MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Az orosz 31-es flottában reálisan mennyi szolgálati idő van még? Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

Mekkora ma az aktív flotta és milyen gépekből áll? Kaptak már strukturális ráncfelvarrást?

Egy időben gyakorlatilag nem is repültek.Azon sem lepődnék meg ha a BM modernizáció keretében nincs szükség struktúrális megerősítésre az üzemidő kitolásához.
 
Úgy tudom a szívócsatornáknál kaptak megerősítést. De alapvetően nem terhelik meg nagyon a flottát és a mostani BM modernizáció is egy nagyjavítás volt, tehát számos példánynak elég sok üzemideje van még.
 
Ennyi pluszt kapnak. Tehát azeredeti élettartamhjoz képest +30 év és +3500 óra?

Mivel a modernizáció során maradt ugyanaz a hajtómü szerintem a teljes élettartamra vonatkozik, amit egy újabb javítás/modernizációval bővíteni tudnak.Eredetileg 2028-2030 tervezik szolgálatban hagyni a gépeket. Kérdés ezután lesz-e új váltótípus (MiG-41)
 
... Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

ööö...

2112018_05_21_11_31_13_Mi.jpg
 
Az orosz 31-es flottában reálisan mennyi szolgálati idő van még? Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

Mekkora ma az aktív flotta és milyen gépekből áll? Kaptak már strukturális ráncfelvarrást?
HM.Szerintem az oroszoknak folyamatossan van igénye egy nagy hattávú honi légvédelmi,onnálóan is járőrözni képes gépre.Egyszerüen csak az nország mérete miatt.
 
Mivel a modernizáció során maradt ugyanaz a hajtómü szerintem a teljes élettartamra vonatkozik, amit egy újabb javítás/modernizációval bővíteni tudnak.Eredetileg 2028-2030 tervezik szolgálatban hagyni a gépeket. Kérdés ezután lesz-e új váltótípus (MiG-41)
Akkor ez borzalmasan kevés. Évi 100 óra az nem sok, de ezzel is elfogy a flotta a 20-as évek közepén/végén akkor is, ha a gépeket a '90-es években gyártották.
 
Ha a MIG-31 esetén a gép sárkánya bírja a gyűrősét, és ha csak a hajtóművek élettartalma okozza a gondot akkor lehet át kellene hajtóművezni a típust.
Az se lesz olcsó, de olcsóbb, mint új gépet készíteni.
 
Ha a MIG-31 esetén a gép sárkánya bírja a gyűrősét, és ha csak a hajtóművek élettartalma okozza a gondot akkor lehet át kellene hajtóművezni a típust.
Az se lesz olcsó, de olcsóbb, mint új gépet készíteni.

Léraknál komoly gondot jelentett hogy a 90-es évekbeli Argon számítógépcsalád (alkatrész) elfogyott, ezért újra kellett tervezni az Sz-300PM2-t.
(nem csak ott, a Szojuz űrhajónál is...)
Ha a MiG-31 is Argon-t használt, akkor az egész elektronikai blokk (beleértve a lokátor nyaláb vezérlését) lecserélése gyakorlatilag újratervezést jelent.
(nagyobb munka lehet mint az újrahajtóművezés)
 
Léraknál komoly gondot jelentett hogy a 90-es évekbeli Argon számítógépcsalád (alkatrész) elfogyott, ezért újra kellett tervezni az Sz-300PM2-t.
(nem csak ott, a Szojuz űrhajónál is...)
Ha a MiG-31 is Argon-t használt, akkor az egész elektronikai blokk (beleértve a lokátor nyaláb vezérlését) lecserélése gyakorlatilag újratervezést jelent.
(nagyobb munka lehet mint az újrahajtóművezés)

A BM program keretében ezt a komplex rendszert legalább kicserélték. Az Argon-K helyére került a Baget 55-06.
 
Hírhalomból. A gép radar nélküli le és orrkúpban is üzemanyag lesz...? Ez nem valami félrefordítás? Ekkora képességcsökkenés minimális mennyiségű üzemanyagért...?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd
Én ilyet találtam: The plane’s radar was removed and the fuel capacity increased. ( forrás )

Feltehetően nem a radar helyére ment a plusz üzemanyag, de a radart (is) el kellett távolítani. Egyszerűen túl nehéz a Kindzsal...
A maximális felszállótömeg miatt? Azért még érthetetlenebb, mert a problémájuk az, hogy a súlypont is változik, a hírben ez van. A Kinzsál súlypontja, mintha a gép súlypontja mögött lenne. Erre a reakció az, hogy a gép orrából tömeget vesznek ki...?Nem vágom. :eek:

Egy ennyira drága platformot ennyire kiherélni nekem kicsit drasztikus lépésnek tűnik.
 
A maximális felszállótömeg miatt? Azért még érthetetlenebb, mert a problémájuk az, hogy a súlypont is változik, a hírben ez van. A Kinzsál súlypontja, mintha a gép súlypontja mögött lenne. Erre a reakció az, hogy a gép orrából tömeget vesznek ki...?Nem vágom. :eek:

Egy ennyira drága platformot ennyire kiherélni nekem kicsit drasztikus lépésnek tűnik.

A MiG-31K megszűnik levegő-levegő platform lenni a Kindzsal miatt, a stratégiai fegyver használatához sem kell radar szóval nem "kiherélik", kvázi csak a célnak megfelelően alakítják át a MiG-31K-t.

Hogy miért a MiG-31K akkor a hordozóplatform? Csak tippelni tudok - a MiG-31-ből több nélkülözhető áll rendelkezésre, mint Tu-22M3-ból, Tu-95-ből vagy Tu-160-ból. Márpedig a Kindzsal hordozására nem sok más platform lenne alkalmas...
 
A MiG-31K megszűnik levegő-levegő platform lenni a Kindzsal miatt, a stratégiai fegyver használatához sem kell radar szóval nem "kiherélik", kvázi csak a célnak megfelelően alakítják át a MiG-31K-t.

Hogy miért a MiG-31K akkor a hordozóplatform? Csak tippelni tudok - a MiG-31-ből több nélkülözhető áll rendelkezésre, mint Tu-22M3-ból, Tu-95-ből vagy Tu-160-ból. Márpedig a Kindzsal hordozására nem sok más platform lenne alkalmas...
Na de nem érti az ember az egészet. A Tu-22M simán elvinne belőle kettőt, nagyon sőt, akár hármat is. (Nem tudom, hogy 3xH-22 mellett a felszállótömeg és hatósugár hogyan alakul.) A H-22 is majdnem 6 tonnás benga cucc. Tehát reálisan vihetne Kinzsált H-22/32 helyett.

Kicsit megint a tervezőirodák lobbitevékenységét érzem. A H-32 és a Kinzsált gyártója sanszosa nem azonos, a ph. rendszeresítése ezeknek önmagában megkérdőjelezhetően tűnik. Hát akkor kitalálta valaki, hogy mivel H-32 lesz Tu-22M-en, akkor mie tegyük. A MiG-31 elbírja. Szuper, akkor arra...

Az, hogy miért kell két csúcskat ASM, ha abból az egyik még brutálabb...? Kb. annyi értelme van, mint mondjuk az ARMAAM mellett még egy párhuzamos ARH típusnak. Exportlehetőség nulla, mert mindkét ASM-nek csak nem exportált platformja van...