Ezt nem tudtam. Mindenesetre kisgepek ellen akkor meg heliket leheten hasznalni.
A majdnem egyenes szárnyával én is azt gondoltam, hogy ebben kicsit jobb az L-159, mint a deltaszárnyú. De úgy tűnik hogy nem.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt nem tudtam. Mindenesetre kisgepek ellen akkor meg heliket leheten hasznalni.
Sokat számít a felületi terhelés is szerintem amiben a delta jobb, meg a fly-by-wire gondolom kiküszöböli a külömbségeket. Amúgy ha jól tudom mindkettő alkalmas egyenes útszakaszról üzemelni, tehát ez is oka lehet az amúgy hasonló átesési sebességnek.A majdnem egyenes szárnyával én is azt gondoltam, hogy ebben kicsit jobb az L-159, mint a deltaszárnyú. De úgy tűnik hogy nem.
Nem. Nekunk nem kell, mivel kikepzonek tul sok, harci gepnek tul keves. Ez pici orszagoknak idealis mint pl. Szlovenia aki nem tud Zlin-Alca-Gripen 3-ast fenntartani, de nekik meg azert nem mert Brazil es Brazilia semmivel sem tud Europaban tobbet ajanlani politikailag mint USA vagy Oroszo. Esetleg valami nagyon szimbolikusan es gyakorlatilag is szupersemleges allamnak lenne jo mint Svajc vagy Finnorszag, de ok meg tul gazdagok hozza. Szoval ha megis eladjak Europaban akkor azt csak jokora korrupcioval lehet, szoval valszeg megiscsak lesz aki megvesziSzerintetek a Tucanonak lenne reális esélye nálunk vagy a szomszédoknál?
https://honvedelem.hu/110819_europai_vevo_a_tucanonak
Ki kötelezte el magát egy szövetség mellett? Az a néhány ember, aki elment szavazni rájuk anno (a lakosság többsége meg nem)?Igen! Akkor vegyunk rosszabbat. Elkoteleztük magunkat egy szövetseg mellett, ne az ellenoldaltl vasaroljunk mar.
Azért a Tucano-t nem kellene annyira lenézni, megvették a franciák is, az angolok meg licencben legyártottak maguknak jóval több mint 100 darabot, meg exportra is valamennyit. Ez nem is mostanában történt hanem évtizedekkel ezelőtt, a RAF már el is indította a leváltására a programot, de azért ha valaki a francúzoknak meg az ángliusnak repülőgépet el tud adni, az azért jelent valami pozitívumot és hozzáértést a repülőgépgyártásban.Nem. Nekunk nem kell, mivel kikepzonek tul sok, harci gepnek tul keves. Ez pici orszagoknak idealis mint pl. Szlovenia aki nem tud Zlin-Alca-Gripen 3-ast fenntartani, de nekik meg azert nem mert Brazil es Brazilia semmivel sem tud Europaban tobbet ajanlani politikailag mint USA vagy Oroszo. Esetleg valami nagyon szimbolikusan es gyakorlatilag is szupersemleges allamnak lenne jo mint Svajc vagy Finnorszag, de ok meg tul gazdagok hozza. Szoval ha megis eladjak Europaban akkor azt csak jokora korrupcioval lehet, szoval valszeg megiscsak lesz aki megveszi![]()
Ja, de ok nagyhatalom, ok megvehetik, a cikk szerint viszont olcson akarnak adni, gondolom kisebb orszagoknak. Azok viszont nem vehetik meg a jelenlegi helyzetben, hisz ez geopol kerdes, nem repulestechnikai. De mivel a korrupcio jelen van mindne orszagban, gondolom azert csak el tudjak majd adni. Amugy nem nezem le, epp azt irtam, hogy kikepzonek tul eros, de azt te sem gondolhatod, hogy Gripen szint lenne.Azért a Tucano-t nem kellene annyira lenézni, megvették a franciák is, az angolok meg licencben legyártottak maguknak jóval több mint 100 darabot, meg exportra is valamennyit. Ez nem is mostanában történt hanem évtizedekkel ezelőtt, a RAF már el is indította a leváltására a programot, de azért ha valaki a francúzoknak meg az ángliusnak repülőgépet el tud adni, az azért jelent valami pozitívumot és hozzáértést a repülőgépgyártásban.
