Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Nem.Azt vehettünk,amit akarunk.Csak el kell vele számolni.A többi,csak lózung konteos kivitelben.Renault egyébbként occsó,de ennek megfelelően sereghajtó minőség a nyergesek között.Igazábol inkább az az érdekes,hogy miért ezt a kiépitést választották..De a célnak megfelel.Ugy ahogy.Hadihasználatra viszont alkalmatlan,közuti vontató.Csak Rönót lehetett venni?
Dehogynem. Lenne szükség, fentebb is látjuk, csak hát a kutya sem vásárol tőlük valamiért.Nem adtak el egyet sem. Vegyifelderítő meg teherautó kialakításban kéne hanem szintén APC. Ezekre a járművekre nincs szükség itthon. Kész.
Es ahogy latom itt mar a festes is hianyzik.Nem.Azt vehettünk,amit akarunk.Csak el kell vele számolni.A többi,csak lózung konteos kivitelben.Renault egyébbként occsó,de ennek megfelelően sereghajtó minőség a nyergesek között.Igazábol inkább az az érdekes,hogy miért ezt a kiépitést választották..De a célnak megfelel.Ugy ahogy.Hadihasználatra viszont alkalmatlan,közuti vontató.
De miért Renault? Nincs más a piacon?
Mivel nem is hadi használatra van. "Almát a körtével."Hadihasználatra viszont alkalmatlan,közuti vontató.
Volvo eseteben egy szavam sem lenne. A franciakkal van bajom.Ha Volvót vesznek, akkor azt kérdeznéd, hogy miért Volvo? Nem tök mindegy, hogy autópályán milyen nyerges vontatja, Eu pénzből? Amúgy valószínűleg a hazai renault truck tudott a legjobb "mellékest" ajânlani...
Akkor mire van?Mivel nem is hadi használatra van. "Almát a körtével."
Akkor mire van?
Mivel katasztrófavédelemre kaptak támogatást, így remélhetőleg a katasztrófa védelme közben teljesem megfelel, aszfalton eljut A-ból B-be.Akkor mire van?
Ha jól emlékszem, honvédelmi célokra nem is használható 5-6 évig, csak ha engedélyezi az EU, és ha fizetünk érte!Akkor mire van?
A lánctalpas technika eljuttatására a telephelyről a terepre/gyakorlótérre/bevetési területre. Ezzel lehet kímélni a közutat, és magát a drágán üzemeltethető lánctalpas technikát is. Magyarán ne azért kopjon a lánctalpas futómű mert kigurul a terepre, hanem csak azért mikor a terepen gyakorolnak vele. Arról nem is beszélve, hogy a nyerges szerintem töredékét kajálja üzemanyagban mint egy harckocsi, úgyhogy elég rendesen lehet ezen is spórolni.Akkor mire van?
az utolso vv felderito jarmu a BRDM 2 volt ,elotte FUG . a komondor meg ha jol emlekszem meg az aknak elleni vedelmi szintet se tudta teljesiteni (hagyomanyos alvazkialakitas) nem tudom most mi a katonai doktrina de anno a vv felderito a frontvonalban "dolgozott" ez oda alkalmatlan max a katasztrofavedelemnek lenne jo.Nem adtak el egyet sem. Vegyifelderítő meg teherautó kialakításban kéne hanem szintén APC. Ezekre a járművekre nincs szükség itthon. Kész.
az utolso vv felderito jarmu a BRDM 2 volt ,elotte FUG . a komondor meg ha jol emlekszem meg az aknak elleni vedelmi szintet se tudta teljesiteni (hagyomanyos alvazkialakitas) nem tudom most mi a katonai doktrina de anno a vv felderito a frontvonalban "dolgozott" ez oda alkalmatlan max a katasztrofavedelemnek lenne jo.
Egész jol összefoglalták.Célnak megfelel,mint irtam vala.DE,hamár az EU fizeti,és könnyedén megindokolható már az alapfeladatnál is,én gondoltam volna az 5év moratórium lejárta utánra is.Egy olyan fülke,amibe a szállitott jármű személyzete is befér,addig sem válna hátrányára.De némi terepképesség sem.Különben a mai Renault kamionok a Volvo occsósitott változatai.Csak kicsit túl jol sikerült az occssitásuk.Rába meg már rég nem gyárt nyergest.Igazábol ami teherautót gyárt,az is inkább helyi összeszerelésű MAN változatnak mondhatóAkkor mire van?
Dupla hátsó tengellyel azért nem akad el olyan könnyen. Sima murvás meg rendesen gyalult földúton simán elmegy. Lásd pl közút építkezéseket ahol az 50-80 tonnás excavátorokat vígan viszik homokos gyalult földúton a 600-800 lóerős húzok. Azok a Renaultok olyan 500-550 lóerő közöttiek lehetnek. 60 tonnáig vígan elmegy.Egész jol összefoglalták.Célnak megfelel,mint irtam vala.DE,hamár az EU fizeti,és könnyedén megindokolható már az alapfeladatnál is,én gondoltam volna az 5év moratórium lejárta utánra is.Egy olyan fülke,amibe a szállitott jármű személyzete is befér,addig sem válna hátrányára.De némi terepképesség sem.Különben a mai Renault kamionok a Volvo occsósitott változatai.Csak kicsit túl jol sikerült az occssitásuk.Rába meg már rég nem gyárt nyergest.Igazábol ami teherautót gyárt,az is inkább helyi összeszerelésű MAN változatnak mondható
Talán még egy Vitara árába sem került volna.Ráadásul külső finanszirozású ügylet.Még mindig nem speciális katonai nyerges lett volna,csak jobban megfelelőbb.Polgári tucatárú kategria marad ennyi váétoztatástol mégÉs mennyivel lenne drágább egy ilyen speciálisabb kialakítású kamion, mint egy tucatárú az olcsóbbak közül? Gondolom nem, mondjuk egy Vitara árával kerülne többe olyan képesség, ami nélkül is a "célnak megfelel".
Inkább 400-450 pnilóerőssek..50-80tonnás teherhez meg már nem tucatárú vontat kell,hanem direkt erre a kategoriára gyártott.A sima nyerges vontatk nem terepképessek.Már a földutra sem ildomos lemenni velükDupla hátsó tengellyel azért nem akad el olyan könnyen. Sima murvás meg rendesen gyalult földúton simán elmegy. Lásd pl közút építkezéseket ahol az 50-80 tonnás excavátorokat vígan viszik homokos gyalult földúton a 600-800 lóerős húzok. Azok a Renaultok olyan 500-550 lóerő közöttiek lehetnek. 60 tonnáig vígan elmegy.