Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 125
50 063
113
Sok minden gyanús itt, még várjunk szerintem. Két hajtóműves típus nem szokott egy madárral való ütközéstől lezuhanni, illetve kettőből két pilóta sem szokott meghalni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 507
84 716
113
Az orosz pilótákon nagy a nyomás mivel az elvesztett gépek árát rajtuk követelhetik. Korábban volt rá példa, hogy a bíróság a pilótától kérte az összetört gép árát. Itt is az lehetett, hogy az utolsó pillanatig próbálták megmenteni a gépet és csak a kritikus pillanatban katapultáltak-amit nem vettek észre és azért nyilvánították halottnak a pilótákat.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
M

molnibalage

Guest
Az orosz pilótákon nagy a nyomás mivel az elvesztett gépek árát rajtuk követelhetik. Korábban volt rá példa, hogy a bíróság a pilótától kérte az összetört gép árát. Itt is az lehetett, hogy az utolsó pillanatig próbálták megmenteni a gépet és csak a kritikus pillanatban katapultáltak-amit nem vettek észre és azért nyilvánították halottnak a pilótákat.
Ami egészen nevetséges megközleítés, így lehet elveszteni a tapasztalt pilótákat, aki banális műszaki hiba esetén is inkább a gépet mentik és odapalancsintáznak. Új gépet összerakni kényelmes tempóban is fél-egy év, egy tapasztalt pilótát leakasztani és meg is tartani évtizedes történet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 507
84 716
113
Ami egészen nevetséges megközleítés, így lehet elveszteni a tapasztalt pilótákat, aki banális műszaki hiba esetén is inkább a gépet mentik és odapalancsintáznak. Új gépet összerakni kényelmes tempóban is fél-egy év, egy tapasztalt pilótát leakasztani és meg is tartani évtizedes történet.

Konkrét eset is volt-nem tudom olvastad-e?
Pár hónapja az egyik orosz pilótát a bíróság kötelezte kártérítésre az összetört gépért.
 
M

molnibalage

Guest
Nem olvastam, nem hallottam róla. Még pilótahiba esetén is teljesen nevetséges gyakorlat ez, ha ezt komolyan gondolják.
Hogy rávilágítsak hol találkoztam ilyennel. Hát a Nagy Durranás (Hot Shots!) című filmben (Top Gun paródia), ahol Topper Harley megjegyzi, hogy havi X dollárt törleszt az összetört gépért, nem kellene, ha megköti a gépre a CASCO-t...

Na, kb. ilyen szinten röhejesnek tekintem az egészet...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 507
84 716
113
Ott van valahol az igazság, hogy egy 40-80 millió dolláros kárt egy pilóta nem tud megtéríteni. De ha erre nem képes, akkor mire az ítélet? Nevelési célzattal?
Talán majd így jobban oda fognak figyelni a repülésre? Életszerűtlen gyakorlat...

Vannak olyan esetek, hogy a pilótát elitélik, nyilván nem tudja kifizitne az okozott kárt, de nevelési célból kap valamilyen pénzbüntetést.
A Balti-flotta pilótája 2017-ben egy Szu-27-esnél leszálláskor a fékernyő kinyitása helyett az orrfutómüvet húzta be és így szállt le. 27 millió Rubel kárt okozva.
Két évet kapott.

https://kgd.ru/news/society/item/71...va-goda-uslovno-za-slomannyj-istrebitel-su-27
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Vannak olyan esetek, hogy a pilótát elitélik, nyilván nem tudja kifizitne az okozott kárt, de nevelési célból kap valamilyen pénzbüntetést.
A Balti-flotta pilótája 2017-ben egy Szu-27-esnél leszálláskor a fékernyő kinyitása helyett az orrfutómüvet húzta be és így szállt le. 27 millió Rubel kárt okozva.
Két évet kapott.

https://kgd.ru/news/society/item/71...va-goda-uslovno-za-slomannyj-istrebitel-su-27
Egy kis pontosítás: nem csak az orrfutót húzta be (ez üzemszerűen külön nem lehetséges), hanem a futómű-rendszert vezérelte benti helyzetbe, de mivel az orrfutón kisebb a terhelés, az indul el először befelé. Az orra bukás után meg a főfutók már nemigen tudnak becsukódni, mert még nagyobb lesz rajtuk a terhelés, ráadásul gurulási iránnyal szemben kellene becsukódniuk.
A pilóta meg igaz hogy két évet kapott, de két évre felfüggesztve, ami azért nem ugyanaz.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Lezuhant egy SM:
https://index.hu/kulfold/2018/05/03/madar_miatt_zuhant_a_tengerbe_egy_orosz_vadaszgep/
Hogy zuhanhat le ilyesmitől egy kétmotoros vadászgép? Már ha ettől zuhant le.
Az egyetlen eddigi fotó amit az esetről láttam azt mutatja, hogy alig a parttól párszáz m-re zuhantak a tengerbe. A hmeimim bázis meg a tengertől alig 2km-re van, szóval start után gyorsításra és emelkedésre nem sok idejük lehetett, viszont jól meg lehettek tankolva és esetleg pár tonna bomba is ott lóghatott alattuk. Ilyen erősen terhelt helyzetben alacsonyan és kis sebességnél elveszíteni a tolóerő 50%-át nem nyerő. Ráadásul a tengerpartnál repülő madarak azok nagy eséllyel sirályok, azok meg nemigen repülnek egyesével, ahol kaját találnak ott csapatokban repülnek, így nem nehéz többet is kifogni belőlük akár mindkét szívócsatornába. Az is előfordulhat hogy csak egyik hajtómű kajál be néhány madarat, de olyan pompázst okoznak hogy szétrobbannak a turbinalapátok, és azok teszik tönkre a másik hajtóművet is, szóval többféle rossz esélyre is lehet tippelni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
És mi folyik ott szerinted? Üzemanyag, vagy olaj nem lehet, talán páralecsapódás és nem megfelelően kezelt lemezmunka kettőse lehet a dolog nyitja. Korábbi, Szu-35Sz walk around képeken a trehány paneltömítések és az ökörhugyozás színvonalú titán vonalhegesztés mellett ennek a lemeznek a környéke volt még erősen szembeötlő.
https://i.pinimg.com/originals/49/0b/7a/490b7ad25d66a73ef1b5951a4a84ec33.gif
Nekem úgy tűnik, hogy a Szuhoj ugyanúgy csavarsorral rakja fel a félszárnyakat, mint ahogy a Li-2-n meg az Il-14-esen vagy épp az An-26-oson szokás.
Szóval nála nem úgy vannak a bekötések, mint a MiG-21-nél (vagy még a 29-esnél is, meg általában ahogy tanítani szokták), hogy a főtartók (+melléktartók) végén bekötővasalás, meg oldalanként 5-6 bika menetes csapszeg ezekben, hanem egy rakat csavar van a megerősített végbordákon a profil mentén alul+felül.
Namost, amit volt szerencsém élőben látni: az An-26-nál ez úgy néz ki, hogy ezeknek a csavarsoroknak a fészke csurig tele van töltve zsírral, aztán az ezeket a csavarsorokat lefedő takarólemezre tömítőpaszta van felhordva és megszámlálhatatlan sok 4-es süllyesztettfejű csavarral van leszorítva.
Szóval szerintem annyi történhetett, hogy a tömítőpaszta (de lehet, hogy valamilyen előregyártott gumitömítést találtak ki Szuhoj bácsiék) nem jön ki jól a felhasznált zsírral és a sok-sok igénybevétel hatására szépen kidolgozza a zsírt a hosszú lemezcsík két oldalán, meg esetleg a csavarfejek alól is.

Annyi megjegyzés még, hogy a rendellenes hidraulika, vagy olajfolyás, az inkább alul jelentkezne, de emel, vagy tindalos a megmondhatója, hogy azt a technológia nem nézi jó szemmel, hogy csak úgy folyjon a hidraulika. Ráadásul az AMG-10-esnek van egy olyan tulajdonsága, hogy ha kijön valahol, akkor öntömítő tulajdonságra tesz szert (gondolom a levegőből veszi ki a zokszigént, vagy ilyesmi) és olyan állaga lesz nagyon hamar, mint mikor az dunsztosüveg aljára odaszárad a maradék lekvár, amit már nem volt türelmed kikaparni kiskanállal. :D
Ilyen koszos nyomok elő szoktak fordulni olaj, vagy tüzelőanyag túlfolyóknál, de azok ugye általában alul helyezkednek el és ott kvázi természetes ez a jelenség.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
killing two pilots on board, the Russian Defense Ministry has confirmed.
Mindkét pilóta pattinthat, nem? Mindketten hibáztak. Én simán kilőttem volna a parancsnokot is, ha veszélyben az életem. Ráér később megköszönni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 874
113
Úgy látszik, nem tdja senki :(

Én bizony régóta figyelem, gyakorlatilag azóta, mióta először megjelent fotókon. A 2007-es MAKSz-on kiállított 901-esnek ugyanis még fém orrkúpja volt pitot-csővel és én csak azt láttam élőben. Szóval jóideje figyelem, de azóta se jöttem rá mi ez. Bízom benne, hogy egyszer majd valaki felhomályosít engem is.