Szállítógépek váltása a MH-nél

A szárazföldiek keze meg egyre inkább ökölbe szorul...

Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O
 
Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O
Vigyázó szemetek Bajorországra vessétek :)
 
Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:
https://magyaridok.hu/belfold/korszeru-modern-honvedseg-epul-3339542/

Ajánlom figyelmedbe, hogy eddig feltűnően európai gépeket vásároltunk: A319, H145M és a Falcon 7x.
Élek a gyanúval, hogy ha lesz is An-26 pótlás, az biztosan nem KC-390 lesz, hanem A400M, nagyon esetleg C-130J. Elöbbiből talán 2, utóbbiból talán 4 kijön.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and arcas
Viszont ha így van, akkor Benkő mire gondolt? Zord szerint:

"A LégierőBlogger becslése szerint a Z2026 háromfázisú légiszállítási képességfejlesztésének a bekerülési-rendszeresítési költségvonzata a 100-150 milliárd forintos sávban mozoghat."

Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:

"illetve szükség van még kisebb, akár kevesebb számú személyt vagy kisebb terjedelmű tárgyakat, eszközöket, alkatrészeket szállítani képes, úgynevezett futárszolgálatot ellátó repülőgépekre is."

A bőr üléseken nyilván nem fognak Gripen alkatrészeket keresztülfektetni, hogy összekarcolják a mahagóni asztalokat. Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.

Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
16_15eb.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
let_410_ng.jpg


Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!
Azt hittem az Air America filmből teszed be a domboldalon leszálló portert. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
d9aa562fb7ba1d2bc9073573ff7fbddb.jpg

Ez mennyire állja meg a helyét? E kép alapján az A400M a legtutibb választás abban az esetben ha Antonov szóba se jöhet.
 
Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O

A Falcont valamikor December környékén írtam az Airbusokkal együtt. :)
 

Felhívom a figyelmet arra, hogy a futár- és szállítógép, amely többek között kisebb kisebb kötelékek szállítására lett véve, milyen kedves hanglatfényekkel van felszerelve a lépcsőn:

1000x667@03.jpg


Ahogy az A319 esetében is, itt sem az a gondom, hogy az ország vásárol egy vagy két VIP / kormánygépet.
Az bosszant, hogy mindezt a közvélemény elől elhallgatva, csendben, félrevezetően teszik, folyton hangoztatva, hogy ezek katonai gépek, a katonaság részére és így tovább.

Arra a célra, amit Szénási Jenő ezredes felvázolt, nem egy Dassault Falcon 7X az ideális gép, hanem mondjuk egy Pilatus PC-12.
Más légierőknél is van Dassault Falcon 7X állományban, de kizárólag VIP feladatkörben.
Nem kellene hülyének nézni a T. állampolgárokat. Már bocsánat...
 
ugyanmar a katonai vizfejet is fuvarozni kell ilyen-olyan rendezvenyekre tehat KELL a katonai vip futargep :) na meg aztan mivel jarna a vezerkar
(kozt elnok ur) latogatni a misszios brigadokat? :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Viszont ha így van, akkor Benkő mire gondolt? Zord szerint:

"A LégierőBlogger becslése szerint a Z2026 háromfázisú légiszállítási képességfejlesztésének a bekerülési-rendszeresítési költségvonzata a 100-150 milliárd forintos sávban mozoghat."

Ebből elköltöttünk eddig úgy 35 milliárdot (2x Airbus A319: 20-25 milliárd és 2x Falcon 7x: 10-12 milliárd, valahol feljebb írták, hogy van egy második is, csak még nincs lefestve), tehát maradt 100-115 milliárd, ami négy darab KC-390 ára meg még valamennyi. Namost e valamennyi lesz érdekes, ugyanis Benkő eztet mondta:

"illetve szükség van még kisebb, akár kevesebb számú személyt vagy kisebb terjedelmű tárgyakat, eszközöket, alkatrészeket szállítani képes, úgynevezett futárszolgálatot ellátó repülőgépekre is."

A bőr üléseken nyilván nem fognak Gripen alkatrészeket keresztülfektetni, hogy összekarcolják a mahagóni asztalokat. Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.

Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
16_15eb.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
let_410_ng.jpg


Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!

Dehogy lesz itt ilyen kis szállító, mint az L410. A futârgép titulust ráhúzzák a Falconra, nehogy kormánygépnek kelljen nevezni. A Benkő idézett szöveg még a Falcon érkezés előtt volt. Amúgy kisebb alkatrészeket beleraksz egy belülről kibélelt gurulós "koffer-be", és már viheti is a Falcon.