http://legiero.blog.hu/2018/06/14/r...&utm_campaign=fejlec&utm_source=fejlec_bloghu
Bréking, vettünk valamit amivel lehet lőni!!
Nem vettünk semmit. Évek óta megvannak. Csak végre kipróbálták őket.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
http://legiero.blog.hu/2018/06/14/r...&utm_campaign=fejlec&utm_source=fejlec_bloghu
Bréking, vettünk valamit amivel lehet lőni!!
Csicskák.Amikor a retardáltak okoskodnak és a magyar hadsereg fejlesztése ellen kampányolnak!
Mi a baj a gumikerekessel? A lánctalpasnak jobb a terepjáró-képessége, de 1. a lőszert amúgyis teherautóval kell vinni, 2. egy önjáró lövegnél nincs erre olyan szükség mint egy hk.nál (főleg hazai viszonyok között, rengeteg földúttal még a hegyvidékeken is), cserébe műszakilag problémásabb.
Vitatkoznók,a mai láncos harci szekerek lánca kívül-belül be van/lehet gumírozva,ergó közlekedhet épített úton,és már nem olyan zajos,a 2 kopott lánctalpat 3 ember fél óra alatt lecseréli,szerintem a lánc olcsóbb,esetleg egyforma árban van,mint 8 bazi nagy gumiabroncs(a civil életből mondom,hogy a 26 tonnás homlokrakodóra 10k € a 4 gumi,amiből a harcii szekéren 8 van,és garantáltan nem olcsóbb,mint egy közepes homlokrakodóé/db,ezzel szemben egy 40 tonnás kotróra a 2 vatta új lánc a fele)de a harci szekéren legyen ugyanannyi,mint a lánc.Egy 8 kerekű alvázhoz,amennyiben feltételezzük,hogy minden kerék hajtott,kell 4 diferenciálmű,3/3+ kardán,ha merev hidas,akkor csak 4 féltengelycsukló,ha lengőkaros,akkor 16db(!!),az szabadon választott,hogy kerekenként van e bolygómű,vagy sem,(jellemzően van),szóval mechanikai rémálom egy 4 tengelyes 8x8-as hajtásképletű önjáró löveg.Diszkréten hozzátenném még a 8 kerék mindegyikén szükséges fékdobot,benne a fékmunkahengert,fékbetéteket,minden kerékhez fékcsövet,főfékhengert,ezek hidraulikus csövezését.Ja,meg ugye kék rögzítőfék is,ha már elsütünk ezen a szerkezeten egy jóképű 152-est.
![]()
Még külön kaland 8x8-nál a kormányzás,ugye minimum 2 tengelyt kormányozni kell,ami megint +1 szervó szivattyú,minimum 9 + szervócső,4 hidraulikus munkahenger,ehhez a rendszerhez tartozik mén + 1 olajtartály,onnan 2 cső,szervós kormánymű,oda is csövek,szóval elég izé.
A láncos gépen a kormányzás nem igényel külön berendezéseket,ez jellemzően egy egységet képez a motor-váltó egységgel,és ez tartalmazza az üzemi,és a rögzítőféket is.
![]()
A láncos gép helyben megfordul,a tigris még tudott ellenkező irányba láncot hajtani,az újabbak már nem tudom,majd Dudi megmondja,a láncossal simán át lehet hajtani kocsikon,árkokon,erősebb sövényeken,fákat ki lehet vele tolni,stb,amíg a kerekes finoman szólva is korlátozott terepjáró képességgel bír,a láncoshoz képest,a láncos nem kap defektet(!!),nem kell pumpálni.A láncos hajtásláncában van 1 motorolaj,egy váltóolaj,esetleg oldalanként egy-egy véghajtás,amiben olajat kell cserélni.
A láncos görgőit megfelelő szerszámokkal,és 2 összeszokott emberrel 5 perc alatt cseréled/db,amíg a kerekeséhez le kell engedni az olajat a hídból/véghajtásból,bontani kell a féket,rugózást,kormányzást(ha kormányzott tengelyt bontunk),majd mindezt vissza is.
Szóval ott egye meg a fene az összes kerekes önjárót,ahol van.
http://legiero.blog.hu/2018/06/14/r...&utm_campaign=fejlec&utm_source=fejlec_bloghu
Bréking, vettünk valamit amivel lehet lőni!!
Nagyot mondott Szilárdka a GDP akár 3% is a honvédséghez kerülhet.
Nagyot mondott Szilárdka a GDP akár 3% is a honvédséghez kerülhet.
