1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    wolfram, tonyo, arcas and 1 other person like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    US Army's UH-72 Lakota helicopter during Saber Junction in Hohenfels, Germany

     
    wolfram and rappali_ like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.
     
  4. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Ez nagyjából az UH-1 kapacitása, nem is rosz egy ilyen kis jószágtól.
     
  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Igyekeztem sokat utána olvasni/netezni, sok videót megnéztem...riportokat is, és egyre jobban tetszik ez a gép. A pilóták tuti imádni fogják, ha tényleg hozza 90%+ bevethetőségi arányt. Nagyon stabil és kezelhető gépnek látszik, szerintem műveleti területen is ki lehet használni ezeket a képességeket, a HForce-al meg azért nem olyan gyenge valljuk be...
     
    fip7, rappali_, therob and 3 others like this.
  6. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Inkább ráncfelvarásnak tűnik az "új" tipus. Ami szükség volt rajta azzon javítottak. A H-Force meg nem új keletű. Szintén inkább ráncfelvarás. A régebbi gépek is repkedtek fegyverzettel.
    Egy kicsit érzékeny a szabad ég alatti tárolása. Hangárok felújítása, bővítése Szolnokon.
    Pöpec gép lesz. Ahogy fentébb megjegyezték a pilóták biztosan imádni fogják.
    A fegyverzettel se lesz semmi gond szerintem. Még az alap H-Force is bőven elég lenne számunkra. Az írányitott 70 mm rakétával is.
     
    Telak2 and arcas like this.
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Válaszd külön a kettőt. A H-145M egy alaposan továbbfejlesztett EC-135. Az EC-135-ön változtattak pár dolgot, lett belőle EC-145. Hosszabb törzs, így fejből. A katonai változat meg elvileg kapott porszűrőt, öntömítő tüza. tartályt, ilyenek. A Hforce meg egy fegyverrendszer, ami innen elég nyíltnak tűnik, lényegében egy modul, ami az összes EC-be, izé Airbus Helicopters helikopterbe (kalodába azzal, aki ezt a hülye nevet kitalálta...) beépíthető.

    Ugyan. Ha már lúd, legyen kövér. Inkább legyen rajta rendes pct. rakéta és ne kelljen használni, mint fordítva.
     
    fip7, fishbed, szegcsab and 6 others like this.
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    A svédországi teszteken a 70mm-es FZ275 LGR-t (Thales) 4,5km-ről inditották, és mind egy méteren belül talált...persze hk. ellen ez kevés, de sokmindennek ilyen távból meglepi lehet...
     
    fip7 and anonim999 like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Azért a katonai alkalmazásnál akadnak problémák a típussal...

    A UH-72 Lakota sem volt teljesen új típus. Olyan előreláthatatlan problémák jöttek elő, mint pl. a nagy üvegfelületek miatt a melegebb napokon annyira felforrósodott a belső tér, megsütötte a nap a műszereket, hogy azokban működési zavart okozott.

    Azt is tudjuk, hogy a németeknél az autórotáció gyakorlása miatt repednek a rotoragyak.

    A fegyverrendszer meg egy új fejlesztés....

    Valaki úgy foglalta össze röviden: "Az Airbus nem képes jó katonai helikoptert gyártani."

    Persze minden attól függ, a Honvédség hol és mire fogja használni.
     
    nyugger and antigonosz like this.
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Jó, kézre is sokkal érzékenyebbek. Úgy általában a nyugati gépek. Meséltek pár történetet, hogy milyen jó volt utasként átélni, amikor mondjuk az ex Mihu pilóta séróból rángatta az MD-t, EC-t Általánosságban lehet(ett) érezni, hogy valaki Mil-en, Kamovon tanult, repült évekig.
    Az Erbézen is írták, hogy felszállni is másképp kell a Mókussal, és szokniuk kellett rendesen.
     
  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    ...ez melyik modell hibája volt, hol olvastad? Köszi
     
  13. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Egy kérdés: A faroklgcsavar most választható a hagyományos és a csőlégcsavar, vagy külömböző típusokról van szó?
     
  14. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nem, ez olyan amilyen,...a Lakota klasszikus, a magyar gépek pedig Fenestron-al lesznek megoldva,...jobb is igy.
     
    rappali_ and wolfram like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    ...mert ugye ez EC135-ról szól. Nem tudom mennyire egyezik a rotoragy az EC145-tel...utánajárok én is.

    Ezen a gépen a fegyverrendszerrel szinte nincs, igen. A gép azért más tészta, ha az egész sorozatot nézem. Ha a heliről beszélünk akkor meg EC145-H145 kombót egyberakhatjuk. Ezek szerint meg kiforrott és nagyon is elterjedt típus az alapgép, sok-sok tapasztalattal.
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az a kérdés, hogy mit és hogyan módosítottak ezen a katonai változaton...
    Az azért biztató, hogy eddig általában minden katonai üzemeltető elégedett a típus bevethetőségi arányával.
     
    arcas likes this.
  18. ms07

    ms07 Well-Known Member

    A T2-es változattól van Fenestronnal szerelve, tulajdonképpen lehet különböző típusnak nevezni
     
    arcas likes this.
  19. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Na melyik bulvár lap írja majd meg először azt, hogy az új csodahelikopter már álló rotorral is tud repülni? :D
     
    fip7, rappali_, wolfram and 4 others like this.

Ezen oldal megosztása