Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Az, hogy 2018 ra uj hajtomuves ioc volt belőlve. Ez most 2028. Te ezt minek nevezned ugy, hogy az egyetlen partner es potenciális megrendelo kiszállt?

Pislogok, de erősen...

Ez még így sem bukta, max erős lemaradás a tervezetthez képest. Még ha te érzelmi alapon meg is próbálod belemagyarázni.
Az, hogy India kiszállt a fejlesztésből, nem feltétlenül hátrány. Egy "kis marék" pénzen kívül semmit nem dobtak bele a kalapba.
Az, hogy nincs rá vevő, valószínűleg a legkevésbé érdekli az oroszokat. A gép elsősorban maguknak készül.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
. Még a leg hulladékabb MD-11hez is jönnek ki lila lapok a legújabb service bulletinekkel.

OFF

De nagy kedvencem volt a DC-10-es és a Lockheed Tristar. Gyerekkoromban nagy ritkán leszállt egy-egy Ferihegyen. Sajnos mára kikoptak. Talán a Lufthansa Cargo használja még az MD-11-et.

ON
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
..

Nem is oda akarnak az emberek bevandorolni...

Hát persze,hogy nem akarnak. Ezért volt például Oroszország 2013-ban az USA után a második számú bevándorló célpont a világon.Mert senki nem akar oda bevándorolni... Persze általában nem nyugat európából mennek, de attól a tény még tény marad. Nem baj megint sikerült egy jó nagyot mondanod.
https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-the-worlds-second-largest-immigration-haven-11053
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Hát persze,hogy nem akarnak. Ezért volt például Oroszország 2013-ban az USA után a második számú bevándorló célpont a világon.Mert senki nem akar oda bevándorolni... Persze általában nem nyugat európából mennek, de attól a tény még tény marad. Nem baj megint sikerült egy jó nagyot mondanod.
https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-the-worlds-second-largest-immigration-haven-11053
Többnyire a volt szovjet utódállamokból jönnek, ahol még nagyobb a xar.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Bocsesz, de pak fa elso repülése 2010, akkor mat beszakadt az olaj ara. Tehat lehetett volna realis nyilatkozatokat tenni. Szoval az idovonal nem stimmel.

Az olaj ára a 2008-as gazdasági válság miatt 2009 év elején esett vissza, majd ismét növekedett míg 2014 nyarán tetőzött 138 USD/ barel körül.De ez csak az egyik része. Akkoriban számoltak az indiai részvétellel is., azért nyilatkozták, hogy 50-64 darabot tervez beszerezni az orosz légierő.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Egy olyan horderejű program jövőjét, mint a PAK-FA, az olajár pillanatnyi beszakadása alapján nem lehet azonnal megjósolni. Sőt másét se. Ahogy azt se, hogy az olaj ára pillanatnyilag szakad-e be. vagy tartós lesz a változás. Ennyire ne akarjunk már utólag okoskodni.
Egy védelmi fejlesztés továbbá nem piaci alapon megy, tehát ott az elnöki nyilatkozatoknak is az aktuálpolitikához kell igazodniuk és természetesen az erőt kell sugározniuk. Egy orosz elnök soha nem fogja a PAK-FA programot lesajnáló jelzőkkel illetni, ahogy soha, senki se állította, hogy az F-35-ös gép fejlesztésénél el fog szaladni a költségvetés és ráadásul komoly csúszások lesznek a programban, Ezek mindig utólag derülnek ki. Semmi se lett volna az JSF-ből, ha előre tudták volna azt a költségtúllépést, ami végül realizálódott.

Amúgy egyetlen tizedmásodpercig se higyje senki, hogy az USA védelmi szektorában nagyobb nyiltság és őszinteség van, mint az oroszoknál.
Csak sok USAfan (legyen már egy ilyen jelző is) megeszi a bőséges semmit. Felesleges.
Kíváncsi vagyok, hányan dolgoznak közületek 20-30 millió dolláros darabárú csúcstechnológiát gyártó amerikai tulajdonú cégnél és hányan dolgoztok ebből a gyártásban úgy, hogy napi szinten kell együtt dolgoznotok amerikai kollégákkal, amerikai dizájnnal és dokumentációval... sokatoknak tátva maradna a szája, hogy mi is a valóság.
Az, hogy tényszerűen az F-35-ös szemmel láthatóan előrrébb tart, mint a pár prototípus stádiumban vegetáló PAK-FA, az annak tudható be, hogy a JSF program költségvetése közel annyi, mint a teljes orosz védemi büdzsé.

De maradjunk a költségvetésénél. A nagyzoló Putyin nagyzoló bejelentése 2010-ben volt, a szankciók 2014 utántól jöttek. Szép kis baleset lett volna, ha 2010-ben még nem nagyzol a Putyin.
Emlékszünk még a Szu-27M-re? 1983-ban indult a program T-10M néven, 1988-ban repült először a gép, 1991-ben szétesett a Szovjetúnió, 1995-ben kezdték meg az alacsony ütemű sorozatgyártást ami a fantasztikus 3(három!) darab után le is állt 1998-ban. Igen, abban az évben, mikor jött az orosz államcsőd. A T-10M program végül hivatalosan 2003-ban múlt ki, abban az évben, mikor elindult a Szu-35BM program. Ami 2008-ban, öt évvel később már működő repülőgépet eredményezett.
Amit meg most már rendesen sorozatban gyártanak és képességeit tekintve magasan felülmúlja az egykori Szu-35-öst.
Most, a Szu-57-es programot ugyanaz a pénzügyi mélyrepülés súlytja, mint anno a Szu-35-öst 1998-ban az államcsőd idején, csak annyival enyhébb a helyzet, hogy most nincs államcsőd. Nem is arról van szó, hogy elkaszálták volna a Szu-57-est, csak mostanra látszik, hogy molnibalage által kifogásol józan értékítéelt végül beért. Most már nincs eufória, most már látni, hogy ebből a pénzből egyelőre alacsony ütemű fejlesztés hozható ki.

De senki se mondta meg előre 2003-ban, hogy mekkora fellendülés lesz az orosz gazdaságban. Az egypilléres orosz gazdaságban.
Most córesz van, most kicsit józanabbnak kell lenni, de annyit már minden HTKA olvasó tudhat, hogy "soha ne mond, hogy soha".
Simán elképzelhető, hogy 5-6 év múlva egy Szu-57M, vagy SzM, netán BM, M2, illetve simán csak Sz majd magasan felülmúlja azt, amit ma Szu-57-esként ismerünk és azt majd az akkor aktuális gazdaságpolitikai időjárás nagy számban gyárthatóvá is fogja tenni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Köszönjük meg az oroszoknak, hogy nem csináltak 250 $os olajat. Nem lenne nehéz. Valami iráni gyártású jemeni rakéta egyszer tényleg eltalálna valamit Riádban...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Hát persze,hogy nem akarnak. Ezért volt például Oroszország 2013-ban az USA után a második számú bevándorló célpont a világon.Mert senki nem akar oda bevándorolni... Persze általában nem nyugat európából mennek, de attól a tény még tény marad. Nem baj megint sikerült egy jó nagyot mondanod.
https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-the-worlds-second-largest-immigration-haven-11053
https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Russia#cite_note-5
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Simán elképzelhető, hogy 5-6 év múlva egy Szu-57M, vagy SzM, netán BM, M2, illetve simán csak Sz majd magasan felülmúlja azt, amit ma Szu-57-esként ismerünk és azt majd az akkor aktuális gazdaságpolitikai időjárás nagy számban gyárthatóvá is fogja tenni.

Elég nehéz. róluk elképzelni hogy egy F-35 Avionikát létrehozzanak ;)
Meg hogy aztán az EOTS így nézzen ki rajta.
Vagy éppen az orra alá mint az f-35-nek

e8b450e455ee3f2424d62cc6252c5719.png

Meg a 30 hajtómű burkolatot is kapjon mint az f-22.
maxresdefault.jpg


Das rendszer? vontatott csali ?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
Többnyire a volt szovjet utódállamokból jönnek, ahol még nagyobb a xar.
Hát az Usaba honnét mennek??? Mexikó + egyéb del-amerika. EU-ba? Közel Kelet, Afrika. Mondjuk én az orosz távol keleten szívesen lehuznek pár hónapot kíváncsiságból, valahogy vonzóbb mint valami hotel itthon vagy Dubaiban, pláne hogy a fél környék oda jár.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Sokan írják hogy lenézem őket Kínához képest.
Nekem nem is azzal van bajom hogy nem tudnak nagy mennyiségben gyártani hanem még csúcsgépet sem tudnak kis mennyiségben.
Azt hittem hogy legalább ők lesznek az ászok technológiailag Kína előtt de sajna ez elveszett .
Írták már itten hogy az oroszok "generáció ugrást akarnak " pl lézeres fotonikus radar"

http://ujvilagtudat.blogspot.com/2016/01/az-orosz-pak-fa-futurisztikus-fotonikus.html

Nem megy egy apg-77 vagy egy apg-81 szintű radar megalkotása akkor nem lehet generáció ugrást végre hajtani
Amúgy meg emlékszem hogy 2011-ben beharangozták hogy 2020-ig 60 pakfa gépet kap as légerő
A legfurább az volt hogy azt a mennyiséget páran kevésnek tartották :D

Ezt is megkajáltam mondván hogy na erre varrjon Kína gombot !
https://thediplomat.com/2013/12/new-russian-air-to-air-missiles-will-field-almost-perfect-accuracy/
Aztán hamarabb jött a kínai pl-15 az oroszok meg gyorsan modernizálták az r-77-et 1-es jelzővel gratula nekik ;)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Meg hogy aztán az EOTS így nézzen ki rajta.
Vagy éppen az orra alá mint az f-35-nek
Mitől ne nézhetne úgy ki vagy ne tehetnék az aljára, ha azt látnák jónak? Szerinted nem tudják ugyanolyan formájúra reszelni a házát vagy az aljára vágni a lyukat és vinni arra a kábelt?
 
T

torsen

Guest
OFF

De nagy kedvencem volt a DC-10-es és a Lockheed Tristar. Gyerekkoromban nagy ritkán leszállt egy-egy Ferihegyen. Sajnos mára kikoptak. Talán a Lufthansa Cargo használja még az MD-11-et.

ON

OFF OFF
Én egyszer repültem egy Northwestes MD-11-el (1999-ben) illetve ugyanezen cég B-747-vel. Zongorázni lehet a különbséget a 747 javára (utas szempontból).
ON ON
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
Na, látjátok mire gondolok, mikor a vallásos áhitatról, a HIT-ről beszélek :D
OFF

De nagy kedvencem volt a DC-10-es és a Lockheed Tristar. Gyerekkoromban nagy ritkán leszállt egy-egy Ferihegyen. Sajnos mára kikoptak. Talán a Lufthansa Cargo használja még az MD-11-et.

ON

OFF

A FEDEX MD-11-esein dolgoztam UKban, félelmetes az a műszaki kútúra, ami ahhoz a géphez tartozik - egy generációs szakadék a 777-eshez képest. Munkaigényes egy darab, na :D

ON
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
Ez még így sem bukta, max erős lemaradás a tervezetthez képest. Még ha te érzelmi alapon meg is próbálod belemagyarázni.
Az, hogy India kiszállt a fejlesztésből, nem feltétlenül hátrány. Egy "kis marék" pénzen kívül semmit nem dobtak bele a kalapba.
Az, hogy nincs rá vevő, valószínűleg a legkevésbé érdekli az oroszokat. A gép elsősorban maguknak készül.
Az ugye megvan, hogy a késés miatt a leváltandó típusok továbbszolgálnak alsó hangon 10 évvel? Szerinted a gépek sárkánya rendelkezik az iddqd* csalással...?

* örök élet

A jenkiknél az F-35 csúszásának eredménye lett (?) - ha végre pont került rá - hogy 300 db F-16 kap új radart és sárkány élettartam kitolást. Vagy az orosz megvonja a vállát és csak úgy mindenféle plusz munka nélkül beletekernek még 10 évet a gépekbe és még úgy 1000-1200 repórát? [fejvakarás]