A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Benkő Tibor az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában azt mondta: a jövőre rendelkezésre álló 86 milliárd forintos többletforrás lehetőséget biztosít arra, hogy erős, ütőképes Magyar Honvédséget hozzanak létre.

Kifejtette: az 513 milliárd forintos honvédelmi költségvetés 40 százalékát személyi kiadásokra, illetményekre, a lakhatás segítésére fordítják. Jövőre is biztosítják a katonák 5 százalékos illetményfejlesztését.

A kiadások 30 százaléka üzemeltetésre, fenntartásra, további 30 százaléka pedig fejlesztésre megy el. Utóbbi keretből a légierő és a szárazföldi erők komoly fejlesztését tervezik, de kiemelt feladat a kibervédelmi képesség kialakítása is.

Benkő Tibor a Kossuth rádió 180 perc című műsorában azt mondta: a jövő évi költségvetés fedezet arra, hogy a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési tervben meghatározott feladatokat végrehajtsák. Ennek keretében a honvédség minden erejét fejlesztik, de kiemelt feladat a légierő fejlesztése. Szükség van repülőgépekre, köztük szállító, harci és kiképző gépekre, és a következő lépés a helikopterfejlesztés – sorolta a miniszter, aki elmondta, ez ügyben készülnek a tenderek kiírására.

https://magyaridok.hu/belfold/honvedelmi-miniszter-fontos-magyarorszag-biztonsaga-3211807/
 
Benkő Tibor az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában azt mondta: a jövőre rendelkezésre álló 86 milliárd forintos többletforrás lehetőséget biztosít arra, hogy erős, ütőképes Magyar Honvédséget hozzanak létre.

Kifejtette: az 513 milliárd forintos honvédelmi költségvetés 40 százalékát személyi kiadásokra, illetményekre, a lakhatás segítésére fordítják. Jövőre is biztosítják a katonák 5 százalékos illetményfejlesztését.

A kiadások 30 százaléka üzemeltetésre, fenntartásra, további 30 százaléka pedig fejlesztésre megy el. Utóbbi keretből a légierő és a szárazföldi erők komoly fejlesztését tervezik, de kiemelt feladat a kibervédelmi képesség kialakítása is.

Benkő Tibor a Kossuth rádió 180 perc című műsorában azt mondta: a jövő évi költségvetés fedezet arra, hogy a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési tervben meghatározott feladatokat végrehajtsák. Ennek keretében a honvédség minden erejét fejlesztik, de kiemelt feladat a légierő fejlesztése. Szükség van repülőgépekre, köztük szállító, harci és kiképző gépekre, és a következő lépés a helikopterfejlesztés – sorolta a miniszter, aki elmondta, ez ügyben készülnek a tenderek kiírására.

https://magyaridok.hu/belfold/honvedelmi-miniszter-fontos-magyarorszag-biztonsaga-3211807/[/QUOTE

Harci és kiképző gépek. na ez vagy parasztvakítás, vagy megint néhány komoyl milliárdnak a seggére verünk kétséges képességekért cserébe
 
Újra: Harci és kiképző gépek. na ez vagy parasztvakítás, vagy megint néhány komoyl milliárdnak a seggére verünk kétséges képességekért cserébe
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A harctéren üzemelő nehéz gépektől tartsuk távol az elektronikát,amennyire lehetséges,mármint a hajtástól. :D
Nagy cigi lenne ha nem mozdulna a technika egy bepárásodott csatlakozó,vagy lefagyott szoftver,eloxidálódott dugasz miatt.
Ide a legegyszerűbb,de legmasszívabb technika kell,egy túlméretezett adagolós dízelmotor,teljesen mechanikus hidrodinamikus tengely kapcsoló,szintén teljesen mechanikus automata sebességváltó,a legegyszerűbb rudazattal mozgatva mindent,a kormány kuplungokat,fékeket is beleértve.
A szovjet technika ettől(is) nagyszerű,ha a fél motort ellőtték,akkor is kihoz a tréből,elbotorkál még pár kilómétert,az elektronyosba meg ott veszik mindenki.:)

Olyan motor már nincs amit leírtál... az orosz technikában sem. Váltó sincs. És már többször bebizonyosodott, hogy a "buta" technika a kezelőszemélyzetnek látszólag egyszerű feladat, de sok "fogy" belőle. Kez-szemből is sajnos. Lásd mondjuk a II. vh-s veszteségeket.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A harctéren üzemelő nehéz gépektől tartsuk távol az elektronikát,amennyire lehetséges,mármint a hajtástól. :D
Nagy cigi lenne ha nem mozdulna a technika egy bepárásodott csatlakozó,vagy lefagyott szoftver,eloxidálódott dugasz miatt.
Ide a legegyszerűbb,de legmasszívabb technika kell,egy túlméretezett adagolós dízelmotor,teljesen mechanikus hidrodinamikus tengely kapcsoló,szintén teljesen mechanikus automata sebességváltó,a legegyszerűbb rudazattal mozgatva mindent,a kormány kuplungokat,fékeket is beleértve.
A szovjet technika ettől(is) nagyszerű,ha a fél motort ellőtték,akkor is kihoz a tréből,elbotorkál még pár kilómétert,az elektronyosba meg ott veszik mindenki.:)

Az Armata abban az ominózus esetben amikor megállt a Vörös-téren saját magát állítottal ,hogy megvédje a hajtásláncot a nem kellően képzett harcjármű-vezetőtől.Ennyit arról,hogy távol kell tartani az elektronikát.
 
Uaz mar nincs ./jobban mondva van de megsimcs... Kaposvaron pl csak laktanyan belluli jarmunek hasznaljak. Tatan a hkz nal van uaz de nem azert mert nincs merga hanem mert egy lelkes szakszi par sraccal rendberakott eggyet hogy a harcolo 1. Szazadnak ne kelljen a torzshoz rohangalni papirozni a mergara van szukseg. /van tobb uaz is a laktamyaba de bakrallitva pihennek tartalekba./
 
Bocsanat tatan a konyha is hasznal meg uazt gyakterre elelmiszer kiszallitasra./de csak ha egy szakasznak kell kajat kifuttatni./ ha tobb kajat visznek ki vagy a loterre kell vinni oda mar nem uazzal viszik. /van merga is a komyhanak de ha gurul az uaz is es nem kell papirozgatni annyit mint a mergat miert ne hasznalnak./
 
Újra: Harci és kiképző gépek. na ez vagy parasztvakítás, vagy megint néhány komoyl milliárdnak a seggére verünk kétséges képességekért cserébe

V4 együttműködés hangoztatás + Cz licenc + L39NG bemutatáskor is ott voltunk = új Alba, esetleg Alca vétel. 99%
Modjuk van száz mâs dolog, amit előbb kellene venni, mint repülőt...
 
V4 együttműködés hangoztatás + Cz licenc + L39NG bemutatáskor is ott voltunk = új Alba, esetleg Alca vétel. 99%
Modjuk van száz mâs dolog, amit előbb kellene venni, mint repülőt...
A Gripeneket sem használjuk ki teljesen. Meg talán nem egy maroknyi modern fegyver kéne hozzájuk, esetleg infrás rakéta...
 
Ural, Kraz, Gaz? Miről beszéltek ti? Orosz vadakat vegyunk miközbrn nato tagok vagyunk? Gondolkozzatok mar!
Mivel a natóban lévő platós terepjárók csak egy bizonyos hányada üti meg az orosz járművek terep képességét innentől kezdve nincs .................... pl a cseh tatra.
Pl a Kraz terep képességét talán egy két nyugati csoda tudja megközelíteni. Szintén a cseh tatra
Megj: Magyarországon most is árulnak ÚJ URALT. Igaz a festésen meg a lámpákon kell alakítani. A többi minden stimmel.
 
Az Ural, Kraz, Gaz-66 nem Rába/MAN kategória bár mi azok leváltására leváltásukra vettük őket. Szerintem egy Gaz-66-t egy Unimoggal illene összehasonlítani. (Pesze a terepjáró képesség mellett árban és fogyasztásban és terepen mérhető hatótávolságban stb.)
 
Én sem mondanám a nyugati tehergépkocsikat tul rossznak. Mercedes unimog sorozat vagy a szintén mercedes Zetros sorozat az egyik legkirályabb teher gépjármüvek. Nem rosszabak az orosztól.