlen 12 fegyvertartós Szu-27-es családtagon se eröltették. Okát nem tudom.

Valami teszt lesz szerintem. Már csak annak fényében is, hogy a friss fotókon már R-77-1 -ből van 2 a szárnyak alatt az R-73 -ok mellett a Szu-30 SzM gépen, és nekem csak most szúrt szemet, hogy bizony a hajtóművek közötti függesztési ponton v. pontokon is 1 v. 2xR-77-1 van rögzítve.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezek micsodák a Szu-35 orrkúpjának az oldalán?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Régi vágyam megtudni, hogy a KnAAPO/KnAAZ által gyártott Szu-30M2-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-35Sz-ek vajon mi a jófenéért okádják össze az amúgy tetszetős festésüket a szárnyak bekötésének felső felületénél lévő átlapolásnál?
228724.jpg

143212.jpg

216535.jpg


Összevetve az Irkut Szu-30SzM gépeivel, szürkével és kékkel, ott nem látni ezt a korróziót(?)

212627.jpg

214161.jpg


De még a NAPO Szu-34-esein se...
 
Régi vágyam megtudni, hogy a KnAAPO/KnAAZ által gyártott Szu-30M2-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-35Sz-ek vajon mi a jófenéért okádják össze az amúgy tetszetős festésüket a szárnyak bekötésének felső felületénél lévő átlapolásnál?
228724.jpg

143212.jpg

216535.jpg


Összevetve az Irkut Szu-30SzM gépeivel, szürkével és kékkel, ott nem látni ezt a korróziót(?)

212627.jpg

214161.jpg


De még a NAPO Szu-34-esein se...

Az inkább folyás.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Régi vágyam megtudni, hogy a KnAAPO/KnAAZ által gyártott Szu-30M2-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-35Sz-ek vajon mi a jófenéért okádják össze az amúgy tetszetős festésüket a szárnyak bekötésének felső felületénél lévő átlapolásnál?
228724.jpg

143212.jpg

216535.jpg


Összevetve az Irkut Szu-30SzM gépeivel, szürkével és kékkel, ott nem látni ezt a korróziót(?)

212627.jpg

214161.jpg


De még a NAPO Szu-34-esein se...

Lehet, hogy hülyeséget írok, de ahogy látom a Su-35Sz, a Su-37szm3 és a Su-30M2 nem rendelkeznek kacsaszárnnyal, míg a Su-30Szm és a 34-es igen. Szóval nem lehet, hogy ez valami aerodinamkai különbség okán fellépő jelenség?
 
Az inkább folyás.
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.
 
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.

Az első és harmadik képen tisztán látszik,hogy folyik valami szmötyi.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.
Hidraulika-olaj lehet a szárnytőben lévő csatlakozókból szerelésnél kifolyt kis mennyiség, amit kiszív a szárny felső felületén létrejövő szívóhatás, nagy állásszögnél kinyomja a futóaknán át alulról ható torlónyomás, aztán megül benne a por, kosz. De ugyanúgy lehet a napon felforrósodott gépből az elfolyósodott zsír kiszívódása/nyomódása és elkoszolódása is. A szárnytőben bőven vannak zsírozandó bekötőcsapok, kb. ott vannak a főfutó bekötései amik állandó zsírzási pontok, a főfutó-munkahenger és csatlakozói, amiből szivároghat a hidraulikaolaj stb.. Hogy nem korrózió, abban elég biztos vagyok.
 
Hidraulika-olaj lehet a szárnytőben lévő csatlakozókból szerelésnél kifolyt kis mennyiség, amit kiszív a szárny felső felületén létrejövő szívóhatás, nagy állásszögnél kinyomja a futóaknán át alulról ható torlónyomás, aztán megül benne a por, kosz. De ugyanúgy lehet a napon felforrósodott gépből az elfolyósodott zsír kiszívódása/nyomódása és elkoszolódása is. A szárnytőben bőven vannak zsírozandó bekötőcsapok, kb. ott vannak a főfutó bekötései amik állandó zsírzási pontok, a főfutó-munkahenger és csatlakozói, amiből szivároghat a hidraulikaolaj stb.. Hogy nem korrózió, abban elég biztos vagyok.

A kérdés ettől még adott, miért csak a KnAAZ gépein látszik ez ennyire?
 
