A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Kevés okosabb döntést tudnék elképzelni a honvédséggel kapcsolatban. Gyakorlatilag aprópénzért (kb. 1 milliárdért) lenne olyan gép, amivel 4-5 tonnát tudnánk Európában bárhová szállítani még 5-6 évig. Persze nagyon nátó-júesz gyakorlatokon nem lehet vele úgy feszíteni, mint egy 60 milliárdos herkulessel, de logisztikai, raklapos, dobozos áru szállítására kis tételben gazdaságosabb, mintha a herkules teherterében hurcolnánk 2 raklap cuccot 6-700km-re.
Ráadásul szinte teljeskörű üzemeltetési „képesség” van hozzá itthon.


Ööö, most azokról az ukránokról beszélünk, akik állítólag minket is valamelyik korábbi An-26 javítással, de a horvátokat a MiG-21-esekkel biztosan keményen átbaszták? Háát, én ezek után nem nagyon bíznék rájuk semmi komolyabbat az elkövetkezendő pár évben, évtizedben...
 
Kijevben? Hat... amikor Mo mar nyiltan tamogat szeparatizmust Karpataljan? (Persze jogosan es en imadkozom, hogy Karpatalja visszaterjen, es ujra Europai korulmenyek kozott elhessenek az emberek ott, meg szivesen be is vonulnek szicsgardara vadaszni, de akkor is szeparatizmust tamogat Mo, ezt be kell ismerni...) Szoval igy nagyon nem valoszinu.
Miről beszélsz? A szeparatizmus támogatása nem ilyen.
Annak persze örülök, hogy van olyan, akinek nincs az életben abszolút semmi dolga és ráér elméleteket gyártani :)
Ööö, most azokról az ukránokról beszélünk, akik állítólag minket is valamelyik korábbi An-26 javítással, de a horvátokat a MiG-21-esekkel biztosan keményen átbaszták? Háát, én ezek után nem nagyon bíznék rájuk semmi komolyabbat az elkövetkezendő pár évben, évtizedben...
Jah, állítólag... meg megbízható forrásból tudjuk, stb...
Meg ne zavarjon az a tény, hogy az általuk elszabott An-26-os messze a legaktívabb légijármű a hungarian erforszban... (nnna jó. talán a mókusokat jobban hajtották, amíg volt bennük szusz)
Az a tény se zavarjon, hogy a horvát bizniszt úgy vállalta el egy hakni cég, hogy a zukriknál már úgy 20 éve nincs élő, aktív tapasztalat a típussal, a 410-es üzem meg a tervező iroda saját repülőgépgyára , ahova sűrűn hordják többek közt az An-26 család leszármazottait is.
A képlet egyébként egyszerű: Amikor átveszed tőlük a gépet, akkor nem kell sajnálni az időt mindent átnézni rajta és összevetni a dokumentációval...ha valami nincs rendben, akkor sikítasz, ők meg kötelesek kijavítani az ott észlelt hibákat is.
„az iparban a bizalom alapja az ellenőrzés”
Az, hogy a horvátok csak úgy puszira átvették a gépeket és otthon vették észre, hogy egy-két berendezés gyári száma, meg a passzportok meg a formulárok nincsenek összhangban... nos hát az rájuk nézve is szégyen...
 
Miről beszélsz? A szeparatizmus támogatása nem ilyen.
Annak persze örülök, hogy van olyan, akinek nincs az életben abszolút semmi dolga és ráér elméleteket gyártani :)

Jah, állítólag... meg megbízható forrásból tudjuk, stb...
Meg ne zavarjon az a tény, hogy az általuk elszabott An-26-os messze a legaktívabb légijármű a hungarian erforszban... (nnna jó. talán a mókusokat jobban hajtották, amíg volt bennük szusz)
Az a tény se zavarjon, hogy a horvát bizniszt úgy vállalta el egy hakni cég, hogy a zukriknál már úgy 20 éve nincs élő, aktív tapasztalat a típussal, a 410-es üzem meg a tervező iroda saját repülőgépgyára , ahova sűrűn hordják többek közt az An-26 család leszármazottait is.
A képlet egyébként egyszerű: Amikor átveszed tőlük a gépet, akkor nem kell sajnálni az időt mindent átnézni rajta és összevetni a dokumentációval...ha valami nincs rendben, akkor sikítasz, ők meg kötelesek kijavítani az ott észlelt hibákat is.
„az iparban a bizalom alapja az ellenőrzés”
Az, hogy a horvátok csak úgy puszira átvették a gépeket és otthon vették észre, hogy egy-két berendezés gyári száma, meg a passzportok meg a formulárok nincsenek összhangban... nos hát az rájuk nézve is szégyen...


Az "állítólag" az pont azt jelenti, amit írtam. Állítólag. Tehát nem biztos. De talán te jobban tudhatod nálam. Ha igen, akkor ne is tarts minket homályban ez ügyben. ;)
Na várj, ha próbálnak átadni/visszaküldeni egy kupac szart, azzal mit is kezdünk? Nem vesszük át? Jól bepereljük őket? Egy olyan országot, aminek jelenleg már maga a léte is vitatott a jelenlegi formájában? És akkor egyből lesz működő és üzembiztos szállítógépünk? Vagy csak kibasztunk némi pénzt és jó sok időt a semmire?
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
De talán te jobban tudhatod nálam. Ha igen, akkor ne is tarts minket homályban ez ügyben.
Hát ha bennfentes lennék, akkor valószínűleg jönne az análfűrész, ha kipofáznék ilyesmit...
Én is csak a tényekből tudok kiindulni. Azok meg úgy néznek ki, hogy (mivel itt lakom a kecsó mellett, ezért első kézből tapaszatlom) nem sok olyan nap van, amikor ne dörmögne a környéken az Ancsa.
Na várj, ha próbálnak átadni/visszaküldeni egy kupac szart, azzal mit is kezdünk? Nem vesszük át? Jól bepereljük őket? Egy olyan országot, aminek jelenleg már maga a léte is vitatott a jelenlegi formájában? És akkor egyből lesz működő és üzembiztos szállítógépünk? Vagy csak kibasztunk némi pénzt és jó sok időt a semmire?
Nem bonyolult ez annyira...
Addig nem vesszük át, amíg a feltárt hibákat ki nem javítják.... Szólsz, hogy gubanc van... összeül a konzílium... elismerik.. megcsinálják... „visszaellenőrzöd”... jó lett... átveszed.... hazaviszed... használod...

Úgy képzeled el, hogy a kb. két prosperáló repülős cég egyike majd megkockáztat egy olyan botrányt, mint a 625. repülőgépjavító manufaktúra TSz melléküzemág a horvát repülőkkel kapcsolatban?
Több komolyságot :)
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Hát ha bennfentes lennék, akkor valószínűleg jönne az análfűrész, ha kipofáznék ilyesmit...
Én is csak a tényekből tudok kiindulni. Azok meg úgy néznek ki, hogy (mivel itt lakom a kecsó mellett, ezért első kézből tapaszatlom) nem sok olyan nap van, amikor ne dörmögne a környéken az Ancsa.

Hát ennyiből sajna nem tudhatjuk, mekkora utólagos melóba, utánajárásba, pénzbe (vagy csak sima beleszarásba, aminek meglehet még a böjtje...) került, hogy az a gép repül most...

Nem bonyolult ez annyira...
Addig nem vesszük át, amíg a feltárt hibákat ki nem javítják.... Szólsz, hogy gubanc van... összeül a konzílium... elismerik.. megcsinálják... „visszaellenőrzöd”... jó lett... átveszed.... hazaviszed... használod...

Úgy képzeled el, hogy a kb. két prosperáló repülős cég egyike majd megkockáztat egy olyan botrányt, mint a 625. repülőgépjavító manufaktúra TSz melléküzemág a horvát repülőkkel kapcsolatban?
Több komolyságot :)

Nézd, nekem nincs bajom az Ancsával. Tőlem aztán elrepkedhetnek, amíg csak lehet, nagyjavítással, stb. Persze kell-kéne egy nagyobb típus is, de amellett elfér. Nekem csak az ukrikkal, vagyis a megbízhatóságukkal van bajom.
És igen, az ukrikból jelenleg bármit kinézek. A mostani helyzet ott, amennyire lejön, finoman szólva is kaotikus.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal
Hát ennyiből sajna nem tudhatjuk, mekkora utólagos melóba, utánajárásba, pénzbe (vagy csak sima beleszarásba, aminek meglehet még a böjtje...) került, hogy az a gép repül most...



Nézd, nekem nincs bajom az Ancsával. Tőlem aztán elrepkedhetnek, amíg csak lehet, nagyjavítással, stb. Persze kell-kéne egy nagyobb típus is, de amellett elfér. Nekem csak az ukrikkal, vagyis a megbízhatóságukkal van bajom.
És igen, az ukrikból jelenleg bármit kinézek. A mostani helyzet ott, amennyire lejön, finoman szólva is kaotikus.
Akkor gyakorlatilag szinte egyetértünk. :)
Van egy olyan érzésem, hogy a dollárt szeretik arrafelé e nehéz időkben (sőt, úgy kell nekik, mint egy falat kenyér), szóval csak a tökeikre kell lépni és megcsinálják patentra a dolgukat.
 
Akkor gyakorlatilag szinte egyetértünk. :)
Van egy olyan érzésem, hogy a dollárt szeretik arrafelé e nehéz időkben (sőt, úgy kell nekik, mint egy falat kenyér), szóval csak a tökeikre kell lépni és megcsinálják patentra a dolgukat.


Persze. Én nem vagyok ellensége semmi hasznosnak és a "tékozlást-pazarlást" sem komázom. Csak mindent a megfelelő szerepkörben kell használni és nem olyasmit erőltetni egy adott eszközre, amire az már rég nem alkalmas (pl. a BTR-80, mint első vonalas, vagyis kizárólagos APC/IFV...).
Na igen, csak sajna mi kevesek vagyunk ahhoz, hogy a tökeikre lépjünk, ha helyzet van. Masszív EU és/vagy USA-támogatással persze működne, de annak meg ára van...
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Na igen, csak sajna mi kevesek vagyunk ahhoz, hogy a tökeikre lépjünk, ha helyzet van. Masszív EU és/vagy USA-támogatással persze működne, de annak meg ára van...
Nem olyan bonyolult ez, csak szólni kell hogy nem „всё нормально” és megcsinálják... De most komolyan. Tényleg ezért szokott kimenni egy kis csapat átvenni a gépeket, hogy átnézzék és ha valami nem jó akkor lehet reklamálni.
 
Nem olyan bonyolult ez, csak szólni kell hogy nem „всё нормально” és megcsinálják... De most komolyan. Tényleg ezért szokott kimenni egy kis csapat átvenni a gépeket, hogy átnézzék és ha valami nem jó akkor lehet reklamálni.


Lehet, hogy túlaggódom. Biztosra nem merem kijelenteni. De nekem akkor is vannak kétségeim velük kapcsolatban...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Mint eddig is mindig -> Kijevben.
Létezik egyszeri átrepülési engedély. Itt felszáll, ott meg le. Nem kell hozzá Ruszlán.

Kevés okosabb döntést tudnék elképzelni a honvédséggel kapcsolatban. Gyakorlatilag aprópénzért (kb. 1 milliárdért) lenne olyan gép, amivel 4-5 tonnát tudnánk Európában bárhová szállítani még 5-6 évig. Persze nagyon nátó-júesz gyakorlatokon nem lehet vele úgy feszíteni, mint egy 60 milliárdos herkulessel, de logisztikai, raklapos, dobozos áru szállítására kis tételben gazdaságosabb, mintha a herkules teherterében hurcolnánk 2 raklap cuccot 6-700km-re.
Ráadásul szinte teljeskörű üzemeltetési „képesség” van hozzá itthon.

Félreértés ne essék, nincs bajom az Ancsákkal! Csak félő, hogy ha felújítanak belőlük még kettőt, akkor még tovább halogatják új Nato kompatibilis, rámpás gépek beszerzését!
A másik kérdés, hogy egy komoly, megbízható cég vállal bármi nemű, idejű garanciát a munkájára, a beépített alkatrészekre, berendezésekre? Mert ha igen, és a horvátok mégsem egy ilyen céggel végeztették el a MIG-21-esek felújítását, akkor a végeredmény már az ő saruk is!
Véleményem szerint egy ilyen összelegózott, kontár munkát végző céget már régen el kellett volna tiltani az ilyen jellegű munkáktól, vagy az általuk szervizelt gépeket kitiltatnám a nemzetközi légtérből!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Félreértés ne essék, nincs bajom az Ancsákkal! Csak félő, hogy ha felújítanak belőlük még kettőt, akkor még tovább halogatják új Nato kompatibilis, rámpás gépek beszerzését!
A másik kérdés, hogy egy komoly, megbízható cég vállal bármi nemű, idejű garanciát a munkájára, a beépített alkatrészekre, berendezésekre? Mert ha igen, és a horvátok mégsem egy ilyen céggel végeztették el a MIG-21-esek felújítását, akkor a végeredmény már az ő saruk is!
Véleményem szerint egy ilyen összelegózott, kontár munkát végző céget már régen el kellett volna tiltani az ilyen jellegű munkáktól, vagy az általuk szervizelt gépeket kitiltatnám a nemzetközi légtérből!
Az An-26-os is nátó-kompatibilis. ugyanazt a kerót meg levegőt, olajakat használja, mint egy húszmilliárdos spartan, csak olcsóbban :)
De abban egyet értünk, hogy szükség van új (és lehetőleg minél drágább) tehergépekre, amit a jelenlegi barátaink állítanak elő. Lehetőleg úgy, hogy mi csak júzerek legyünk. A lehető legkisebb hibákat is a gyári szervizcsoportok javítgassák sok jó dollárért, hogy a „szöveccségeseinknek” is megérje. :D

Ha minden igaz, az Одесавіаремсервіс nevű cég csinálta a horvát melót, ráadásul a legvadabb időkben. Csak katonai gépekkel foglalkoznak úgy tűnik. Szóval az ukránok nemigen járnak nemzetközi légtérben az ott javított gépekkel, csak otthon (meg az általuk megszállva tartott területek felett, amíg le nem verik őket az égről).
 
Ja mindjárt romániába.Hadi üzemet nem határhoz közel telepítünk!
Még így is túl közel van a Tiszántúlhoz, a potenciális hadszíntérhez (kelet és északkelet felé). Jobban örültem volna egy dél-dunántúli helyszínnek, valahol Somogy vagy Baranya megyében, de mondjuk onnan meg a kelet-nyugati irányú közlekedési infrastruktúra hiányzik.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal