A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
De talán te jobban tudhatod nálam. Ha igen, akkor ne is tarts minket homályban ez ügyben.
Hát ha bennfentes lennék, akkor valószínűleg jönne az análfűrész, ha kipofáznék ilyesmit...
Én is csak a tényekből tudok kiindulni. Azok meg úgy néznek ki, hogy (mivel itt lakom a kecsó mellett, ezért első kézből tapaszatlom) nem sok olyan nap van, amikor ne dörmögne a környéken az Ancsa.
Na várj, ha próbálnak átadni/visszaküldeni egy kupac szart, azzal mit is kezdünk? Nem vesszük át? Jól bepereljük őket? Egy olyan országot, aminek jelenleg már maga a léte is vitatott a jelenlegi formájában? És akkor egyből lesz működő és üzembiztos szállítógépünk? Vagy csak kibasztunk némi pénzt és jó sok időt a semmire?
Nem bonyolult ez annyira...
Addig nem vesszük át, amíg a feltárt hibákat ki nem javítják.... Szólsz, hogy gubanc van... összeül a konzílium... elismerik.. megcsinálják... „visszaellenőrzöd”... jó lett... átveszed.... hazaviszed... használod...

Úgy képzeled el, hogy a kb. két prosperáló repülős cég egyike majd megkockáztat egy olyan botrányt, mint a 625. repülőgépjavító manufaktúra TSz melléküzemág a horvát repülőkkel kapcsolatban?
Több komolyságot :)
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Hát ha bennfentes lennék, akkor valószínűleg jönne az análfűrész, ha kipofáznék ilyesmit...
Én is csak a tényekből tudok kiindulni. Azok meg úgy néznek ki, hogy (mivel itt lakom a kecsó mellett, ezért első kézből tapaszatlom) nem sok olyan nap van, amikor ne dörmögne a környéken az Ancsa.

Hát ennyiből sajna nem tudhatjuk, mekkora utólagos melóba, utánajárásba, pénzbe (vagy csak sima beleszarásba, aminek meglehet még a böjtje...) került, hogy az a gép repül most...

Nem bonyolult ez annyira...
Addig nem vesszük át, amíg a feltárt hibákat ki nem javítják.... Szólsz, hogy gubanc van... összeül a konzílium... elismerik.. megcsinálják... „visszaellenőrzöd”... jó lett... átveszed.... hazaviszed... használod...

Úgy képzeled el, hogy a kb. két prosperáló repülős cég egyike majd megkockáztat egy olyan botrányt, mint a 625. repülőgépjavító manufaktúra TSz melléküzemág a horvát repülőkkel kapcsolatban?
Több komolyságot :)

Nézd, nekem nincs bajom az Ancsával. Tőlem aztán elrepkedhetnek, amíg csak lehet, nagyjavítással, stb. Persze kell-kéne egy nagyobb típus is, de amellett elfér. Nekem csak az ukrikkal, vagyis a megbízhatóságukkal van bajom.
És igen, az ukrikból jelenleg bármit kinézek. A mostani helyzet ott, amennyire lejön, finoman szólva is kaotikus.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Hát ennyiből sajna nem tudhatjuk, mekkora utólagos melóba, utánajárásba, pénzbe (vagy csak sima beleszarásba, aminek meglehet még a böjtje...) került, hogy az a gép repül most...



Nézd, nekem nincs bajom az Ancsával. Tőlem aztán elrepkedhetnek, amíg csak lehet, nagyjavítással, stb. Persze kell-kéne egy nagyobb típus is, de amellett elfér. Nekem csak az ukrikkal, vagyis a megbízhatóságukkal van bajom.
És igen, az ukrikból jelenleg bármit kinézek. A mostani helyzet ott, amennyire lejön, finoman szólva is kaotikus.
Akkor gyakorlatilag szinte egyetértünk. :)
Van egy olyan érzésem, hogy a dollárt szeretik arrafelé e nehéz időkben (sőt, úgy kell nekik, mint egy falat kenyér), szóval csak a tökeikre kell lépni és megcsinálják patentra a dolgukat.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Akkor gyakorlatilag szinte egyetértünk. :)
Van egy olyan érzésem, hogy a dollárt szeretik arrafelé e nehéz időkben (sőt, úgy kell nekik, mint egy falat kenyér), szóval csak a tökeikre kell lépni és megcsinálják patentra a dolgukat.


Persze. Én nem vagyok ellensége semmi hasznosnak és a "tékozlást-pazarlást" sem komázom. Csak mindent a megfelelő szerepkörben kell használni és nem olyasmit erőltetni egy adott eszközre, amire az már rég nem alkalmas (pl. a BTR-80, mint első vonalas, vagyis kizárólagos APC/IFV...).
Na igen, csak sajna mi kevesek vagyunk ahhoz, hogy a tökeikre lépjünk, ha helyzet van. Masszív EU és/vagy USA-támogatással persze működne, de annak meg ára van...
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Na igen, csak sajna mi kevesek vagyunk ahhoz, hogy a tökeikre lépjünk, ha helyzet van. Masszív EU és/vagy USA-támogatással persze működne, de annak meg ára van...
Nem olyan bonyolult ez, csak szólni kell hogy nem „всё нормально” és megcsinálják... De most komolyan. Tényleg ezért szokott kimenni egy kis csapat átvenni a gépeket, hogy átnézzék és ha valami nem jó akkor lehet reklamálni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Nem olyan bonyolult ez, csak szólni kell hogy nem „всё нормально” és megcsinálják... De most komolyan. Tényleg ezért szokott kimenni egy kis csapat átvenni a gépeket, hogy átnézzék és ha valami nem jó akkor lehet reklamálni.


Lehet, hogy túlaggódom. Biztosra nem merem kijelenteni. De nekem akkor is vannak kétségeim velük kapcsolatban...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 285
113
Mint eddig is mindig -> Kijevben.
Létezik egyszeri átrepülési engedély. Itt felszáll, ott meg le. Nem kell hozzá Ruszlán.

Kevés okosabb döntést tudnék elképzelni a honvédséggel kapcsolatban. Gyakorlatilag aprópénzért (kb. 1 milliárdért) lenne olyan gép, amivel 4-5 tonnát tudnánk Európában bárhová szállítani még 5-6 évig. Persze nagyon nátó-júesz gyakorlatokon nem lehet vele úgy feszíteni, mint egy 60 milliárdos herkulessel, de logisztikai, raklapos, dobozos áru szállítására kis tételben gazdaságosabb, mintha a herkules teherterében hurcolnánk 2 raklap cuccot 6-700km-re.
Ráadásul szinte teljeskörű üzemeltetési „képesség” van hozzá itthon.

Félreértés ne essék, nincs bajom az Ancsákkal! Csak félő, hogy ha felújítanak belőlük még kettőt, akkor még tovább halogatják új Nato kompatibilis, rámpás gépek beszerzését!
A másik kérdés, hogy egy komoly, megbízható cég vállal bármi nemű, idejű garanciát a munkájára, a beépített alkatrészekre, berendezésekre? Mert ha igen, és a horvátok mégsem egy ilyen céggel végeztették el a MIG-21-esek felújítását, akkor a végeredmény már az ő saruk is!
Véleményem szerint egy ilyen összelegózott, kontár munkát végző céget már régen el kellett volna tiltani az ilyen jellegű munkáktól, vagy az általuk szervizelt gépeket kitiltatnám a nemzetközi légtérből!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Félreértés ne essék, nincs bajom az Ancsákkal! Csak félő, hogy ha felújítanak belőlük még kettőt, akkor még tovább halogatják új Nato kompatibilis, rámpás gépek beszerzését!
A másik kérdés, hogy egy komoly, megbízható cég vállal bármi nemű, idejű garanciát a munkájára, a beépített alkatrészekre, berendezésekre? Mert ha igen, és a horvátok mégsem egy ilyen céggel végeztették el a MIG-21-esek felújítását, akkor a végeredmény már az ő saruk is!
Véleményem szerint egy ilyen összelegózott, kontár munkát végző céget már régen el kellett volna tiltani az ilyen jellegű munkáktól, vagy az általuk szervizelt gépeket kitiltatnám a nemzetközi légtérből!
Az An-26-os is nátó-kompatibilis. ugyanazt a kerót meg levegőt, olajakat használja, mint egy húszmilliárdos spartan, csak olcsóbban :)
De abban egyet értünk, hogy szükség van új (és lehetőleg minél drágább) tehergépekre, amit a jelenlegi barátaink állítanak elő. Lehetőleg úgy, hogy mi csak júzerek legyünk. A lehető legkisebb hibákat is a gyári szervizcsoportok javítgassák sok jó dollárért, hogy a „szöveccségeseinknek” is megérje. :D

Ha minden igaz, az Одесавіаремсервіс nevű cég csinálta a horvát melót, ráadásul a legvadabb időkben. Csak katonai gépekkel foglalkoznak úgy tűnik. Szóval az ukránok nemigen járnak nemzetközi légtérben az ott javított gépekkel, csak otthon (meg az általuk megszállva tartott területek felett, amíg le nem verik őket az égről).
 

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
635
2 690
93
Ja mindjárt romániába.Hadi üzemet nem határhoz közel telepítünk!
Még így is túl közel van a Tiszántúlhoz, a potenciális hadszíntérhez (kelet és északkelet felé). Jobban örültem volna egy dél-dunántúli helyszínnek, valahol Somogy vagy Baranya megyében, de mondjuk onnan meg a kelet-nyugati irányú közlekedési infrastruktúra hiányzik.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 285
113
Az An-26-os is nátó-kompatibilis. ugyanazt a kerót meg levegőt, olajakat használja, mint egy húszmilliárdos spartan, csak olcsóbban :)
De abban egyet értünk, hogy szükség van új (és lehetőleg minél drágább) tehergépekre, amit a jelenlegi barátaink állítanak elő. Lehetőleg úgy, hogy mi csak júzerek legyünk. A lehető legkisebb hibákat is a gyári szervizcsoportok javítgassák sok jó dollárért, hogy a „szöveccségeseinknek” is megérje. :D

Ha minden igaz, az Одесавіаремсервіс nevű cég csinálta a horvát melót, ráadásul a legvadabb időkben. Csak katonai gépekkel foglalkoznak úgy tűnik. Szóval az ukránok nemigen járnak nemzetközi légtérben az ott javított gépekkel, csak otthon (meg az általuk megszállva tartott területek felett, amíg le nem verik őket az égről).

A Nato kompatibilitást az önvédelmi rendszerekre, kommunikációra, a repülési tulajdonságokra (sebesség, hatótáv, stb.) értettem, amikben van mit fejlődnünk! Még akkor is, ha ezekre nincs is konkrét követelmény megfogalmazva! Persze vannak feladatok, amikre az An-26 is tökéletesen megfelel. De az sem árt, ha egy gyakorlaton együtt tud működni a többi tagország gépeivel, akár éjszaka, vagy bonyolult időjárási helyzetben kötelékben történő mélyrepülésben, vagy akár a füves reptérről történő üzemeléssel!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 811
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and Pal