A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
626
2 631
93
Ja mindjárt romániába.Hadi üzemet nem határhoz közel telepítünk!
Még így is túl közel van a Tiszántúlhoz, a potenciális hadszíntérhez (kelet és északkelet felé). Jobban örültem volna egy dél-dunántúli helyszínnek, valahol Somogy vagy Baranya megyében, de mondjuk onnan meg a kelet-nyugati irányú közlekedési infrastruktúra hiányzik.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 080
4 038
113
Az An-26-os is nátó-kompatibilis. ugyanazt a kerót meg levegőt, olajakat használja, mint egy húszmilliárdos spartan, csak olcsóbban :)
De abban egyet értünk, hogy szükség van új (és lehetőleg minél drágább) tehergépekre, amit a jelenlegi barátaink állítanak elő. Lehetőleg úgy, hogy mi csak júzerek legyünk. A lehető legkisebb hibákat is a gyári szervizcsoportok javítgassák sok jó dollárért, hogy a „szöveccségeseinknek” is megérje. :D

Ha minden igaz, az Одесавіаремсервіс nevű cég csinálta a horvát melót, ráadásul a legvadabb időkben. Csak katonai gépekkel foglalkoznak úgy tűnik. Szóval az ukránok nemigen járnak nemzetközi légtérben az ott javított gépekkel, csak otthon (meg az általuk megszállva tartott területek felett, amíg le nem verik őket az égről).

A Nato kompatibilitást az önvédelmi rendszerekre, kommunikációra, a repülési tulajdonságokra (sebesség, hatótáv, stb.) értettem, amikben van mit fejlődnünk! Még akkor is, ha ezekre nincs is konkrét követelmény megfogalmazva! Persze vannak feladatok, amikre az An-26 is tökéletesen megfelel. De az sem árt, ha egy gyakorlaton együtt tud működni a többi tagország gépeivel, akár éjszaka, vagy bonyolult időjárási helyzetben kötelékben történő mélyrepülésben, vagy akár a füves reptérről történő üzemeléssel!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 971
18 526
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 704
3 973
113
A Nato kompatibilitást az önvédelmi rendszerekre, kommunikációra, a repülési tulajdonságokra (sebesség, hatótáv, stb.) értettem, amikben van mit fejlődnünk! Még akkor is, ha ezekre nincs is konkrét követelmény megfogalmazva! Persze vannak feladatok, amikre az An-26 is tökéletesen megfelel. De az sem árt, ha egy gyakorlaton együtt tud működni a többi tagország gépeivel, akár éjszaka, vagy bonyolult időjárási helyzetben kötelékben történő mélyrepülésben, vagy akár a füves reptérről történő üzemeléssel!
Mondjuk ezek elfogadható érvek... ( bár az éjszakai kötelék mélyrepülés úgy hiányzik, mint szar a zsebbe... fűről repülni meg ez is tud )
Hát olyan kis ország vagyunk, nem tudom igazán hol lenne ideális egy fegyvergyár. Talán a délnyugati országrész, nálunk, Vas és Zala határán ?
Le a föld alá, vagy 100km mélyre, akkor mindentől nagyon távol lesz :p
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Ott így sincs munkaerő, a merci meg hasonlók miatt. Miért nem lehet keletre tenni a gyárat?
Aszonta a Benkő, hogy állnak a csarnokok, ez év végéig szépen felszerelik a gyártósorokat a csehszlovákok, majd jövő év elején indul a termelés.
200 ember köll.
Annyi meg csak akad a környéken, vagyis még kevesebb. Aztán átvilágítás és nemzetbiztonsági kockázat és hasonlók.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Félreértés ne essék, nincs bajom az Ancsákkal! Csak félő, hogy ha felújítanak belőlük még kettőt, akkor még tovább halogatják új Nato kompatibilis, rámpás gépek beszerzését!
A másik kérdés, hogy egy komoly, megbízható cég vállal bármi nemű, idejű garanciát a munkájára, a beépített alkatrészekre, berendezésekre? Mert ha igen, és a horvátok mégsem egy ilyen céggel végeztették el a MIG-21-esek felújítását, akkor a végeredmény már az ő saruk is!
Véleményem szerint egy ilyen összelegózott, kontár munkát végző céget már régen el kellett volna tiltani az ilyen jellegű munkáktól, vagy az általuk szervizelt gépeket kitiltatnám a nemzetközi légtérből!
El kellett volna... az ukranok meg valamiert nem tiltjak el. Nekem sincs bajom az ancsaval, de kitettseg egy kicsit sem europai orszag fele (pelda: a legutobbi nagy fogolycserekor az ukran fotargyalo lanyanak Putyin volt a keresztapja, asszem meg pont ezen a forumon olvastam), sajnos ki kell dobni es ujakat venni.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lehet, hogy túlaggódom. Biztosra nem merem kijelenteni. De nekem akkor is vannak kétségeim velük kapcsolatban...
Az An-26 nagyjavítás az nem politika hanem üzlet, szóval bőven elég ha az átvételi hibalistát átadva közlik velük hogy pénzt akkor látnak, ha a hibák ki lesznek javítva. Főleg ha jó szerződést kötöttek velük, és a határidő utáni teljesítés már kötbért, tehát mínusz dollárokat jelent nekik. Azt pedig kötve hiszem hogy Antonovéknál ne tudnák, hogyan és mivel lehet segíteni a felmerült problémákon a saját gyártmányuknál, szóval szerintem ez nemigen lehet akadály.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Még így is túl közel van a Tiszántúlhoz, a potenciális hadszíntérhez (kelet és északkelet felé). Jobban örültem volna egy dél-dunántúli helyszínnek, valahol Somogy vagy Baranya megyében, de mondjuk onnan meg a kelet-nyugati irányú közlekedési infrastruktúra hiányzik.
Azt azért ne felejtsétek, hogy nem magyar terméket állítunk elő.
Egyrészt, aztán a közlekedési infrstuktúra ott jobbára rendben van. Háborúban először mindenki a másik hadiüzemeit rombolja le, vagyis jól fel kell szerelni a testületeket, betárazni lőszert jó sokat, aztán kezitcsókolóm.
Jugóban is lenyomták a Zastavát, na de azok addig annyi fegyvert, muníciót halmoztak fel szerte az országban, hogy ugyan mindegy volt háború alatt.
Egyébként meg nem hinném hogy pl a rómaiak ráizgultak volna a témára, egy fajsúlyosabb technika persze érdekesebb, de ez egy kézifegyvergyár .... nem telepíthetjük a veszprémi Sziklába ....
Lesz egy "hadiháromszögünk", Kiskunfélegyháza, Kecskemét, Szolnok. :hadonaszos:
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 849
4 132
113
Az An-26 nagyjavítás az nem politika hanem üzlet, szóval bőven elég ha az átvételi hibalistát átadva közlik velük hogy pénzt akkor látnak, ha a hibák ki lesznek javítva. Főleg ha jó szerződést kötöttek velük, és a határidő utáni teljesítés már kötbért, tehát mínusz dollárokat jelent nekik. Azt pedig kötve hiszem hogy Antonovéknál ne tudnák, hogyan és mivel lehet segíteni a felmerült problémákon a saját gyártmányuknál, szóval szerintem ez nemigen lehet akadály.

Nos lehet, hogy pesszimista vagyok, de szerintem azok ott már annyira beleszarnak, hogy simán hazudnának bármit, vagy csak azt mondanák, hogy "tetszik, nem tetszik érd be ennyivel"... Ukrajna nekem jelenleg egy kurva nagy fekete lyuk...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Pal

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Miről beszélsz? A szeparatizmus támogatása nem ilyen.
Annak persze örülök, hogy van olyan, akinek nincs az életben abszolút semmi dolga és ráér elméleteket gyártani :)
En meg annak orulok, hogy fizetett szabin vagyok, de hat kinek milyen munkaja van...
Figyelj, nem azt irtam, hogy fegyveres szeparatizmust tamogat, ott meg nem tartunk. De:
1. Raffay Erno (es o nem csak egy internetes troll, hanem a kormany legszukebb szellemi holdudvaraba tartozik, korabban allamtitkar volt) kormanykozeli lapban (magyar idok) kijelentette, hogy az egyatlen jarhato ut a revizio. Nem Varfoldere gondolt.
2. A magyar allam onti a penzt Karpataljara es szinten kormanykozeli lapban interjukat keszitenek helyi emberekkel azt kerdezve, hogy vissza ter-e Karpatalja. Es nem mondjak azt, hogy nem.
3. Karpataljan masszivan novekszik a magyar ovodaba iratott gyerekek szama mar egy ideje. Sokszor meg az ukran szulok is oda iratjak a gyerekuket, mert azt akarjak, hogy EU-s nyelven tanuljon a gyerek, ha nekik mar igyis-ugyis le lehet huzni a wc-n az eletuket. Erre a penzt Mo adja.
4. Kisebb-nagyobb incidensek (de sosem komolyak, ami tenyleges kart okozna a magyarsagnak) rendszeresen tortennek (senkit meg nem olo molotov koktel, osszefestekszorozott magyar templom, iskola,...)
5. Mo nyelvtanfolyamokat szervez felnott ukranoknak/Ruszinoknak is. Valahogy olyan a magyar allam jelenlete ott, hogy az az ukran akinek a 8 dedszuloje kozul csak egy volt magyar, hirtelen erre emlekezni kezd es nekiall magyarul tanulni. Magyarul visszacsinalja a magyar allam a szovjet idok ukranositasat.
6. es akkor meg nem beszeltunk az allampolgarsagokrol, amit ugye nem csak magyar nemzetisegu, hanem ruszin vagy akar ukran is megkaphat ha nagyon akarja.
7. a Ruszin nemzetisegi szoszolo a magyar parlamentben epp par napja jelentette ki, hogy a ruszin nep a magyar meleltt all. Namost a ruszin nep 95%-a Karpataljan el.
8. A magyar kuldottseg Beregszaszon ugy viselkedett mintha o lenne otthon (szerintem jogosan) , megkoszontek, hogy az ukran kulugyminiszter meglatogatott itt minket, eljott ide hozzank.
9. Ukranok hol az oroszokat hol a lengyeleket vadoljak a Karpataljai magyar szeparatizmus szitasaval.

Ezek kulon-kulon egyik sem szepapratizmus, mind teljesen jogszeru es jogos lepesek. De szerinted mindez hova vezet? Nekem ugy tunik, hogy a tortenelem ismetli onmagat es a hatterben mar megegyeztek a nagyok, mar csak le kell jatszani. Mindenesetre Lo egyszer mar pont ilyen modon (szeparatizmus szitasa, egy kis robbantas itt vagy ott majd a szicsgarda felszamolasaval) segitette Mo-t Karpatalja visszaveteleben (1939 marcius-ra). Egyelore nagyon ugy nez ki, hogy a tortenelem ismetli onmagat.
Szoval most Ancsat nem erdemes Kijevbe kuldeni felujitani, barmennyire is jo gep volt egykoron.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Az An-26 nagyjavítás az nem politika hanem üzlet, szóval bőven elég ha az átvételi hibalistát átadva közlik velük hogy pénzt akkor látnak, ha a hibák ki lesznek javítva. Főleg ha jó szerződést kötöttek velük, és a határidő utáni teljesítés már kötbért, tehát mínusz dollárokat jelent nekik. Azt pedig kötve hiszem hogy Antonovéknál ne tudnák, hogyan és mivel lehet segíteni a felmerült problémákon a saját gyártmányuknál, szóval szerintem ez nemigen lehet akadály.
A gond az, hogy a horvat esetben nem "felmerult probelmak" voltak, hanem koztorvenyes buncselekmenyek. Ezt mar ne toljuk a horvatok nyakaba, hogy tetszettek volna alaposabban atnezni, hogy mi vesznek at. Mert oke, hulyek voltak a horvatok, hogy megbiztak egy olyan allamban, de a buncselekmenyeket az ukranok kovettek el. Mert alvazszamokat atutni azt meg a sajat kocsidon sem teheted meg, nem hogy katonai cuccon...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nos lehet, hogy pesszimista vagyok, de szerintem azok ott már annyira beleszarnak, hogy simán hazudnának bármit, vagy csak azt mondanák, hogy "tetszik, nem tetszik érd be ennyivel"... Ukrajna nekem jelenleg egy kurva nagy fekete lyuk...
Ez kizárólag a kiutazó műszaki átvevő csoporton múlik. Ha ők hibás teljesítésre hivatkozva (és korrekt hibalistát mellékelve) nem veszik át a gépet és ezért nem fizetünk, akkor Antonovéknak is más lesz a hozzáállása. A dollárt ők is nagyon szeretik ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and vilmoci

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Azt azért ne felejtsétek, hogy nem magyar terméket állítunk elő.
Egyrészt, aztán a közlekedési infrstuktúra ott jobbára rendben van. Háborúban először mindenki a másik hadiüzemeit rombolja le, vagyis jól fel kell szerelni a testületeket, betárazni lőszert jó sokat, aztán kezitcsókolóm.
Jugóban is lenyomták a Zastavát, na de azok addig annyi fegyvert, muníciót halmoztak fel szerte az országban, hogy ugyan mindegy volt háború alatt.
Egyébként meg nem hinném hogy pl a rómaiak ráizgultak volna a témára, egy fajsúlyosabb technika persze érdekesebb, de ez egy kézifegyvergyár .... nem telepíthetjük a veszprémi Sziklába ....
Lesz egy "hadiháromszögünk", Kiskunfélegyháza, Kecskemét, Szolnok. :hadonaszos:
De magyar termeket allitunk elo, mert nem kihelyezett gyartasrol van szo, hanem megvett licence-rol. A csehek ideadtak a know-how-t mi meg gyartjuk magunknak, cseheknek, akarkinek. Elso lepesben persze csak osszeszereles, de a masodik fazisban mar full gyartas a szerzodes szerint. A gyarban a szerzodes szerint eleinte cseh szakemberek tanitjak be hogy mit hogyan, de a gyar nem a cseh ceg tulajdona hanem a HM arzenal vagy melyik HM-es cege. (Az mondjuk lehet, hogy ha exportalni is akarjuk a cseheken kivul masnak is akkor a szerzodes szerint kell a csehek beleegyezese is)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 849
4 132
113
Ez kizárólag a kiutazó műszaki átvevő csoporton múlik. Ha ők hibás teljesítésre hivatkozva (és korrekt hibalistát mellékelve) nem veszik át a gépet és ezért nem fizetünk, akkor Antonovéknak is más lesz a hozzáállása. A dollárt ők is nagyon szeretik ...


Az lehet, de (szintén szerintem) a valódi szakik java része már rég letiplizett keletre (Oo), vagy nyugatra (pláne, ha még az "önkéntes" sorozással is basztatták őket...). Ha meg nincs szaktudás, akkor nem sokat érsz a dollárral sem... Illetve, nyilván pár év alatt össze (vagyis vissza) tudják toborozni a vaskos pénzünkért cserébe a szakikat, de így nagyon nem lesz ám gyors és tiszta meló...
 
  • Tetszik
Reactions: endre, zeal and Pal