Vitatkoznók,a mai láncos harci szekerek lánca kívül-belül be van/lehet gumírozva,ergó közlekedhet épített úton,és már nem olyan zajos,a 2 kopott lánctalpat 3 ember fél óra alatt lecseréli,szerintem a lánc olcsóbb,esetleg egyforma árban van,mint 8 bazi nagy gumiabroncs(a civil életből mondom,hogy a 26 tonnás homlokrakodóra 10k € a 4 gumi,amiből a harcii szekéren 8 van,és garantáltan nem olcsóbb,mint egy közepes homlokrakodóé/db,ezzel szemben egy 40 tonnás kotróra a 2 vatta új lánc a fele)de a harci szekéren legyen ugyanannyi,mint a lánc.Egy 8 kerekű alvázhoz,amennyiben feltételezzük,hogy minden kerék hajtott,kell 4 diferenciálmű,3/3+ kardán,ha merev hidas,akkor csak 4 féltengelycsukló,ha lengőkaros,akkor 16db(!!),az szabadon választott,hogy kerekenként van e bolygómű,vagy sem,(jellemzően van),szóval mechanikai rémálom egy 4 tengelyes 8x8-as hajtásképletű önjáró löveg.Diszkréten hozzátenném még a 8 kerék mindegyikén szükséges fékdobot,benne a fékmunkahengert,fékbetéteket,minden kerékhez fékcsövet,főfékhengert,ezek hidraulikus csövezését.Ja,meg ugye kék rögzítőfék is,ha már elsütünk ezen a szerkezeten egy jóképű 152-est.
![]()
Még külön kaland 8x8-nál a kormányzás,ugye minimum 2 tengelyt kormányozni kell,ami megint +1 szervó szivattyú,minimum 9 + szervócső,4 hidraulikus munkahenger,ehhez a rendszerhez tartozik mén + 1 olajtartály,onnan 2 cső,szervós kormánymű,oda is csövek,szóval elég izé.
A láncos gépen a kormányzás nem igényel külön berendezéseket,ez jellemzően egy egységet képez a motor-váltó egységgel,és ez tartalmazza az üzemi,és a rögzítőféket is.
![]()
A láncos gép helyben megfordul,a tigris még tudott ellenkező irányba láncot hajtani,az újabbak már nem tudom,majd Dudi megmondja,a láncossal simán át lehet hajtani kocsikon,árkokon,erősebb sövényeken,fákat ki lehet vele tolni,stb,amíg a kerekes finoman szólva is korlátozott terepjáró képességgel bír,a láncoshoz képest,a láncos nem kap defektet(!!),nem kell pumpálni.A láncos hajtásláncában van 1 motorolaj,egy váltóolaj,esetleg oldalanként egy-egy véghajtás,amiben olajat kell cserélni.
A láncos görgőit megfelelő szerszámokkal,és 2 összeszokott emberrel 5 perc alatt cseréled/db,amíg a kerekeséhez le kell engedni az olajat a hídból/véghajtásból,bontani kell a féket,rugózást,kormányzást(ha kormányzott tengelyt bontunk),majd mindezt vissza is.
Szóval ott egye meg a fene az összes kerekes önjárót,ahol van.
Korabban valaki emlitette itt a btr-ek ilyen atepiteset, de leginkabb azert lett lehurrogva a javaslat, mert rossz a felepitmeny is.Véleményem szerint a mai technológia szint bőven megengedne egy olyan hajtóművet, ami egyfajta soros hibrid rendszer lenne, vagyis a belsőégésű motor egy generátort hajtva ellátná elektromos árammal a járművet és tetszőleges számú kerék hajtható lenne kerekenként elhelyezett (akár kerékagy) motorokkal. Hajtómű helyett elektromos vezetékek kellenek.(Súly!) A kerekek közötti mechanikus kapcsolat hiánya miatt a gumiabroncs csúszása, így kopása a töredékére esne le. A rendszer sérülés álló (kivéve persze a BM-t és a generátor kieséséét) akár hiányzó kerekekkel is működőképes maradna. Ha egy korlátozott méretű akkut is beletesznek akkor bizonyos távolság elektromos hajtással csendesebben is megoldható lenne ("osonó üzem"). A kormányzásból is el kellene felejteni a teherautó kormányműveket, léteznek már steer-by wire rendszerek hidraulikus vagy elektromos aktuátorokkal melyek olyan irányba és úgy fordítják a kerekeket, amerre a szoftver akarja...na Currus Zrt, itt a feladat, ez lenne az igazi BTR modernizáció!
![]()
Vitatkoznók,a mai láncos harci szekerek lánca kívül-belül be van/lehet gumírozva,ergó közlekedhet épített úton,és már nem olyan zajos,a 2 kopott lánctalpat 3 ember fél óra alatt lecseréli,szerintem a lánc olcsóbb,esetleg egyforma árban van,mint 8 bazi nagy gumiabroncs(a civil életből mondom,hogy a 26 tonnás homlokrakodóra 10k € a 4 gumi,amiből a harcii szekéren 8 van,és garantáltan nem olcsóbb,mint egy közepes homlokrakodóé/db,ezzel szemben egy 40 tonnás kotróra a 2 vatta új lánc a fele)de a harci szekéren legyen ugyanannyi,mint a lánc.Egy 8 kerekű alvázhoz,amennyiben feltételezzük,hogy minden kerék hajtott,kell 4 diferenciálmű,3/3+ kardán,ha merev hidas,akkor csak 4 féltengelycsukló,ha lengőkaros,akkor 16db(!!),az szabadon választott,hogy kerekenként van e bolygómű,vagy sem,(jellemzően van),szóval mechanikai rémálom egy 4 tengelyes 8x8-as hajtásképletű önjáró löveg.Diszkréten hozzátenném még a 8 kerék mindegyikén szükséges fékdobot,benne a fékmunkahengert,fékbetéteket,minden kerékhez fékcsövet,főfékhengert,ezek hidraulikus csövezését.Ja,meg ugye kék rögzítőfék is,ha már elsütünk ezen a szerkezeten egy jóképű 152-est.
![]()
Még külön kaland 8x8-nál a kormányzás,ugye minimum 2 tengelyt kormányozni kell,ami megint +1 szervó szivattyú,minimum 9 + szervócső,4 hidraulikus munkahenger,ehhez a rendszerhez tartozik mén + 1 olajtartály,onnan 2 cső,szervós kormánymű,oda is csövek,szóval elég izé.
A láncos gépen a kormányzás nem igényel külön berendezéseket,ez jellemzően egy egységet képez a motor-váltó egységgel,és ez tartalmazza az üzemi,és a rögzítőféket is.
![]()
A láncos gép helyben megfordul,a tigris még tudott ellenkező irányba láncot hajtani,az újabbak már nem tudom,majd Dudi megmondja,a láncossal simán át lehet hajtani kocsikon,árkokon,erősebb sövényeken,fákat ki lehet vele tolni,stb,amíg a kerekes finoman szólva is korlátozott terepjáró képességgel bír,a láncoshoz képest,a láncos nem kap defektet(!!),nem kell pumpálni.A láncos hajtásláncában van 1 motorolaj,egy váltóolaj,esetleg oldalanként egy-egy véghajtás,amiben olajat kell cserélni.
A láncos görgőit megfelelő szerszámokkal,és 2 összeszokott emberrel 5 perc alatt cseréled/db,amíg a kerekeséhez le kell engedni az olajat a hídból/véghajtásból,bontani kell a féket,rugózást,kormányzást(ha kormányzott tengelyt bontunk),majd mindezt vissza is.
Szóval ott egye meg a fene az összes kerekes önjárót,ahol van.
Meg persze az exportra szántnál is. Gondolom azért választották azt a szaudiak.De még a Kínaiaknál is van a legnagyobb, 155mm-es (L45 és L52) lövegekhez szintén ilyen alvázú lőszerszállítójuk.
Korabban valaki emlitette itt a btr-ek ilyen atepiteset, de leginkabb azert lett lehurrogva a javaslat, mert rossz a felepitmeny is.
Persze ha az jonne ki, hogy ez a rendszer ma mar koltseghatekonyabb, akkor miert ne?
(Nem is ertettem soha, hogy ha mar ilyen perverz villamos hajlamaid vannak gepeszkent ,akkor miert nem epitetted at ilyenre a bogarat...)
Nem feltetlenul...
A tuzersegnel a vontatott korletvedelemre valo ma mar /tabori agyu./ a gumikerekes vedekezesre. A lancos tamadasra lepest tartani az elorretoro ekkel es ttuzzel tamogatni azt... Ha nagy letszamu ellensegess erobe gondolkouzik valaki szuksege lessz loszerszallito jarmure lancosra a lancoshoz mert sok a cel es sok malacot kell elropiteni. De ha az ellenseg letszama kevesebb a tuzersegi celpontok memmyisege alacsomyabb az omjaro loszerjavadalma is eleg.
A lenyeg hogy egy lancos egy gumikerekes es a vontattott tuzerseg nem ugyan arra a feladatra valo. Vegeredmenybe mimd tuzersegi granatot lo ez igaz ahogy a vadaszgep es egy bombazo is repul. De a celjaik masok... Masra is alkalmazzak oket..... A szukseges loszer mennyisege meg mimdig az ellensegen mullik
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..