Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Ezt biztosan nem jelenti!6.gen-ről hadovál...
Meg arról, hogy ááá a gép nem is annyira jó és úgy is jönnek a 6 generációsak. Akkor meg inkább gyúrjunk a hatosra stb. stb. A mostanit csak azért tóljuk majd tovább, hogy legyen mit exportálni stb. stb.
Ha nem vagy képes valós időn belül kifejleszteni és sorozatba gyártani egy öt generációsát, hogy a fenébe akarsz te hat generációsat fejleszteni?
 
Meg arról, hogy ááá a gép nem is annyira jó és úgy is jönnek a 6 generációsak. Akkor meg inkább gyúrjunk a hatosra stb. stb. A mostanit csak azért tóljuk majd tovább, hogy legyen mit exportálni stb. stb.
Ha nem vagy képes valós időn belül kifejleszteni és sorozatba gyártani egy öt generációsát, hogy a fenébe akarsz te hat generációsat fejleszteni?

Mi az,hogy jönnek a 6.gen. gépek?Mi a 6.gen. gép?Olyan messze vagyunk a 6.gen. gépektől mint Makó Jeruzsálemtől.
Eszetlenség leállítani egy 5.gen. fejlesztést azért mert jönnek a 6.gen. gépek az még vagy 30 év ahogy mostanában menbek a fejlesztések.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and arbalest
Nincs senki akivel szemben alulmaradnának,a yenkik is max döntetlenre tudnák vinni a nyílt háborút velük,miért idegeskednének?
Majd lesz tömeggyártás amikor lesz, addigra kitesztelik a gép többi részét,korszerűsítik a hajtómű üzemeiket,összedobnak pár Yasen-t,Kinzsalt,Posseidont,Tu 160-at,Sarmatot,miazmást,azt zene.
Akinek meg addig is medvehúsra vásik a pofája,annak ajánlok katonánként 1-1 10tonnás ólom mellényt,aztán csinálják,majd lesz belőlük is 3 sor a törikönyvekben,mint akiknek azért megmaradt a betonba beleégett sziluettjük...
Ne vicceljetek már,semmi okuk a sietségre,nem exportálják a demokráciájukat,nem árulják a rubelt raklapszámra,éppen 100 fontosabb dolguk van mind katonai,mind civil szférában utolérni magukat.
Jól csinálják.
Juj...
Ez a jenkikkel dontetlenezes tobb, mint meredek. Persze fel lehet állítani olyan scf-fi forgatókönyvet, ahol ez igaz, de az kb. korberohogni jo. Nagyságrendi eltérés van elsovonalas erok mennyisége teren. Több kepesseg cakk pakk hianyzik.

Már elnezest, de ilyen generális kijelentéshez nagyon melyen a vodkasuveg aljara kell nezni...

Nem sürgős? Dumanak jo. Ennyi erővel a hh egyetlen fejlesztése sem volt sürgős a MAD es nuki miatt.
 
Ha ez a szövek nem kamu, akkor ez annak a beismerése, hogy túl nagy falat az 5 gen gép az orosz hadiiparnak és kicsit kimagyarázzuk most a bizonyíványunkat.
Persze, ha nem kamu.
Errol beszélek én meg par ember ugy 7-8 eve. Persze mwg en voltam a helikopter mikor közöltem, hogy 2022 elott nem lesz uj hajtomuves gep egyzaszados ioc sem. Hát, még en is alalottem a valosagot...
 
Ez is egy lehetséges verzió, hogy nem tudnak normális stealth karakterisztikát csinálni. Van egy olyan oldal is, hogy szerintük nem ebben van a jövő.
 
Ez is egy lehetséges verzió, hogy nem tudnak normális stealth karakterisztikát csinálni. Van egy olyan oldal is, hogy szerintük nem ebben van a jövő.

Nyilvánvalóan nem is törekedtek olyan lopakodó jellemzőkre mint pl ami a Raptornak van.Ehhez nem kell nagy tudomány csak rá kell nézni a gépre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti
Nyilvánvalóan nem is törekedtek olyan lopakodó jellemzőkre mint pl ami a Raptornak van.Ehhez nem kell nagy tudomány csak rá kell nézni a gépre.
Egyértelmű. A repülési jellemzőket helyezték előtérbe. Ahogyan egyébként a fiatalabb F-35 sem abba az irányba ment tovább a lehető legtöbbet kisajtolva a stealth-vonalból, mint ami az F-22 volt.
 
Mi az,hogy jönnek a 6.gen. gépek?Mi a 6.gen. gép?Olyan messze vagyunk a 6.gen. gépektől mint Makó Jeruzsálemtől.
Eszetlenség leállítani egy 5.gen. fejlesztést azért mert jönnek a 6.gen. gépek az még vagy 30 év ahogy mostanában menbek a fejlesztések.

Messze? Olyan 10 év az USAban - F-22már félidős, hadrenben van tizenvalahány éve, és ők onnan számítják az 5.th gent. 2030ra datálják, és az F-22-vel ellentétben ez nem a szerencséten "jön a világbéke" korban születik meg.
Az orosz kozmikus erőkben kikukáztam, az USAF mit tekint 6.th gennek krvonalakban, átmásolom:

"6.th gen (NGAD) követelmények első körben, amit összeszedtem az utóbbi időben:
-szélesebb tartományban lopakodás
-nagyobb hatótáv (ADVENT engine)
-hosszab idejú SC (ADVENT megintcsak, 3 áramú hajtómű amúgy),
-fedélzeti AI, feladata rásegítés a pilóta munkájára (amolyan RIO),
-irányított energiájú fegyverek,
-fejlesztett hőháztartás (gépben felgyülemlő fegyver/elektronika hő elvezetés vagy eltárolás, lehetőleg felhasználás),
-szenzorok nagyobb hatótávolsága/vagyis célok nagyobb hatótávolságból leküzdése,
-intelligens/adaptív EW,
-stb...
Továbbá az egésznek 2030ra betonon kell lennie, ami konkrétan lehetetlen, mivel minden addigra nem lesz kész - így a repcsinek modulárisnak kell lennie az elejétől fogva. Vagyis 2030ra lesz a betonon valami, ami repül, de lesz benne ballaszt rengeteg, ami a nem elkészült cuccok helyén lesz. De mivel a program szürke, kb. ennyit lehet róla tudni.
Ja, és az USAF már most kategórikusan kijelentette, hogy semmi közösséget nem vállal a témában sem az USN, sem az USNCvel (lásd F-35 csodás eredményei), így a NAVY már most kénytelen sajátot tervezni (náluk F/A-XX a neve)."
 
Errol beszélek én meg par ember ugy 7-8 eve. Persze mwg en voltam a helikopter mikor közöltem, hogy 2022 elott nem lesz uj hajtomuves gep egyzaszados ioc sem. Hát, még en is alalottem a valosagot...

És a legmókásabb, hogy másodszor futnak zátonyra - az első 5.th gen próbálkozásuk, a MiG-1.44 meg a Szu-37 is szépen elhasaltak ugyanebben a versenyben :D.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Azért én kiváncsi lennék egy összehasonlításra, hogy milyen keretből gazdálkodott az F-22 csapata illetve a Szu-57. Valahogy ez mindig kimarad, hogy lehet 20-ad annyiból hozzák össze amit...
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Azért még ne nagyon bontsatok pezsgőt szerintem.;)

Nem, rohadtul nem bontunk pezsgőt. Miért tennénk? Mint pilóta szeretem az orosz gépeket (Jak-52 egy isten :D) és mint ex-repmérnök minden új repülőgép és annak megoldásai érdekelnek.
Az orosz mérnökök konkrétan odaverték a Japán/DKorea/Török/más kis fejlesztők és úgy az egész EU repülőipartát a Szu-57-el, összeraktam egy gépet, ami valahol holtversenyben ott lehet az USA nyomában a kínaiakkal egyetemben. Max. respect.
Itt csak az állandó, tényeket nélkülöző már-már vallásos áhitat visszataszító mivoltáról van szó egyesek részéről. Nem a valóságról van szó- pont annak tagadása a legtöbbünk baja :D
 
Messze? Olyan 10 év az USAban - F-22már félidős, hadrenben van tizenvalahány éve, és ők onnan számítják az 5.th gent. 2030ra datálják, és az F-22-vel ellentétben ez nem a szerencséten "jön a világbéke" korban születik meg.
Az orosz kozmikus erőkben kikukáztam, az USAF mit tekint 6.th gennek krvonalakban, átmásolom:

