[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

1,500 kg-os külső teher emelésére és szállítására képes.

(valószínűleg az újabb változatokon sem veszett el ez a képesség)

20160405_yyyy_2156.jpg


http://www.ridder.aero/blog/train-to-win-lakotas-at-hohenfels/

UH72_Airbus_USArmy_Lakota_13.jpg


http://airheadsfly.com/2016/04/19/flying-bruised-bananas-during-saber-junction/


A civil gépek is képesek rá.

ec145-806_1b.jpg


EC145-4.jpg


EC145-6.jpg


D-HHEB Germany Police Eurocopter EC-145 @ Münster Hessen Germany forest fire fighting / 26.05.2012

16215136115_9f1205c3cb_b.jpg


16029024019_eecee280af_b.jpg


EURO-Copiar.jpg
 
US Army's UH-72 Lakota helicopter during Saber Junction in Hohenfels, Germany

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.
 
1,500 kg-os külső teher emelésére és szállítására képes.

(valószínűleg az újabb változatokon sem veszett el ez a képesség)

20160405_yyyy_2156.jpg


http://www.ridder.aero/blog/train-to-win-lakotas-at-hohenfels/

UH72_Airbus_USArmy_Lakota_13.jpg


http://airheadsfly.com/2016/04/19/flying-bruised-bananas-during-saber-junction/


A civil gépek is képesek rá.

ec145-806_1b.jpg


EC145-4.jpg


EC145-6.jpg


D-HHEB Germany Police Eurocopter EC-145 @ Münster Hessen Germany forest fire fighting / 26.05.2012

16215136115_9f1205c3cb_b.jpg


16029024019_eecee280af_b.jpg


EURO-Copiar.jpg
Ez nagyjából az UH-1 kapacitása, nem is rosz egy ilyen kis jószágtól.
 
Ez nagyjából az UH-1 kapacitása, nem is rosz egy ilyen kis jószágtól.

Igyekeztem sokat utána olvasni/netezni, sok videót megnéztem...riportokat is, és egyre jobban tetszik ez a gép. A pilóták tuti imádni fogják, ha tényleg hozza 90%+ bevethetőségi arányt. Nagyon stabil és kezelhető gépnek látszik, szerintem műveleti területen is ki lehet használni ezeket a képességeket, a HForce-al meg azért nem olyan gyenge valljuk be...
 
Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.
Inkább ráncfelvarásnak tűnik az "új" tipus. Ami szükség volt rajta azzon javítottak. A H-Force meg nem új keletű. Szintén inkább ráncfelvarás. A régebbi gépek is repkedtek fegyverzettel.
Egy kicsit érzékeny a szabad ég alatti tárolása. Hangárok felújítása, bővítése Szolnokon.
Pöpec gép lesz. Ahogy fentébb megjegyezték a pilóták biztosan imádni fogják.
A fegyverzettel se lesz semmi gond szerintem. Még az alap H-Force is bőven elég lenne számunkra. Az írányitott 70 mm rakétával is.
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2 and arcas
Miközben magyarországi lőtéren végzik/folytatják a teszteket a H145M Hforce-szal, ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még. Tulajdonképpen fizettünk azért hogy a rendszeresítés után továbbra is nálunk folytatódjon a típus tesztelése. Nem ezt hívják máshol csapatpróbának? Csak ezt általában a gyártó ország hadserege szokta végezni, az export elősegítése érdekében.

Válaszd külön a kettőt. A H-145M egy alaposan továbbfejlesztett EC-135. Az EC-135-ön változtattak pár dolgot, lett belőle EC-145. Hosszabb törzs, így fejből. A katonai változat meg elvileg kapott porszűrőt, öntömítő tüza. tartályt, ilyenek. A Hforce meg egy fegyverrendszer, ami innen elég nyíltnak tűnik, lényegében egy modul, ami az összes EC-be, izé Airbus Helicopters helikopterbe (kalodába azzal, aki ezt a hülye nevet kitalálta...) beépíthető.

Még az alap H-Force is bőven elég lenne számunkra. Az írányitott 70 mm rakétával is.

Ugyan. Ha már lúd, legyen kövér. Inkább legyen rajta rendes pct. rakéta és ne kelljen használni, mint fordítva.
 
Iranyitott raketak (vagy ATGM) nelkul ostobasag lenne. Ma mar azert nem szekeres a hadugyminiszter. Bar hivatalos info errol valoban nincs meg.

A svédországi teszteken a 70mm-es FZ275 LGR-t (Thales) 4,5km-ről inditották, és mind egy méteren belül talált...persze hk. ellen ez kevés, de sokmindennek ilyen távból meglepi lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and anonim999
Válaszd külön a kettőt. A H-145M egy alaposan továbbfejlesztett EC-135. Az EC-135-ön változtattak pár dolgot, lett belőle EC-145. Hosszabb törzs, így fejből. A katonai változat meg elvileg kapott porszűrőt, öntömítő tüza. tartályt, ilyenek. A Hforce meg egy fegyverrendszer, ami innen elég nyíltnak tűnik, lényegében egy modul, ami az összes EC-be, izé Airbus Helicopters helikopterbe (kalodába azzal, aki ezt a hülye nevet kitalálta...) beépíthető.

Azért a katonai alkalmazásnál akadnak problémák a típussal...

A UH-72 Lakota sem volt teljesen új típus. Olyan előreláthatatlan problémák jöttek elő, mint pl. a nagy üvegfelületek miatt a melegebb napokon annyira felforrósodott a belső tér, megsütötte a nap a műszereket, hogy azokban működési zavart okozott.

Azt is tudjuk, hogy a németeknél az autórotáció gyakorlása miatt repednek a rotoragyak.

A fegyverrendszer meg egy új fejlesztés....

Valaki úgy foglalta össze röviden: "Az Airbus nem képes jó katonai helikoptert gyártani."

Persze minden attól függ, a Honvédség hol és mire fogja használni.
 
Azért a katonai alkalmazásnál akadnak problémák a típussal...

A UH-72 Lakota sem volt teljesen új típus. Olyan előreláthatatlan problémák jöttek elő, mint pl. a nagy üvegfelületek miatt a melegebb napokon annyira felforrósodott a belső tér, megsütötte a nap a műszereket, hogy azokban működési zavart okozott.

Azt is tudjuk, hogy a németeknél az autórotáció gyakorlása miatt repednek a rotoragyak.

A fegyverrendszer meg egy új fejlesztés....

Valaki úgy foglalta össze röviden: "Az Airbus nem képes jó katonai helikoptert gyártani."

Persze minden attól függ, a Honvédség hol és mire fogja használni.

Jó, kézre is sokkal érzékenyebbek. Úgy általában a nyugati gépek. Meséltek pár történetet, hogy milyen jó volt utasként átélni, amikor mondjuk az ex Mihu pilóta séróból rángatta az MD-t, EC-t Általánosságban lehet(ett) érezni, hogy valaki Mil-en, Kamovon tanult, repült évekig.
Az Erbézen is írták, hogy felszállni is másképp kell a Mókussal, és szokniuk kellett rendesen.
 
Egy kérdés: A faroklgcsavar most választható a hagyományos és a csőlégcsavar, vagy külömböző típusokról van szó?
 
Most csak ezt találtam meg: https://www.flightglobal.com/news/a...raining-drives-german-army-light-twin-400749/

Lehet hogy németül olvastam, még keresgélek.

...mert ugye ez EC135-ról szól. Nem tudom mennyire egyezik a rotoragy az EC145-tel...utánajárok én is.

ne felejtsük el hogy egy nem létező / kifejlesztés alatt álló változatot vettünk, amivel semmilyen üzemeltetési tapasztalat nincs még

Ezen a gépen a fegyverrendszerrel szinte nincs, igen. A gép azért más tészta, ha az egész sorozatot nézem. Ha a heliről beszélünk akkor meg EC145-H145 kombót egyberakhatjuk. Ezek szerint meg kiforrott és nagyon is elterjedt típus az alapgép, sok-sok tapasztalattal.
 
...mert ugye ez EC135-ról szól. Nem tudom mennyire egyezik a rotoragy az EC145-tel...utánajárok én is.

Ezen a gépen a fegyverrendszerrel szinte nincs, igen. A gép azért más tészta, ha az egész sorozatot nézem. Ha a heliről beszélünk akkor meg EC145-H145 kombót egyberakhatjuk. Ezek szerint meg kiforrott és nagyon is elterjedt típus az alapgép, sok-sok tapasztalattal.

Az a kérdés, hogy mit és hogyan módosítottak ezen a katonai változaton...
Az azért biztató, hogy eddig általában minden katonai üzemeltető elégedett a típus bevethetőségi arányával.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas