MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 028
113
1.jpg
ee61d8daa23f4700b393d2f633da4f39.jpeg
8d093ebf251a4fba82e4fda3f6e0882f.jpeg

MiG-31K
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Mennyi mig-31K terveznek?
Én gondolom a készenléti gépekbol ennyi elég is lesz .... Ember nem mondott többet, csak arra célzott, hogy ez nem kamu és komolyan kell venni a cuccot. A többibe legfejebb integrálják. Azért nincs olyan sok belőle és eleve mas feladatra terveztek. Gondolom majd Szu-57 vagy valami hasonló átveheti majd.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 474
113
Egy M5+ -os gép nem 24 km magasan repül, az ziher... Nem bírná a hőterhelést.

Ami a táblázatban van, - nyilván - nem tekinthető axiómának, vagy csak sima kitalált adathalmaz. Ugye szépen néz ki? :hadonaszos:

De, most nem azért. Én nem kekeckedni akarok, de egy ilyen hozzászólást, ha pl. ha én tenném meg, tuti, hogy szép szavakkal "ex katedra" rögtön rám dobnád.

Legyen link is: http://lexikon.katolikus.hu/E/ex cathedra [Petri.html

Ezt csak azért írom, ha nem ragadtatod el magadat, nagyon jó. De ennek már rég így kellene lennie!!

Rövid élettartam, új anyagok, belső hő elvezetés, vagy ki tudta [ :eek: ].
 
M

molnibalage

Guest
Ami a táblázatban van, - nyilván - nem tekinthető axiómának, vagy csak sima kitalált adathalmaz. Ugye szépen néz ki? :hadonaszos:

De, most nem azért. Én nem kekeckedni akarok, de egy ilyen hozzászólást, ha pl. ha én tenném meg, tuti, hogy szép szavakkal "ex katedra" rögtön rám dobnád.

Legyen link is: http://lexikon.katolikus.hu/E/ex cathedra [Petri.html

Ezt csak azért írom, ha nem ragadtatod el magadat, nagyon jó. De ennek már rég így kellene lennie!!

Rövid élettartam, új anyagok, belső hő elvezetés, vagy ki tudta [ :eek: ].
Az SR-71-nél M3.2-nél 24 km-en bőven 200 fok felett volt a belépőél és teljesítménye sem lett volna M5 tájára, M3.4-ig kétszer elvitték a gépet, aztán soha többet.

A hőterhelés is négyzetesen nő, tehát M5-höz már egyáltalán a meghajtás kérdőjeles, de ha működne is mutass szerkezeti anyagot, ami ~400 fokot kíbír úgy, hogy jó hővezetőnek kell lennie.

Vannak dolgok, amiről ex. katedra azért ki lehet jelenteni, mert csodák nincsenek és értelme sincs. Ha M5-re képes a gép, akkor azt nem 24 km-en, hanem inkább 35-40-en kell használni. Ez kb. olyan, mintha te dafke 6 km-en akarná M1.6-os elfogást csinálni F-15-tel és nem 10-11 km magasan. Értelmetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 397
113
Az SR-71-nél M3.2-nél 24 km-en bőven 200 fok felett volt a belépőél és teljesítménye sem lett volna M5 tájára, M3.4-ig kétszer elvitték a gépet, aztán soha többet.

A hőterhelés is négyzetesen nő, tehát M5-höz már egyáltalán a meghajtás kérdőjeles, de ha működne is mutass szerkezeti anyagot, ami ~400 fokot kíbír úgy, hogy jó hővezetőnek kell lennie.

Vannak dolgok, amiről ex. katedra azért ki lehet jelenteni, mert csodák nincsenek és értelme sincs. Ha M5-re képes a gép, akkor azt nem 24 km-en, hanem inkább 35-40-en kell használni. Ez kb. olyan, mintha te dafke 6 km-en akarná M1.6-os elfogást csinálni F-15-tel és nem 10-11 km magasan. Értelmetlen.

Hűteni sem lehet érdemben?
 
M

molnibalage

Guest
Hűteni sem lehet érdemben?
A szükséges teljesítmény miatt nincs értelme M5-tel repülni 27 km-en. Az összes vadászgép képes már 6 km magasan M1.4-M1.6-ra, de reálisan ilyen sebességgel - ha valaha felgyorsítanak - inkább 10 km-en teszik hatósugár miatt. Ez más gép esetén sem lenne máshogy.

Az X-15 és SR-71-nél is a sárkány anyagával történő passzív hővezetést alkalmazták, aktív hűtést meg sem próbáltak. Ennek oka lehet, hogy az első meghibásodás a gép elvesztésével járhat.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and endre

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 474
113
Az SR-71-nél M3.2-nél 24 km-en bőven 200 fok felett volt a belépőél és teljesítménye sem lett volna M5 tájára, M3.4-ig kétszer elvitték a gépet, aztán soha többet.

A hőterhelés is négyzetesen nő, tehát M5-höz már egyáltalán a meghajtás kérdőjeles, de ha működne is mutass szerkezeti anyagot, ami ~400 fokot kíbír úgy, hogy jó hővezetőnek kell lennie.

Vannak dolgok, amiről ex. katedra azért ki lehet jelenteni, mert csodák nincsenek és értelme sincs. Ha M5-re képes a gép, akkor azt nem 24 km-en, hanem inkább 35-40-en kell használni. Ez kb. olyan, mintha te dafke 6 km-en akarná M1.6-os elfogást csinálni F-15-tel és nem 10-11 km magasan. Értelmetlen.
Ugye, az első mondatomat nem olvastad el!

Nyilván nem ment az SR-71 annyival.

Az kellet volna írnod - ha egyáltalán kellet volna - , hogy szép a táblázat, de [email protected] se ér!

Te 1 Béla vagy. :D

Ennyi.
 
M

molnibalage

Guest
Az orosz 31-es flottában reálisan mennyi szolgálati idő van még? Azt tudom, hogy a flotta elég nagy része - meglepő módon - a hh után készült - pont amikor kb. igény sem volt ezekre.

Mekkora ma az aktív flotta és milyen gépekből áll? Kaptak már strukturális ráncfelvarrást?