Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Jól látom, hogy nagyon tesztelik a szárnyankénti dupla R-27 kombót, érdekes, hogy erre a régebbi Szu-27SzM/SzM3-asok is képesek, de a közelmúltig, a Szu-30SzM gépekkel végzett teszt sorozatig ezt egyetlen 12 fegyvertartós Szu-27-es családtagon se eröltették. Okát nem tudom.

Valami teszt lesz szerintem. Már csak annak fényében is, hogy a friss fotókon már R-77-1 -ből van 2 a szárnyak alatt az R-73 -ok mellett a Szu-30 SzM gépen, és nekem csak most szúrt szemet, hogy bizony a hajtóművek közötti függesztési ponton v. pontokon is 1 v. 2xR-77-1 van rögzítve.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
Régi vágyam megtudni, hogy a KnAAPO/KnAAZ által gyártott Szu-30M2-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-35Sz-ek vajon mi a jófenéért okádják össze az amúgy tetszetős festésüket a szárnyak bekötésének felső felületénél lévő átlapolásnál?
228724.jpg

143212.jpg

216535.jpg


Összevetve az Irkut Szu-30SzM gépeivel, szürkével és kékkel, ott nem látni ezt a korróziót(?)

212627.jpg

214161.jpg


De még a NAPO Szu-34-esein se...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Régi vágyam megtudni, hogy a KnAAPO/KnAAZ által gyártott Szu-30M2-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-35Sz-ek vajon mi a jófenéért okádják össze az amúgy tetszetős festésüket a szárnyak bekötésének felső felületénél lévő átlapolásnál?
228724.jpg

143212.jpg

216535.jpg


Összevetve az Irkut Szu-30SzM gépeivel, szürkével és kékkel, ott nem látni ezt a korróziót(?)

212627.jpg

214161.jpg


De még a NAPO Szu-34-esein se...

Az inkább folyás.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Régi vágyam megtudni, hogy a KnAAPO/KnAAZ által gyártott Szu-30M2-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-35Sz-ek vajon mi a jófenéért okádják össze az amúgy tetszetős festésüket a szárnyak bekötésének felső felületénél lévő átlapolásnál?
228724.jpg

143212.jpg

216535.jpg


Összevetve az Irkut Szu-30SzM gépeivel, szürkével és kékkel, ott nem látni ezt a korróziót(?)

212627.jpg

214161.jpg


De még a NAPO Szu-34-esein se...

Lehet, hogy hülyeséget írok, de ahogy látom a Su-35Sz, a Su-37szm3 és a Su-30M2 nem rendelkeznek kacsaszárnnyal, míg a Su-30Szm és a 34-es igen. Szóval nem lehet, hogy ez valami aerodinamkai különbség okán fellépő jelenség?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
Az inkább folyás.
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.

Az első és harmadik képen tisztán látszik,hogy folyik valami szmötyi.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.
Hidraulika-olaj lehet a szárnytőben lévő csatlakozókból szerelésnél kifolyt kis mennyiség, amit kiszív a szárny felső felületén létrejövő szívóhatás, nagy állásszögnél kinyomja a futóaknán át alulról ható torlónyomás, aztán megül benne a por, kosz. De ugyanúgy lehet a napon felforrósodott gépből az elfolyósodott zsír kiszívódása/nyomódása és elkoszolódása is. A szárnytőben bőven vannak zsírozandó bekötőcsapok, kb. ott vannak a főfutó bekötései amik állandó zsírzási pontok, a főfutó-munkahenger és csatlakozói, amiből szivároghat a hidraulikaolaj stb.. Hogy nem korrózió, abban elég biztos vagyok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
Hidraulika-olaj lehet a szárnytőben lévő csatlakozókból szerelésnél kifolyt kis mennyiség, amit kiszív a szárny felső felületén létrejövő szívóhatás, nagy állásszögnél kinyomja a futóaknán át alulról ható torlónyomás, aztán megül benne a por, kosz. De ugyanúgy lehet a napon felforrósodott gépből az elfolyósodott zsír kiszívódása/nyomódása és elkoszolódása is. A szárnytőben bőven vannak zsírozandó bekötőcsapok, kb. ott vannak a főfutó bekötései amik állandó zsírzási pontok, a főfutó-munkahenger és csatlakozói, amiből szivároghat a hidraulikaolaj stb.. Hogy nem korrózió, abban elég biztos vagyok.

A kérdés ettől még adott, miért csak a KnAAZ gépein látszik ez ennyire?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Hidraulika-olaj lehet a szárnytőben lévő csatlakozókból szerelésnél kifolyt kis mennyiség, amit kiszív a szárny felső felületén létrejövő szívóhatás, nagy állásszögnél kinyomja a futóaknán át alulról ható torlónyomás, aztán megül benne a por, kosz. De ugyanúgy lehet a napon felforrósodott gépből az elfolyósodott zsír kiszívódása/nyomódása és elkoszolódása is. A szárnytőben bőven vannak zsírozandó bekötőcsapok, kb. ott vannak a főfutó bekötései amik állandó zsírzási pontok, a főfutó-munkahenger és csatlakozói, amiből szivároghat a hidraulikaolaj stb.. Hogy nem korrózió, abban elég biztos vagyok.
Egyértelműen nem korrózió, az kb.hidraulika olaj lesz valahonnan.
A kérdés ettől még adott, miért csak a KnAAZ gépein látszik ez ennyire?
Mert gyérebb a minőség ahogy összedobálják őket, azért.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A kérdés ettől még adott, miért csak a KnAAZ gépein látszik ez ennyire?
Lehet gyártási probléma is, egészem pontosan összeszerelési trehányság. Ha egyik cégnél a hosszú szárnytő-lemez felszerelése előtt kipasztázzák az illeszkedő felületet a lemez felcsavarozása előtt, akkor ott tökéletes a zárás, nem jut át se levegő, se olaj, se zsír a szárny felső felületére. Ha a másik cégnél ezt megspórolják (vagy üzemeltetés/karbantartás során egyszer már le/felszerelték és akkor nem pasztázták újra), akkor már szabad az útja minden átszivárgó matériának a szárny felső felületére. Ekkor persze már az is trehányság, hogy utána nem tisztítják a szárny felső felületét (mondván hogy a főnök úgyse látja felülről mert fel se mászik oda :mad:).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Lehet gyártási probléma is, egészem pontosan összeszerelési trehányság. Ha egyik cégnél a hosszú szárnytő-lemez felszerelése előtt kipasztázzák az illeszkedő felületet a lemez felcsavarozása előtt, akkor ott tökéletes a zárás, nem jut át se levegő, se olaj, se zsír a szárny felső felületére. Ha a másik cégnél ezt megspórolják (vagy üzemeltetés/karbantartás során egyszer már le/felszerelték és akkor nem pasztázták újra), akkor már szabad az útja minden átszivárgó matériának a szárny felső felületére. Ekkor persze már az is trehányság, hogy utána nem tisztítják a szárny felső felületét (mondván hogy a főnök úgyse látja felülről mert fel se mászik oda :mad:).

A karbantartási utasításokat a gyártó vagy a fejlesztő írja?Szóval ki mondja meg,hogy kell-e paszta vagy nem?
 
M

molnibalage

Guest
A karbantartási utasításokat a gyártó vagy a fejlesztő írja?Szóval ki mondja meg,hogy kell-e paszta vagy nem?
A fejlesztő és gyártó is. A gép részegységekből áll, az egyes részegységeknek is vannak speciális dolgai, amit úgymond a tervező / fővállalkozó nem bírtálhat felül vagy ugrik a gari.

Pl. egy cég hiába tervez be egy kompresszort a magyar gázhálózatba attól még a kompresszor üzemeltetési utasításában szereplő dolgokat nem bírálhatja felül. Tehát pl. egy munkahenger gyártója előrírhatja, hogy X óránként szétszedés, tisztítás és itt-ott kenés és pl. szűrési finomságot az olajszűrőre, hogy az ő általa előírt élettartam és üzembiztonság meglegyen. Az, hogy a különböző részegységek összeépítéséből és az előírt gyártástechnológiából adódó illesztési határfelületekre és generálisan mit írnak elő az részben tervezői felelősség. A hidraulika csövezést és rögzízést és a gépen minden vezeték nyomvonalát a tervező teszi be. Dörzsölés vagy más igénybevétel miatti dolgok ellenőrzésének előírása az már tervezői felelősség.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A karbantartási utasításokat a gyártó vagy a fejlesztő írja?Szóval ki mondja meg,hogy kell-e paszta vagy nem?
Alapvetően a tervező és a készterméket kiadó gyártó cég, de figyelembe kell nekik venni a fedélzeti rendszerek és berendezések beszállítóinak előírásait és limitjeit is. Ezeket vagy beleírják a saját karbantartási/üzemeltetési utasításaikba, vagy egyszerűen meghivatkozzák/mellékelik a beszállítók vonatkozó dokumentációját.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 568
85 032
113
Közben az orosz közösségi oldalokon azt írják, hogy a vízben élve megtalálták a két pilótát , akik az utolsó pillanatban katapultáltak. A madaras rész is gyanús, mert, ha csak az egyik hajtomübe repül madár a másikkal tudott volna repülni.