Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ami egészen nevetséges megközleítés, így lehet elveszteni a tapasztalt pilótákat, aki banális műszaki hiba esetén is inkább a gépet mentik és odapalancsintáznak. Új gépet összerakni kényelmes tempóban is fél-egy év, egy tapasztalt pilótát leakasztani és meg is tartani évtizedes történet.Az orosz pilótákon nagy a nyomás mivel az elvesztett gépek árát rajtuk követelhetik. Korábban volt rá példa, hogy a bíróság a pilótától kérte az összetört gép árát. Itt is az lehetett, hogy az utolsó pillanatig próbálták megmenteni a gépet és csak a kritikus pillanatban katapultáltak-amit nem vettek észre és azért nyilvánították halottnak a pilótákat.
Ami egészen nevetséges megközleítés, így lehet elveszteni a tapasztalt pilótákat, aki banális műszaki hiba esetén is inkább a gépet mentik és odapalancsintáznak. Új gépet összerakni kényelmes tempóban is fél-egy év, egy tapasztalt pilótát leakasztani és meg is tartani évtizedes történet.
Nem olvastam, nem hallottam róla. Még pilótahiba esetén is teljesen nevetséges gyakorlat ez, ha ezt komolyan gondolják.Konkrét eset is volt-nem tudom olvastad-e?
Pár hónapja az egyik orosz pilótát a bíróság kötelezte kártérítésre az összetört gépért.
Hogy rávilágítsak hol találkoztam ilyennel. Hát a Nagy Durranás (Hot Shots!) című filmben (Top Gun paródia), ahol Topper Harley megjegyzi, hogy havi X dollárt törleszt az összetört gépért, nem kellene, ha megköti a gépre a CASCO-t...Nem olvastam, nem hallottam róla. Még pilótahiba esetén is teljesen nevetséges gyakorlat ez, ha ezt komolyan gondolják.
Ott van valahol az igazság, hogy egy 40-80 millió dolláros kárt egy pilóta nem tud megtéríteni. De ha erre nem képes, akkor mire az ítélet? Nevelési célzattal?
Talán majd így jobban oda fognak figyelni a repülésre? Életszerűtlen gyakorlat...
Egy kis pontosítás: nem csak az orrfutót húzta be (ez üzemszerűen külön nem lehetséges), hanem a futómű-rendszert vezérelte benti helyzetbe, de mivel az orrfutón kisebb a terhelés, az indul el először befelé. Az orra bukás után meg a főfutók már nemigen tudnak becsukódni, mert még nagyobb lesz rajtuk a terhelés, ráadásul gurulási iránnyal szemben kellene becsukódniuk.Vannak olyan esetek, hogy a pilótát elitélik, nyilván nem tudja kifizitne az okozott kárt, de nevelési célból kap valamilyen pénzbüntetést.
A Balti-flotta pilótája 2017-ben egy Szu-27-esnél leszálláskor a fékernyő kinyitása helyett az orrfutómüvet húzta be és így szállt le. 27 millió Rubel kárt okozva.
Két évet kapott.
https://kgd.ru/news/society/item/71...va-goda-uslovno-za-slomannyj-istrebitel-su-27
Egyszer egy B1est levert egy liba az égről.Sajnos minden friss cikkben azt írják, hogy életüket vesztették... Szakértők kételkednek az "egyetlen" madaras verzióban.
https://utro.ru/army/2018/05/03/1359513.shtml
http://rusvesna.su/news/1525346789
https://www.ridus.ru/news/275732
Az egyetlen eddigi fotó amit az esetről láttam azt mutatja, hogy alig a parttól párszáz m-re zuhantak a tengerbe. A hmeimim bázis meg a tengertől alig 2km-re van, szóval start után gyorsításra és emelkedésre nem sok idejük lehetett, viszont jól meg lehettek tankolva és esetleg pár tonna bomba is ott lóghatott alattuk. Ilyen erősen terhelt helyzetben alacsonyan és kis sebességnél elveszíteni a tolóerő 50%-át nem nyerő. Ráadásul a tengerpartnál repülő madarak azok nagy eséllyel sirályok, azok meg nemigen repülnek egyesével, ahol kaját találnak ott csapatokban repülnek, így nem nehéz többet is kifogni belőlük akár mindkét szívócsatornába. Az is előfordulhat hogy csak egyik hajtómű kajál be néhány madarat, de olyan pompázst okoznak hogy szétrobbannak a turbinalapátok, és azok teszik tönkre a másik hajtóművet is, szóval többféle rossz esélyre is lehet tippelni.Lezuhant egy SM:
https://index.hu/kulfold/2018/05/03/madar_miatt_zuhant_a_tengerbe_egy_orosz_vadaszgep/
Hogy zuhanhat le ilyesmitől egy kétmotoros vadászgép? Már ha ettől zuhant le.
https://i.pinimg.com/originals/49/0b/7a/490b7ad25d66a73ef1b5951a4a84ec33.gifÉs mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.
Úgy látszik, nem tdja senkiEzek micsodák a Szu-35 orrkúpjának az oldalán?
Olyan világítós csíkok, mint a neonhalon.Úgy látszik, nem tdja senki
Úgy látszik, nem tdja senki