Szerinted a radaros Szu-57-esek az RP-21-es Zafirral járkálnak a nagy orosz légtérben?Igen, makettet én is láttam már. Az igazit még nem főleg nem szériagépbe építve. A Szu-35Sz-ben is ezért van PESA.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerinted a radaros Szu-57-esek az RP-21-es Zafirral járkálnak a nagy orosz légtérben?Igen, makettet én is láttam már. Az igazit még nem főleg nem szériagépbe építve. A Szu-35Sz-ben is ezért van PESA.
Nem értem, hogy erre a reakcióra miért volt szükség. Az viszont nyilvánvaló, hogy ha mára kellett volna Szu-57 sorozatgyártás, akkor csak azt a radart kaphatná, ami a Szu-35-ben van.Szerinted a radaros Szu-57-esek az RP-21-es Zafirral járkálnak a nagy orosz légtérben?
Hidd el, a radarral és a többi szenzorral pont előrrébb vannak, mint a hajtóművel. Szó nincs az Irbisz kényszer integrálásáról. Erről már lekéstek, hiszen soha egyetlen példány se épült Irbisz radarral, mi több, az a szerkezet be se fér a Szu-57-es orrába. De tovább megyek, a tűzvezető rendszer is az AESA radarhoz van igazítva.Nem értem, hogy erre a reakcióra miért volt szükség. Az viszont nyilvánvaló, hogy ha mára kellett volna Szu-57 sorozatgyártás, akkor csak azt a radart kaphatná, ami a Szu-35-ben van.
Viszont ott ahol van pénz a fejlesztések is gyorsabban haladnak.Az F-35 fejlesztése szinte 100%-ban jenki. A partnerországok a pénzeket részben azért fizették be, hogy a gyártásból részesüljenek néhány részegységet nézve.
Ezt soha senki sem tagadta, én sem. A komment lényege az volt, hogy más ország pénzei ellenére az F-35 ízig vérig amerikai vas. A hajtómű, radar, EW és a gép összes kulcs avoinikai eleme és az RCS csökkentő festék is. Minden más partner összeszerel vagy legfeljebb szerkezeti elemeket gyárt.Viszont ott ahol van pénz a fejlesztések is gyorsabban haladnak.
Én pl felfogtam, hogy van kísérleti stádiumban levő működőképes példányuk. Én "csak" a sorozatban gyártott nem kísérleti stádiumban lévő példányt várom.Nem makett, hanem kísérleti stádiumban levő működőképes példányok.
Hidd el, a radarral és a többi szenzorral pont előrrébb vannak, mint a hajtóművel. Szó nincs az Irbisz kényszer integrálásáról. Erről már lekéstek, hiszen soha egyetlen példány se épült Irbisz radarral, mi több, az a szerkezet be se fér a Szu-57-es orrába. De tovább megyek, a tűzvezető rendszer is az AESA radarhoz van igazítva.
Egyesek nem képesek 2010 óta elfogadni, hogy van működőképes AESA radarja az oroszoknak. Nem makett, hanem kísérleti stádiumban levő működőképes példányok.
Ez annyoból érdekes, hogy anno a Barsz radar és a nagyobb manőverezőképesség miatt kapott a T-10M kacsaszárnyat, ez utóbbi természeténél fogva öröklődött át a Szu-30MKI-ra, amiből aztán végül a Szu-30SzM is lett. Ezzel szemben az Irbisz radar annyival több, hogy itt az antenna még egy külön mozgatható mechanizmust is kapott, ami miatt sejtésem szerint könnyebb nem lehet a Barsz-nál. Mégsincs már kacsaszárny. Viszont feltűnő, hogy az extra titán merevítéssel megerősített vízszintes vezérsík gyaníthatóan nehezebb a korábbi konstrukciónál, illetve a hajtóművek házai is teljesen más kiakalításúak, mint az alap Szu-27-esnél. Igaz. ez más a Szu-30.-asoknál is, de szerintem a nagyobb tolóerjeű 117Sz hajtóművek vektorálása okán ide be tudtak csempészni némi extra tömeget.
Ezzel szemben a Szu-30SzM-nél a hajtómű bár vektorálós, tehát oldalirányú erők itt is jelentkeznek, de tolóerőben közel azonos, mint a Szu-27-esek AL-31F hajtóművei.
Szóval szerintem osztottak-szoroztak és a nehezebb orr szekciót ballaszt tömeggel kompenzálták.
Dettó.Én pl felfogtam, hogy van kísérleti stádiumban levő működőképes példányuk. Én "csak" a sorozatban gyártott nem kísérleti stádiumban lévő példányt várom.
Igen. Ez a hatalmas difi. A jenkiknél lassan millió órás repóra tapasztalat van. Érdekes módon ezt a különbséget "nem hajlandóak elfogadni".Miért ne fogadnánk el?
A baj az, hogy akkor nem az első, hanem a második fokozatnál tartanak... és kéne a negyedik fokozat, a harctéren is bevethető verzió. APG-77 meg régóta ketyeg odafenn.
Túl pongyolán fogalmaztam. Ha van működő AESA radar, akkor azért nem hinném, hogy meghaladná az oroszok képességeit a leskálázás, hogy férjen be a gépbe. Csak megint ott tartunk, hogy a kísérleti stádiumban levő radar az nem szériagépekbe való. A Rafi és EF is repült kísérletileg AESA radarral. A svéd AESA radar fejlesztésről volt már 1997-es anyag. Mai napig nincs C/D Griffben olyan, talán az NG demójában már van...Hidd el, a radarral és a többi szenzorral pont előrrébb vannak, mint a hajtóművel. Szó nincs az Irbisz kényszer integrálásáról. Erről már lekéstek, hiszen soha egyetlen példány se épült Irbisz radarral, mi több, az a szerkezet be se fér a Szu-57-es orrába. De tovább megyek, a tűzvezető rendszer is az AESA radarhoz van igazítva.
Egyesek nem képesek 2010 óta elfogadni, hogy van működőképes AESA radarja az oroszoknak. Nem makett, hanem kísérleti stádiumban levő működőképes példányok.
Én pl felfogtam, hogy van kísérleti stádiumban levő működőképes példányuk. Én "csak" a sorozatban gyártott nem kísérleti stádiumban lévő példányt várom.
"Dettó.
"Túl pongyolán fogalmaztam. Ha van működő AESA radar, akkor azért nem hinném, hogy meghaladná az oroszok képességeit a leskálázás, hogy férjen be a gépbe. Csak megint ott tartunk, hogy a kísérleti stádiumban levő radar az nem szériagépekbe való. A Rafi és EF is repült kísérletileg AESA radarral. A svéd AESA radar fejlesztésről volt már 1997-es anyag. Mai napig nincs C/D Griffben olyan, talán az NG demójában már van...
Az USA megkérte és lenyomta Izrael torkán azt, hogy lényegében upgrade csomag részként Izrael ne adhasson AESA radart el boldog boldogtalannak? Kicsit olyan ez, mint a MANPAD felszámolási vonaluk."Emlékezzünk rá, hogy van több olyan izraeli ELTA lokátor, amely AESA és jó lett volna europai gépek orrába, de az USA éppen megakadályozta ( kérte a gyártó izraeli céget, hogy inkább ne gyártsák - talán még kompenzációt is adtak a cégeknek - de ne kerüljön be az európai gépekbe..
Igen, makettet én is láttam már. Az igazit még nem főleg nem szériagépbe építve. A Szu-35Sz-ben is ezért van PESA.
Az USA megkérte és lenyomta Izrael torkán azt, hogy lényegében upgrade csomag részként Izrael ne adhasson AESA radart el boldog boldogtalannak? Kicsit olyan ez, mint a MANPAD felszámolási vonaluk.