Hidraulika-olaj lehet a szárnytőben lévő csatlakozókból szerelésnél kifolyt kis mennyiség, amit kiszív a szárny felső felületén létrejövő szívóhatás, nagy állásszögnél kinyomja a futóaknán át alulról ható torlónyomás, aztán megül benne a por, kosz. De ugyanúgy lehet a napon felforrósodott gépből az elfolyósodott zsír kiszívódása/nyomódása és elkoszolódása is. A szárnytőben bőven vannak zsírozandó bekötőcsapok, kb. ott vannak a főfutó bekötései amik állandó zsírzási pontok, a főfutó-munkahenger és csatlakozói, amiből szivároghat a hidraulikaolaj stb.. Hogy nem korrózió, abban elég biztos vagyok.
Egyértelműen nem korrózió, az kb.hidraulika olaj lesz valahonnan.
A kérdés ettől még adott, miért csak a KnAAZ gépein látszik ez ennyire?
Mert gyérebb a minőség ahogy összedobálják őket, azért.
 
A kérdés ettől még adott, miért csak a KnAAZ gépein látszik ez ennyire?
Lehet gyártási probléma is, egészem pontosan összeszerelési trehányság. Ha egyik cégnél a hosszú szárnytő-lemez felszerelése előtt kipasztázzák az illeszkedő felületet a lemez felcsavarozása előtt, akkor ott tökéletes a zárás, nem jut át se levegő, se olaj, se zsír a szárny felső felületére. Ha a másik cégnél ezt megspórolják (vagy üzemeltetés/karbantartás során egyszer már le/felszerelték és akkor nem pasztázták újra), akkor már szabad az útja minden átszivárgó matériának a szárny felső felületére. Ekkor persze már az is trehányság, hogy utána nem tisztítják a szárny felső felületét (mondván hogy a főnök úgyse látja felülről mert fel se mászik oda :mad:).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Lehet gyártási probléma is, egészem pontosan összeszerelési trehányság. Ha egyik cégnél a hosszú szárnytő-lemez felszerelése előtt kipasztázzák az illeszkedő felületet a lemez felcsavarozása előtt, akkor ott tökéletes a zárás, nem jut át se levegő, se olaj, se zsír a szárny felső felületére. Ha a másik cégnél ezt megspórolják (vagy üzemeltetés/karbantartás során egyszer már le/felszerelték és akkor nem pasztázták újra), akkor már szabad az útja minden átszivárgó matériának a szárny felső felületére. Ekkor persze már az is trehányság, hogy utána nem tisztítják a szárny felső felületét (mondván hogy a főnök úgyse látja felülről mert fel se mászik oda :mad:).

A karbantartási utasításokat a gyártó vagy a fejlesztő írja?Szóval ki mondja meg,hogy kell-e paszta vagy nem?
 
A karbantartási utasításokat a gyártó vagy a fejlesztő írja?Szóval ki mondja meg,hogy kell-e paszta vagy nem?
A fejlesztő és gyártó is. A gép részegységekből áll, az egyes részegységeknek is vannak speciális dolgai, amit úgymond a tervező / fővállalkozó nem bírtálhat felül vagy ugrik a gari.

Pl. egy cég hiába tervez be egy kompresszort a magyar gázhálózatba attól még a kompresszor üzemeltetési utasításában szereplő dolgokat nem bírálhatja felül. Tehát pl. egy munkahenger gyártója előrírhatja, hogy X óránként szétszedés, tisztítás és itt-ott kenés és pl. szűrési finomságot az olajszűrőre, hogy az ő általa előírt élettartam és üzembiztonság meglegyen. Az, hogy a különböző részegységek összeépítéséből és az előírt gyártástechnológiából adódó illesztési határfelületekre és generálisan mit írnak elő az részben tervezői felelősség. A hidraulika csövezést és rögzízést és a gépen minden vezeték nyomvonalát a tervező teszi be. Dörzsölés vagy más igénybevétel miatti dolgok ellenőrzésének előírása az már tervezői felelősség.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
A karbantartási utasításokat a gyártó vagy a fejlesztő írja?Szóval ki mondja meg,hogy kell-e paszta vagy nem?
Alapvetően a tervező és a készterméket kiadó gyártó cég, de figyelembe kell nekik venni a fedélzeti rendszerek és berendezések beszállítóinak előírásait és limitjeit is. Ezeket vagy beleírják a saját karbantartási/üzemeltetési utasításaikba, vagy egyszerűen meghivatkozzák/mellékelik a beszállítók vonatkozó dokumentációját.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Közben az orosz közösségi oldalokon azt írják, hogy a vízben élve megtalálták a két pilótát , akik az utolsó pillanatban katapultáltak. A madaras rész is gyanús, mert, ha csak az egyik hajtomübe repül madár a másikkal tudott volna repülni.