Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.

Miből gondolod, hogy franciáknak elegük lenne? Eladtak 36db rafalet sok support, sok fegyverrel 8b$ért. Lehet volt vele szívás de 8b$után azért nem hinném Franciák túl duzzogósak és ha India szeretne még 70-100-150 rafelet nem fognak rá nemet mondani.

A ny/orosz üzemeltetésről meg anyit, hogy a 33+éves egyhajtóműves Mirage2000eket tudja India úgy üzemeltetni, hogy azok nem potyognak a zsír új kéthajtóműves Su-30akat meg nem?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
A ny/orosz üzemeltetésről meg anyit, hogy a 33+éves egyhajtóműves Mirage2000eket tudja India úgy üzemeltetni, hogy azok nem potyognak a zsír új kéthajtóműves Su-30akat meg nem?
Gondolom több a tapasztalat a Mirageokkal, az új orosz gépek meg modernebbek, összetettebbek és alapvetően másabbak, és nem elégszenek meg azzal az üzemeltetési kultúrával, ami a másiknak jó volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Miből gondolod, hogy franciáknak elegük lenne? Eladtak 36db rafalet sok support, sok fegyverrel 8b$ért. Lehet volt vele szívás de 8b$után azért nem hinném Franciák túl duzzogósak és ha India szeretne még 70-100-150 rafelet nem fognak rá nemet mondani.

A ny/orosz üzemeltetésről meg anyit, hogy a 33+éves egyhajtóműves Mirage2000eket tudja India úgy üzemeltetni, hogy azok nem potyognak a zsír új kéthajtóműves Su-30akat meg nem?
Mirge-2000 is estek le, volt olyan év, hogy 2 is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Ez az adat csak a 2000-2015 közötti időszak:

  • 67 MiG-21s
  • 7 Su-30s
  • 22 MiG-27s
  • 4 An-32s
  • 1 TS-11
  • 12 MiG-23s
  • 24 Sa-315s
  • 1 Do-228
  • 14 HJT-16s
  • 7 HPT-32s
  • 18 Mil Mi-8s and Mil Mi 17s
  • 2 HJT-36s
  • 14 Chetaks
  • 1 C-130
  • 3 Ka-28s
  • 2 Mi-35s
  • 9 Sea Harriers
  • 1 Mil Mi-26
  • 19 Jaguars
  • 1 Nal Saras
  • 11 MiG-29s
  • 3 BaE Hawk 132s
  • 1 MiG-25
  • 1 BN-2 Islander
  • 2 Il-38s
  • 1 Canberra PR57
  • 10 HAL Dhruv
  • 6 Mirage 2000s
Azóta eltelt három év és jópár típus kivonásra is került. De ez nem kevés gép.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Mirge-2000 is estek le, volt olyan év, hogy 2 is.

30+éves gépek, repidőn túl 2db 2012ben, ezen felűl 2004ben Mauritius és 1999. Ennek de főleg a Kargil warban nyújtott szereplésnek köszönhető a 2000 MK2 upgrade. (43m$/db áron újítanak fel kb mindnet)
50éven keresztül lesznek Indiában rendszerben... azta.
 

camee

Member
2017. július 11.
39
8
8
Persze, ok. De itt arról van szó, hogy emberünknek van 36 hozzászólása amiből szinte az összes a közép kelet európa topikokban keletkezett. Aztán itterem és egy provokációval indít.

Nem kell sírni, de komolyan kérdeztem, mert ami itt szokott menni azzal szoktam a haverokat röhögtetni. Szóval pls vki fejtse már ki a kérdésemre a választ. (Mellesleg nem én provokálok hanem az oroszok tolják fullba a kretént és nevezik "sikernek" ezt a kalap fost szóval pls...)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Addig, amíg egy, az F-35-öshöz hasonló egyhajtóműves gépet létre nem fognak hozni. PAK-FA-ként

Miért is tennék? Hisz ezzel a kasznival is megszenvedtek nem hogy egy másikat létrehozni .
Persze egy f-35 képességű gépet örömmel fogadnék amiből 200-nál is többet rendelnének
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Nem a sárkány az, ami ami nehéz, ezt felesleges is túlmisztifikálni. A koncepció életképessége. Most, hogy kiderült, anno az ATF program után, annak kvázi újradefiniálásával a JSF program is életképes lett, mi több, úgy fest, sok szempontból a JSF eredménye életrevalóbb, mint a ma már letűnt kor gyermekének számító Raptor, az MFI, majd PAK-FA után már kijelölhetik az újabb irányt.
Vagy bejön, vagy nem.

Ne feledjük, 1998 után egyetlen, határozott döntéssel vetették el az egyhajtóműves konstrukciót, aminek áldozata lett a leendő Szu-137-es is:

su371.jpg


A Lockheed, aki a GD felvásárlásával az F-16 szellemi örököse is lett, felvállalta, hogy a jövő harcászati repülőgépe egyhajtóműves is lehet, annak ellenére, hogy az eggyel korábbi nagy programban a Boeing-gel még a kéthajtóműves ATF koncepción dolgoztak. Akkor még a jövő repülőgépének kéthajtóművesnek kellett lennie, majd 1995 után a JSF-nél már egyértelműen az egyhajtóműves dizájn mellett tette le a voksát a Pentagon. Mert időközben beértek az F-16 kiváló baleseti statisztikái, amire már lehetett alapozni.
Az oroszoknak is vissza kell térniük előbb. vagy utóbb az egyhajtóműves, nagy teljesítményű harcászati repülőgép koncepcióhoz. A sárkányszerkezet-hajtómű-avionika-tüzelőanyag arányrendszerben ez jobb, mint a kéthajtóműves koncepció.

Mindemellett AO nem viccelt, a jelenkori mainstream médiában futótűzként terjedt el a hír, a Szu-57-esnek vége, az oroszok meghasaltak, Putyin halott.
Komolyra fordítva, az oroszok nem csinálnak mást, mint egész egyszerűen tovább nyújtják a rétestésztát. A Rafale, Eurofighter, F-22 kifejlesztése 20 évet vett igénybe, a JSF program is elkér ennyit az adófizetőktől, nos, a 2003-ban indult PAK-FA hasonló intervalluma is csak 2023-ban, öt év múlva jár le, addig akár még a féket is behúzhatják, egyhajtóműves Lájtningszkijt is csinálhatnak, hosszú még az idő.
Nem hajtja ket semmi.
 

Ratkiller

New Member
2018. július 22.
1
3
3
The Su-57 is considered to be one of the best aircrafts produced in the world. Consequently, it does not make sense to speed up work on mass-producing the fifth-generation aircraft."

"Következésképpen semmi nem kényszerít hogy felgyorsítsuk a munkát a 5. generációs repülőgép tömeggyártására. " Ebből a vágyvezérelt újságírók sikeresen kihozták a törlést.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nem kell sírni, de komolyan kérdeztem, mert ami itt szokott menni azzal szoktam a haverokat röhögtetni. Szóval pls vki fejtse már ki a kérdésemre a választ. (Mellesleg nem én provokálok hanem az oroszok tolják fullba a kretént és nevezik "sikernek" ezt a kalap fost szóval pls...)
Nem is annyira a tartalommal volt a baj, hanem a hangnemmel.
Mindemellett AO nem viccelt, a jelenkori mainstream médiában futótűzként terjedt el a hír, a Szu-57-esnek vége, az oroszok meghasaltak, Putyin halott.
Komolyra fordítva, az oroszok nem csinálnak mást, mint egész egyszerűen tovább nyújtják a rétestésztát. A Rafale, Eurofighter, F-22 kifejlesztése 20 évet vett igénybe, a JSF program is elkér ennyit az adófizetőktől, nos, a 2003-ban indult PAK-FA hasonló intervalluma is csak 2023-ban, öt év múlva jár le, addig akár még a féket is behúzhatják, egyhajtóműves Lájtningszkijt is csinálhatnak, hosszú még az idő.
Nem hajtja ket semmi.
A fegyverfejlesztéseket azért szokta hajtani valami. Az a "valami" meg általában a pontenciális versenytársak fejlesztései. A fent említett típusok a nagy szovjet összeomlással voltak kortársak, annyira nem kellett pedálozni, mert nem nagyon volt ki ellen. Az F35 terjedése meg terjesen más realitás. Most nem lehet hátradőlni és várni mígy a csillagok szerencsésen összeállnak.
Mindenki a nukleáris arzenállal jön, hogy ugyebár minek siessenek, mert van atomjuk. Ez addig szép és jó míg a saját területi integritásodról van szó, mikor a nagyhatalmi politikádról, akkor már régen kevés.
The Su-57 is considered to be one of the best aircrafts produced in the world. Consequently, it does not make sense to speed up work on mass-producing the fifth-generation aircraft."

"Következésképpen semmi nem kényszerít hogy felgyorsítsuk a munkát a 5. generációs repülőgép tömeggyártására. " Ebből a vágyvezérelt újságírók sikeresen kihozták a törlést.
Vagyis megkapom a világ egyik legjobb nőjét, de semmi sem kényszerít, hogy ágyba vigyem. Nem is vagyok impotens, csak acélkeménységű az akaratom és inkább várok még 10 évet hátha találok jobbat.
 
Last edited:

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Ez az adat csak a 2000-2015 közötti időszak:

  • 67 MiG-21s
  • 7 Su-30s
  • 22 MiG-27s
  • 4 An-32s
  • 1 TS-11
  • 12 MiG-23s
  • 24 Sa-315s
  • 1 Do-228
  • 14 HJT-16s
  • 7 HPT-32s
  • 18 Mil Mi-8s and Mil Mi 17s
  • 2 HJT-36s
  • 14 Chetaks
  • 1 C-130
  • 3 Ka-28s
  • 2 Mi-35s
  • 9 Sea Harriers
  • 1 Mil Mi-26
  • 19 Jaguars
  • 1 Nal Saras
  • 11 MiG-29s
  • 3 BaE Hawk 132s
  • 1 MiG-25
  • 1 BN-2 Islander
  • 2 Il-38s
  • 1 Canberra PR57
  • 10 HAL Dhruv
  • 6 Mirage 2000s
Azóta eltelt három év és jópár típus kivonásra is került. De ez nem kevés gép.

Ez minek a listája?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
The Su-57 is considered to be one of the best aircrafts produced in the world. Consequently, it does not make sense to speed up work on mass-producing the fifth-generation aircraft."

"Következésképpen semmi nem kényszerít hogy felgyorsítsuk a munkát a 5. generációs repülőgép tömeggyártására. " Ebből a vágyvezérelt újságírók sikeresen kihozták a törlést.

Igen ez a nyilatkozat már többször ide is le volt írva, amit Jurij Boriszov orosz miniszterelnök -helyettes (hibásan még mindig VM-helyettesnek titulálják). Hiába, hitelesebb egyeseknek egy pletykaszintü hír a 444.hu -tól , amit szintén átvesz , ami szintén hibás. Mai magyar újságírók közül nagyon kevés rendelkezik haditechnikai ismeretekkel, orosz tudással meg szinte senki. Aztán jön a sok zagyvaság, butaság amit leírnak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A fegyverfejlesztéseket azért szokta hajtani valami. Az a "valami" meg általában a pontenciális versenytársak fejlesztései. A fent említett típusok a nagy szovjet összeomlással voltak kortársak, annyira nem kellett pedálozni, mert nem nagyon volt ki ellen. Az F35 terjedése meg terjesen más realitás. Most nem lehet hátradőlni és várni mígy a csillagok szerencsésen összeállnak.
Mindenki a nukleáris arzenállal jön, hogy ugyebár minek siessenek, mert van atomjuk. Ez addig szép és jó míg a saját területi integritásodról van szó, mikor a nagyhatalmi politikádról, akkor már régen kevés.
Azért szerintem itten még hiányzik egy-két összetevő. Ha a fegyverfejlesztéseket csak a versenytársakra tekintettel folytatják, akkor mi indokolta anno a Raptor sorozatgyártását mikor Szergej a hidegháború végén a KO után azt se tudta hogy él-e hal-e, hasonlóan mi indokolta az F-35 és a Zumvalt-programot (és van még néhány) amik mindenki máshoz képest a marslakó-szintű technológiai előnyt jelentik?!! Szóval szerintem voltak ott még más szempontok is ...
A nagyhatalmi politikának meg kb. 80 éve pont az a lényege, hogy az atomhatalmak kínosan ügyeltek arra hogy KÖZVETLENÜL EGYMÁSSAL SZEMBEN saját katonai eszközökkel soha nem léptek fel, a háborúkat mindig kiadták a világtérképen megtalálható "helyi vállalkozók"-nak. Ha valahol valamelyik akciójuk a sok közül nem jött be (nem pont a tervezett sikert hozta), akkor megvonták a vállukat és elkezdték tanulmányozni a világtérképet, hogy hol lehet hasonlóan alacsony kockázattal megfúrni az ellenoldal céljait. Szóval a nagyhatalmi politikához az igazi nagy BUMM sose kellett, az csak olyan volt mint a cowboyok kocsmai verekedése ahol mindenki tudta hogy kék-zöld foltokkal, monoklival és hiányzó fogakkal megúszható, de ha bárki a Colthoz nyúl akkor temetés a vége. Ugyanígy nem kellett a mellékhadszíntereken nyomuló nagyhatalmi politikához az éppen aktuális csúcstechnológia sem mert azt nem adták oda eredetiben soha senkinek, de ha nyíltan csak az egyik nagyhatalom volt a helyszínen akkor próbaképpen és demonstrációs célzattal bevetették (lásd Korea, Vietnam, Líbia elleni csapások, Grenada, Öböl-háborúk egyik oldalról, 56 Magyarország, 68 Csehszlovákia, 70-es évek Közel-Kelet és Afrika, 79 Afganisztán a másik oldalról).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ha a fegyverfejlesztéseket csak a versenytársakra tekintettel folytatják, akkor mi indokolta anno a Raptor sorozatgyártását mikor Szergej a hidegháború végén a KO után azt se tudta hogy él-e hal-e
A Raptor örülhet, hogy egyáltalán gyártásba került. A programot ha jól emékszem majdnem elkaszálták, de aztán mittoménmilyen kompromisszum folyamán maradhatott fenn.
Szóval szerintem voltak ott még más szempontok is ...
Csak annyit mondtam, hogy a tempót nem feltétlenül te diktálod, hanem az is benne van, hogy az ellenfeleid, neked meg muszáj tartani a lépés. Ezeken kívül lehetett még 1000+1 más indok is.
A nagyhatalmi politikának meg kb. 80 éve pont az a lényege, hogy az atomhatalmak kínosan ügyeltek arra hogy KÖZVETLENÜL EGYMÁSSAL SZEMBEN saját katonai eszközökkel soha nem léptek fel, a háborúkat mindig kiadták a világtérképen megtalálható "helyi vállalkozók"-nak.
Naigen, csakhogy ha a proxiaidat nem tudod rendesen felgyegyverezni, az ellenfeleid meg képesek a sajátjaikat. Akkor lebőgsz. Szóval kb ugyanazt mondod amit én csak más szavakkal. Mi az, hogy várhat a Szu-57? Nem várhat. Ha nem leszel képes légigvinni valós időn belül a fejlesztését, akkor akinek ilyen gép kell, vesz F-35-öst, vagy J-31-est. Te meg szépen kiesel a pixisből.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Ez az adat csak a 2000-2015 közötti időszak:

  • 67 MiG-21s
  • 7 Su-30s
  • 22 MiG-27s
  • 4 An-32s
  • 1 TS-11
  • 12 MiG-23s
  • 24 Sa-315s
  • 1 Do-228
  • 14 HJT-16s
  • 7 HPT-32s
  • 18 Mil Mi-8s and Mil Mi 17s
  • 2 HJT-36s
  • 14 Chetaks
  • 1 C-130
  • 3 Ka-28s
  • 2 Mi-35s
  • 9 Sea Harriers
  • 1 Mil Mi-26
  • 19 Jaguars
  • 1 Nal Saras
  • 11 MiG-29s
  • 3 BaE Hawk 132s
  • 1 MiG-25
  • 1 BN-2 Islander
  • 2 Il-38s
  • 1 Canberra PR57
  • 10 HAL Dhruv
  • 6 Mirage 2000s
Azóta eltelt három év és jópár típus kivonásra is került. De ez nem kevés gép.
Brutál. Ebből a mennyiségből a környékünkön több légierőt fel lehetne szerelni kompletten.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Brutál. Ebből a mennyiségből a környékünkön több légierőt fel lehetne szerelni kompletten.
Ebből is látszik, hogy ez nem permanens hajózói hiba (akkor változtatnának a kiképzésen és megtörne a tendencia), de nem is sorozatos típusbetegség (akkor máshol is jelentkezne), hanem az indiai légierő jóformán összes típusát érintő error, ami nem lehet más, mint emberi tényező okozta műszaki meghibásodások meg nem szűnő és mindenféle típust érintő sorozata. -> Üzemeltetési hiányosság, hanyagság.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
A fegyverfejlesztéseket azért szokta hajtani valami. Az a "valami" meg általában a pontenciális versenytársak fejlesztései. A fent említett típusok a nagy szovjet összeomlással voltak kortársak, annyira nem kellett pedálozni, mert nem nagyon volt ki ellen. Az F35 terjedése meg terjesen más realitás. Most nem lehet hátradőlni és várni mígy a csillagok szerencsésen összeállnak.
Mindenki a nukleáris arzenállal jön, hogy ugyebár minek siessenek, mert van atomjuk. Ez addig szép és jó míg a saját területi integritásodról van szó, mikor a nagyhatalmi politikádról, akkor már régen kevés.

Vagyis megkapom a világ egyik legjobb nőjét, de semmi sem kényszerít, hogy ágyba vigyem. Nem is vagyok impotens, csak acélkeménységű az akaratom és inkább várok még 10 évet hátha találok jobbat.

Az orosz atom azért jön föl sokszor, mert az oroszok állandóan arról sírnak, hogy a NATO körbeveszi őket és jajj jön a nyugat megint lerohanni a hazát....stb.
Hát ha tényleg egy lépést is tesznek a följükre, kapják a hamvasztószerdát jogosan. Nem látom hol itt a bibi, reakció az általános orosz nyervákolásra.

Na, ha viszont az általad említett máshol szarkavarás ("nagyhatalmi politika") kerül szóba, akkor hadd örüljünk már, hogy egy hódításra váró banda kiesik a játékból. Van úgyis nekünk USA meg Kína, meg franciák meg az összes többi...

A Szu-57 elhasalása (?) igazán ebbe nem annyira játszik szerepet (elég nekik odaküldeni egy kontingens katonát, azokra senki sem fog lőni - sakkmatt mindenféle stealth fighter nélkül), hanem inkább, hogy kiszorulnak a globális harcirepülőgép piacról. Vagyis a gép kiesésének inkább hangsúlyosabb anyagi, semmint nagyhatalmi politikai vetülete van (nem beszélve persze az eladás utáni befolyásról).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag 1526

Guest
A legkézenfekvőbb magyarázat, hogy azért bicsaklott meg a program mert India kiszállt. A nyugati országok F-35-öt vesznek, Kínának ott a J-20, a távol-keleti Japán, Dél-Korea, Ausztrália szintén az F-35-be fektetett bele, India visszalépett, ki marad még mint potenciális 5G üzemeltető? Esetleg egyedül Brazíliát lehetne még elképzelni, de nekik felajánlották az F-35-öt is és nem kellett nekik, hanem inkább Gripen kategóriában gondolkodnak, akkor a Su-57-et se nagyon lehet rájuk sózni. Ki marad még? Szaúd-Arábia megengedhetné de ha ők vennének 5G-t az is F-35 lenne, Irán meg nem áll olyan jól anyagilag. Ki marad akkor? Alattuk már Egyiptom és Venezuela kategóriájú országok vannak, ők már nem potenciális vevők.

Elfogyott az 5G piac, a robusztus F-35 program letarolta. Ezt egyedül Kína tudta kijátszani azzal, hogy nekik önmagukban van elég forrásuk 5G programra. Rajtuk kívül egyedül az EU közösen lett volna képes ilyen programra, de mivel sok tag és pont a potenciálisok befektetett az F-35-be erre már nem maradt igény EU részről. Ami nem is baj, mert ebbe a robusztus programba beszállni sokkal hatékonyabb mint egy saját projekt lett volna, azzal kábé ott tartanánk mint Kína és nem valószínű, hogy olcsóbb vagy jobb lett volna az eredmény mint az F-35 és még beszállítói vonalon is sikerült pozíciókat elérni ennél.

Oroszország viszont gazdaságilag nem EU/USA/Kína kategória, ami önmagában is bevállalhat egy ilyen projektet. India jelenthette volna nekik a gazdasági alapot, az ő megtartásukért inkább be kellett volna vállalni a technológiai transzfert vagy az ottani gyártást is. Mert hát nélkülük csak a betelt piac marad és a magyarázkodás, hogy miért is a megbicsaklás. Hát azért mert önmagukban ha nem is állítják le a programot, de csak takaréklángon futtathatják, ami lassú gyártást és kevés gépet jelent, az meg nem biztos hogy megéri majd az így elért képesség a belefektetett összeget.

Ha nem sikerül új vevőt találni és gyártani sem akarják/tudják akkor lehet el kéne adni az egészet tervekkel, elkészült darabokkal mindenestül. Kína biztos megvenné. Aztán elég a 4G, Brazíliának is elég pedig ők még tehetősebbek. Nem szégyen a B liga, ott még van hely a dobogón.