[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
1,500 kg-os külső teher emelésére és szállítására képes.

(valószínűleg az újabb változatokon sem veszett el ez a képesség)

20160405_yyyy_2156.jpg


http://www.ridder.aero/blog/train-to-win-lakotas-at-hohenfels/

UH72_Airbus_USArmy_Lakota_13.jpg


http://airheadsfly.com/2016/04/19/flying-bruised-bananas-during-saber-junction/


A civil gépek is képesek rá.

ec145-806_1b.jpg


EC145-4.jpg


EC145-6.jpg


D-HHEB Germany Police Eurocopter EC-145 @ Münster Hessen Germany forest fire fighting / 26.05.2012

16215136115_9f1205c3cb_b.jpg


16029024019_eecee280af_b.jpg


EURO-Copiar.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
1,500 kg-os külső teher emelésére és szállítására képes.

(valószínűleg az újabb változatokon sem veszett el ez a képesség)

20160405_yyyy_2156.jpg


http://www.ridder.aero/blog/train-to-win-lakotas-at-hohenfels/

UH72_Airbus_USArmy_Lakota_13.jpg


http://airheadsfly.com/2016/04/19/flying-bruised-bananas-during-saber-junction/


A civil gépek is képesek rá.

ec145-806_1b.jpg


EC145-4.jpg


EC145-6.jpg


D-HHEB Germany Police Eurocopter EC-145 @ Münster Hessen Germany forest fire fighting / 26.05.2012

16215136115_9f1205c3cb_b.jpg


16029024019_eecee280af_b.jpg


EURO-Copiar.jpg
Ez nagyjából az UH-1 kapacitása, nem is rosz egy ilyen kis jószágtól.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Ez nagyjából az UH-1 kapacitása, nem is rosz egy ilyen kis jószágtól.

Igyekeztem sokat utána olvasni/netezni, sok videót megnéztem...riportokat is, és egyre jobban tetszik ez a gép. A pilóták tuti imádni fogják, ha tényleg hozza 90%+ bevethetőségi arányt. Nagyon stabil és kezelhető gépnek látszik, szerintem műveleti területen is ki lehet használni ezeket a képességeket, a HForce-al meg azért nem olyan gyenge valljuk be...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.
Inkább ráncfelvarásnak tűnik az "új" tipus. Ami szükség volt rajta azzon javítottak. A H-Force meg nem új keletű. Szintén inkább ráncfelvarás. A régebbi gépek is repkedtek fegyverzettel.
Egy kicsit érzékeny a szabad ég alatti tárolása. Hangárok felújítása, bővítése Szolnokon.
Pöpec gép lesz. Ahogy fentébb megjegyezték a pilóták biztosan imádni fogják.
A fegyverzettel se lesz semmi gond szerintem. Még az alap H-Force is bőven elég lenne számunkra. Az írányitott 70 mm rakétával is.
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2 and arcas

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.

Válaszd külön a kettőt. A H-145M egy alaposan továbbfejlesztett EC-135. Az EC-135-ön változtattak pár dolgot, lett belőle EC-145. Hosszabb törzs, így fejből. A katonai változat meg elvileg kapott porszűrőt, öntömítő tüza. tartályt, ilyenek. A Hforce meg egy fegyverrendszer, ami innen elég nyíltnak tűnik, lényegében egy modul, ami az összes EC-be, izé Airbus Helicopters helikopterbe (kalodába azzal, aki ezt a hülye nevet kitalálta...) beépíthető.

Még az alap H-Force is bőven elég lenne számunkra. Az írányitott 70 mm rakétával is.

Ugyan. Ha már lúd, legyen kövér. Inkább legyen rajta rendes pct. rakéta és ne kelljen használni, mint fordítva.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Iranyitott raketak (vagy ATGM) nelkul ostobasag lenne. Ma mar azert nem szekeres a hadugyminiszter. Bar hivatalos info errol valoban nincs meg.

A svédországi teszteken a 70mm-es FZ275 LGR-t (Thales) 4,5km-ről inditották, és mind egy méteren belül talált...persze hk. ellen ez kevés, de sokmindennek ilyen távból meglepi lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and anonim999

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
Válaszd külön a kettőt. A H-145M egy alaposan továbbfejlesztett EC-135. Az EC-135-ön változtattak pár dolgot, lett belőle EC-145. Hosszabb törzs, így fejből. A katonai változat meg elvileg kapott porszűrőt, öntömítő tüza. tartályt, ilyenek. A Hforce meg egy fegyverrendszer, ami innen elég nyíltnak tűnik, lényegében egy modul, ami az összes EC-be, izé Airbus Helicopters helikopterbe (kalodába azzal, aki ezt a hülye nevet kitalálta...) beépíthető.

Azért a katonai alkalmazásnál akadnak problémák a típussal...

A UH-72 Lakota sem volt teljesen új típus. Olyan előreláthatatlan problémák jöttek elő, mint pl. a nagy üvegfelületek miatt a melegebb napokon annyira felforrósodott a belső tér, megsütötte a nap a műszereket, hogy azokban működési zavart okozott.

Azt is tudjuk, hogy a németeknél az autórotáció gyakorlása miatt repednek a rotoragyak.

A fegyverrendszer meg egy új fejlesztés....

Valaki úgy foglalta össze röviden: "Az Airbus nem képes jó katonai helikoptert gyártani."

Persze minden attól függ, a Honvédség hol és mire fogja használni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Azért a katonai alkalmazásnál akadnak problémák a típussal...

A UH-72 Lakota sem volt teljesen új típus. Olyan előreláthatatlan problémák jöttek elő, mint pl. a nagy üvegfelületek miatt a melegebb napokon annyira felforrósodott a belső tér, megsütötte a nap a műszereket, hogy azokban működési zavart okozott.

Azt is tudjuk, hogy a németeknél az autórotáció gyakorlása miatt repednek a rotoragyak.

A fegyverrendszer meg egy új fejlesztés....

Valaki úgy foglalta össze röviden: "Az Airbus nem képes jó katonai helikoptert gyártani."

Persze minden attól függ, a Honvédség hol és mire fogja használni.

Jó, kézre is sokkal érzékenyebbek. Úgy általában a nyugati gépek. Meséltek pár történetet, hogy milyen jó volt utasként átélni, amikor mondjuk az ex Mihu pilóta séróból rángatta az MD-t, EC-t Általánosságban lehet(ett) érezni, hogy valaki Mil-en, Kamovon tanult, repült évekig.
Az Erbézen is írták, hogy felszállni is másképp kell a Mókussal, és szokniuk kellett rendesen.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Egy kérdés: A faroklgcsavar most választható a hagyományos és a csőlégcsavar, vagy külömböző típusokról van szó?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Most csak ezt találtam meg: https://www.flightglobal.com/news/a...raining-drives-german-army-light-twin-400749/

Lehet hogy németül olvastam, még keresgélek.

...mert ugye ez EC135-ról szól. Nem tudom mennyire egyezik a rotoragy az EC145-tel...utánajárok én is.

ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még

Ezen a gépen a fegyverrendszerrel szinte nincs, igen. A gép azért más tészta, ha az egész sorozatot nézem. Ha a heliről beszélünk akkor meg EC145-H145 kombót egyberakhatjuk. Ezek szerint meg kiforrott és nagyon is elterjedt típus az alapgép, sok-sok tapasztalattal.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
...mert ugye ez EC135-ról szól. Nem tudom mennyire egyezik a rotoragy az EC145-tel...utánajárok én is.

Ezen a gépen a fegyverrendszerrel szinte nincs, igen. A gép azért más tészta, ha az egész sorozatot nézem. Ha a heliről beszélünk akkor meg EC145-H145 kombót egyberakhatjuk. Ezek szerint meg kiforrott és nagyon is elterjedt típus az alapgép, sok-sok tapasztalattal.

Az a kérdés, hogy mit és hogyan módosítottak ezen a katonai változaton...
Az azért biztató, hogy eddig általában minden katonai üzemeltető elégedett a típus bevethetőségi arányával.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas