Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 938
20 257
113
Már csak az a kérdés hogy mit fog tudni és miben fog változni a jövőre érkező két szériapéldány .
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 993
15 089
113
Már csak az a kérdés hogy mit fog tudni és miben fog változni a jövőre érkező két szériapéldány .

Ránézésre minimális különbségek lesznek, viszont érdemi áttörést értek el több területen:
1, Radarhullám áteresztő anyagok majdhogynem teljes körű felhasználása
2, Ultrakönnyű anyagok alkalmazása
3, Mivel áttörést értek el a hajtómű terén, így csak egy hajtóműve lesz
4, A fan fokozat szintén rendkívül nehéz lesz a radarok számára
5, Csendes üzemmód - ellentétben ugye az F-35-el
6, Minimális radarreflexiójú hajtóműbeömlő nyílások
7, Minimális infrakép
8, Rendkívül alacsony felületi terhelés
9, Elképesztő lassan repülő tulajdonságok
10, A B-2 trendjét követve - mivel gyakorlatilag érzékelhetetlen lesz, így végül elég a szubszonikus sebesség
11, Fegyverkamra ajtó nem lesz - ezt Molnibalage nagyon megérezte - speciális, ívelt pályájú kivetés lesz felső nyílással.
12, Éjszakai üzemmód kisugárzás nélküli; passzív érzékelőkkel
13, Terepre szálló képesség
full
 
Last edited:

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Roni

Egyrészt a szu-30/35 sokkal jobb alap, mint az F-16.
Másrészt nem tudom, hogy miből gondolod azt, hogy boldog-boldogtalan F-35-öt akarna venni? Vagy J-20-at? Vagy PAKFA-t?
Iszonyat lovéba kerülnek ezek a gépek és az üzemben tartásuk sem öt forint.
Még az F-35 programba belépők közül is sokan elgondolkodtak azon, hogy keresnek valami alternatívát, mert olyan drágának találták a gépet. És ezek fejlett országok....
A 3. világban nem 5. genes gépeket fognak venni 10-20 év múlva sem. De lehet, hogy egy potens 4. generációs gépre befizetnek.
Az F-16-ra is a mai napig adnak le megrendeléseket, pedig kb. 40 éves az alap konstrukció :D

Hát erre a Su-27 pocsék alap. Nagy, drágán üzemeltethető, kéthajtóműves, HI gép. Amit írsz az tipikusan az F-16/Gripen.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 487
66 614
113
Fade

A hatótávolság létfontosságú kérdés, főleg az ázsiai piacon. Nem véletlen, hogy arra felé a Szu-30/F-15 a sláger termék.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ugyanis a gyártás volumenével nem függ össze a technológiai fejleszthetőség, hiszen simán kaphat akár a PAKFA is komoly számtech hátteret valamilyen MI rendszerrel együtt, vagy valamilyen lézeres védelmi podot stb....
Ez nem függ össze azzal, hogy 12-őt vagy 120-at gyártottak eddig belőle.

Viszont az is jól látható, hogy az elkövetkező 10 évben igen kevés PAKFA lesz legyártva, ellenben végre normális össze szerelési minőségben akarják a Szu-35-öt legyártani, meg el akarják vinni a gépet egy EF trache 3B irányba, vagyis egy AESA radaros, közel 5. gen hajtóműves, ténylegesen multi role 4. generációs gépet akarnak belőle csinálni. És ebben azért export szempontjából van ráció. (szerintem) :)

A hadsereg nem technologiákat akar, hanem harceszközöket.

elektronika/számtech historikusan nem az erösségük. (Nem mert butábbak hanem mert a politika/berendezkedés/oligarchák akkor (és most is) kihuzzta a tehetségesek alól amit azok megcsináltak.)

Ha Pakfa ennyit késik/kiesik, nincs új sárkány akkor imo nincs nagyon más lehetőségük mint egy "tranche 3B"s AESAs Su-35. Ez nem jó nekik hanem kényszer. Hogy exportra mennyire jó hááát a fene tudja. Sima Su-35 se egy exportsiker.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 487
66 614
113
Fade

"Sima Su-35 se egy exportsiker."

Ez finoman szólva nem igaz.
A sima Su-35 2014-től van aktív szolgálatban, ehhez képest Kínába és Indonéziába már eladták a gépet exportra.
Ez egy 4 éve létező gépnél elég szép dolog.

Most egy olyan Su-35 ami részben tartalmazza a PAKFA technológiákat is, még nagyobb siker lehet. (szerintem)
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Fade

A hatótávolság létfontosságú kérdés, főleg az ázsiai piacon. Nem véletlen, hogy arra felé a Szu-30/F-15 a sláger termék.

Ezért rendelik arrafele 2db CFT F-16ra = +2*1700L = +3400L kero. val az F-16okat. Nagyobb a hatótávja vele mint egy F-15é. (persze F-15re is rakható CFT és drop... is rakható mindkettőre.)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 045
33 553
113
Ez a Szu-35 mennyire exportsiker nem annyira fehér vagy fekete. Sok ország megijed a zsarolástól, hogy megszankciózzák, ha orosz fegyvereket vesz, vagy akár meg is demokratizálják.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 150
113
Végig gondolták, hogy valójában nekik mire van szükségük, az jött ki, hogy:
Atom ütő erő, atom tengó, meg stratégiai fegyverek (kinzal, Tu-160, Iskander stb...)

A nukleáris csapásmérés terén annyi a probléma, hogy az elavult, kiöregedő eszközök cseréje életbevágó. Nem az a probléma, hogy a MAD doktrínát nem lennének képesek végrehajtani a Delta III / Delta IV / Taifun osztállyal, hanem az a probléma, hogy ezek a hajóegységek elöregedtek, és nehéz őket további 15-20 évre hadrendben tartani, egyszerűen azért, mert nem erre lettek tervezve és az élettartam ilyen szintű kitolása olyan nagyságrend, amiből egy Borej I. osztályt össze tudtak ollózni (az első három egység ugye az orrát félkész Akula osztályú tengóktól örökölte).

A Kinzal és az Iszkander is taktikai fegyver, az "új" Tu-160 egy korábbi félkész gép volt befejezve, modern avionikával megtámogatva.
Az "új", fejlesztés alatt álló eszközök közül az RSz-28, a nukleáris meghajtású robotrepülőgép és a Poszeidón az, ami stratégiai fegyver.

Az ő elképzelésük szerint se a PAKFA se az Armata és még egy csomó más, de kevésbé látványos dologra igazából (most) nincsen szükségük.
Mivel mindegyik programjuk előre haladott állapotban van ahhoz, hogy elkaszálják , így marad a további fejlesztés (K+F megtartása végett) és a minimális gyártás.
Ennyi történt.

Ezzel a gondolatmenettel annyi a probléma, hogy menet közben meg össze-vissza van dicsérve az Sz-400, Sz-350, Redut. Csakhogy az ilyen légvédelmi rendszerek ellen hatékony SEAD támadást lopakodók tudnak végezni. Tehát ahogy a NATO számára fejfájást okoznak a fent említett rendszerek, és az F-35 a válasz rá, úgy az oroszok is pepitában ugyan így vannak az olyan légvédelmi rendszerekkel, mint a Patriot, AEGIS, PAAMS vagy a NASAMS. Ha nincs lopakodó képesség, akkor az ilyen légvédelmi rendszerek igen fájdalmas problémát jelentenek. A NATO válasza az F-35 (ill. a F-22A és B-2A), az Orosz válasz a PAK-FA lett volna, és majd egyszer a PAK-DA lesz (vagy nem lesz).

A PAK-FA problémakör lényege, hogy Oroszország eldöntötte, hogy ezzel a kérdéskörrel nem szándékozik foglalkozni, legalábbis nem a levegőből. A NATO országok képesek lesznek a probléma kezelésére, mert van egy nagy sorozatban gyártott lopakodó vadászbombázójuk. Hovatovább még Kína is fel tud mutatni ilyet. Oroszország nem. Érdekes körmenet, nemde?

Ugyanez a szárazföldön a T-14, egy új koncepció, amelyet először az orosz hadsereg rendszeresített volna nagy számban, megelőzve mindenki mást. Ha 152mm-es löveggel csinálták volna, ill. azt is tovább lebegtetik, akkor hirtelen két lépéssel a nyugati harckocsik előtt lehetettek volna. Fegyverkezési versenyről lenne szó - hát Oroszország rámutathatott volna valamire, ahol egyértelműen a nyugati technológia elé vághatott volna. De hátra léptek két lépést, hogy hát meg tudnánk csinálni, de megelégszünk annyival, hogy kis számban kísérletezünk tovább vele. A T-14 pedig nem olyan eszköz, mint egy B-2A, hogy drasztikus és egyértelmű előnye van a hadszíntéren, a T-14 akkor félelmetes, ha nagy számban fog hadrendben állni.

Ezt lehet persze annyival elintézni, hogy most nincs pénzük éppen rá, de majd...

De akkor miért is hangoztatták eddig a megépítésüket? Miért akartak 2000+ T-14-est? Katonapolitikai szemszögből egyértelmű a válasz: mert egy újabb fegyverkezési versenybe szerettek volna szállni.

Akkor most az új koncepció zárójelbe teszi az ilyesmit, és visszatér abba az 1990-es évekbeli szituációba, amikor a meglévő fegyvereket reszelgetik (T-90, Szu-30, Szu-34, stb.). Csak annyi a különbség, hogy közben a nyugati kapcsolatokat elvágták, nincs már francia, izraeli, német vagy ukrán beszállítás...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 487
66 614
113
Fade

Nem sok F-16 rendszeresítő van arra fele. Dél-Korea, ugye aki e mellet rendelkezik F-15-el is.
Tajvan, aki nem kaphatott mást....
Szingapúrnak van, ami egy város állam és lényegében nincs légtere sem. (és van F-15 is)
Meg ott van Indonézia aki a szuper CFT-s F-16-osok mellé vásárol orosz gépeket, pl. a Szu-35-öt is.

Ezzel szemben F-15-öse van:
Dél-Koreának, Szingapúrnak, Japánnak.

Szu-30-asa van:
Kínának, Indiának, Indonéziának, Malajziának, Mianmarnak, Vietnamnak.

SH-van:
Ausztráliában

Igazából Tajvant leszámítva senkinek sincs csak szimplán F-16-osa....
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Fade

"Sima Su-35 se egy exportsiker."

Ez finoman szólva nem igaz.
A sima Su-35 2014-től van aktív szolgálatban, ehhez képest Kínába és Indonéziába már eladták a gépet exportra.
Ez egy 4 éve létező gépnél elég szép dolog.

Most egy olyan Su-35 ami részben tartalmazza a PAKFA technológiákat is, még nagyobb siker lehet. (szerintem)

Legyen relatív. :)

Én nem látom azt a nagy piacot egy HI/kéthajtóműves F-15/Su-35 sárkánynak mint amit egy ha kell CFTs F-16ban látok. Lehet tévedek és egy "TR3"as Su-35 nagy exportsiker lesz. Meglátjuk.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Fade

Nem sok F-16 rendszeresítő van arra fele. Dél-Korea, ugye aki e mellet rendelkezik F-15-el is.
Tajvan, aki nem kaphatott mást....
Szingapúrnak van, ami egy város állam és lényegében nincs légtere sem. (és van F-15 is)
Meg ott van Indonézia aki a szuper CFT-s F-16-osok mellé vásárol orosz gépeket, pl. a Szu-35-öt is.

Ezzel szemben F-15-öse van:
Dél-Koreának, Szingapúrnak, Japánnak.

Szu-30-asa van:
Kínának, Indiának, Indonéziának, Malajziának, Mianmarnak, Vietnamnak.

SH-van:
Ausztráliában

Igazából Tajvant leszámítva senkinek sincs csak szimplán F-16-osa....

De itt nem a hatótáv a kulcs (ld F-16+CFT.), hanem, hogy az F-15 a HI. És ROK, Szingapúr, Japán rohadtúl megengedheti, hogy drága HI gépet üzemeltessen.
Amúgy ROK, Japán... már el is ment az F-35 irányába.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 045
33 553
113
Ezzel a gondolatmenettel annyi a probléma, hogy menet közben meg össze-vissza van dicsérve az Sz-400, Sz-350, Redut. Csakhogy az ilyen légvédelmi rendszerek ellen hatékony SEAD támadást lopakodók tudnak végezni.
Ebben te miért vagy annyira bíztos? Mert én azt látom, hogy mindenki visít, ha olyan akar S-400-at venni (vagy ha még el is adják neki), aki tövig nem nyalt be az USA-nak. És lehet mondani, hogy a nyilatkozgatás nem kerűl semmibe, de ha úgysem ér semmit, akkor meg felesleges szájkoptatás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 487
66 614
113
Cifu

Amit a nukleáris fegyverekről írtál meg a tengókról az nem mond ellent annak amit írtam. Ez az elsődleges fejlesztési irány nekik.
Persze ez részben kényszer is.
A Borei a Bulava és a Sarmat mind új fejlesztések, nem SZU-tól örökölt cuccok.
A Tu-160 fejlesztésre szintén ráfeküdtek, szerintem a PAKDA-t elengedték.
Szerintem rájöttek, hogy hülyeség rá annyi pénzt költeni. A nagy hatótávolságú lopakodó cirkáló rakéták korában nem feltétlenül van szükség egy B-2 szintű gépre.
De a Tu-160-asokkal kezdeni kellene így is úgy is valamit, meg kevés is van belőle, hát újra gyártják, ezt ítélték biztosabbnak, olcsóbbnak, és gyorsabb projektnek.

Te az USA szemszögéből nézed a világot. Az a jó, ha valaki csittrilliárd dollárért kifejleszt egy lopakodó gépet, majd közel 150 misis db áron rendszerbe állítja, csak azért, hogy S-300-asokra hajigáljon SDB-t. Ha az oroszok nem ezt teszik akkor tökcsőszök....
Vagy nézheted onnan a dolgot, ahonnan az oroszok. Hogy az ellenséges 4-500 millió dolláros Patriot ütegre kilősz 10-20 db max. 2 millió dolláros darab árú Iszkandert, vagy Kinzalt.
Szerintem az oroszok megoldása messze olcsóbb és jobb, mint az USA féle elképzelés.

A Su-57 nem az F-35 vetélytársa. Nem az a dolga, hogy Patriotokat bombázzon! Ez a gép egy orosz F-22 lenne, amely kivívja a légi fölényt ott ahol kell.
De erre per pill nincs szükségük. Ugyanis Kínát/USÁ-t elhamvasztják atommal ha bepróbálkozik, az összes többi szerencsétlen ellen meg bőven elegendő még a jelenlegi haderejük is.
A T-14-re pont ugyan úgy nincs szükségük jelenleg, hiszen 1000-s számban vannak szolgálatban a T-72B-k, T-80-asok meg közel ezer db T-90A.
Bármely szomszédos országot legyalulnák ennyi tankkal , de még a komplett EU-t is....
 
  • Tetszik
Reactions: ornagy and zolkas

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 376
90 272
113
A nukleáris csapásmérés terén annyi a probléma, hogy az elavult, kiöregedő eszközök cseréje életbevágó. Nem az a probléma, hogy a MAD doktrínát nem lennének képesek végrehajtani a Delta III / Delta IV / Taifun osztállyal, hanem az a probléma, hogy ezek a hajóegységek elöregedtek, és nehéz őket további 15-20 évre hadrendben tartani, egyszerűen azért, mert nem erre lettek tervezve és az élettartam ilyen szintű kitolása olyan nagyságrend, amiből egy Borej I. osztályt össze tudtak ollózni (az első három egység ugye az orrát félkész Akula osztályú tengóktól örökölte).

A Kinzal és az Iszkander is taktikai fegyver, az "új" Tu-160 egy korábbi félkész gép volt befejezve, modern avionikával megtámogatva.
Az "új", fejlesztés alatt álló eszközök közül az RSz-28, a nukleáris meghajtású robotrepülőgép és a Poszeidón az, ami stratégiai fegyver.



Ezzel a gondolatmenettel annyi a probléma, hogy menet közben meg össze-vissza van dicsérve az Sz-400, Sz-350, Redut. Csakhogy az ilyen légvédelmi rendszerek ellen hatékony SEAD támadást lopakodók tudnak végezni. Tehát ahogy a NATO számára fejfájást okoznak a fent említett rendszerek, és az F-35 a válasz rá, úgy az oroszok is pepitában ugyan így vannak az olyan légvédelmi rendszerekkel, mint a Patriot, AEGIS, PAAMS vagy a NASAMS. Ha nincs lopakodó képesség, akkor az ilyen légvédelmi rendszerek igen fájdalmas problémát jelentenek. A NATO válasza az F-35 (ill. a F-22A és B-2A), az Orosz válasz a PAK-FA lett volna, és majd egyszer a PAK-DA lesz (vagy nem lesz).

A PAK-FA problémakör lényege, hogy Oroszország eldöntötte, hogy ezzel a kérdéskörrel nem szándékozik foglalkozni, legalábbis nem a levegőből. A NATO országok képesek lesznek a probléma kezelésére, mert van egy nagy sorozatban gyártott lopakodó vadászbombázójuk. Hovatovább még Kína is fel tud mutatni ilyet. Oroszország nem. Érdekes körmenet, nemde?

Ugyanez a szárazföldön a T-14, egy új koncepció, amelyet először az orosz hadsereg rendszeresített volna nagy számban, megelőzve mindenki mást. Ha 152mm-es löveggel csinálták volna, ill. azt is tovább lebegtetik, akkor hirtelen két lépéssel a nyugati harckocsik előtt lehetettek volna. Fegyverkezési versenyről lenne szó - hát Oroszország rámutathatott volna valamire, ahol egyértelműen a nyugati technológia elé vághatott volna. De hátra léptek két lépést, hogy hát meg tudnánk csinálni, de megelégszünk annyival, hogy kis számban kísérletezünk tovább vele. A T-14 pedig nem olyan eszköz, mint egy B-2A, hogy drasztikus és egyértelmű előnye van a hadszíntéren, a T-14 akkor félelmetes, ha nagy számban fog hadrendben állni.

Ezt lehet persze annyival elintézni, hogy most nincs pénzük éppen rá, de majd...

De akkor miért is hangoztatták eddig a megépítésüket? Miért akartak 2000+ T-14-est? Katonapolitikai szemszögből egyértelmű a válasz: mert egy újabb fegyverkezési versenybe szerettek volna szállni.

Akkor most az új koncepció zárójelbe teszi az ilyesmit, és visszatér abba az 1990-es évekbeli szituációba, amikor a meglévő fegyvereket reszelgetik (T-90, Szu-30, Szu-34, stb.). Csak annyi a különbség, hogy közben a nyugati kapcsolatokat elvágták, nincs már francia, izraeli, német vagy ukrán beszállítás...

Mi a nagy szám a T-14 esetében?Ha csak 500db lesz nekik akkor lesz nekik a világ legomdernebb harckocsijából 500 és ezzel az 500 darabbal kb fél tucat országot leszámítva mindenkit lealáznának.Márpedig 500 harckocsi nem sok és ugye nem csak 500 harckocsija lenne az oroszoknak,ez csak 500 T-14.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 487
66 614
113
Fade

Igen, ROK és Japán elment az F-35 irányába, de az a gép hiába egy hajtóműves sok tekintetben F-15/Su-35 kategóriás. (árban több, hatótávban hasonló)
De arra fele van is lóvé ilyen gépre.

Én sem látok a jövőbe, de szerintem export siker lehet a Su-35. Ugyanis (jelenleg) Gripen árban add olyan képességeket, ami csak a 4. genes csúcsvadászok sajátja.
Nem rossz üzlet az a gép. De értelem szerűen főleg azok fogják venni akik addig is orosz technikát vásároltak.
A PAKFA exportra valószínűleg nem lenne olyan olcsó,mint a Su-35.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 150
113
Ebben te miért vagy annyira bíztos? Mert én azt látom, hogy mindenki visít, ha olyan akar S-400-at venni (vagy ha még el is adják neki), aki tövig nem nyalt be az USA-nak. És lehet mondani, hogy a nyilatkozgatás nem kerűl semmibe, de ha úgysem ér semmit, akkor meg felesleges szájkoptatás.

Javaslom HPASP és molni írásait, de korábban ugye Kopp Karcsi is levezette, hogy az Sz-300PMU család / Sz-400 rendszer elég jól zárójelbe teszi a nem lopakodó SEAD gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Jó a vita emberek de továbbra is iszonyatosan értelmetlen ! USA fő gazdasági ereje a hadipar és a korlátlan dollár nyomtatás ! Oroszok hiába van fegyverkezési láz a Szaudiaknál nem nagyobb katonai költség vetéssel rendelkeznek, ahogy már írtam meg van ott a fontossági sorrend!

Jelenleg ott a gazdaság rendben tétele az első ! Irán megint kiveszik a kőolaj és földgáz piacról ergó emelkedni fog ezek ára, USA miatt! Ami jó az oroszoknak!

Megjegyzem USA katonai kiadásainál még ott van a feneketlen zsákként működő Afganisztáni megszállás !
Oroszok meg Szíriában győztek !
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 150
113
A Borei a Bulava és a Sarmat mind új fejlesztések, nem SZU-tól örökölt cuccok.

A Borej elsú három példánya félig megépített Akula (K-333, K-337 és egy még azonosítót sem kapott egység) elemeire épültek.
A Bulava alapvetőena Topol-M ICBM tervből ágazott ki tudomásom szerint. Tehát mind a Borej, mind a Bulava alapvetően szovjet időkből származó gyökerekre épül.
A Szarmat esete speciális, ugyebár az R-36M-et váltja, annak a továbbfejlesztett hajtóművét kapta meg, csak ugye a Makejev fejleszti, mert hát folyékony hajtóanyagú ballisztikus rakétákkal ők foglalkoztak legutoljára az orosz tervezőirodák közül - lévén a Juzsnoje iroda ugye ukrán lett...

Te az USA szemszögéből nézed a világot. Az a jó, ha valaki csittrilliárd dollárért kifejleszt egy lopakodó gépet, majd közel 150 misis db áron rendszerbe állítja, csak azért, hogy S-300-asokra hajigáljon SDB-t. Ha az oroszok nem ezt teszik akkor tökcsőszök....

Globálisan nézem a világot. Nem csak az Egyesült Államok és Oroszországból áll a világ, de Európából, Kínából, Japánból, Indiából stb.
Tök mindegy, hogy melyiket nézed, egyik sem tud igazából mit kezdeni egy modern légvédelmi rakétarendszerrel hagyományos fegyverekkel vívott háborúban lopakodó gépek nélkül.

Vagy nézheted onnan a dolgot, ahonnan az oroszok. Hogy az ellenséges 4-500 millió dolláros Patriot ütegre kilősz 10-20 db max. 2 millió dolláros darab árú Iszkandert, vagy Kinzalt.

Egy modern Patriot ütegnek 10db Iszkander azért nem biztos, hogy kihívást jelent. 20db, egyszerre beérkező talán már jelenthet, de akkor jöhet a következő kérdés: az Iszkander nem igazán SEAD fegyver. Ezzel az erővel az Sz-400-at is le lehet nyomni, csak indítani kell ellene 50db Tomahawk-ot...

A Su-57 nem az F-35 vetélytársa.
...
Nem az a dolga, hogy Patriotokat bombázzon! Ez a gép egy orosz F-22 lenne, amely kivívja a légi fölényt ott ahol kell.

Hát... efelől vannak kétségeim. A Szu-57 eredendően multifunkciós gépnek indult, nem csak légifölénynek.
Eleve a Szu-57 belső fegyverterébe tervezték a H-58USKE radar-gyilkos rakéta altváltozatot, behajtható szárnyakkal...

1920px-MAKS_Airshow_2013_%28Ramenskoye_Airport%2C_Russia%29_%28524-20%29.jpg


Mi szüksége is lenne egy légifölény vadászgépnek egy ilyen fegyverre? :confused:

A T-14-re pont ugyan úgy nincs szükségük jelenleg, hiszen 1000-s számban vannak szolgálatban a T-72B-k, T-80-asok meg közel ezer db T-90A.
Bármely szomszédos országot legyalulnák ennyi tankkal , de még a komplett EU-t is....

Viszont a T-90-eseket fel akarják újítani T-90M szintre, illetve újakat vásárolni? :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
..
Vagy nézheted onnan a dolgot, ahonnan az oroszok. Hogy az ellenséges 4-500 millió dolláros Patriot ütegre kilősz 10-20 db max. 2 millió dolláros darab árú Iszkandert, vagy Kinzalt.
Szerintem az oroszok megoldása messze olcsóbb és jobb, mint az USA féle elképzelés.

Lásd Cifu válaszát. Az Iszkander nem SEAD-re van kicsit drága lenne arra és 10 db majdnem biztosan nem lenne elég. Az meg elég drága játékszer.

Ezen felül olyan BM-mel lövöldözgetni, ami atomtöltetű is lehet az adott helyzetben emeli a pulzust és nem kívánt kockázatokat is. Mondjuk a Tomahawk is lehet nukis, de azért eddig nem az volt a jellemző használata élesben...

A Su-57 nem az F-35 vetélytársa. Nem az a dolga, hogy Patriotokat bombázzon! Ez a gép egy orosz F-22 lenne, amely kivívja a légi fölényt ott ahol kell.
Akkor miért multirole?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba