MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Na de nem érti az ember az egészet. A Tu-22M simán elvinne belőle kettőt, nagyon sőt, akár hármat is. (Nem tudom, hogy 3xH-22 mellett a felszállótömeg és hatósugár hogyan alakul.) A H-22 is majdnem 6 tonnás benga cucc. Tehát reálisan vihetne Kinzsált H-22/32 helyett.

Kicsit megint a tervezőirodák lobbitevékenységét érzem. A H-32 és a Kinzsált gyártója sanszosa nem azonos, a ph. rendszeresítése ezeknek önmagában megkérdőjelezhetően tűnik. Hát akkor kitalálta valaki, hogy mivel H-32 lesz Tu-22M-en, akkor mie tegyük. A MiG-31 elbírja. Szuper, akkor arra...

Az, hogy miért kell két csúcskat ASM, ha abból az egyik még brutálabb...? Kb. annyi értelme van, mint mondjuk az ARMAAM mellett még egy párhuzamos ARH típusnak. Exportlehetőség nulla, mert mindkét ASM-nek csak nem exportált platformja van...
Tu-22M és a nagyobb bombázók is nyilván vihetnék a Kindzsalt, de csak valami más helyett, vagyis a stratégiai gépek aránylag kis száma miatt ezzel nem lehetne növelni jelentősen a csapásmérő kapacitást (ráadásul a Tu-95-öknek nem sok üzemidő lehet hátra!). Mig-31-ből több van, és azok könnyebben, olcsóbban pótolhatók az újabb és modernebb Szuhojokkal is pl.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Én ilyet találtam: The plane’s radar was removed and the fuel capacity increased. ( forrás )

Feltehetően nem a radar helyére ment a plusz üzemanyag, de a radart (is) el kellett távolítani. Egyszerűen túl nehéz a Kindzsal...

Az Alert 5 meg erre hivatkozik:

https://iz.ru/744567/aleksandr-kruglov-aleksei-ramm-nikolai-surkov/kinzhal-doverili-novomu-nositeliu

Bővebb írás, de oroszul kéne tudni.

Mennyi a súlya amúgy a 31-es radarjának, hogy az számottevő?
 
Az Alert 5 meg erre hivatkozik:

https://iz.ru/744567/aleksandr-kruglov-aleksei-ramm-nikolai-surkov/kinzhal-doverili-novomu-nositeliu

Bővebb írás, de oroszul kéne tudni.

Mennyi a súlya amúgy a 31-es radarjának, hogy az számottevő?

Jó reggelt!

MiG-31K avagy milyen változtatásokat végeztek a MiG-31-en, hogy a Kindzsal hordozója lehessen.

https://iz.ru/744567/aleksandr-kruglov-aleksei-ramm-nikolai-surkov/kinzhal-doverili-novomu-nositeliu
 
Az Alert 5 meg erre hivatkozik:

https://iz.ru/744567/aleksandr-kruglov-aleksei-ramm-nikolai-surkov/kinzhal-doverili-novomu-nositeliu

Bővebb írás, de oroszul kéne tudni.

Mennyi a súlya amúgy a 31-es radarjának, hogy az számottevő?
Google fordító lazán átrákaja az oroszt angolra egyedül a végén van gond. Az 3,3 nem tudom, hogy mi és minimális orosz tudásommal nem étrem, hogy miféle rövidítés akar az lenni.

For the missile complex "Dagger" had to develop a special carrier aircraft. Supersonic fighter-interceptor MiG-31 underwent a serious revision. Also, we had to re-develop the method of combat use of aircraft and retrain pilots. Experts believe that the MiG-31 is the optimal platform for the Dagger, but a cardinal change in the aircraft's tasks requires a substantial modification of it.

In the US, they called the Dagger the "killer" of American aircraft carriers
As Izvestia was told by the Defense Ministry, a special modification of the MiG-31 interceptor was created for the Dzhazhil air-defense missile system. Aircraft with an index of K significantly differ from the basic version.

Now in the experimental-combat operation there are ten MiG-31K. They are based in Akhtubinsk (Astrakhan region) and are already on alert duty. The new on-board equipment was necessary to them in connection with "requalification" from the interceptor in the shock machine. A radar was removed from the plane. He grew fuel, which allowed him to increase the time of patrolling. The cabin of the crew was redesigned - there systems were installed for the management of new weapons. Also, new communication equipment was needed to receive the target designation signals.

The overall and weight characteristics of the missile have led to the fact that the center of the mass of the aircraft has changed, that is, the MiG-31K behaves differently in flight than a conventional interceptor. Because of this, we had to change the method of combat use and specifically train the pilots to take off and land with a "product" suspended under the fuselage.

As part of the "Dagger" complex, the aircraft actually acts as a "first stage". After receiving the appropriate command, it accelerates and gains altitude and only then performs the start. This allows several times to increase the range and speed of the rocket. A unique target designation system allows you to enter a flight task for the missile directly from the aircraft in real time.


The air-launched missile system "Dagger" is able to hit aircraft carriers, destroyers and cruisers of a potential enemy. The combat part of this complex is a modified aeroballistic missile of the Iskander series. This product is capable of performing complex maneuvers, it with high accuracy affects targets in a radius of more than 2 thousand km.


The dagger of Iskander
According to experts, the newest missile system is an air version of the land
"A completely different weapon control system is required for new missiles," test pilot Hero of Russia Roman Taskaev told Izvestia. - It should allow you to enter the flight task directly from the aircraft. To improve the quality of aiming, it is necessary to achieve the most accurate positioning of the fighter. Therefore, he needs a highly accurate navigation system. The aerodynamic part of the fuselage is improved and the engines are modernized. This allowed to increase traction and speed.

MiG-31 is the first Soviet combat aircraft of the fourth generation. Initially, it was intended to intercept cruise missiles in the entire range of heights and speeds. The regiments of these fighters had the status of aviation special forces, they were assigned tasks to intercept complex targets.

The MiG-31 can accelerate to 3000 km/h. The interceptor rises to a height of 20.5 km. Range of flight - up to 3.3 tsyss. km. It was repeatedly used as a carrier for various types of advanced weapons. For example, the experimental modification of the MiG-31D was designed to use the anti-satellite missile 79M6 "Contact". The MiG-31I series were designed to launch small spacecraft weighing 120-160 kg into orbits 300-600 km in height.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and sirdavegd
Google fordító lazán átrákaja az oroszt angolra egyedül a végén van gond. Az 3,3 nem tudom, hogy mi és minimális orosz tudásommal nem étrem, hogy miféle rövidítés akar az lenni.

For the missile complex "Dagger" had to develop a special carrier aircraft. Supersonic fighter-interceptor MiG-31 underwent a serious revision. Also, we had to re-develop the method of combat use of aircraft and retrain pilots. Experts believe that the MiG-31 is the optimal platform for the Dagger, but a cardinal change in the aircraft's tasks requires a substantial modification of it.

In the US, they called the Dagger the "killer" of American aircraft carriers
As Izvestia was told by the Defense Ministry, a special modification of the MiG-31 interceptor was created for the Dzhazhil air-defense missile system. Aircraft with an index of K significantly differ from the basic version.

Now in the experimental-combat operation there are ten MiG-31K. They are based in Akhtubinsk (Astrakhan region) and are already on alert duty. The new on-board equipment was necessary to them in connection with "requalification" from the interceptor in the shock machine. A radar was removed from the plane. He grew fuel, which allowed him to increase the time of patrolling. The cabin of the crew was redesigned - there systems were installed for the management of new weapons. Also, new communication equipment was needed to receive the target designation signals.

The overall and weight characteristics of the missile have led to the fact that the center of the mass of the aircraft has changed, that is, the MiG-31K behaves differently in flight than a conventional interceptor. Because of this, we had to change the method of combat use and specifically train the pilots to take off and land with a "product" suspended under the fuselage.

As part of the "Dagger" complex, the aircraft actually acts as a "first stage". After receiving the appropriate command, it accelerates and gains altitude and only then performs the start. This allows several times to increase the range and speed of the rocket. A unique target designation system allows you to enter a flight task for the missile directly from the aircraft in real time.


The air-launched missile system "Dagger" is able to hit aircraft carriers, destroyers and cruisers of a potential enemy. The combat part of this complex is a modified aeroballistic missile of the Iskander series. This product is capable of performing complex maneuvers, it with high accuracy affects targets in a radius of more than 2 thousand km.


The dagger of Iskander
According to experts, the newest missile system is an air version of the land
"A completely different weapon control system is required for new missiles," test pilot Hero of Russia Roman Taskaev told Izvestia. - It should allow you to enter the flight task directly from the aircraft. To improve the quality of aiming, it is necessary to achieve the most accurate positioning of the fighter. Therefore, he needs a highly accurate navigation system. The aerodynamic part of the fuselage is improved and the engines are modernized. This allowed to increase traction and speed.

MiG-31 is the first Soviet combat aircraft of the fourth generation. Initially, it was intended to intercept cruise missiles in the entire range of heights and speeds. The regiments of these fighters had the status of aviation special forces, they were assigned tasks to intercept complex targets.

The MiG-31 can accelerate to 3000 km/h. The interceptor rises to a height of 20.5 km. Range of flight - up to 3.3 tsyss. km. It was repeatedly used as a carrier for various types of advanced weapons. For example, the experimental modification of the MiG-31D was designed to use the anti-satellite missile 79M6 "Contact". The MiG-31I series were designed to launch small spacecraft weighing 120-160 kg into orbits 300-600 km in height.

A MiG-31 elfogó vadász hatótávja- 3,3 ezer km-ig elrepül.
 
Kicsit megint a tervezőirodák lobbitevékenységét érzem.

Feltehetően jól. A MiG-nek nem nagyon van mit csinálnia, munkát kell adni neki... Vajon miért MiG-31 és miért nem Szu-34? Vajon?

Az, hogy miért kell két csúcskat ASM, ha abból az egyik még brutálabb...? Kb. annyi értelme van, mint mondjuk az ARMAAM mellett még egy párhuzamos ARH típusnak. Exportlehetőség nulla, mert mindkét ASM-nek csak nem exportált platformja van...

Nem igazán hiszem, hogy egy kategóriába esik a kettő, a Kh-32 eleve egy feltuningolt Kh-22. Szvsz valahol még vissza is köszön a szovjet gondolkodásmód: a Kh-32 a megbízható kisebb fejlesztés, a Kindzsal pedig egy radikálisabb új fejlesztés. Ha az egyik kudarcot vallana valamiben, ott a másik...
 
Feltehetően jól. A MiG-nek nem nagyon van mit csinálnia, munkát kell adni neki... Vajon miért MiG-31 és miért nem Szu-34? Vajon?



Nem igazán hiszem, hogy egy kategóriába esik a kettő, a Kh-32 eleve egy feltuningolt Kh-22. Szvsz valahol még vissza is köszön a szovjet gondolkodásmód: a Kh-32 a megbízható kisebb fejlesztés, a Kindzsal pedig egy radikálisabb új fejlesztés. Ha az egyik kudarcot vallana valamiben, ott a másik...
És készhez közeli állapotban van a 10M nem is tudom hogy hívják manőverező rakéta is.
 
Az Alert 5 meg erre hivatkozik:

https://iz.ru/744567/aleksandr-kruglov-aleksei-ramm-nikolai-surkov/kinzhal-doverili-novomu-nositeliu

Bővebb írás, de oroszul kéne tudni.

Mennyi a súlya amúgy a 31-es radarjának, hogy az számottevő?

1500kg....

TTlmYY0.jpg
 
Feltehetően jól. A MiG-nek nem nagyon van mit csinálnia, munkát kell adni neki... Vajon miért MiG-31 és miért nem Szu-34? Vajon?
Mert nem repül olyan gyorsan és nagy magasságban mint a Mig, s így nem vagy kevésbé hatékonyan tudná ellátni az első fokozat szerepét?!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Mert nem repül olyan gyorsan és nagy magasságban mint a Mig, s így nem vagy kevésbé hatékonyan tudná ellátni az első fokozat szerepét?!
Olyan nagy difi sincs. A Szu-34 is felviszi legalább 12-14 km-re M1.5 táján. Az induló sebessége eltérés marginákis, a légkör sűrűségét nézd meg 15 és 20 km-en.

0 km - 12.25 kg/ m3
15 km - 1.948 kg/m3
20 km - 0.8891 kg/m3

Ez elsőre soknak tűnik relatíve nézve, de a nyereséget a tengerszinthet méred, ami 12 kg/m3. Ráadásul azt az 5 km-et pillanatok alatt legyűri a rakéta. Néhány százalékos a HMZ eltérés.
 
Azért a Szu-34-es mire felgyorsít egy háromtonnás jókora méretű tömeggel Mach 1.5-re a fix szívócsatornájával 14km-en... ja addig fel se megy. A Szu-34-es az alacsony szuperszónikus tartományig van kitalálva és a transzszonikus tartományra van optimalizálva. A gép fizikai csúcsmagassága ugrással, üresen 16000 méter, de egyszer az egyik protóval 3 tonna függesztménnyel is felugrottak ide, ami FAI kategóriarekord.
Viszont a szériagépek csúcsmagassága 13000 méter körüli.