"6.th gen (NGAD) követelmények első körben, amit összeszedtem az utóbbi időben:
-szélesebb tartományban lopakodás
-nagyobb hatótáv (ADVENT engine)
-hosszab idejú SC (ADVENT megintcsak, 3 áramú hajtómű amúgy),
-fedélzeti AI, feladata rásegítés a pilóta munkájára (amolyan RIO),
-irányított energiájú fegyverek,
-fejlesztett hőháztartás (gépben felgyülemlő fegyver/elektronika hő elvezetés vagy eltárolás, lehetőleg felhasználás),
-szenzorok nagyobb hatótávolsága/vagyis célok nagyobb hatótávolságból leküzdése,
-intelligens/adaptív EW,
-stb...
Továbbá az egésznek 2030ra betonon kell lennie, ami konkrétan lehetetlen, mivel minden addigra nem lesz kész - így a repcsinek modulárisnak kell lennie az elejétől fogva. Vagyis 2030ra lesz a betonon valami, ami repül, de lesz benne ballaszt rengeteg, ami a nem elkészült cuccok helyén lesz. De mivel a program szürke, kb. ennyit lehet róla tudni.
Ja, és az USAF már most kategórikusan kijelentette, hogy semmi közösséget nem vállal a témában sem az USN, sem az USNCvel (lásd F-35 csodás eredményei), így a NAVY már most kénytelen sajátot tervezni (náluk F/A-XX a neve)."

Jah és az F-35 meg kb minden vadi új dolog a példa arra,hogy az USA-ban valami nagyon nagy probléma van a fejlesztésekkel(nem a szürkeállomány vagy egyéb hiányáról beszélek hanem más rendszerszintű dologról)gondolod,hogy pont egy 6.gen. gép lesz a kivétel?Az meg,hogy betonon van 30-ra pont nem jelenti azt,hogy 40 előtt hadrendbe áll.
 
Nem, rohadtul nem bontunk pezsgőt. Miért tennénk? Mint pilóta szeretem az orosz gépeket (Jak-52 egy isten :D) és mint ex-repmérnök minden új repülőgép és annak megoldásai érdekelnek.
Az orosz mérnökök konkrétan odaverték a Japán/DKorea/Török/más kis fejlesztők és úgy az egész EU repülőipartát a Szu-57-el, összeraktam egy gépet, ami valahol holtversenyben ott lehet az USA nyomában a kínaiakkal egyetemben. Max. respect.
Itt csak az állandó, tényeket nélkülöző már-már vallásos áhitat visszataszító mivoltáról van szó egyesek részéről. Nem a valóságról van szó- pont annak tagadása a legtöbbünk baja :D

Hát nagyon nincs is miért bontsatok. :rolleyes:
Ez a gép működik, és bár messze van a kész állapottól, de használható és fejleszthető. A fejlesztések nyilván sokkal lassabban fognak haladni, mint ott, ahol a pénz nem tényező egy fejlesztésnél.
Amúgy szerintem senki sem állított a valóságtól elrugaszkodó dolgokat a PAK-FA-val kapcsolatban. Legalább is én ha visszaolvasok, nem tudok találni ilyet. Pierre Sprey tudtommal még nem írt ide a topikba.
Ugyanakkor érdekes olyanok tollából olvasni a "vallásos ahitatú orosz fanokról" , akik a SZU felbomlása után cca. 30 évvel "pravdáról", meg "szovjet mentalitásról" írnak szinte minden hozzászólásukban, úgy, hogy közben meg azért lenne mit fejleszteni az orosz repiparral kapcsolatos tudásukon. Pl.:
Szu–47 Berkut
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
Errol beszélek én meg par ember ugy 7-8 eve. Persze mwg en voltam a helikopter mikor közöltem, hogy 2022 elott nem lesz uj hajtomuves gep egyzaszados ioc sem. Hát, még en is alalottem a valosagot...
Persze ki lehet megyarázni ezt is, elég akarat és elszántság kérdése, ami nem kerül mégse olyan sok pénzbe.
Ha meg kéne tippeljem a valóságot, az, az, hogy per pill "kézi" módszerekkel képesek csak legyártani a gépeket, úgy ahogy. Maga a program befejezése és a sorozatgyártás beindítása akkora összeg, hogy ezt nem képesek megoldani. Marad csak a lassú ütemű "kézimunka" és a gép fejlesztgetése.
 
Persze ki lehet megyarázni ezt is, elég akarat és elszántság kérdése, ami nem kerül mégse olyan sok pénzbe.
Ha meg kéne tippeljem a valóságot, az, az, hogy per pill "kézi" módszerekkel képesek csak legyártani a gépeket, úgy ahogy. Maga a program befejezése és a sorozatgyártás beindítása akkora összeg, hogy ezt nem képesek megoldani. Marad csak a lassú ütemű "kézimunka" és a gép fejlesztgetése.

Szerintem ez nem kérdéses. Ebben nagyon durván le vannak maradva.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba