Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mmm... az hogy is van, hogy a Szu-27-nek akkora függőleges vezérsíkok kellenek, míg a Szu-57-nek elég jóval kisebb is?
Visszarepülték valami garanciális javításra ?Novoszibirszkben az egyik kínai Szu-35
A SZU-57 egy "kicsivel"modernebb aerodinamikával rendelkező gép.
És tedd hozzá, a Szu-27-es családnak még pótvezérsíkok is kellenek (kivéve a Szu-34-est, ne kérdezd, miért), de a Szu-57-esnek az sincs. Viszont az egész vezérsík mozog, ezt hívják balansz vezérsíknak, tehát a két felület két hatalmas oldalkormány is egyben. És, hogy méghatékonyabban láthassa el feladatát, képes egymástól függetlenül is kitérni. Arra, amire a függőleges, illetve ebben az esetben pillangó elrendezésű vezérsíkra szükség van, ez a kialakítás több, mint elegendő.
Ne feledjük, extrém nagy állásszögeken már a függőleges vezérsíkok csak egy kis felülete aktív, a többit a sárkány leárnyékolja, tehát eleve más irányfelületek veszik át a szerepüket, illetve más az egész kitérítésével a vezérsíkok belépőéle is újabb szögekből kaphat megfúvást. Az az evolúció, ami a Szu-27P vs Szu-27M vonalon a nyolcvanas-kilencvenes években végbement, mára már nem aktuális. Akkoriban a vezérsík és a rajta levő oldalkormány oldalviszonyát és felületét is egyaránt növelték, jókora vezérsíkot gyártva így. Ugyanez a Szu-35Sz esetében már csak annyi volt, hogy a vezérsík egy az egyben a Szu-27-esé, a rajta levő oldalkormány felülete lett megtoldva.
A Szu-57-esnél pedig az egész vezérsík kitér.
A kacsa vezérsíkok a megnövekedett tömegű orrszekció miatt kellenek. De még ez sem elég, ezért van még a papucs orr és a kiegészítő felület a LERX-en. Én azonban a pót (függőleges) vezérsíkok hiányáról beszélek. Ezek feladata az útirányú, függőleges tengely menti stabilizálás, ami minden Szu-27-esen és utódján ott van, kivéve a Szu-34-est. Már a Szu-27IB jelű prototípusra se rakta fel a novoszibirszki gyár. Odáig csak alkalmi példányokról került le. Pl a P-42 rekordgépről, aminek még ezen felül a függőleges vezérsíkjaiból is kevágták a flattersúlyokat. Vagy a T-10-20R sebességrekordra szánt példányról. És még a 2005-ös MAKSz-ra időzített rekordgépekről, de ez is csak két egyedi, alkalmi darab.Nem lehet,hogy az otromba papucsorron keletlezik annyi felhajtóerő ami feleslegessé teszi a két kavsa vezérsíkot?
A kacsa vezérsíkok a megnövekedett tömegű orrszekció miatt kellenek. De még ez sem elég, ezért van még a papucs orr és a kiegészítő felület a LERX-en. Én azonban a pót (függőleges) vezérsíkok hiányáról beszélek. Ezek feladata az útirányú, függőleges tengely menti stabilizálás, ami minden Szu-27-esen és utódján ott van, kivéve a Szu-34-est. Már a Szu-27IB jelű prototípusra se rakta fel a novoszibirszki gyár. Odáig csak alkalmi példányokról került le. Pl a P-42 rekordgépről, aminek még ezen felül a függőleges vezérsíkjaiból is kevágták a flattersúlyokat. Vagy a T-10-20R sebességrekordra szánt példányról. És még a 2005-ös MAKSz-ra időzített rekordgépekről, de ez is csak két egyedi, alkalmi darab.