Nem. Ekkora méretű és tömegű teherrel ekkora sebességgel, ekkora indítási magasságra emelkedi képes gép, ami még elégséges kerótartalékkal rendelkezik a harcázzati manőverezéshez is, tehát flexibilis profilon bevethető, nincs más, csak a MiG-31-es.
Az egész világon.
Talán a Raptor tudná ezt, ha lenne hely a törzse alatt bármilyen tartónak.

A Szu-34-es a Kinzsalt hangsebesség alatt tudná és csak kisebb magasságról hajítani.

A MiG-31-esnek és a Szu-34-esnek a szerkezeti tömege közel azonos, a felhajtóerőtermelő felületeik is közel azonos nagyságúak, de a 31-es sárkánya 3. generációs, hangsebesség feletti repülésre optimalizált, a hajtóművei jóval erősebbek, karakterisztikájuk nagy magasságra és Mach 2-re (is) optimalizáltak. A kerókészlete meg kb 40%-al több.
 
Azért a Szu-34-es mire felgyorsít egy háromtonnás jókora méretű tömeggel Mach 1.5-re a fix szívócsatornájával 14km-en... ja addig fel se megy. A Szu-34-es az alacsony szuperszónikus tartományig van kitalálva és a transzszonikus tartományra van optimalizálva. A gép fizikai csúcsmagassága ugrással, üresen 16000 méter, de egyszer az egyik protóval 3 tonna függesztménnyel is felugrottak ide, ami FAI kategóriarekord.
Viszont a szériagépek csúcsmagassága 13000 méter körüli.

Nem. Ekkora méretű és tömegű teherrel ekkora sebességgel, ekkora indítási magasságra emelkedi képes gép, ami még elégséges kerótartalékkal rendelkezik a harcázzati manőverezéshez is, tehát flexibilis profilon bevethető, nincs más, csak a MiG-31-es.
Az egész világon.
Talán a Raptor tudná ezt, ha lenne hely a törzse alatt bármilyen tartónak.

A Szu-34-es a Kinzsalt hangsebesség alatt tudná és csak kisebb magasságról hajítani.

A MiG-31-esnek és a Szu-34-esnek a szerkezeti tömege közel azonos, a felhajtóerőtermelő felületeik is közel azonos nagyságúak, de a 31-es sárkánya 3. generációs, hangsebesség feletti repülésre optimalizált, a hajtóművei jóval erősebbek, karakterisztikájuk nagy magasságra és Mach 2-re (is) optimalizáltak. A kerókészlete meg kb 40%-al több.

A Raptor tömeg-tolóerő aránya nem jobb, mint a Mig 31-nek?
 
Ekkora méretű és tömegű teherrel ekkora sebességgel, ekkora indítási magasságra emelkedi képes gép, ami még elégséges kerótartalékkal rendelkezik a harcázzati manőverezéshez is, tehát flexibilis profilon bevethető, nincs más, csak a MiG-31-es.

Még 1x: tudjuk, hogy mik a megkívánt indítási paraméterek?
Amit én láttam eddig videókat, amik állítólag a Kindzsal indítást ábrázolják, azoknál simán levált egy utánégetőt nem használó MiG-31 törzséről és zuhant vagy 100 métert a hajtómű beindítása előtt.

Itt 0:35-től:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A MiG-31-esnek és a Szu-34-esnek a szerkezeti tömege közel azonos, a felhajtóerőtermelő felületeik is közel azonos nagyságúak, de a 31-es sárkánya 3. generációs, hangsebesség feletti repülésre optimalizált, a hajtóművei jóval erősebbek, karakterisztikájuk nagy magasságra és Mach 2-re (is) optimalizáltak.

Eleve az egész onnan indult, hogy én felvetettem, hogy mi a fenéért nem a Szu-34 merül fel, ha egyszer az már eleve ilyesmi feladatra van szánva, miért kell egy eredetileg elfogó vadászgépet "beáldozni" a feladatra, egyfeladatos, egyfegyveres géppé kondicionálva azt. Illogikus a lépés. Erre próbáltam utalni.

A kerókészlete meg kb 40%-al több.

15500 / 12100 = 1,28, vagyis 28% a különbség, BTW ha annyira a számokon lovaglunk, akkor a hajtóművek fogyasztása közötti különbséget nem kellene figyelembe venni valahol, valamiért? :)
 
Eleve a MiG-31-hez tervezték a Kindzsalt. Egyrészt már voltak tapasztalataik a MiG-31D fejlesztése kapcsán. Tehát a gép sebessége és repülési magassága is számított. Ezenkívül volt nekik kb 130 darab MiG-31 raktáron és nem kellett elvenni a tervezett modernizációs(BM,BSzM) darabszámból.