Az hogy "kiképzőnek túl erős" csak két dologtól függ:Ja, de ok nagyhatalom, ok megvehetik, a cikk szerint viszont olcson akarnak adni, gondolom kisebb orszagoknak. Azok viszont nem vehetik meg a jelenlegi helyzetben, hisz ez geopol kerdes, nem repulestechnikai. De mivel a korrupcio jelen van mindne orszagban, gondolom azert csak el tudjak majd adni. Amugy nem nezem le, epp azt irtam, hogy kikepzonek tul eros, de azt te sem gondolhatod, hogy Gripen szint lenne.
Akkor ugyanazt mondjuk, nekunk tul jo kikepzonek. Mindegy, hogy az eros vagy a jo, vagy a tul sok szavakat hasznaljuk. Vadaszbombazonak meg keves mindenkinek, kiveve annak akinek csak erre van penze vadaszbombazo szerepre, ahhoz mi meg tul vastagok vagyunk. Tehat arra nincs penzunk, hogy ez legyen a kikepzo, de ahhoz tul sok van, hogy ez legyen a vadaszgep.Az hogy "kiképzőnek túl erős" csak két dologtól függ:
- mi a megrendelő saját követelménye egy kiképzőgéppel szemben (ha behúzható futóműveket, képernyős műszerfalakat meg katapultüléseket kér, akkor ez a gép jó neki)
- ki tudja-e fizetni ennek az árát
Ha angolnak-franciának-Kuvaitnak jó mint kiképzőgép, akkor nem a műszaki kvalitásokkal és képességekkel van baj, hanem azokkal, akiknek nem telik rá (többek közt nekünk is ideális lenne kiképzésre is, meg lassú, kis gépek elfogására is, de mint a vevők listája is jelzi, az ára az nem a mi zsebünkhöz van méretezve). A minőségnek ára van, akkor is ha azt Brazíliában gyártották a füstösképű Pedróék.
Ezek közül melyik teherautó? Mármint rendes méretű teherautó? Mert még az Unimog se egy kategória az Urallal, Zillel, pláne a Krazzal. Ráadásul nem is gyártják már őket csak az Unimog, meg a Pinzgauert de azt is az Usaban már kis tételben. Az Iveconak, vagy Renault nak van még egy Unimog meratu terepes járműve, legalábbis az EON -osok szokták vele jarkalni, náluk láttam. Szóval akkor nem is tudom mit akart/akar keresni a NATO az orosz/szovjet sárban...Aki szerint nem tud a(most már csak virtuális) vasfüggöny másik oldala terepjárót csinálni az látott már Unimogot? Volvo C303? Pinzgauer? Haflinger?
Ha jól rémlik parlamenti döntés volt mert nem volt meg a százalék a népszavazáson.Ki kötelezte el magát egy szövetség mellett? Az a néhány ember, aki elment szavazni rájuk anno (a lakosság többsége meg nem)?
Ha jól rémlik parlamenti döntés volt mert nem volt meg a százalék a népszavazáson.
Ezek közül melyik teherautó? Mármint rendes méretű teherautó? Mert még az Unimog se egy kategória az Urallal, Zillel, pláne a Krazzal. Ráadásul nem is gyártják már őket csak az Unimog, meg a Pinzgauert de azt is az Usaban már kis tételben. Az Iveconak, vagy Renault nak van még egy Unimog meratu terepes járműve, legalábbis az EON -osok szokták vele jarkalni, náluk láttam. Szóval akkor nem is tudom mit akart/akar keresni a NATO az orosz/szovjet sárban...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..