Nem értem, hogy erre a reakcióra miért volt szükség. Az viszont nyilvánvaló, hogy ha mára kellett volna Szu-57 sorozatgyártás, akkor csak azt a radart kaphatná, ami a Szu-35-ben van.
A Rafi és EF is repült kísérletileg AESA radarral. A svéd AESA radar fejlesztésről volt már 1997-es anyag. Mai napig nincs C/D Griffben olyan, talán az NG demójában már van...
Mert te szoktál igen gyakran,hasonló vagy még inkább durvább, kioktató stílusban 100% meggyőződéssel hasonlő kijelentéseket tenni. Most kaptál egyet te is, és nem nagyon viseled. Nagy hanggal emlegetted mindig, hogy a Berkutnak nincs belső fegyvertere, mert el sem férne, és aki mást mond az csak oroszfan és marhaságokat beszél. Ettől függetlenül voltak, akik tartották,hogy szerintük van. Aztán kikerült pár fotó a netre, amin látható a Szu-47-es Berkut, miközben nyitott fegyvertérajtókkal és futóművekkel süllyed a leszálláshoz, vagy éppen a földön áll nyitott fegyvertér ajtókkal és mellette pedig Szergej Bogdan berepülőpilóta mosolyog,aki bár nem volt a program főpilótája,de repülte ezt a típust is. Aztán pedig maguk az oroszok közölték,amikor még nem repült a PAK-FA, hogy az erre a gépre szánt belső fegyverteret először a Berkuton próbálják majd ki először. És ez csak egy példa volt. Az a baj,hogy gyakran nagy elánnal, érzelem vezérelten, idegből jelentesz ki dolgokat, hogy az tuti úgy van,mert te tudod. Aztán meg nem egyszer a fordítottja derül ki. A valóságot pedig Allesmor leírta, van AESA radarjuk több is, és esélytelen a Szu-35SZ mechanikusan is forgatható PESA rendszerű radarjának beépítése, ugyanis el sem férne a Szu-57 orrában.
Ez sem értem. Én pl. egyik táborba sem tartozom.Ezek az országok is nagy hanggal emlegették, hogy ezek a technológiák mielőbb lehetőségek lesznek, aztán sehol semmi. Én... mondjuk svédfan vagyok, mostantól minden tárgyilagosságomat elveszítve azt fogom mantrázni, hogy a Gripen E már holnaptól negyvenezres példányszámban kerül rendszeresítésre a világ összes országában és persze 600km-ről megsemmisíti a Raptort.
Persze, hogy ez nem igaz, de itt a HTKA-an tényleg csak két szekértábor létezik, az egyik szerint az oroszok lódítanak, repülőgépet viszont nem tudnak építeni, a másik szerint az amerikaiak ármánykodnak, nagy lóvééért cserébe viszont csak beégnek. De mindig.
Valahogy mindenki megfeledkezik az európai nagyotmondókról és ez szerintem nincs így jól. Ezentúl tessék őket is ostorozni.
Ez azért érdekes...... Kicsit hasonló "szinvonalú" megoldás, mitn amikor a szuper Hornet fegyv.függesztőit szögben tervezték fel a gépre, s ezzel egy csomó + képességet tettek tönkre az alap Hornet-hez képest..... Mondjuk a Szuhoj orr szekción azért tudtak könnyíteni, mert ugye kikerült a kacsa szárny és a mozgató mechanizmusa, ami súlyban nem lehet kevés. Amin még gondolkodtam, az a tengerészeti Szu 33, amin viszont a síugrósáncos technika miatt komoly szerepe lehette a kacsa szárnynak, még ha tömeg növekedéssel is járt, s ott ugye maradtak az "alap" radarnál. Azt nem tudom hogy a szu 33 modernizációnál változtattak-e a radar típuson, de lehet hogy sanszosan nem, csak pár képességgel egészítették ki. Elég kusza....